<<<صفحه بیست و چهار صفحه بیست و پنج صفحه بیست و شش >>>
رنگ مشکی، قیمت این فراری را به ۱۴ میلیارد تومان رساند (+عکس)
تاریخ انتشار:95/10/08
اکثر فراریهایی که تا کنون در جهان به فروش رسیدهاند، قرمز رنگ بودهاند. در واقع ۳۰۲ دستگاه از ۳۴۹ فراری تولیدی در جهان به رنگ قرمز هستند که نام جهانی آن روسوکورسا است. این رنگ قرمز بیشتر برای خودروهای مسابقهای مورد استفاده قرار می گیرد. ۸ دستگاه از این خودروها نیز در رنگی با نام بینالمللی روسوبارچتا که قرمزی تیرهتر از اولیست ساخته شدهاند.
به نقل از عصرایران ، تنها دو مدل از این فراری F50 در رنگ مشکی به آمریکا ارسال شدهاند. یکی از این فراریهای مشکی پیشتر تصادف کرده است. هرچند این خودرو قابل تعمیر است اما تنها یک مدل از این فراریهای مشکی سالم و آسیب ندیده باقی مانده است.
به جز مسئله رنگ این فراری از همان عناصر مکانیکی 349 دستگاه دیگر بهره میبرد. این خودرو یه یک موتور 4.7 لیتری V12 با 520 اسببخار مجهز است. یک سامانه انتقال قدرت 6 سرعته نیز با موتور هماهنگ شده است. شاسی و بدنه فیبر کربنی نیز از مشخصههای این خودرو است. این خودرو در 3.6 لیتر به شتاب صفر تا 100 کیلومتر رسیده و با بیشینه سرعت 321 کیلومتر به حرکت خود ادامه میدهد.
با وجود بیش کارکرد بیش از 2000 مایل انتظار میرود این خودروی منحصر به فرد در حراجی آریزونا در هفتههای آینده بین 3 تا 3.5 میلیون دلار فروش رود. این عدد با توجه به قیمت روز دلار در کشور حدود 14 میلیارد تومان برآورد میشود.
بررسی سیستم صوتی پیشرفته مارک لوینسون در لکسوس LX
تاریخ انتشار:95/10/08
بالا گرفتن رقابت میان خودروسازان سبب شده هرروز شاهد اقداماتی جدید از سوی آنها باشیم و در این میان همکاری مشترک بین دو شرکت قدرتمند با هدف بالا بردن سطح جایگاه هر دو برند نیز از جمله این اقدامات است.
در این میان همکاری میان بزرگان صنعت خودروسازی با غولهای تولیدکننده سیستمهای صوتی و تصویری از جمله اقداماتی است که بهتازگی شاهد آن هستیم. در این میان لکسوس، برای مدل شاسیبلند بزرگ LX خود، همکاری با برند مارک لوینسون را آغاز کرده است و به این ترتیب این شاسیبلند لوکس، یکی از بهترین سیستمهای صوتی در میان رقبا را دارد.
مارک لوینسون در سال 1972 در منطقه وودبریج ایالاتمتحده کار خود را با تولید سیستمهای صوتی و تصویری حرفهای و فوق لوکس شروع کرد و در سال 2001 در تمامی خودروهای فول آپشن لکسوس شاهد نصب محصولات این برند هستیم.
این نمونهها دستکمی از سالنهای کنسرت نداشته و کیفیت صدایی باورنکردنی برای راننده و مسافران اتومبیل به ارمغان میآورند. البته همکاری دو برند به گذشته باز میگردد چراکه پیش از این اولین سیستم 5 به 1 با فناوری صدای فراگیر (surround) مارک لوینسون، بر روی خودروی تویوتا کراون در سال 2004 قرار گرفت.
متخصصان مارک لوینسون با همکاری مهندسان لکسوس برای چیدمان بلندگوها به بررسی اتاق خودرو از لحاظ ساختاری، میزان آکوستیک فضا و موقعیت قرارگیری سرنشینان پرداخته تا به بهترین کیفیت صدا دست یابند. انتخاب نوع دستگاه پخش، آمپلیفایر و نوع و تعداد بلندگوها نیز جهت پوشش هرچه بهتر تمامی فرکانسها (از زیر تا بم) و دسترسی به بالاترین سطح کیفیت و تفکیک صدای به بهترین شکل انجام گرفته است.
از جمله امکانات صوتی که در لکسس LX مجهز به محصولات مارک لوینسون وجود دارد میتوان موارد زیر را نام برد:
– هفت عدد بلندگو Midrange با قطر 1000 میلیمتری با فرکانس متوسط جهت ایجاد تعادل و پوشش اصوات بین دو فرکانس بم و زیر.
– هفت عدد Tweeter با قطر 25 میلیمتری با فرکانس زیر که به تفکیک بسیار عالی صدا کمک میکند.
– دو Mid Wooferr برای کنترل طیف گستردهای از اصوات و برای بهینهسازی و پخش شفاف و غنی فرکانسهای بم.
– دو عدد Mid Woofer با قطر 160 میلیمتری برای پوشش اصوات بین دو فرکانس بم و زیر.
– یک عدد Sub Woofer با قطر 2500 میلیمتری جهت پخش صداهای بم به صورت شفاف و حجیم برای هر سبکی از موسیقی.
– یک آمپلیفایر 16 کاناله با قدرت 4500 وات با پردازنده دیجیتالی سیگنالها
جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محصولات لکسوس می توانید به وبسایت ایرتویا مراجعه کنید.
همه چیز درباره پورشه باکستر
تاریخ انتشار:95/10/07
از شما شاخص خود را بر میزان پولی تولید از هر محصول قرار دهید، این روزها پورشه یکی از پرسودترین کمپانیهای خودروسازی جهان محسوب میشود.
به نقل از عصرایران ،تنها مردم نیستند که در حسرت داشتن یک پورشه به سر میبرند، بلکه بسیاری از گروههای خودروسازی نیز پورشه را الگوی خود قرار داده و از عملکردهای آن پیروی میکنند.
باکستر، خودرویی که پورشه را نجات داد
اما اگر کمی به گذشته برگردیم، به یاد میآورید که کمتر از 20 سال گذشته شرایط در این کمپانی چندان خوب نبود. در واقع میتوان گفت اوضاع کاملا وحشتناک تلقی میشد. در اواسط دهه 90 پورشه به محصولی نیاز داشت که بتواند در شرایطی اسفبار برگ برنده این کمپانی محسوب شده و شرکت ر از ورطه ورشکستگی برهاند. جانشینی که نه تنها ر کیفیت بلکه در اعداد و ارقام سودآوری شایستگیهای خود را نشان دهد.
مدل پورشه 928 به عنوان جوانترین طراحی این کمپانی در اواسط دهه 90 میلادی به ثبت رسید و و اولین مدل آن در سال 1978 از خط تولید خارج شد. پس از آن مدلهای 968 پورشه که قدیمیتر از مدلهای 911 و 924 محسوب میشدند دچار ارتقاء و توسعه شدند و مدلهای مختلف از آن ساخته شدند. اینک حدود 30 سال از تولد این اتومبیلهای معروف میگذرد. پورشه احترام خاصی را برای این مدل خود قائل است. باکسترها در طول زمان با کدهای مختلفی تعریف شدند.
باکستر، خودرویی که پورشه را نجات داد
پورشه راز بقاء در بازار راکد آن دهه را استفاده از طراحیهای اسپورت عنوان کرد. طراحیهای مفهومی اسپورت با سقفهای متنوع تاشو باعث شد تا سرانجام باکسترها راهی بازار شوند.
اولین نمونه مصرفی آن در سال 1996 وارد بازار شد. شرکت پورشه با همکاری شرکت تویوتا در نصف کردن روند تولید خودرو، توانست باکستر را به یک مدل ارزان قیمت تبدیل کند و در نتیجه این مدل به پرفروشترین خودروی پورشه تبدیل شد. البته تا زمانی که در نهایت مدلهای SUV عرضه شدند و شرکت پورشه را به سطح موفقیت امروزیش رساندند.
۱۰ خودرو برتر ثروتمندان آمریکایی در سال ۲۰۱۶
تاریخ انتشار: 95/10/07
ممکن است تصور کنید ثروتمندان غرق در بهترین وسایل زندگی هستند؛ اما در خصوص خودرو، به سوی خودروهای نامتعارف و پر زرقوبرق نمیروند.
به نقل از زومیت، قطعاً گروهی از ثروتمندان گزینهای غیر از آخرین مدلهای فراری، لامبورگینی یا دیگر ابرخودروهای موجود را برای خرید انتخاب نمیکنند؛ اما اکثر ثروتمندان، همانند اقشار متوسط جامعهی آمریکا خودروهایی کاربردیتر انتخاب میکنند.
تحلیلگران مؤسسهی ادموندز ثبتنام خودروهای جدید را از ابتدای سال 2016 تا به امروز برای خانوارهای با درآمد بیش از 250 هزار دلار مورد بررسی قرار دادهاند و دادهها نشان میدهند که 10 خودروی پرطرفدار امسال بهجای ابرخودروهای مشهور، عبارتند از هشت شاسی بلند، یک خودروی سواری و یک وانت حمل بار.
خانوارهای مذکور حتی به دنبال برندهای لوکس نیز نرفتهاند؛ در واقعیت، بیامو و لکسوس تنها خودروسازان شناختهشدهی این لیست هستند. حتماً به اینکه چگونه کلیشهها تغییر میکنند، فکر میکنید؟
در نهایت، ثروتمندان واقعاً امسال چه خودروهایی خریدهاند؟ در ادامه انتخابهای معقول و قابل درک را مشاهده خواهید کرد:
1- فورد سری F
به نظر میرسد پرفروشترین برند خودرو در آمریکا طرفداران بسیاری نیز در میان قشر ثروتمندان دارد که به همین دلیل در جایگاه نخست این لیست قرار گرفته است. در کمال تعجب با یک وانت حمل بار روبرو هستیم اما با توجه به مدلهای مختلفی که دارد، میتواند افراد با هر سلیقهای را راضی کند.
2- جیپ گرند چروکی
یک شاسی بلند لوکس که به لطف قابلیتهای آفرود خوبی که دارد، بدون ترس از مناطق صعبالعبور با رعایت مسائل ایمنی، حفظ سلامتی سرنشینان خود را تأمین میکند.
3- جیپ رنگلر
به نظر میرسد خیلی کارها از عهدهی گرند چروکی برنمیآید؛ به همین دلیل مردم توانمندترین مدل جیپ را در میان همهی مدلهای ارائهشدهی آن انتخاب کردهاند. بعلاوه، رنگلر نماد قدرتطلبی نیز محسوب میشود.
4- لکسوس RX
لکسوس RX ویژگیهای آفرود ندارد، اما لوکس و مدرن است و وظیفهی رساندن فرزندانتان به مدرسه را بهخوبی انجام میدهد. اگر به دنبال خودرویی راحت هستید، گزینهی صحیحی را برگزیدید.
5- ب امو X5
تنها گزینهی لوکس و شیک دیگر غیر از لکسوس، بیامو است. رفتار و عملکردش در جاده بی عیب و نقص است و محدودهی وسیعی برای انتخاب دارد. با توجه به روند گرایش به مدل شاسی بلند بیامو، به نظر میرسد آمریکاییها بیشتر بهسوی محصولات این خودروساز آلمانی روی آورند.
6- فورد اکسپلورر
در پژوهشی که اخیراً با جامعه آماری افراد متولد دهههای 1960 الی 1980 انجام گرفت، مشخص شد این خودرو با داشتن همهی خصوصیات یک شاسی بلند لوکس بزرگ و قیمتی بسیار رقابتیتر، در دل این قشر جای گرفته است؛ پس به همین شکل میتوان انتظار داشت طرفدارانی از قشر ثروتمند نیز داشته باشد.
7- تویوتا هایلندر
هایلندر یک کراساوور بسیار کاربردی با فضای بسیار زیاد دارای سه ردیف صندلی و امکاناتی بهروز است که خریدی منطقی به حساب میآید.
8- هوندا پایلوت
یک خودروی هفت نفرهی دیگر. با اینکه هایلندر و پایلوت رقبای یکدیگر به حساب میآیند؛ اما اگر امکانات هایلندر را از آن جدا کنیم و در پایلوت قرار دهیم، ترکیبی عالی ایجاد کردهایم.
9- هوندا CR-V
از لحاظ فروش، هوندا CR-V در کلاس خود در آمریکا رتبهی نخست را از آن خود کرده است و حضورش در این لیست خیلی هیجانانگیز نیست. نسل کاملاً جدید آن نیز در ادامهی نسل پیشین بهتازگی معرفی شده است.
10- هوندا آکورد
نوبت به تنها خودروی سدان این لیست رسید. فضا و تجهیزات بسیار زیاد به همراه سواری خوب امتیازات ویژهی یک بستهی جذاب برای هر خانوار است که ظاهراً حتی قشر مرفهتر نیز آن را ترجیح میدهند.
Countryman بزرگ تر می شود
تاریخ انتشار:95/10/06
شرکت خودروسازی مینی که از زیرمجموعه های گروه خودروسازی فولکس واگن محسوب می شود قصد دارد تا تنها مدل SUV خود یعنی «Countryman» را بزرگ تر از مدل های قبلی ساخته و آن را به یک SUV جدی و بزرگ در این سگمنت محبوب بدل سازد. در همین ارتباط مدیر برند شرکت خودروسازی مینی معتقد است که طراحی ظاهری خشن تر و بزرگ تر «Countryman » آن را در لیست خریداران قرار خواهد داد.
به نقل از فرصت امروز ، «پیتر شوارتزنباوئر» از اعضای هیأت مدیره گروه خودروسازی فولکس واگن و مسئول برند مینی در این خودروساز بزرگ آلمانی در گفت وگو با مجله خودروسازی اروپا در رابطه با مقایسه نسل قبلی و نسل جدید Countryman می گوید: «در حال حاضر محصولات مینی به عنوان خودروهای دوم یا سوم خانواده ها خریداری می شوند، درحالی که Countryman می تواند به عنوان خودروی اصلی یا تنها خودروی شما مورد استفاده قرار گیرد.»
بررسی های صورت گرفته از سوی کارشناسان بیانگر آن است که نسل جدید خودروی Countryman کشیده تر و عریض تر از نسل قبل آن است و براساس اعلام رسمی شرکت مینی فاصله میان محورهای خودرو نیز در مقایسه با مدل قبلی آن افزایش یافته است. این افزایش سایز از سوی مینی سبب شده تا تنها محصول SUV این شرکت بریتانیایی به جمع SUV های کامپکت لوکس نظیر «Mercedes-Benz GLA» و «Audi Q2» وارد شده و به رقابت با آنها بپردازد.
آقای شوارتزنباوئر معتقد است که ورود مینی Countryman به سگمنت جدید SUV های کامپکت لوکس سبب می شود تا این خودرو با رقبای قدرتمندی به رقابت پرداخته و بر میزان فروش خود بیفزاید، چرا که این سگمنت چهار برابر بزرگ تر از سگمنتی است که Countryman پیش از این در آن به رقابت مشغول بود.
با وجود تغییرات اعمال شده روی مدل جدید Countryman، کارشناسان و فعالان حوزه صنعت خودرو بر این باورند که میزان فروش نسل جدید این خودرو بدون تغییر باقی مانده و انتظار می رود یک چهارم فروش کلیه محصولات شرکت خودروسازی مینی را به خود اختصاص دهد.
در حالی که مینی معتقد است که پس از عرضه نسل جدید Countryman به بازار میزان فروش این مدل به تدریج افزایش خواهد یافت، چرا که طبق برآوردهای صورت گرفته توسط این خودروساز بریتانیایی، میزان تقاضا برای کلیه محصولات آن از جمله مدل های هاچبک افزایش خواهد یافت.
در همین چارچوب «سباستین مکنسن» نایب رئیس شرکت خودروسازی مینی معتقد است: «میزان فروش کلی مینی در سال 2016 به 338 هزار و 466 دستگاه رسیده و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش خواهد یافت. این افزایش در حالی تحقق می یابد که مینی انتظار دارد تا میزان فروش این شرکت در سال 2017 میلادی نیز به واسطه عرضه نسل جدید خودروی Countryman به میزان قابل توجهی افزایش یافته و رکورد فروش این برند قدیمی و محبوب را مجددا افزایش یابد.
براساس برنامه ریزی های صورت گرفته شرکت خودروسازی بریتانیایی مینی قصد دارد در سال 2019 میلادی نخستین خودروی تمام برقی خود را روانه بازارهای جهانی کند. کارشناسان معتقدند اگرچه مدیران ارشد مینی از گفتن نام این مدل برقی خودداری می کنند، اما قطعاً نخستین پیشرانه برقی این شرکت روی یکی از محصولات فعلی شرکت نصب خواهد شد.
تویوتا کرولا با موتور ب ام و به بازار میآید؟!
تاریخ انتشار:95/10/06
شایعات حاکی نسل بعدی تویوتا کرولا احتمالا از یکی از موتورهای توسعه یافته و ساخته شده توسط ب ام و استفاده خواهد کرد.
وبسایت هندی اتوزبلاگ به نقل از رسانه های ژاپنی مدعی شد که این موتور طراحی شده توسط ب ام و روی نسخه هایی از سدان جمع و جور محبوب تویوتا استفاده خواهد شد. گفته میشود این پیشرانه یک موتور چهار سیلندر توربو است اما جزئیات بیشتری درباره آن منتشر نشده است.
هنوز مشخص نیست که آیا تویوتا از ب ام و خواهد خواست که شاسی و سیستم تعلیق کرولا را نیز بسازد یا خیر.
نسل بعدی کرولا دستکم تا سال 20188 به بازار نخواهد آمد بنابراین تویوتا زمان زیادی دارد که بررسی کند کدام موتور را از شریک صنعتی خود قرض بگیرد.
یک تویوتا کرولا با موتور ب ام و عجیب به نظر میرسد اما تاکنون اتفاقات عجیب و غریب تری نیز در صنعت خودروسازی رخ داده است. برای مثال موتور 2.4 لیتری توربودیزل شش سیلندر ب ام و در دهه 1980 روی لینکلن کانتیننتال استفاده شد تا رقابت روز افزون مرسدس-بنز خنثی شود اما این خودرو فروش خوبی نداشت و لینکلن فورا این پروژه را تعطیل کرد.
پیشنمایشی از مرسدس Eکلاس کابریوله
تاریخ انتشار:95/10/05
مرسدس همین روزها نسخه کوپه نسل جدید کلاس E را رونمایی کرده است ولی هنوز ما باید منتظر نسخههای AMG قدرتمند و همچنین مدلهای کانورتیبل یا کابریوله آن باشیم. درعینحال شباهتهای این مدل با برادران دیگر خود یعنی کلاس سی و S باعث میشود بتوانیم یک چشمانداز و پیشبینی نسبتاً قریب به یقینی از مدل نهایی کابریوله E کلاس هم داشته باشیم. در این خودرو نیز بیشتر قسمتها بهجز سقف با نسخه کوپه یکسان خواهد بود. سقف نیز احتمالاً از نوع نرم و منعطف خواهد بود.
به همین منظور Theophilus Chin طراح معروف، طرحی از نسخه کابریوله E کلاس جدید را طراحی نموده است. نسخه روباز E کلاس این مزیت را برای شرکت اشتوتگارتی ایجاد نموده که نسبت به رقبایی چون BMW و آئودی که خودروی مشابهی در سری 5 و A6 ارائه نمیکنند، در جایگاه بالاتری قرار گیرد. در زیر پوسته این خودرو، موتور 2.0 لیتری دیزلی نسخه پایه با قدرت 191 اسب بخار یا 2.0 لیتری بنزینی 181 اسب بخاری یا 242 اسب بخاری در مدلهای E200 و E300 جای میگیرند. همچنین مدل E400 فورماتیک با قدرت 328 اسب بخار و توربوشارژر دوقلو روی موتور شش سیلندر 3.0 لیتری بنزینی بالاترین مدل عادی را به نمایش میگذارد. در حالی که مدلهای پر قدرتتر AMG نظیر E50 و E63 را نیز میتوان انتظار داشت.
فراخوان فیات به دلیل نقص موتور
تاریخ انتشار:95/10/05
فیاتکرایسلر اعلام کرد نزدیک به ۵۰ هزار شاسیبلند کوچک را در سراسر جهان فراخوان میکند.
به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازدنیای اقتصاد ،از کار افتادن موتور این خودروها هنگام حرکت علت این فراخوان عنوان شده است. این فراخوان دوج جرنی، جیپ کامپس و جیپ پاتریوت مدل سال 2016 را دربر میگیرد. همه این خودروها دارای موتور 2 و 4/ 2 لیتری چهارسیلندر هستند. شرکت فیاتکرایسلر در بیانیهای اعلام کرد کانکتور سنسور، در موتور به درستی عمل نمیکند. این مساله موجب میشود این شاسیبلندها به طور کامل متوقف شوند یا اصلا روشن نشوند. فیاتکرایسلر اعلام کرد تاکنون گزارشی مبنی بر تصادف یا جراحت در اثر این نقص دریافت نکرده است. براساس اعلام این خودروساز اکثر خودروهای فراخوان شده در آمریکا هستند و در بهار گذشته طی یک دوره یازده هفتهای تولید شدهاند.
فراخوان جهانی ایربگ و کمربند ۴۰۰ هزار خودرو
تاریخ انتشار:95/10/04
به نقل از ایسنا، اتولایو که محصولاتش در 1300 مدل خودرو در سراسر جهان بکار گرفته شده است، مشخص نکرد فراخوان مذکور به کدام خودروسازان مربوط خواهد بود.
سخنگوی اتولایو اعلام کرد هیچ تصادف یا مصدومیتی در دو حادثه جداگانه که اتولایو به رگولاتورهای ایمنی آمریکا گزارش کرده، مشاهده نشده است و هزینههای فراخوان احتمالی تاثیری در درآمد اتولایو نخواهد گذاشت.
طبق اعلام اتولایو، در کشنده کمربند ایمنی صندلی که برای محکم کردن کمربند راننده یا سرنشین عمل می کند و همچنین در محصولی که روند باد شدن ایربگ را آغاز می کند، ایراد احتمالی وجود دارد.
قطعات معیوب کمربند در فاصله 10 آوریل تا 15 اکتبر و قطعات معیوب ایربگ در فاصله 16 ژوییه تا 4 نوامبر تولید شده اند و ممکن است ایربگ و کمربند ایمنی در 114 هزار خودرو به درستی عمل نکنند.
در حال حاضر اتولایو با خودروسازان همکاری می کند تا معلوم شود چه خودروهایی به کمربند صندلی یا قطعات ایربگ معیوب مجهز هستند.
بر اساس گزارش رویترز، تصمیم برای فراخوان خودروها از سوی خودروسازان با همکاری اتولایو گرفته خواهد شد.
نمایشگر کوچک ناودی از ابتکارات برتر ۲۰۱۶
تاریخ انتشار:95/10/04
این مجموعه با نمایشگر خاصش به راحتی روی داشبورد هر خودرویی نصب میشود و به کاربر اجازه میدهد تا با حرکات دست در هوا تماسهایش را دریافت کند.
به نقل از عصرایران ، خودروها این روزها در فناوری غرق شدهاند، فناوریهایی که ابتکار و افتخلار خودروسازان محسوب میشوند و هر چه عجیبتر و کاربردیتر باشند، برگ برنده قوی تری به حساب می آیند. در دنیایی که خودروها به سمت روباتیک شدن پیش میروند، ظاهر و کاربرد فناوریها نیز تغییر میکند، و این تغییر تا جایی پیش میرود که می تواند مجموعه یک خودرو را متحول کرده یا انقلابی ببزرگ برای آینده صنعت اتومبیلسازی محسوب شود.
یکی از برترین ابتکارات خودروسازان که در سال 2016 معرفی شد، نمایشگری به نام “ناودی” در مرسدس میباخ ست. این مجموعه با نمایشگر خاصش به راحتی روی داشبورد هر خودرویی نصب میشود و به کاربر اجازه میدهد تا با حرکات دست در هوا تماسهایش را دریافت کند.
نمایشگر کوچک ناودی از ابتکارات برتر 2016
اما وظایف “ناودی” به دریافت تماسها خلاصه نمی شود، شاید بتوان گفت اصلیترین وظیفه این نمایشگر لوکس و زیبا هدایت راننده در موقعیتهای ناشناخته است. هدایت راننده به آسانی و به دور از پیچیدگی صورت میگیرد و راننده برای بررسی نمایشگر نیازی به ترک تکیهگاه صندلی ندارد.
از طرفی این نمایشگر برای انتخاب موسیقی مورد علاقه یا دیگر مجموعههای اطلاعات و سرگرمی به کاربران کمک میکند. راننده یا کاربر میتواند بدون برداشتن نگاه از جاده تمامی فرایند مورد نظر خود را انجام دهد.
هارمن، شرکت بزرگ فعال در اطلاعات و سرگرمی که سامسونگ در یک معامله 8 میلیارد دلاری بخشی از آن را خریداری کرده، سرمایهگذاری سنگینی را روی این نمایشگر ویژه انجام داده است. این همکاری به هارمن اجازه میدهد تا محصول نمایشی خود را به خودروسازان بفروشد.
به نظر میرسد فروش این سامانهها از ژانویه 2017 به صورت جهانی آغاز شود.
انتشار تصویر هوندا اودیسه ۲۰۱۸ قبل از رونمایی رسمی
تاریخ انتشار:95/10/02
هوندا تصویری از خودروی اودیسه ۲۰۱۸ را منتشر کرد.
این تصاویر در واقع پیشنمایشی برای این مینیون جدید در آستانه رونمایی رسمی آن در نمایشگاه خودرویی دیترویت در ماه آینده است.
این طرح به ظاهر جدید نسل پنجم اودیسه اشاره دارد. به نظر میرسد در طراحی چراغهای عقب C شکل این خودرو از طراحی جدیدترین هوندا سیویک الهام گرفته شده است.
در این طرح شکل کلی نسخه تولیدی این خودرو چندان مشخص نیست. به نظر میرسد نسخه تولید انبوه این خودرو طراحی ساده تری نسبت به خودروی موجود در تصویر داشته باشد.
هوندا وعده داده که این مینی ون بازطراحی شده از یک پیشرانه جدید و امکانات و تجهیزان ایمنی و راحتی مدرن بهره میبرد.
در شرایطی که فقط چهار سال از عرضه نسل چهارم اودیسه میگذرد، فروش این خودرو در سال جاری تقریبا با پنج درصد کاهش به حدود 110 هزار دستگاه تنزل یافت.
تویوتا سیینا رقیب مستقیم اودیسه نیز در 11 ماه اول سال جاری میلادی کاهش فروش را تجربه کرد و تنها 117 هزار دستگاه فروخت. این در حالیست که کرایسلر پاسفیکا و تاون و کانتی روی هم 111 هزار دستگاه فروش داشتند.
شورولت بولت با تکنولوژی راننده خودکار
تاریخ انتشار:95/10/02
بولت جدیدترین خودروی تمام الکتریکی جنرال موتورز، آینده درخشانی را پیش روی خود میبیند. حال که خودروهای تمام الکتریکی موفق تسلا با سیستمهای راننده خودکار موسوم به سیستم اتوپایلوت مورد استقبال خریداران قرار گرفتهاند، شورولت نیز همین رویه را برای بولت در نظر گرفته است.
جنرال موتورز اعلام کرده که آزمایش خودروهای خودران خود در ایالت میشیگان را آغاز میکند. بعد از تصویب قانونی در این ایالت مبنی بر اجازه به خودروهای بدون راننده، اکنون این فرصت برای شرکتها برای آزمون چنین تکنولوژی در شرایط واقعی فراهم گردیده است.
یک ناوگان از خودروهای بولت با رادار، دوربین، سنسور و سختافزار و نرمافزارهای لازم برای رانندگی خودکار برای این منظور تجهیز میشوند. جنرال موتورز سرمایهگذاری زیادی روی توسعه فناوریهایی چون رانندگی خودکار و بهبود ایمنی صرف نموده است. در عین حال بسیاری از شرکتهای پیشرو قصد جدی خود از بهکارگیری این فناوریها را اعلام نمودهاند به گونهای که انتظار میرود تا سال 2020 شاهد طیف گستردهای از خودروهای خودران با امکان رانندگی کاملاً خودکار باشیم. در حال حاضر نیز سیستمهای نیمه خودکار نظیر اتوپایلوت تسلا یا سیستم رانندگی خودکار مرسدس یا BMW میتوانند تا حدودی چشمانداز آینده این صنعت را به نمایش بگذارند. سیستمهایی چون نگه داشتن خودرو در لاین جاده و ترمز خودکار اضطراری و کروز کنترل تطبیقی در بسیاری از خودروهای متداول بازار نیز دیده میشوند اما هنوز سیستمهای پیشرفتهتر تشخیص عابر پیاده یا سبقتگیری خودکار خودرو تنها در خودروهای گرانتر دیده میشوند.
توقف یک هفته ای فعالیت فورد در آمریکا
تاریخ انتشار:95/10/01
فورد موتور با هدف تطبیق عرضه و تقاضا، فعالیت کارخانه خودروسازی خود در کانزاس سیتی را اوایل ژانویه به مدت یک هفته تعطیل خواهد کرد.
به نقل از ایسنا، این کارخانه پیکاپ اف 150 و ون فورد ترانزیت را تولید می کند. فورد کارخانه کانزاس سیتی را چند ماه قبل به مدت یک هفته تعطیل کرده بود.
این اقدام یک روز پس از اعلام تصمیم جنرال موتورز برای تعطیلی فعالیت پنج کارخانه آمریکایی صورت می گیرد که عمدتا سدانهای کم فروش تولید می کنند.
جنرال موتورز همچنین اعلام کرده است در مارس حدود 1300 نفر از کارکنانش را اخراج خواهد کرد و شیفت دوم در کارخانه دیترویت همترامک را کاهش خواهد داد. این کارخانه پلاگین هیبریدی شورولت ولت و سه مدل سدان شامل شورولت ایمپالا، کادیلاک CT6 و بوئیک لاکراس را تولید می کند.
اخراجهای جدید علاوه بر 2000 نفری است که جنرال موتورز در ژانویه حذف می کند زیرا تصمیم دارد در هر یک از کارخانههای لوردزاستون اوهایو و لانسینگ میشیگان یک شیفت حذف کند.
فورد در بیانیه ای اعلام کرد تعطیلی یک هفته کارخانه کانزاس سیتی امکان انجام فعالیت تعمیراتی ماشین آلات در این کارخانه را فراهم می کند.
بر اساس گزارش رویترز، آمار اتوموتیو نیوز نشان می دهد فورد در ابتدای ماه جاری 83 روز موجودی مدل ترانزیت دارد که کمتر از 90 روز در یک ماه قبل است.
فورد موتور همچنین تولید خودرو در ونزوئلا را هفته گذشته متوقف کرد و تا آوریل ازسر نخواهد گرفت. لایل واترز، رییس امور منطقه آمریکای جنوبی فورد اظهار کرد این اقدام برای تنظیم تولید با تقاضا در این کشور انجام می گیرد. در این کارخانه که فعالیت آن متوقف شده است، 2000 کارگر مشغول به کار بوده اند.
توقف تولید در ونزوئلا بر نتایج مالی فورد تاثیر نخواهد گذاشت زیرا فعالیت این خودروساز در این کشور به طور جداگانه گزارش می شود.
فورد در ژانویه سال 2015 در فعالیتهای ونزوئلایی خود متحمل ضرر و زیان شد که سود خالص این شرکت در سه ماهه چهارم را به میزان 700 میلیون دلار کاهش داد. فورد تنها خودروساز آمریکایی بوده است که با وجود فروش محدود، همچنان در ونزئلا تولید انبوه دارد.
طبق آمار، تولید خودرو در ونزوئلا کمتر از هشت دستگاه در روز است و این شرکت از کل 2768 خودرویی که در یک سال منتهی به نوامبر در ونزوئلا تولید شد، 2253 دستگاه را تولید کرده است.
تولید این تعداد خودرو در یکی از کارخانههای آمریکایی بزرگ فورد کمتر از دو روز طول می کشد.
فورد در سال 2014 به دلیل کمبود ارز خارجی برای واردات قطعات، تولید در ونزوئلا را به مدت یک ماه متوقف کرده بود.
استراتژی فولکس واگن برای سال ۲۰۲۵؛عرضه ۳۰ مدل خودرو الکتریکی به بازار
تاریخ انتشار:95/10/01
استراتژی شرکت فولکس واگن برای سال ۲۰۲۵ در نوع خود در تاریخ این خودروساز بزرگ جهان یک تغییر بنیادی محسوب می شود و به نوعی آینده خودروهای الکتریکی در کشور را نشان می دهد.
به نقل از ایلنا، گروه خودروسازی فولکس واگن اخیراً از جزییات برنامهریزی استراتژیک خود برای سال 2025 پرده برداری کرد. این شرکت معروف خودروساز چشم انداز آینده خود را در این برنامه همگام با شرکت های معتبر خودروساز دنیا از جمله آئودی، پورشه، سیت و اسکودا مشص کرده است.
فولکس واگن برای جبران که سال گذشته در مورد نصب نرمافزاری که میزان واقعی آلایندگیها را نشان نمیداد و منجر به آلایندگی بیش از 40 برابر حد مجاز میشد، در سال جاری بنا دارد عمده سرمایهگذاری خود را بر روی خودروهای الکتریکی انجام دهد.
در جزییات این برنامه آمده است که شرکت فولکس واگن بنا دارد برای سال 2025 بیش از 30 مدل مختلف اتومبیل الکتریکی روانه بازار کند. براساس این استراتژی قرار است در این اتومبیل های جدید الکتریکی از باطری های کاراتر در مقایسه با سایر مدل هایی که در حال حاضر در بازار وجود دارند، استفاده شود.
در واقع، براساس این استراتژی فولکس واگن قرار است چیزی حدود 10 میلیارد یورو برای ارائه ماشین های خودران و ماشین های الکتریکی، که باتری های آنها از ظرفیت ذخیره سازی بالا برخوردار است، هزینه کند.
اخیراً «ماتیاس مولر» مدیرعامل این شرکت در بروکسل اشاره کرده بود که «اگر سیاستمداران، جامعه و مسئولین با هم کار کنند، اهداف اینچنینی قابل دسترسی هستند».
گفتنی است، سال گذشته شرکت فولکس واگن بهخاطر رسوایی بزرگی که به بار آورده بود حدود 16 میلیارد یورو جریمه شد.
AMG رودستر لوکس مرسدس بنز را تیونینگ میکنند
تاریخ انتشار:95/09/30
نسل بعدی مرسدس بنز SL توسط شرکت AMG توسعه خواهد یافت.
به نقل از اتوگاید، نسل بعدی مرسدس بنز SL با مدل AMG GT اسپورت پلتفرم مشترکی خواهد داشت زیرا خودروساز آلمانی میخواهد این رودستر لوکس اسپورت تر از نسل کنونی اش شود.
این اشتراک پلتفرم همچنین به AMG اجازه میدهد که مسئولیت های مهندسی این خودرو را از مرسدس بگیرد و این شرکت از توسعه، تولید و فعالیتهای مهندسی سهم مالی بیشتری را ببرد.
به عبارت دیگر تولید خودرو ارزانتر تمام خواهد شد و AMG قادر خواهد بود پلتفرم AMG GT را بیشتر از قبل توسعه دهد.
انتظار میرود این SL جدید در سال 2019 روانه بازار شود.
انتظار میرود این رودستر همچنین از یک ساختار بدنه آلومینیومی و میل گاردان از جنس فیبر کربن مدل GT بهره ببرد. همچنین سقف جمع شونده آلومینیومی جای خود را به یک سقف جمع شونده معمولی میدهد تا وزن خودرو بیش از پیش کاهش یابد.
گزارشها همچنین حاکی از اینست که خودروساز آلمانی در حال بررسی بازگرداندن کوپه SL به جمع خانواده خود برای رقابت بهتر سری SL با پورشه 911 است.
تویوتا و مزدا در چین و آمریکا برای خودروهای معیوبشان فراخوان میدهند
تاریخ انتشار:95/09/30
شرکت های تویوتا موتور و مزدا موتور برای رفع عیب خودروهایشان در چین و آمریکا فراخوان رفع عیب صادر می کنند.
به نقل از تسنیم ، نهاد نظارت بر کیفیت خودروهای چین اعلام کرد، واحد چینی شرکت تویوتا موتور به علت مشکلات ایمنی احتمالی، برای 66 هزار و 830 دستگاه خودروی لکسوس وارداتی به این کشور فراخوان رفع عیب صادر خواهد کرد.
بر اساس اعلام اداره کل نظارت بر کیفیت چین، برخی از مدل های لکسوس وارد شده به چین در فاصله ژوئن 2014 تا دسامبر 2016، دارای مشکلاتی در نرم افزار ترمز هستند.
در ماه اکتبر، شرکت تویوتا به دلیل مشکلبات احتمالی در سیستم کیسه هوا، فراخوانی برای حدود 5.8 میلیون خودروی خود در ژاپن، اروپا و چین صادر کرده بود.
در همین حال، رگولاتورهای ایمنی خودروها در امریکا نیز اعلام کرده اند، شرکت مزدا موتور به دلیل مشکلات مربوط به نشتی در پمپ های سوخت و احتمال آتش سوزی در خودروهای مدل آی ایکس 8 تولید شده در سال های 2004 تا 2008، برای حدود 70 هزار خودرو از این مدل در آمریکا فراخوان رفع عیب صادر خواهد کرد.
اداره ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: «خودروهایی که قرار است فراخوان شوند، دارای ایراد در یستم پمپ سوخت خود هستند که به دلیل قرار گرفتن در معرض گرمای ناشی از موتور و سیستم اگزوز ممکن است این مشکل بدتر شود.»
«نشت سوخت احتمالی در صورت قرار گرفتن در معرض یک منبع احتراق، ممکن است سبب وقوع آتش سوزی شود.»
شرکت مزدا هیچ اشاره ای به حوادث یا مصدومان احتمالی ناشی از این اشکال نکرده اما گفته که به مالکان خودروها در این باره اطلاع رسانی خواهد کرد و پمپ های سوخت معیوب را به صورت مجانی تعویض خواهد نمود.
هیوندای و یک نسخه رده بالا از النترا
تاریخ انتشار:95/09/29
هیوندای النترا به عنوان خودرویی مقرون به صرفه و جمع و جور مطرح است اما گاهی انتخاب بهترین آپشنها و بالاترین سطح تجهیزات میتواند قیمت یک خودروی نظیر آن را به حدی بالا برد که از برادر بزرگتری چون سوناتا نیز گرانتر باشد.!
در اوایل این ماه، هیوندای یک نسخه رده بالا از سری جدید نسخه ارزشمند یا Value Editio را برای مدل کوچکتر اکسنت معرفی نموده بود. هم اکنون همین گزاره برای النترا نیز در دسترس قرار گرفته است.
این سطح تجهیزات در مدل 2017 النترا با بالاترین سطح از تجهیزات ایمنی، رفاهی و فناوری ترکیب گردیده است. پکیج نرمافزاری تشخیص نقاط کور، هشدار ترافیک و عبور وسایل در پشت و تغییر لاین جاده همراه با چراغهای روزتاب ارائه میشود.
در این مجموعه همچنین سانروف شیشهای الکتریکی، گرمکن صندلیهای جلو، فرمان با روکش چرمی، روکش چرمی دسته دنده، سیستم تهویه اتوماتیک دو ناحیهای، ورود بدون کلید، استارت دکمهای، دوربین دید پشت، آینه وسط کاهنده نور عقب به صورت خودکار، قطب ما و سیستم هوم لینک و ناوبری همراه با نمایشگر لمسی 7 اینچی با اتصال بلوتوث و پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی لحاظ گردیدهاند.
تمامی این تجهیزات شامل قیمتی 3100 دلاری میشوند که قیمت 17150 دلاری پایه النترا را به 20250 دلار افزایش میدهند. البته اگر این گزینهها را به صورت جداگانه سفارش دهید 1215 دلار باید بیشتر پرداخت کنید که بدین ترتیب سفارش نسخه Value Edition بسیار مقرون به صرفهتر خواهد بود. البته اگر هنوز هم چیزهای لوکس یا اسپرت بیشتری میخواهید میتوانید نسخه لیمیتد النترا با قیمت 22350 دلار و یا اسپرت با قیمت 22750 دلار را نیز انتخاب نمایید.
خودرو های فرانسوی ، پاک ترین خودرو های اروپا
تاریخ انتشار:95/09/29
آژانس محیط زیست اروپا اعلام کرد خودروسازان فرانسوی پژو، سیتروئن و رنو در فهرست سالانه خودروسازان بزرگی که پایینترین میزان آلایندگی دی اکسید کربن را دارند، به ترتیب در رتبههای اول، دوم و سوم قرار گرفتند.
این آژانس اعلام کرد خودروسازان لوکس فراری و استون مارتین به دلیل فرا رفتن از اهداف آلایندگی، جریمه خواهند شد.
بر اساس آماری که از سوی این آژانس فراهم شده است، فراری احتمالا حدود 411 هزار یورو (428 هزار دلار) و استون مارتین حدود 33 هزار یورو جریمه پرداخت خواهد کرد. میزان نهایی جریمه از سوی کمیسیون اروپا محاسبه می شود.
به طور متوسط آلایندگی دی اکسید کربن خودروهای جدیدی که در اتحادیه اروپا فروخته شدند، هشت درصد کمتر از هدف 130 گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر برای سال 2015 و 3.1 درصد کمتر از هدف سال 2014 بود.
برای خودروهای تجاری سبکی که در سال 2015 فروخته شدند، این رقم 168.3 گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر بود که پایینتر از هدف 175 گرم در هر کیلومتر و 0.4 درصد کمتر از سال 2014 است.
سال گذشته خودروهایی که آلایندگی دی اکسید کربن کمتری داشتند، در کشورهای اروپای غربی در مقایسه با کشورهای شرق این بلوک خریده شدند.
به طور متوسط خودروهای جدیدی که آلایندگی کمتری دارند، در هلند و پس از آن در پرتغال، دانمارک و یونان خریده شدند.
بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، خودروهای دیزلی و بنزینی 97.2 درصد از خودروهای جدید به ثبت رسیده را تشکیل دادند و سهم خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی از 0.8 درصد در سال 2014 به یک درصد در سال 2015 افزایش یافت. باقی 1.6 درصد ثبتهای جدید مربوط به خودروهایی بود که با سوختهای دیگر مانند گاز مایع (ال پی جی) و گاز طبیعی فشرده (سی ان جی) کار میکردند.
به دلیل جلوگیری از حجیم شدن صفحه و برای راحتی بازدیدکنندگان ادامه مطالب در صفحه زیر گذاشته شده است