<<<صفحه بیست و پنج صفحه بیست و شش صفحه بیست و هفت >>>
گسترش تحقیقات آلایندگی فرانسه به سایر خودروسازان
تاریخ انتشار:95/10/26
تحقیقات قضایی درباره تست آلایندگی دیزلی در فرانسه ممکن است علاوه بر رنو، شامل همه خودروسازان شود.
به نقل از ایسنا، وزیر محیط زیست فرانسه اعلام کرد آزمایشها نشان دادهاند سایر خودروسازان هم از سطح مجاز آلایندگی فراتر رفتهاند.
ارزش سهام رنو پس از اینکه یک منبع آگاه در دفتر دادستانی پاریس اعلام کرد تحقیقاتی درباره احتمال تقلب این خودروساز در تستهای آلایندگی در جریان است، بیش از چهار درصد سقوط کرد.
اقرار فولکس واگن به مجهز بودن خودروهای دیزلی این شرکت به نرم افزاری برای دور زدن مقررات آلایندگی، مسئله آلایندگی اکسید نیتروژن خودروهای دیزلی که برای سلامت تهدیدکننده به شمار میرود را مورد توجه عمومی قرار داد.
سگولن رویال، وزیر محیط زیست فرانسه در مصاحبه با هفته نامه “ژورنال دو دیمانش” عنوان کرد مواردی در خودروهای رنو مشاهده شده و کنترل آلایندگی آنها فراتر از استانداردهای مجاز بوده است. این مسئله تا حدودی در خودروهای سایر خودروسازان هم مشاهده می شود، بنابراین ممکن است تحقیقات دیگری انجام گیرد. وی در ادامه خاطرنشان کرد: این مسئله قضایی بوده و من در آن دخالت نمی کنم.
در این بین، رنو اعلام کرد همه قوانین مربوط به آلایندگی را رعایت کرده است و خودروهایش نرم افزار غیرقانونی برای تقلب در استانداردهای آلایندگی ندارند.
علاوه بر فولکس واگن، رنو تنها خودروسازی است که در خصوص نقض احتمالی مقررات آلایندگی در فرانسه هدف تحقیقات قرار گرفته است.
وزیر محیط زیست فرانسه گفت: هیچ دلیلی وجود ندارد که تصور کنم رنو مانند فولکس واگن تقلب کرده است.
بر اساس گزارش رویترز، فولکس واگن هفته گذشته موافقت کرد برای فیصله دادن به تحقیقات رگولاتورها در آمریکا، 4.3 میلیارد دلار جریمه پرداخت کند.
فروش خودرو در چین رکورد زد
تاریخ انتشار:95/10/26
بر اساس آمارهای منتشره شده توسط انجمن خودروسازی چین، میزان فروش خودرو در این کشور در سال ۲۰۱۶ موفق به ثبت رکورد تازه ای شده است.
به نقل از ایرنا، کمتر از یک دهه قبل چین اعلام کرد که با فروش 13 میلیون خودرو در سال به بزرگترین بازار خودرو دنیا تبدیل شده است.
اما حالا انجمن مذکور میزان خودروهای فروخته شده در سال 2016 میلادی در این بازار را 28 میلیون و 30 هزار دستگاه اعلام کرده است.
از سوی دیگر رقم جالب توجه این است که در این بازار در سال گذشته میلادی، 24 میلیون و 380 هزار دستگاه خودرو فروخته شده، سواری بوده است.
همین انجمن خاطر نشان کرده که در آخرین ماه سال گذشته میلادی رشد فروش خودرو 9 و نیم درصد بود و در خلال همین یک ماه در چین سه میلیون و 60 هزار خودرو فروخته شده است.
با این وصف میزان فروش خودرو در ماه نوامبر (آبان – آذر) در این کشور یکی از بیشترین رشد ها را داشت و میزان فروش در مقایسه با ماه های قبل 16.6 درصد بیشتر شده بود.
یکی از علت های اصلی فروش بالای خودرو در بازار چین ارایه تسهیلات بانکی با سودهای بسیار پایین به مشتریان و تنوع خودروهای موجود در بازار و رویکرد بیشتر مردم به خرید خودروهای الکتریکی است.
از سوی دیگر دولت چین تدابیری را برای جلوگیری از آلودگی فزاینده هوا اتخاذ کرده است که مردم را مجبور کرده خودروهای فرسوده را از رده خارج و خودروهای با کیفیت بالاتری را خریداری کنند.
از جمله اینکه خودروهای شهر پکن که از هشت سال پیش خریداری شده باشند یعنی تقریبا از سال 2008 میلادی برای گرفتن معاینه خودرو با دشواری های زیادی روبرو خواهند شد.
همزمان دولت اعلام کرده است که خودروهایی که تولید سال های قبل از 2005 میلادی هستند نیز از ماه فوریه (بهمن ماه) امسال حق تردد در سطح شهر پکن را در روزهای هفته ندارند و فقط می توانند روزهای تعطیل شنبه و یکشنبه تردد کنند.
تدابیر مشابهی نیز در استان ها و شهرهای مختلف نواحی آلوده شمالی کشور چین نیز در نظر گرفته شده است که برای مردم راهی به جزخرید خودرو نو باقی نمی گذارد.
رانندگانی که در سطح شهر پکن داوطلبانه خودروهای خود را به دولت تحویل دهند مبلغی به میزان پنج تا هفت میلیون تومان داده می شود تا برای خرید خودروی جدید هزینه کنند.
این افراد بر اساس مقررات باید خودرو خود را ظرف شش ماه خریداری کنند در غیر این صورت پلاک آنها باطل خواهد شد و برای گرفتن پلاک جدید باید در قرعه کشی که میلیون ها نفر در آن حضور دارند، شرکت کنند.
جگوار سال ۲۰۳۰ را ببینید
تاریخ انتشار:95/10/25
یک علاقهمند به طراحی صنعتی مدلی را خلق کرده که به باور او اتومبیل مسابقهای آینده لقب خواهد گرفت.
به نقل از عصرایران ، این مدل که جگوار پرسونا نام دارد، برای مقابله با مشکلات موجود در خودروهای مسابقه ای کنونی و توسعه همیشگی فناوری ایجاد شده تا بتواند شور و علاقه به خودروهای مسابقهای را افزایش داده و بر جذابیت مسابقات این رده بیفزاید.
جیسون پارک طراح این اثر سازهای از ترکیب گذشته و آینده خلق کرده و با برشهایی از آیندهنگری و خلاقیت ان را برای سال 2030 و مقتضیات آن زمان آماده میکند.
قدرت این خودرو از طراحی موتوری ناسا گرفته شده که شامل هستههای باتری خودشارژ میشود. موتور در طراحی آیرودینامیک خارجی جا گرفته که باعث کارآمدی بیشتر خودرو میشود.
در میان عناصر کلیدی طراحی میتوان به دو بخش منحصر به فرد و مجزا برای راننده و مسافر خودرو اشاره کرد. دریچههای هوای بزرگ برای تغذیه موتورهای الکتریکی به صورت برجسته در جلو و عقب قرار گرفتهاند. قوس بالای چرخها نیز تا حدی تیز و برجسته طراحی شده است.
خودروهای مسابقهای سال 2030 ممکن است اندک شباهتی به پرسونای جگوار نداشته باشند، اما اگر این اتفاق رخ دهد، جگوار میتواند با قدرت تمام به دوره الکتریکیهای جدید ورود کند.
گسترش فراخوان فورد برای ایربگهای تاکاتا
تاریخ انتشار : 95/10/25
فورد موتور برای حدود ۸۱۶ هزار خودرو در راستای تعویض ایربگهای معیوب ساخت تاکاتا فراخوان خواهد داد.
به نقل از ایسنا، با فراخوان اخیر، شمار خودروهایی که فورد تاکنون برای حل این مشکل فراخوان داده است، به سه میلیون دستگاه می رسد که بیشتر آنها در آمریکا و کانادا هستند.
فراخوان جدید فورد بدنبال فراخوان چند روز قبل هوندا موتور برای حدود 1.3 میلیون خودرو در آمریکا صورت می گیرد. مجموع خودروهایی که به دلیل مشکل ایربگ تاکنون از سوی هوندا در آمریکا تحت فراخوان قرار گرفته اند، به حدود 11.4 میلیون دستگاه رسیده است.
هوندا در سطح جهانی برای 51 میلیون بادکننده ایربگ تاکاتا و شمار کوچکی از خودروهای برند لوکس آکورا فراخوان داده است زیرا بعضی از خودروها مشمول چند فراخوان برای بادکننده ها قرار گرفته اند.
بسیاری از خودروهایی که تحت فراخوان اخیر فورد و هوندا برای قرار گرفته اند، به دلایل مختلف مانند محل ایربگها در فراخوانهای قبلی قرار داشتند. فراخوانهای اخیر برای ایربگهای سمت سرنشین جلو است.
هوندا همچنین برای 900 موتورسیکلت گولد وینگ برای مشکل ایربگ در آمریکا فراخوان داده و شمار موتورسیکلتهای گولد وینگ ثبت شده در آمریکا که تحت فراخوان قرار گرفته اند به حدود 3600 هزار دستگاه رسیده اند.
بر اساس گزارش رویترز، 11 کشته در ارتباط با ایربگهای معیوب تاکاتا در آمریکا شناسایی شده اند که 10 مورد آنها سرنشین خودروهای هوندا و یک مورد سرنشین فورد بوده اند و همه 11 کشته مربوط به ایربگ سمت راننده بوده اند.
نسل دوم فورد جیتی آمد
افسانه سیمرغ به حقیقت پیوست
تاریخ انتشار:95/10/23
زمان انتقامگیری فورد فرارسید. سوپراسپورتساز آمریکایی اگرچه دیرهنگام، اما تنبیه دردناکی را برای رقبا تدارک دیده است. این یک زنگ خطر ترسناک برای تمام مدعیان است. از لامبورگینی هوراکان و فراری ۴۸۸ گرفته تا آکورا ان.اس.ایکس و آئودی R۸. البته به نظر نمیرسد که مکلارن ۶۵۰ و مرسدسبنز ایامجی GTS یارای مقابله با آن را داشته باشند. بازگشت نسخه جدید ابرخودروی فورد چیزی حدود یک دهه بعد از آن جیتی افسانهای، دل بسیاری را شاد و کام خیلیها را تلخ کرد.
به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، هیچگاه تصور نمیشد شرکت زیر بار ریسک طراحی فضایی نسل دوم برود. ولی همهچیز مانند تکههای یک پازل طوری چیده شد که این زبان بصری بسیار پیچیده برای مشتری سنتی این خودرو نیز قابل درک شد. جدا از این مسائل، این خودرو در مقابل لامبورگینی و هیولای عجیب و غریبش Veneno و فراری با آن محصول LaFerrari جنجالیاش، آنقدرها هم ساختارشکن نیست. فورد جیتی نسل دو، فقط یک محصول جدید از کمپانی فورد نیست. مهمترین نکته درباره آن، ادامه روند تولید یکی از موفقترین محصولات تاریخ شرکت است. محصولی که یک بار دیگر به زبان خودش فرهنگ کوپههای جیتی را تعریف کرد. این خودرو در حالی به دست خبرنگاران و روزنامهنگاران خودرویی رسیده که هنوز بخش بزرگی از اطلاعات مربوط به مشخصات فنیاش محرمانه باقی مانده است.
فلاشبک
در دهه 60 میلادی جذابترین رقابتهای اتومبیلرانی در دنیا، مسابقات فرمول یک بودند. جدال خودروهای تکنفره بدون سقف با چرخهایی بیرون از بدنه (موسوم به Open Wheel). اما فرمول یک با تمام جذابیتش نمیتوانست حواشی سیاسی و جنجالهای کلان مسابقات 24 ساعته لومان را داشته باشد. مسابقهای سخت و نفسگیر که برخلاف F1، در صورت برنده شدن نگاهها به سمت راننده نمیچرخید. بلکه این خودرو و خودروساز بودند که در کانون توجه قرار میگرفتند. این حساسیت در دهه 60 میلادی به اوج خود رسید. فراری قهرمان بلامنازع مسابقات فرمولا، به تازگی توانسته بود در رقابتهای لومان، پورشه و آلپاین را نیز پشت سر بگذارد و طی چند دوره در صدر جدول قرار بگیرد. این برای کمپانی فورد با آن همه ادعا و شهرت جهانی، یک عقبافتادگی شدید
به حساب میآمد. فرزند ارشد هنری فورد با لجاجت تمام دستور داد تیم مهندسی کار روی قویترین و سریعترین خودروی تاریخ شرکت را آغاز کنند. این خودرو باید برای حضور در رقابت سال 1963 آماده میشد. خودروی جدید به اسم GT40 آمد. پیشرانه 7/ 4 لیتری هشت سیلندر Vشکلش آنقدر توانمند بود که حتی نمیشد آن را در مسیر صاف کنترل کرد. به همین خاطر تیم موتور اسپورت فورد در همان اولین دورهای که شرکت کردند با سه خودروی تصادفی و از رده خارج، با لومان خداحافظی کردند. اما فورد دستبردار نبود. با استفاده از نبوغ مهندسی جوان به اسم کارول شلبی، اصلاحاتی روی بدنه اعمال شد. با بهبود اوضاع آیرودینامیک، قوای محرکه نیز باید دستخوش تغییراتی میشد. ماحصل این تحول بزرگ مهندسی، یک جیتی40 کاملا جدید بود که برای دور جدید لومان 1964 یکی از بختهای اول پیروزی شناخته میشد. اما با شروع رقابت دو دستگاه از سه دستگاه با مشکل آتش گرفتن بلوک پیشرانه مواجه شدند و تنها نسخه باقیمانده نیز به مقامی دندانگیر دست پیدا نکرد. شرکت دوباره با عزمی راسخ رقابت 1965 را با مدلهای دستکاریشده آغاز کرد. اینبار هیچیک از محصولات دچار تصادف یا نقص فنی نشدند و توانستند خود را به جایگاه اول تا سوم نیز نزدیک کنند. آخرین تلاش فورد پسر، حضور در رقابتهای سال 1966 با یک جیتی40 بود که برایش هزینهای سنگین سرمایهگذاری شده بود. این آغاز توفان فورد در دنیای رقابتهای 24 ساعته لومان بود. به گونهای که خودروهای جدید شرکت توانستند از سال 1966 تا 1969 تمام مقامهای اول تا سوم را از آن خود کنند. با خداحافظی جیتی40 در همین سال، شاهد خروج یک قهرمان در اوج بودیم. این برای صنعت خودرو آمریکا یک افتخار به حساب میآمد. آنها توانسته بودند به سلطنت بیچون و چرای آلمانها و ایتالیاییها به طرزی باشکوه خاتمه دهند.
شکلگیری یک افسانه
جیتی40 برای شرکت تبدیل به سمبلی از نبوغ و مهندسی شده بود. اما این مجموعه عظیم قدرت و سرعت را با توجه به قوانین نمیشد به خیابانها آورد. از سوی دیگر نیز فورد نمیتوانست دست روی دست بگذارد و ببیند که این خاطره خوش با آن کارنامه درخشان از بین میرود. اولین ایدههای بازگشت جیتی رویایی خودش را در قالب یک مفهومی به اسم جیتی90 در نمایشگاه دیترویت سال 95 نشان داد. این خودرو که اصلا به آنچه بعدها تولید شد، شباهت نداشت، دارای یک پیشرانه 12 سیلندر Vشکل با چهار توربوشارژ بود. قدرت نهایی جیتی90 از مرز 720 اسببخار نیز میگذشت. با توجه به بازخوردهای ضعیف و موجی از انتقادات، فورد پروژه فوق را تا سال 2002 مسکوت نگه داشت تا اینکه در دیترویت همان سال نسخه مفهومی به اسم جیتی40 پردهبرداری شد.
اینبار ظاهر خودرو کمی معقولتر و کارآتر به نظر میرسید. کما اینکه مشخصات فنیاش نیز عاقلانهتر انتخاب شده بود. شرکت یک سال بعد نخستین نمونه آزمایشی آن را برای آزمونهای شهری، گرمسیری و سردسیری راهی خیابان کرد. البته به دلیل وجود پوششهای استتاری شدید، کمتر کسی میتوانست چهره نهایی را حدس بزند. شرکت سال 2004 رسما اعلام کرد که ابرخودروی جدیدی با اسم ساده GT را بهزودی رونمایی خواهد کرد. این اتفاق افتاد و کوپه جدید آمریکاییها با همان فرم طراحی جیتی40 اسطورهای راهی خیابانهای شهری شد. ساختار متفاوت طراحی فورد جیتی طوری بود که نمیشد آن را شبیه هیچ خودروی دیگری دانست. این محصول یکی از تنها کوپههایی است که چرخهای عقبیاش از پنجرهها نیز بالاتر آمدهاند. شرکت ساخت و تولید جیتی را به بخشهای حرفهای خود واگذار کرده بود. مثلا Saleen که خود یکی از شرکای فورد و یکی از تیونرهای مورد اطمینان آنها بود، وظیفه رنگآمیزی جیتی را به عهده گرفته بود. بخش موتوراسپرت SVT نیز وظیفه طراحی الگوی هندلینگ را تقبل کرده بود. مهندسی اصلی موتور در دفتر مرکزی فورد در میشیگان انجام شده است.
موتور شگفتانگیز
شرکت ابتدا برنامه تولید 550 دستگاه از جیتی را ریخته بود، اما این عدد با استقبال ناگهانی و بیامان مشتریان به 1900 دستگاه نیز افزایش یافت. از آنجاکه برای این خودرو از سراسر دنیا مشتری پیدا میشد، فورد چارهای جز افزایش تیراژ نداشت. سرانجام در اواسط سال 2006 شرکت تولید این خودروی موفق را با فروش دقیقا 4 هزار و 36 دستگاهیاش متوقف کرد. آخرین سریهای فورد جیتی به قیمتی بیش از 550 هزار دلار نیز رسیده بودند. در حالیکه قیمت اولیه آنها حدود 150 هزار دلار بود. جیتی دارای یک پیشرانه 4/ 5 لیتری هشت سیلندر V شکل بود. خروجی آن به لطف یک مهندسی تمام عیار به 550 اسببخار در 6500 دور در دقیقه و گشتاورش 678 نیوتنمتر در 3750 دور در دقیقه رسیده بود. اهمیت فنی این موتور در این است که میتواند در دور پایین تمام گشتاوری که میتواند را در اختیار راننده قرار دهد. این یعنی عملکردی حتی بهتر از موتورهای فراری که گشتاور را در دورهای متوسط آزاد میکنند. این خودرو یکی از اولین و تنهاترین مدلهایی بود که از یک ساختار دوبل برای سوپرشارژرها استفاده میکرد. فورد جیتی با استفاده از جعبهدندههای 6 سرعته دستی ریکاردو، صفر تا صد را در 3/ 3 ثانیه میپیمود. شتاب صفر تا 200 آن نیز 12/ 3 و شتاب صفر تا 300 کیلومتر در ساعتش 44/ 3 ثانیه ثبت شده است. سرعت نهایی آن به 330 کیلومتر در ساعت میرسید. با این خودرو میشد 400 متر را در 8/ 11 ثانیه طی کرد. آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا، مصرف میانگین سوخت آن را در هر 100 کیلومتر 17 لیتر اعلام کرده است.
آنچه دربارهاش میدانیم
همانطور که پیشتر هم به آن اشاره کردیم، فورد تا لحظه عرضه رسمی این خودرو، بنا ندارد کاتالوگ مشخصات فنیاش را در اختیار رسانهها قرار دهد. شاید دلیلش ترس از تقلب رقبایی باشد که میخواهند در آینده از فناوری منحصر به فرد او کپی کنند. این همان فناوری پیچیدهای است که سال 2015 و در جریان نمایشگاه دیترویت از آن پردهبرداری شد. در حقیقت بزرگترین شوک فورد جیتی جدید به طرفدارانش، خداحافظی با پیشرانه سنتی V8 (هشت سیلندر Vشکل) باشد. گفته میشود محصول جدید دارای یک قلب 5/ 3 لیتری دو توربو 6 سیلندر V شکل به قدرت 600 اسببخار است. البته از گوشه و کنار خبر میرسد که قدرت واقعی این خودرو چیزی بیش از رقم اعلام شده است. در ظاهر این همان پیشرانهای است که فوردیها پیشتر آن را روی پیکاپ اف150 رپتور نیز استفاده کرده بودند. اگر چنین باشد که باید انتظار حضور یک جیتی با گشتاوری بیش از 700 نیوتنمتر را داشته باشیم. در توضیحات مدیر اجرایی شرکت حین رونمایی از آن گفته شد که به لطف دستیابی فورد به فناوری مدرن ساخت کامپوزیتهای سبکوزن، نسبت قدرت به وزن نسخه جدید بسیار نزدیک به یک خواهد بود. این یعنی احتمال دارد وزن این خودرو زیر 1000 کیلوگرم باشد.
چندی پیش شرکت سری شلبی ماستنگهای خود را برای حضور در رقابتهای سرعت با یک کابین جدید عرضه کرد. کابینی که در سکوت کامل خبری روی خودرو سوار شد. احتمالا این کابین از همان موادی ساخته شده بود که قرار است روی جیتی جدید نیز استفاده شود. ساختار یکپارچه فیبر کربنهای حرارتدیده، یک شاسی بیاندازه سبک و مستحکم را پدید آورده است. نکته حیرتانگیز درباره این خودرو استفاده از فناوری «گوریلا گلس» بهعنوان پوشش اصلی بهجای شیشههای سنتی است. این فناوری در حقیقت همان پوشش ضدخش و مقاومی است که شرکتهای سازنده تلفن همراه از آن برای صفحه نمایش گوشیهای تولیدی خود استفاده میکنند. خودرویی که برای تست به دست خبرنگاران سپرده شده بود، از دو جفت تایر سفارشی میشلین مدل پایلوت سوپراسپرت Cup2 به اندازه 20 اینچ استفاده میکرد. ثبتنام از این خودرو از ابتدای سال گذشته میلادی آغاز شد. طبق برنامهها، فروش آن تا پایان سال 2020 ادامه پیدا خواهد کرد. به روشنی معلوم است که مهندسان آمریکایی قصد دارند ویرایش سوم از سیستم مالتیمدیا و اینترفیس Sync را با این خودرو به دنیا معرفی کنند. این برای اولینبار است که طراحان این خودرو سراغ فرمت F1 برای طراحی فرمان میروند. شرکت سرانجام مجبور شد برای رقابت با غولهای ایتالیایی و انگلیسی، سراغ اسپویلرهای تغییرپذیر برقی برود. این بال عقب که با زاویهای حسابشده تاثیر عمیقی بر آیرودینامیک خودرو دارد، در سرعت 150 کیلومتر در ساعت از جای خود بیرون میآید و در صورتی که سرعت خودرو از 130 کیلومتر در ساعت کمتر باشد دوباره به محفظه خود بازمیگردد. فورد پیشتر مدعی شده بود از جیتی جدید بیش از 500 دستگاه نخواهد ساخت. از قرار معلوم، 8 رنگ نیز برای مشتری قابل انتخاب خواهد بود. باید دید فورد جیتی 2017 با این طراحی شگرف و آن مشخصات فنی عجیب و غریبش آیا با قیمت 450 هزار دلاری موفقیت نسخه قبلی را تکرار میکند یا خیر؟
سال برقیها؟ خودرانها؟ یا هیچکدام؟
تاریخ انتشار:95/10/23
سال ۲۰۱۶ با تمام افتوخیزهایش در صنعت خودرو هم به پایان رسید و فناوریهایی معرفی و برخی نیز وارد خط تولید شدند اما ارزیابی در رابطه با اینکه موضوعی مشخص در یک سال چه وضعیتی پیدا کرد کار بسیار سخت و دشواری است و وقتی آن موضوع مربوط به دنیای ماشینها باشد باز هم سختتر میشود. اگر بخواهیم بدانیم خودروهای برقی و خودران در سالی که گذشت چه تحولی پیدا کردهاند موضوع باز هم پیچیدهتر میشود اما بررسی این موضوع در یک بازه زمانی کوتاه میتواند کمک زیادی به رهگیری حرکت خودروسازی در سالهای آینده کند. برای بسیاری از صنایع نوظهور اهمیت دارد که بدانند فناوریها و تحولات در بازه کوچک در دنیای ماشینها به چه سمت و سویی میرود. .
به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، در حال حاضر خودروهای برقی زیادی در مدلها و اندازههای مختلف در جادههای دنیا تردد دارند ولی در رابطه با خودروهای خودران میتوان به راحتی گفت که این موضوع بسیار ناچیز است و اصلا به چشم نمیآید. در سال 2016 نمیتوان خودروی برقی را یافت که بتواند جایگزینی برای یک خودروی احتراق درونی باشد. خودروهای ارزانی در این سال بهفروش رسیده است که رنو Zoe و نیسان لیف از جمله این خودروها بودهاند که با وجود ارتقا در باتریها نتوانستند جایگزینی برای یک خودروی هم رده خود باشند. شاید در میان خودروهای برقی تسلا مدل S نمونهای خاص از یک خودروی لوکس و سوپراسپرت باشد اما از دو جنبه این خودرو مورد انتقاد قرار میگیرد. اول اینکه از نظر قیمت این خودرو علیه مرسدس بنز کلاس S قرار میگیرد و شتاب این خودرو 5/ 2 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر است و بین 70 تا 80 هزار دلار قیمت دارد. دوم اینکه در نسخه 2016 این خودرو میتواند براساس استانداردهای EPA آمریکا بیش از 500 کیلومتر را طی کند و این مقدار بر اساس استانداردهای سنجش اروپا به 613 کیلومتر میرسد. در مقایسه مرسدس بنز AMG S63 4Matic Long که از نظر مصرف سوخت چندان خودروی مناسبی به حساب نمیآید و مصرف سوخت بهینهای ندارد با یکبار سوختگیری 721 کیلومتر را طی میکند و تقریبا در یکی، دو دقیقه میتوان در هر جایی باک آن را از نو پر از سوخت کرد ولی برای پیدا کردن جایگاههای شارژ سریع و مناسب تسلا باید عذاب علیم کشید و در هر جایی یافت نمیشوند و در صورت پیدا کردن هم حداقل نیم ساعت زمان برای شارژ مجدد نیاز است. آنهایی که میگویند خودروهای برقی را میتوان جایگزین خودروهای بنزینی کرد اگر به واقعیتها بدون اینکه احساسات خود را نسبت به محیط زیست و فناوری دخالت دهیم بپردازیم در اشتباه هستند. مساله مهم این است که یک خودروی برقی بتواند هم اندازه یک خودروی احتراق درونی با یکبار شارژ همان مقدار مسافت را طی کند و میدانیم که طرحها و برنامههای زیادی در این راستا در دست اقدام است اما تا به حال این موضوع به حقیقت نپیوسته است و تا رسیدن به واقعیت زمان زیادی نیاز است. برنامههای خودروسازان بزرگ در ساخت خودروهای برقی متنوع به نقطه دردناک نبود جایگاههای شارژ سریع میرسند که معضلی بزرگ برای خودروهای برقی آینده خواهند بود. در غیر این صورت برای استفاده از برق معمولی برای شارژ باتریهای عظیم یک خودروی برقی باید ساعتها منتظر باشید و این موضوعی عذابآور است که برای طی کردن 200 تا 300 کیلومتر باید ساعتها منتظر باشید تا خودرو آماده استفاده شود و این به خاطر کمبود جایگاههای شارژ سریع است. موضوع بعدی قیمت خودرو است که با وجود همسان نبودن خودروها در ابعاد مختلف مقایسه قیمت هم کار بیهودهای باشد چرا که وقتی خودروها در ابعاد مهم و فنی شباهت کمی با هم دارند نمیتوان مقایسه جالبی در این باره داشت. با وجود این مسائل میتوان نتیجه گرفت در سال 2016 خودروهای برقی نتوانستند کامل بدرخشند و در رقابت با خودروهای احتراق درونی شکست خوردهاند. موضوع بعدی که در سال 2016 اهمیت پیدا کرد و بحثهای زیادی در رابطه با آن در محافل مختلف خودرویی صورت گرفت موضوع خودرانها است که سر و صدای زیادی به راه انداخته است. اگر بخواهیم بگوییم که بین خودروهای برقی و خودران که هر دو در سال 2016 پیشرفتهایی داشتهاند کدام یک برنده بوده است میتوان گفت هیچکدام نتوانستند از پس انتظارات موجود در جامعه مصرفکنندگان خودرویی برآیند. سامانههای خودران با وجود تمام سر و صداهایی که در دنیای رسانهها ایجاد کرد اما راه بسیاری طولانی برای اینکه تبدیل به سامانهای مرسوم در خودروها شود در پیش دارد.
تولید خودروهای نظامی “نامرئی” با مادۀ جدید روسی
تاریخ انتشار:95/10/22
دانشمندان دانشگاه ملی مطالعات فناوری روسیه (MISiS) ماده جدید منحصربفردی را ساخته اند که می تواند برای تولید ماشین های نظامی “نامرئی”بر اساس فناوری استلس (Stealth technology ) مورد استفاده قرار گیرد که این ماشین ها را رادارگریز می سازد.
به نقل از ایران آنلاین ، نتایج کار دانشمندان در مجله بین المللی معتبر «Physical Review B» منتشر شده است. آلکساندر باشارین، رهبر طرح مربوطه در توضیح گفت:” بخش تجربی مطالعات ما ساخت فرا ماده ای به شکل توری مسطح کوچک و به اصطلاح فرامولکول ها است که با وسیله لیزری از یک قطعه فولاد بریده شده است”. به گفته باشارین، شکل خاص سلول های ساخته شده به این شکل امکان داد ماده ای با خواص منحصربفرد حاصل شود. مثلا بر اساس آن می توان حسگرهای فوق العاده حساس ساخت تا آنها اساس نسل جدید حسگرهای مواد منفجره و ممنوعه را تشکیل دهند. علاوه بر این فرا ماده جدید می تواند عنصر منحصربفردی برای لیزرهای مافوق مدرن و همچنین اساسی برای رایانه های کوانتی شود.
سودآوری فورد در سال ۲۰۱۷ کمتر میشود
تاریخ انتشار:95/10/22
فورد موتور تایید کرد به دلیل سرمایهگذاری در فناوری، در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال گذشته سودآوری کمتری خواهد داشت.
به نقل از ایسنا، فورد که دومین خودروساز بزرگ آمریکاست، تایید کرد این شرکت حدود 10.2 میلیارد دلار سود بدون احتساب مالیات در سال 2016 خواهد داشت که مطابق با پیشبینی قبلی این شرکت است.
این شرکت اعلام کرد سودش در سال 2018 بهبود خواهد یافت اما در سال 2017 به دلیل هزینههای فزاینده بر روی فرصتهای نوظهور شامل خودروهای خودران و افزایش سایر هزینهها تحت فشار قرار خواهد گرفت.
فورد هفته گذشته اعلام کرد بدنبال عرضه خودروهای کاملا اتوماتیک برای اشتراکگذاری خودرو در سال 2021 قرار دارد و همچنین یک شاسیبلند کوچک تمام برقی با قابلیت طی حداقل 300 مایل با هر بار شارژ کامل است.
بر اساس گزارش رویترز، فورد همچنین اعلام کرد در سه ماهه اول سال جاری سود ویژه پنج سنت به ازای هر سهم را به همراه 15 سنت سود معمولی به ازای سهم پرداخت خواهد کرد که مانند سه ماهه اول سال 2016 خواهد بود.
این لوگو را کجا بچسبانیم؟
تاریخ انتشار:95/10/20
محل نصب لوگو در خودروهای بسیار قدیمی و کلاسیک و البته لوکس با خودروهای اسپرت و مسابقهای کاملا متفاوت است.
این نشانها به خودی خود ارزش والایی داشته و در اصل مکمل اصالت و ناب بودن اتومبیل شما هستند. این لوگوها بعضا از فلزاتی بسیار گرانقیمت همچون طلا، نقره و کروم ساخته میشود و حتی برای عدم دزدیده شدن آنها نیز مانند رولزرویس که تنها با لمس کردن آن، نماد به کلی غیب میشود، راهحلهایی در نظر گرفته شده است. خودروهای لوکس که چیزی فراتر از اشرافیت را به مشتری تقدیم میکنند اغلب نشانی ایستاده دارند. نمونه بارز آنها نشان B برافراشته در مدلهای مولسان کمپانی بنتلی و فرشته زیبای رولزرویس است. کمپانی مرسدس بنز نیز که ذاتی لوکس دارد در مدلهای لوکس و آوانگارد لوگوی تکستاره خود را در جلو کاپوت خودرو برافراشته میکند. میباخ نیز علاوه بر داشتن لوگویی جداگانه از مرسدس بنز، ستون C اغلب خودروهای خود را هم منقش به نشان خود میکند که همین امر آن را از مرسدس کاملا متمایز میسازد.
برای خودروهای اسپرت نیز در اغلب اوقات گلگیر جلو و در کنار آبششها بهترین مکان برای نمایش لوگوها به شمار میآید. از این دسته میتوان به مار کبرای موستانگ، واژه Stingray روی کوروت و … اشاره کرد. البته در این دسته باید یادآور شد بعضا برخی برندهای بسیار خاص مانند فراری اقدام به نصب لوگوی اسب خود روی جلو پنجره میکنند؛ اسبی نقرهای که اعتبار و قیمت آن در مارانللو بسیار ستایششدنی است. ایتالیاییها در نصب لوگو روی جلو پنجره زبانزد هستند که علاوه بر فراری میتوان به آلفارومئو و مزراتی نیز اشاره کرد. گفتنی است علاوه بر لوگو در برخی خودروهای بسیار خاص و انگشتشمار ممکن است شما امضای طراح آن را هم روی کاپوت مشاهده کنید، مانند لامبورگینی 350GTV که امضای فروچیو روی درب موتور به اعتبار خودرو بسیار میافزاید.
بیاعتنایی ب ام و به تهدید ترامپ
تاریخ انتشار:95/10/20
شرکت خودروسازی ب ام و با وجود دشمنی ترامپ برای خودروهای وارداتی، برنامه اش برای ساخت کارخانه جدید در مکزیک را مورد تاکید قرار داد.
به نقل از ایسنا، رییس جمهور منتخب آمریکا تهدید کرده است از شرکتهایی که خودروهای تولید مکزیک را وارد بازار آمریکا میکنند مالیات سنگینی خواهد گرفت.
شرکت ب ام و یک میلیارد دلار در کارخانهای در مکزیک هزینه میکند، در حالی که سایر شرکتها در آمریکا سرمایهگذاری کرده یا تولید خود را به این کشور منتقل میکند.
شرکت فیات کرایسلر اتومبیل هفته جاری اعلام کرد که یک میلیارد دلار برای تولید سه مدل جیپ در آمریکا سرمایهگذاری میکند. این شرکت همچنین تولید پیکاپ رم را از مکزیک به آمریکا منتقل خواهد کرد.
ترامپ هفته گذشته از جنرال موتورز برای تولید خودرو در مکزیک انتقاد کرد. وی همچنین تویوتا را تهدید کرد: اگر برنامهاش برای ساخت کارخانه در مکزیک را ادامه دهد، مالیات بر واردات سنگینی از این شرکت خواهد گرفت.
ایان رابرتسون، مدیر فروش و بازاریابی ب ام و، به بی بی سی گفت: این شرکت نسبت به ساخت کارخانه جدید در سن لوئیس پوتوسی که قرار است در آنجا خودروهای 3 Series برای فروش در آمریکای شمالی تولید شوند، کاملا متعهد است.
وی افزود: این شرکت یک میلیارد دلار در کارخانهاش در کارولینای جنوبی سرمایهگذاری کرده و خاطرنشان کرد که ب ام و بزرگترین صادرکننده خودرو از نظر ارزش از شرکت فورد هفته گذشته برنامه اش برای ساخت کارخانهای به ارزش 1.6 میلیارد دلار در مکزیک را لغو کرد و در عوض تصمیم گرفت فعالیتش را در میشگان گسترش دهد.
مارک فیلدز، رییس مدیرعامل فورد اظهار کرد: این تصمیم تا حدودی به دلیل کاهش فروش خودروهای کوچک و تا اندازه ای، رای اعتماد به سیاستهای دونالد ترامپ بوده است.
فیات کرایسلر هم اعلام کرده است در کارخانهای در میشیگان سرمایهگذاری خواهد کرد تا بتواند دو مدل شاسیبلند جیپ را تولید کرده و تولید پیکاپ رم که در حال حاضر در مکزیک تولید می شود، به این کارخانه منتقل می شود. همچنین در ابزارهای کارخانه فیات کرایسلر در اوهایو تغییراتی داده میشود تا پیکاپ جدید جیپ در این کارخانه تولید شود. در نتیجه فیات کرایسلر 2000 شغل جدید ایجاد خواهد کرد.
براساس گزارش بی بی سی، اعلام این تصمیم از سوی فیات کرایسلر، دومین فاز برنامهای است که ابتدا در ژانویه اعلام شد و هدف آن گسترش بازار برای خودروهای پیکاپ و شاسیبلند است.
فراخوان جهانی خودروهای فیات
تاریخ انتشار:95/10/19
فیاتکرایسلر اعلام کرد بیش از ۱۰۰ هزار وانت و شاسیبلند را بهمنظور تعویض کیسههای هوای تاکاتا در سراسر جهان فراخوان میکند.
به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، این فراخوان کیسههای هوای سمت سرنشین و همچنین کیسههای هوای سمت راننده را در مدلهای شاسیبلندهای کرایسلر آسپن و دوج دورانگو 2009، رم 3500 مدل 2010 و وانتهای رم 2500، مدل سالهای 2005 تا 2009 شامل میشود. تاکاتا در کیسههای هوای خود از نیترات آمونیوم استفاده کرده که این ماده در معرض رطوبت و گرما منفجر میشود و درنتیجه به سمت سرنشینان خودرو قطعات فلزی پرتاب میشود. تاکنون در سراسر جهان 16 نفر در اثر این نقص جان باختهاند و حدود 180 نفر مجروح شدهاند. به گزارش دنیای اقتصاد، فیاتکرایسلر در بیانیهای اعلام کرد تاکنون گزارشی مبنی بر جراحت در اثر نقص کیسههای هوای این خودروهای فراخوانشده، دریافت نکرده است. فیاتکرایسلر اعلام کرد نمایندگیهای فروش این خودروساز این کیسههای هوا را با کیسههای هوای ساخت یک شرکت دیگر تعویض خواهند کرد.
فولکس واگن هم از “الکسا” استفاده خواهد کرد
تاریخ انتشار:95/10/19
فولکس واگن هم مانند فورد از این به بعد از فناوری دستیار صوتی الکسای آمازون استفاده خواهد کرد.
دستیار شخصی هوشمند الکسا که توسط شرکت آمازون طراحی شده قادر به تعامل صوتی، پخش موسیقی، ایجاد فهرست کارهای روزانه، ارائه اطلاعات هواشناسی، ترافیکی و سایر اطلاعات است.
این دستیار صوتی پیشتر با اسپیکر “اکو” معرفی و شناخته شد. بر این اساس خودروهای فولکسواگن که به “الکسا” مجهز میشوند، هر کاری که اسپیکر “اکو” قادر به انجام آن است، انجام خواهند داد.
به علاوه فولکس چند قابلیت خودرومحور دیگر را نیز به این فناوری افزوده است.
با وجود این فناوری در خودرو میتوان از الکسا در مورد وضعیت خودرو سوال کرد. برای مثال زمانی که راننده در خودرو نیست میتواند در مورد قفل بودن یا نبودن خودرو یا میزان سوخت آن مطلع شود. همچنین میتواند از الکسا بخواهد خودرو را قفل یا باز کرده و حتی برای نشان دادن محل خودرو به شخص دیگر، بوق بزند!
دیگر قابلیت الکسا این است که میتواند به راننده در خصوص مسیر و زمان رسیدن به مقصد کمک کند.
اگرچه میتوان این کار را با فناوریهای داخلی فولکسواگن نیز انجام داد، اما اگر قصد دارید پیش از ترک منزل برای سفر خود برنامهریزی کنید، الکسا بهترین گزینه است.
فولکسواگن هنوز زمان ورود این فناوری به خودروهایش را اعلام نکرده اما تمام خودروهای دارای نرمافزار Car-Net این شرکت در نهایت به الکسا مجهز خواهند شد.
این کابین بنز تناسب بدنی شما را حفظ میکند
تاریخ انتشار:95/10/18
هیوندای تنها برندی نیست که با ارائه کابینی خاص در نمایشگاه الکتریکی مصرفکنندگان به فکر سلامت کاربران مشتریانش است. مرسدس بنز نیز در این زمینه کارهای مشابهی انجام داده که به تناسب بدنی کاربر و راننده منجر میشود.
به نقل از عصرایران ، این کابین که “تناسب و سلامت” نام دارد در نسخه اصلاح شده کلاس S معرفی شده است. شرکت آلمانی سازنده تائید کرده که کابین ابداعی با شماری از توابع و عملکردها طراحی شده تا آسایش سرنشینان را افزایش داده و به کاهش سطح استرس آنها کمک کند.
این کابین بنز تناسب شما را حفظ میکند
اما این تمام ماجرا در خصوص کابین جدید بنز در این نمایشگاه نیست، به نظر میرسد جذابترین بخش این کابین صندلیهای موسوم به “موشن” یا “جنبش” است که باعث میشود کاربر یا سرنشین تناسب بدنیاش را حفظ کند. صندلیها در این خودرو در یک سطح کاملا جدید به ماساژ کاربر میپردازند و قادرند در فواصل معین و به صورت دورهای به حالت بدنی راننده واکنش نشان دهند. این اتفاق به واسطه حسگرهای نمایشی و با توجه به وضعیت استقرار و سطح خستگی کاربر روی میدهد.
یکی از اعضای هیئت مدیره دایلمر در این خصوص گفت: خودرو باید یک دستگاه تناسب اندام واقعی باشد. خودرو سومین مکان اصلی هر کسی بعد از خانه و دفتر کار به شمار میآید. پس چرا خودرو نباید با بدن و ذهن شما به شکلی مثبت ارتباط برقرار کرده و احساس شما را بهتر کند.
صندلیهای موشن در واقع احساس دارند. این صندلیها در طول رانندگی حال شما را درک کرده و حالت استقرار، شرایط قرارگیری ستون فقرات و چرخشهای بدن را زیر نظر دارند و به جای اینکه کاربر خود را با حالات صندلی هماهنگ کند، صندلی خود را با حالات بدنی کاربر هماهنگ میکند. صندلیها به شکلی خودکار اجازه نمیدهند که بدن برای ساعات طولانی در یک حالت قرار گیرد. این موضوع باعث میشود تا کابین از شکلگیری نامناسب بدن ممانعت به عمل آید. از طرفی حرکت مداوم صندلی به حفظ عضلات و گردش خون کمک میکند.
همکاری رنو-نیسان با مایکروسافت در زمینه فناوری خودران
تاریخ انتشار»95/10/18
گروه خودروسازی رنو-نیسان در نمایشگاه CES امسال اعلام کرد که در حال همکاری با یک سری از شرکا درباره تعدادی پروژه است.
به نقل از اتوبلاگ، این پروژه ها شامل توسعه خودروهای خودران، خودروهای الکتریکی، پروژه های زیرساختی و سیستم های سرگرمی هستند.
از جمله شرکتهایی که رنونیسان در حال همکاری با آنها است میتوان به یک سازمان شهری بنام 100 شهر انعطاف پذیر(100RC)، یک شرکت اینترنتی ژاپنی موسوم به DeNA و مایکروسافت اشاره کرد.
همکاری رنو-نیسان با 100RC روی کار با شهرهای عضو برای بررسی مشکلات حمل و نقل کنونی و آینده آنها متمرکز است.
به گفته رنو-نیسان، این شرکت اولین خودروسازی است که به این سازمان می پیوندد. در عوض این شرکت به آنها در توسعه استراتژی ها و برنامه های زیرساختی که به اداره خودروهای الکتریکی و شارژ آنها کمک کند، ارتباط خودرو با زیرساختها و فناوری خودران کمک خواهد کرد.
این همکاری همچنین به این خودروساز اجازه خواهد داد که فناوریهای جدید خودرویی و حمل و نقل را در شهرهای عضو تست کند.
رنو- نیسان جزئیات زیادی درباره همکاری خود با DeNA و مایکروسافت منتشر نکرده است. اما گزارشها حاکی از اینست که رنو-نیسان با همکاری DeNA به دنبال توسعه خودروهای خودران برای مصارف تجاری است. این شرکتها تست خودرو در بخش های مختلف ژاپن را شروع خواهند کرد و قصد دارند که خودروهای تجاری را تا سال 2020 در توکیو تست کنند.
رنونیسان همچنین با مایکروسافت به دنبال راههای تازه ای برای تقویت ارتباط در خودروها است. یکی از فناوریهایی که این دو شرکت در حال تست آن هستند، برنامه دستیار دیجیتالی کورتانا است.
پاگنده رژیم میگیرد
تاریخ انتشار:95/10/15
تجربه نشان داده اغلب تیونرها اگر بخواهند سراغ لامبورگینی هوراکان بروند، نسخه کوپه مسقف آن را انتخاب میکنند، چراکه انتخاب ویرایش رودستر (روباز) آن به دلیل طراحی خاص بدنهاش کمی سخت و پیچیده است.
به نقل از دنیای اقتصاد، در بین این همه تیونر شرکت VOS قصد دارد سنتشکنی کند و دست روی همین مدل گذاشته است. تازه این در حالی است که آنها با اضافه کردن المانهای آیرودینامیک فیبر کربنی وزن آن را تا 20 کیلوگرم نیز کاهش دادهاند. همین کاهش وزن و همچنین اضافه شدن سیستم اگزوزهای حرفهای بهتنهایی باعث افزایش 20 اسببخاری نیرو و 22 نیوتنمتری گشتاوری شدهاند، بهطوریکه حالا قدرت خروجی این خودرو با در نظر گرفتن پیشرانه 2/ 5 لیتری 10 سیلندر Vشکلش، 630 اسببخار با 582 نیوتنمتر گشتاور است.
بامو با رنگ فراری
تاریخ انتشار:95/10/15
به نقل از دنیای اقتصاد، این مرکز به قدری پرنفوذ است که آلمانها به سفارش آنها محصولات ویژه تولید میکنند. بهعنوان مثال در حالی که مدتها از M3 خبری نبود، حالا در نمایشگاه آنها یک ویرایش بسیار منحصر به فرد از این خودرو قرار داده شده است. این سدان فوق اسپورت و جوانگرا برای اولینبار با رنگ معروف فراری یعنی قرمز مارانلو تولید شده است. این تنها ویژگیهای خودروی فوق نیست. بهرهگیری از صندلیهای ریس و اگزوزهای دوبل فیبر کربن-استیل و همچنین تریم شیشههای تیره، جلوه این خودرو را ترسناکتر از قبل کرده است. گفته میشود برای M3 فوق یک پیشرانه پرقدرت 3 لیتری شش سیلندر خطی با 450 اسببخار نیرو و 550 نیوتنمتر گشتاور تدارک دیده شده است.
بنتایاگا بنتلی با صفر تا صد ۴ ثانیه (+عکس)
تاریخ انتشار:95/10/15
به نقل از عصرایران ، اصولا اکثر خودروهای مسابقهای و ابرخودروها زیر 2.5 ثانیه به شتاب صفر تا صد کیلومتر میرسند. این رکوردی است که اکثر خودروها از دستیابی به ان عاجزند. زمانی که صحبت از شاسی بلندها به میان میآید وزن بالا و چالاکی کمتر به علت ارتفاع بیشتر و کاهش هندلینگ دستیابی به شتاب زیاد را طولانی میکند.
زمانی خودروساز کلاسیک انگلیس با ساخت شاسیبلندی مانند بنتایاگا خبرساز شد.کمتر کسی تصور میکرد این کلاسیکساز لوکس تاریخ به سراغ خودرویی در ساختار اسپورتها و در طبقهبندی suv ها برود. همین تصمیم بنتلی به اندازه کافی بازار خودروسازان را شگفتزده کرد.
اما اینک، بار دیگر این شاسیبلند با گشتاور 900 نیوتنمتر و خروجی 600 اسب بخار خبرساز شده است. دلیل آن نیز شتابگیری خودرو است. خودرو برای رسیدن به شتاب صفر تا صد کیلومتر تنها به 4 ثانیه زمان نیاز دارد. رکوردی که میتواند رقیب بزرگی برای سوپراسپورتها محسوب شود. فراموش نکنید که این خودرو از تشریفاتی ترین خودروهای بازار محسوب میشود و قابلیتهای آفرودی چندانی ندارد.
برگزاری نمایشگاه خودروهای کلاسیک پاریس
تاریخ انتشار:95/10/15
نمایشگاه خودروهای کلاسیک پاریس (Salon Retromobile) از ۲۰ تا ۲۴ بهمن ماه در مرکز نمایشگاهی Paris Expo Porte De Versailles برگزار می شود .
به نقل از I Like events ، نمایشگاه خودروهای کلاسیک پاریس (Salon Retromobilee) بزرگترین رویداد خودروهای کلاسیک در سرارسر جهان است. این نمایشگاه تجاری پاریس اولین رویداد فصلی خودروهای کلاسیک اروپاست که حدود 100.000 بازدیدکننده دارد. نمایشگاه خودروهای کلاسیک پاریس همچنین اولین نمایش بزرگ خودروهای کلاسیک سال و جایگاه حراج اتومبیل های کلاسیک است. در این رویداد فضای بیشتری برای غرفه داران، راحتی و آسودگی برای بازدیدکنندگان، دلایل بیشتری برای خرید و دریافت اطلاعات و آگاهی بیشتر فراهم است که همچنین در آن می توان در غرفه های بی شماری به تحسین و لذت بردن از محصولات جدید و قدیمی پرداخت. بیشترین هنرمندان، باشگاه ها، فدراسیون ها، لوازم یدکی و مدل های نمونه برای فروش، برگزار کننده ها، مربیان تمرین، نوآوران و فروشندگان خودرو، در این رویداد نهایت تلاش خود را در جهت بازدید بهتر و رضایت بیشتر بازدیدکنندگان چهار گوشه دنیا انجام می دهند. در این نمایشگاه همچنین بیشترین سورپرایزها و برنامه های هیجان انگیز برگزار خواهد شد. در نمایشگاهی که تمامی اعضای تیم برگزاری آن مشتاق میزبانی از شما هستند، تاریخ و میراث پیوند خواهند خورد.
فورد قراردادش بامکزیک را لغو کرد
به دنبال لغو برنامه فورد آمریکا مبنی بر ساخت خط مونتاژ خودرو در مکزیک، ارزش «پزو» با روندی نزولی روبرو شد.
به نقل از مهر ، اقدام شرکت خودرو سازی «فورد» آمریکا مبنی بر لغو ساخت کارخانه ای جدید در مکزیک موجب کاهش 1.5 درصدی ارزش «پزو»، پول ملی مکزیک شد.
اوایل هفته جاری میلادی شرکت «فورد» اعلام کرد که قرار است 700 میلیون دلار بر روی خط مونتاژ خودروی لوکس «فلت راک» در کارخانه «میشیگان» آمریکا طی چهار سال آینده سرمایه گذاری کند که به دنبال آن 700 فرصت شغلی بوجود خواهد آمد. در واقع این مقدار سرمایه گذاری بر روی خط مونتاژ «فلت راک» از 1.6 میلیارد دلاری تغذیه می شود که شرکت فورد قرار بود در مکزیک سرمایه گذاری کند و اکنون تصمیم به لغو و انتقال آن از داخل خاک مکزیک به آمریکا گرفته است.
«مارک فیلدز» مدیر عامل شرکت خودرو سازی فورد گفت:” تصمیم شرکت مبنی بر لغو برنامه های جدید این کمپانی در مکزیک به شرایط بازار بر می گردد و پشت سر این قضیه فشارهای ترامپ وجود ندارد. ”
این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا، پیش از این شرکت خودرو سازی «جنرال موتورز» را متهم به ارسال خودروهای ساخته شده این شرکت از خاک مکزیک و نیز فروش آنها در داخل آمریکا کرده بود و حتی خط و نشان هم برای پرداخت سنگین مالیات مرزی «جنرال موتورز» کشیده بود.
به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تکتایمز، نسخه اولیه این سیستم سرگرمی موسوم به یوکانتک(Uconnect)، این ماه در نمایشگاه لوازم الکترونیک مصرفی(CES 2017( در لاسوگاس نمایش داده خواهد شد. این سیستم قرار است روی یک سدان کرایسلر 300 معرفی شود.فیات میگوید، اندروید نوقا برای سازگاری بیشتر سرویسهای اصلی گوگل با سیستم Uconnect اصلاح شده است.کریس بارمان، رئیس بخش مهندسی برق شرکت فیات-کرایسلر در بیانیهای رسمی اظهار کرد: با اندروید ما میتوانیم رابط کاربری منحصربفرد یوکانکت را حفظ کرده و همزمان، سیستمهای کاربرپسند خود را با ویژگیها و اپلیکیشنهای اندرویدی سازگار کنیم.گوگل به تازگی سیستم اندروید اُتو را ارتقا داده است. چیزی که اهمیت دارد این است که چگونه دستگاههای خودرویی مبتنی بر این سیستم میتوانند تجربه کاملی از اندروید را تجربه کنند.این قابلیت در حقیقت میتواند نقش سیستمهای اختصاصی خودروسازان را کمرنگ کند چرا که اندروید اتو حاوی اپلیکیشنهای کلیدی مانند نقشههای گوگل، اسپوتیفای و دستیار گوگل است که بسیاری از مشتریان خواهان آنها هستند.
آیا فیات-کرایسلر دو برند مازراتی و آلفارومئو را میفروشد؟
تاریخ انتشار:95/10/13
فیات-کرایسلر پس از تلاشهای زیاد برای شراکت با خودروسازان دیگر، گفته میشود که بدنبال مشتری برای چند برند خودروسازی ایتالیایی خود است.
نشریه فوربس در گزارشی اعلام کرد که سهام فیات کرایسلر در بحبوحه شایعات مبنی بر فروش دو برند آلفارومئو و مازراتی افزایش یافته و به شکل قابل توجهی به این شرکت در کاهش بار بدهی ها کمک کرده است.
شایعات قبلی حاکی از این بود که برند مگنتی مارلی محمتل ترین گزینه واگذاری است اما گفته میشود برنامه احتمالی خرید این برند توسط سامسونگ لغو شده زیرا این شرکت روی حل و فصل رسوایی آتس گرفتن گلکسی نوت 7 متمرکز شده است.
خودروسازان با افق متغیری پیش روی خود در سال 2017 مواجه هستند و تحلیلگران پیش بینی میکنند فروش خودرو در این سال نسبت به سال قبل یک روند نزولی داشته باشد.
گفته میشود فیات-کرایسلر به دلیل بدهی های بیشتر نسبت به رقبایش در حال ورود به دوره ناپایداری است.
آلفارومئو در مراحل اولیه استراتژی احیای خود در بازار آمریکا قرار دارد. این استراتژی تا حد زیادی روی کراس اور استلویو و سدان جولیا متکی است.
این در حالیست که مازراتی در حفظ روند فروش خود است. مازراتی پس از عملکرد درخشان در سال 2014 در سال 2015 کاهش فروش 10 درصدی را تجربه کرد و پس از آن تنها یک افزایش فروش دو درصدی داشته است.
چرخش ۱۸۰ درجهای نیسان در زمینه خودروهای هیبریدی
تاریخ انتشار:95/10/13
پس از اینکه گروه رنو-نیسان ۳۴ درصد از سهام شرکت میتسوبیشی را خرید، مقامات نیسان تایید کردند که در حال کار روی یک پروژه جدید هیبریدی هستند.
به نقل از اتواکسپرس، نیسان گردش 180 درجهای در زمینه برنامههای پیشبرد خودروهای الکتریکی پاک داشته است و مقامات بلندپایه نیسان تایید کردهاند که این شرکت در حال کار روی یک خودروی پلاگین هیبرید برای اروپا است.
گروه رنو-نیسان اخیرا سهام غالب 344 درصدی میتسوبیشی موتورز را خریداری کرد و تاکاشی شیراکاوا رئیس بخش تحقیق و توسعه نیسان در اروپا بهطور ضمنی گفت:”خودروی پلاگین هیبرید نیسان ممکن است در یک سری از فناوریها با خودروی پرفروش میتسوبیشی یعنی اوتلندر PHEV مشترک باشد.”
شیراکاوا افزود:”اولویت کنونی ما این است که در آینده به سمت خودروهای الکتریکی برویم ولی هنوز به یک پل نیاز داریم. ما در حال کار روی یک راهکار پلاگین هیبرید برای اروپا هستیم.”
وی افزود:”ما از حضور میتسوبیشی موتورز در خانواده نیسان استقبال میکنیم زیرا آنها در حال حاضر اوتلندر PHEV را در اختیار دارند. نسل بعدی خودروی الکتریکی ما ممکن است در برخی فناوریها با اوتلندر مشترک باشد ولی این صرفا شروع مذاکرات است زیرا هنوز هیچ تصمیم گرفته نشده است.”
یکی از معدود تجربیات نیسان در زمینه فناوری هیبریدی کانسپت Gripzz بوده که در نمایشگاه خودرویی فرانکفورت 2015 معرفی شد. این در حالی است که دانش PHEV میتسوبیشی میتواند در آینده روی نیسان قشقایی PHEV استفاده شود. شیراکاوا این موضوع را رد نکرده و تایید کرده که نیسان به دنبال بردن پیشرانه الکتریکی به خودروهای کوچک است.
کسادی بازار قطعهساز آلمانی از گرایش به خودروهای برقی
تاریخ انتشار:95/10/12
رویکرد فزاینده خودروسازان به خودروهای برقی به قیمت مشاغل در شرکت قطعه سازی خودروی کانتیننتال تمام خواهد شد.
به نقل از ایسنا، المار دگنهارت، مدیرعامل شرکت آلمانی کانتیننتال به هفته نامه “ولت ام سونتاگ” گفت: رویکرد به خودروهای برقی به قیمت مشاغل در این شرکت قطعه سازی خودرو تمام خواهد شد اما بسیاری از این مشاغل با مشاغل جدید مربوط به خودروهای برقی جبران خواهد شد.
وی در ادامه افزود: با اینهمه هنوز زود است بگوییم شمار مشاغلی که حذف خواهند شد بیشتر از مشاغل جدید خواهند بود یا خیر.
طبق گزارش این نشریه، حدود 30 هزار از 218 هزار شغل کانتیننتال به موتورهای احتراق بستگی دارند.
بر اساس گزارش رویترز، کانتیننتال ماه گذشته اعلام کرد هزینه روی قطعات خودروی برقی را در سالهای آینده افزایش خواهد داد اما انتظار دارد هرگونه تاثیر قابل توجه بر درآمدش با فروش بیشتر از پروژههای تحقیقات و توسعه جبران شود.
تحقیقات ایمنی از شاسی بلندهای لندروور و جگوار
تاریخ انتشار:95/10/12
شماری از شاسی بلندهای لندروور و سدانهای جگوار ایکس اف بدنبال دریافت گزارشهایی از مصدومیت مصرف کننده بر اثر حرکت خودروهایی که پارک شده بودند، در آمریکا تحت تحقیقات ایمنی قرار گرفتند.
به نقل از ایسنا، اداره تحقیقات ایراد سازمان ملی ایمنی ترافیک آزادراه آمریکا هفت گزارش درباره حرکت شاسی بلند لندروور اوک مدل 2012 تا 2014 و خودروی جگوار ایکس اف مدل 2013 پس از پارک شدن این خودروها دریافت کرده است.
طبق اعلام رگولاتور ایمنی آمریکا، احتمالا 39 هزار خودرو چنین مشکلی دارند. تحقیقات مقدماتی در 16 دسامبر آغاز شد و چهار مورد مصدومیت زمانی اتفاق افتاد که در سمت راننده باز بود و در یک مورد هم یک نفر به دیوار پارکینگ کوبیده شد.
مصرف کنندگان اظهار کرده اند دنده خودرو در وضعیت پارک قرار داشت اما ترمز پارک هیچ یک از این خودروها در زمان بروز حادثه کشیده نشده بود.
بر اساس گزارش بلومبرگ، قیمت پایه جگوار ایکس اف حدود 52 هزار دلار است و لندروور اووک به قیمت 42 هزار دلار عرضه می شود.
شرکت جگوارلندروور بخشی از غول هندی تاتا موتورز است.
خودروهای جدید ولوو به خدمات تلفن اینترنتی مجهز میشوند
تاریخ انتشار:95/10/11
شرکت ولوو برای اولین بار خودروهایی تولید خواهد کرد که به طور پیش فرض به نرم افزار تلفن اینترنتی اسکایپ مجهز خواهند بود.
به نقل از فارس، از آنجایی که بسیاری از مردم جهان از اسکایپ برای گفتگو با دوستان و اقوامشان استفاده می کنند، ولوو قصد دارد این برنامه را در خودروهای جدید سری 90 خود بگنجاند تا سرنشینان به راحتی با عزیزان خود تماس بگیرند.
کاربران برای دسترسی به اسکایپ تنها کافیست نمایش لمسی بزرگ داشبورد خودرو را لمس کنند و فهرستی از تماس ها و فهرست تماس گوشی خود را مشاهده کنند و با لمس هر یک از اسامی موجود در فهرست تماس بتوانند با انها صحبت کنند.
ولوو وعده داده که کیفیت تماسی که از این طریق برقرار می شود مطلوب و قابل پذیرش باشد. این شرکت می گوید قصد دارد دسترسی به خدمات دستیار صوتی هوشمند مایکروسافت موسوم به کورتانا را هم برای سرنشینان خودروهای جدید خود ممکن کند.
البته این امر هنوز قطعی نشده، اما با قطعی شدن آن مایکروسافت میتواند رقابت جدی تری با اپل و گوگل داشته باشد که توانستهاند با عرضه نرم افزارهای کار پلی و آندروید ائوتو توجه خودروسازان را به خود جلب کنند.
یک شکایت دیگر از تسلا به دلیل شتابگیری ناگهانی و غیرمنتظره
تاریخ انتشار:95/10/11
یکی از مالکان خودروی تسلا مدل X از این شرکت به دلیل شتابگیری ناگهانی این SUV الکتریکی حین پارک شکایت کرد.
به نقل از رویترز، این شتابگیری ناگهانی و غیرمنتظره باعث شده که خودرو حین پارک در گاراژ خانه با دیوار اتاق نشیمن برخورد و باعث زخمی شدن راننده و یکی از سرنشینان شود.
جی چانگ سون مالک این خودروی تسلا، گفت: یک شب در ماه سپتامبر وی پس از باز شدن درب گاراژ به آرامی در حال حرکت به سمت گاراژ بوده که ناگهان خودرو به طور کنترل نشده سرعت گرفته است.
در شکایت این فرد آمده است: خودرو به طور خودکار و با تمام توان شروع به سرعت گرفتن کرده و با دیوار داخلی گاراژ برخورد کرد.
این شایت که در دادگاه بخش منطقه مرکزی کالیفرنیا تنظیم شده است.
تسلا در واکنش به این شکایت اعلام کرد که تحقیقات جامعی را درباره ادعای مطرح شده از سوی این مالک، انجام داده است.
این شرکت افزود: شواهد از جمله اطلاعات خودرو نشان میدهد که شتاب گیری خودرو در نتیجه این بوده که آقای سون پدال گاز را تا انتها فشار داده است.
تسلا اعلام کرد که راههای مختلفی را برای حفاظت در برابر استفاده نادرست از پدال از جمله حسگرهای اتوپایلوت وجود دارد که بین استفاده اشتباه از پدال و موارد عادی را تشخیص میدهد.
مالک خودروی تسلا در شکایت خود، با استناد به مسئولیت محصول،غفلت و نقض ضمانتنامه خواستار پرداخت خسارت از سوی تسلا شده است.
فرانسه تردد خودروها با شیشه دودی را ممنوع کرد
تاریخ انتشار:95/10/09
مقامات فرانسوی به دلیل مسائل امنیتی تردد خودروها با شیشه دودی را از ابتدای سال جاری میلادی ممنوع اعلام کردند.
به نقل از تسنیم ، تردد خودروها با شیشه دودی در فرانسه از اول ژانویه ممنوع می شود. دو میلیون خودرو در فرانسه شیشه های دودی دارند.
از اول ژانویه هر خودرویی با شیشه دودی بیش از 30 درصد، 135 یورو جریمه می شود و سه نمره منفی نیز در گواهینامه راننده ثبت خواهد شد.
این تدابیر در جهت کمک به نیروهای امنیتی برای نظارت امنیتی بیشتر اتخاذ شده است.
سازندگان خودرو نیز باید تغییراتی در شیشه های خودرو ایجاد کنند.
این قانون تنها مربوط به شیشه های جلو خواهد بود و داشتن شیشه های دودی برای شیشه های پشتی ممنوعیتی ندارد.
سامانههای شناسایی هوشمند تا چه حد موثرند؟
تاریخ انتشار:95/10/09
سامانه شناسایی هوشمند، ایمنی شما و خودرویتان را در هنگام پارک خودرو را رقم میزند. این سامانه شناسایی هوشمند تویوتا به بررسی و شناسایی موانع پرداخته و باعث میشوند تا خودرو و راننده با توجه به شرایط محیطی واکنش صحیح نشان داده و از حرکت یا فشار پدال نامناسب خودداری کند.به نقل از عصرایران ، نتایج حاصل از بررسیها نشان میدهد که خودروها و مدلهای مجهز به سامانههای شناسایی هوشمند (ICS) به شکل قابل ملاحظهای از تصادفات هنگام پارک میکاهند. تویوتا اعلام کرده که استفاده از این سامانه شناسایی هوشمند، باعث کاهش 70 درصدی فشار پدال نامناسب و کاهش 40 درصدی تصادفات در حرکت معکوس در ژاپن شده است.
این بررسی در یک دوره 18 ماهه از ژانویه 2015 تا ژوئیه 2016 در ژاپن صورت گرفته است. این بررسیها در دفاتر بیمه و با ارزیابی 2500 حادثه صورت گرفته است که در مجموع بیش از 63 هزار مدل خودرو را تحت پوشش دارند.
تا کنون هیچ بررسی در خصوص تفاوت تصادفات رو به جلو یا فشار پدال نامناسب صورت نگرفته بود.
سامانه شناسایی هوشمند به بررسی و شناسایی موانع پرداخته و باعث میشوند تا خودرو و راننده با توجه به شرایط محیطی واکنش صحیح نشان داده و از حرکت یا فشار پدال نامناسب خودداری کند. مدلهای تولیدی سال 2015 آلفارد، پیروس و ولفایر به حسگرهای اضافی مجهز هستند که طیف و برد شناسایی محدوده را افزایش میدهد.
این سامانه نه تنها راننده را از فشار پدال اشتباه بازمیدارد بلکه در فضای تنگ پارک خودرو به ویژه در حرکت رو به عقب، از برخورد خودرو با افراد یا وسایل نقلیه مجاور خودداری خواهد کرد.
به دلیل جلوگیری از حجیم شدن صفحه و برای راحتی بازدیدکنندگان ادامه مطالب در صفحه زیر گذاشته شده است