<<<صفحه سیزدهم صفحه چهاردهم صفحه پانزدهم>>>
پورشه ماکان در برابر مرسدس تازه وارد , GLCکوپه
تاریخ انتشار:95/06/04
بامو X6 و X4، پورشه ماکان از اولین خودروهایی هستند که اصول منطقی خودروسازی جهان را تغییر دادند. این مدلها با شکل و ظاهر به نسبت عجیب خود ، با 4 در، قد و شاسی بلندشان نه SUV محسوب میشوند و نه در شمار کوپهها قرار میگیرند. اما در ادبیات خودروسازی هم SUV هستند و هم کوپه. بنز نیز با نادیده گرفتن این هشدارها یک ترکیب حد وسط کوپه و SUV را به عنوان جدیدترین عضو کلاس GLC خود را با نام مرسدس بنز GLC کوپه 2017 وارد بازار کرده است.
ترکیبی از یک کوپه 4 در و شاسی بلند که اینک در نگاه مردم و ادبیات کارشناسان مرسوم شده است و قرار است برندهای بزرگ دیگر نیز نمونههای مشابه را در سالهای آینده وارد بازار کنند.
به مناسب معرفی رسمی بنز GLC کوپه 2017 که هنوز در بازار خودروها داغ داغ محسوب میشود به مقایسه این خودرو با یک جنگنده دیگر به نام پورشه ماکان میپردازیم.
خودروی GLC کوپه در اصل تغییر شکل یافته نسل قبل GLC است که برای اولین بار در نمایشگاه خودرویی نیویورک در دو مدل کوپه GLC300 4Matic و AMG GLC43 معرفی شد. به عنوان یک خودروی کوپه این GLCها باید کشیدهتر از نسل قبل ساخته شود اما برعکس انتظار، طول و ارتفاع به ترتیب 7.6 و 3.5 سانتیمتر کوتاهتر شده است.
اما فاصله بین محور یکسانی را با برادر خود به اشتراک میگذارد. ویژگیهای دیگر این مدل شبه کوپه، این است که صندوق عقب گردتر است و چراغهای عقب بزرگتری دارد. طرح لبه اسپویلر آن از کوپه کلاس S به عاریت گرفته شده است و جای پلاک آن نیز نسبت به سپر پایینتر آمده است.
اسپلیترها در این خودرو اسپورتتر و پررنگتر ظاهر شدهاند. GLC مدعی است که خودرویش در رده شاسیبلندهای سایز متوسط قرار میگیرد. این ادعایی است که نمونههای مشابه این بنز مانند X6 بیامو یا ماکان مطرحش نکردهاند.
اما از دیگر سو یک ماکان 2017 به عنوان یک هاچ بک در شکل و شمایل شاسی بلندها و کشیده مانند کوپهها، سواری کاملی مانند نسخههای دیگر پورشه را ارائه میدهد. در نسخههای جدید ماکان گروه سازنده تلاش کرده تا فضای بیشتری را برای سرنشینان فراهم کند. همین موضوع باعث شده تا فضای بار در این خودرو کاهش یابد. البته این مشکلی است که اکثر شاسی بلندهای کوپه با آن مواجه میشوند.
GLC کوپه در زیر کاپوت خود، از یک موتور 2.2 لیتری دیزلی بهره میبرد. اما در دنیایی که سال 2020 آن شروع منع استفاده از دیزل و بنزینیهاست، استفاده نکردن از سامانههای پلاگین- هیبریدیهایش سادهانگارانه به نظر میرسد.
بنابراین GLC در ساختارش از پلاگین و هیبریدیها نیز بهرعه میبرد. این پیشرانه با گشتاوری برابر 370 نیوتن متر بازدهی نزدیک 241 اسب بخار ارائه میدهد. از طرفی در این خودرو شاهد سامانه انتقال قدرت 9 سرعته هستیم.
اما جدیدترین مدلهای ماکان که با کد GTS شناخته میشوند، در زیر کاپوت خودرو دارای یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر توربو هستند که با گشتاور 500 نیوتن متر بازده 370 اسب بخاری تولید میکنند. تا اینجا ماکان با اعداد برتری خودش را نشان داده است. اما ماکان به یک جعبه دنده 9 سرعته خودکار PDK مجهز میشود که احتمالا با موتور توربو همخوانی خوبی دارد.
نسبت فرمان در GLC کوپه نسبت به نسل قبل سریعتر شده است. سیستم تعلیق فولادی بنز که کنترل بدنهی دینامیک نامیده میشود به همراه سیستم تعلیق بادی سفارشی این کمپانی به منظور کمتر کردن تکانهای بدنه اندکی سفتتر هستند.
در ماکان فرمان خودرو نیز از موتور الکتریکی و کمکی جدیدی سود میبرد که بنا به گفتهی پورشه در تصحیح خطاهای ماکانهای قبلی قدم بزرگی برداشته شده است. درحالیکه احساس فرمان خودرو بهصورت بدیهی فاقد میمیک های 911 است اما مقدار سرگرمکنندهای از بازخورد فرمان برای چنین کراس اووری وجود داشته و پورشه میگوید که این تغییر در تمام ماکانهای 2017 صورت گرفته است.
لوکس ترین شوروم بنتلی دنیا در دوبی افتتاح شد
تاریخ انتشار : 95/06/03
چندی پیش بزرگترین نمایشگاه بنتلی در جهان افتتاح شد، آن هم در کشور امارات و در شهر دبی. این نمایندگی، که نامش را Bentley Emirates گذاشتهاند، در خیابان معروف شیخ زاید قرار گرفته؛ همان خیابانی که اکثر ساختمانهای مشهور و بلند شهر در آن واقع شدهاند.
نتلی امارات فضایی حدود 7000 مترمربع دارد و در 6 طبقه ساخته شده است. در این شوروم حتی سوئیتهایی برای اقامت مشتریان نیز درنظر گرفته شده تا مبادا خستگی راه مانع انتخاب درست آنها شود! همچنین تمام جزئیات قابل تغییر در خودروهای بنتلی در آنجا در معرض دید مشتریان قرار گرفته است؛ از انواع رینگها، چرمها و رنگهای بدنه و کابین بگیرید تا روکش داشبورد و فلزات پولیششدهای که در تزئین ظاهر خودرو به کار میروند.
تمام محصولات چهارگانه بنتلی شامل کانتیننتال، فلائینگ اسپر، مولسان و شاسیبلند بنتایگا در طبقات اول تا سوم قرار گرفتهاند. همچنین برای زیرمجموعه شخصیسازی بنتلی، مولینر، نیز قسمت جداگانهای با نام Mulliner Room تعبیه شده است. در آنجا مشتریان تقریبا هیچ محدودیتی ندارند و میتوانند 100 رنگ مختلف بدنه را از نزدیک ببینند.
بنتلی در این شوروم یک آبنمای پردهای با نام کامل Aqua Graphic Water Curtain بکار گذاشته که مجهز به تکنولوژی تشخیص شماره پلاک خودروهاست؛ آنطور که بنتلی میگوید استفاده از این تکنولوژی تاکنون در هیچ آبنمای دیگری در جهان سابقه نداشته است. این آبنما امکان نمایش هر طرح گرافیکی را دارد و میتواند در هنگام ورود یک مشتری جدید به او خوشآمدگویی کند!
یکی دیگر از ویژگیهای جالب این شوروم استفاده از نمای نورانی برای ساختمان است: بیش از 160 هزار LED بهکاررفته در این نما، که رنگشان همان رنگ اختصاصی بنتلی است، باعث شده این ساختمان حتی مشتریان رولزرویس را هم به سمت خودش جذب کند!
مک لارن MSO HS معرفی شد
تاریخ انتشار:95/06/02
دنده6 : شرکت بریتانیایی مک لارن به تازگی اتومبیل منحصربفرد جدید دیگری معرفی کرد که یک سوپراتومبیل 679 اسب بخاریست. این خودرو MSO HS نام داشته کمپانی مورد بحث تنها 25 دستگاه از آن را که براساس 675 LT اما با وزن کمتر و قدرت بیشتر، تولید می کند.
موتور به کار گرفته شده در این خودرو یک پیشرانه توین توربو 3.9 لیتری 8 سیلندر با گشتاور 700 نانومتری و خروجی 679 اسب بخاریست. همچنین یک سیستم اگزوز جلا داده شده با دست نیز به این خودرو افزوده شده که جریان گاز را بهبود بخشیده و موجب افزایش عملکرد می شود.
متاسفانه مک لارن هیچ اشاره ای به قیمت و تاریخ عرضه آن نکرده اما انتظار می رود باتوجه محدود شدن تنها به 25 دستگاه، قیمت بالایی برای آن در نظر گرفته شود.
اولین رندر کوپه- اسپورت رنجروور+ عکس
تاریخ انتشار:95/06/01
به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از عصرایران، گروه صنعتی جگوار لندروور تمام قوای خود را در ساخت یک اسپورت کوپه در جهت رقابت با حریفانی چون “بیامو” X6 و GLC تازه وارد کوپه بنز به کار گرفته است.
بر اساس این گزارش، “بیامو” به عنوان پیشرو در این زمینه با ساخت X6 و پس از آن X4 در طولانی مدت به سود خوبی دست یافت. اینک زمان آن رسیده تا رقبا نیز با ساخت حریفانی قدر، قدرت خود را نمایش دهند. اینک با داغ شدن بازار خودروهایی که بین دو خودروی SUV و کوپه قرار میگیرد، خودروسازان به تکاپو افتادهاند و لندروور در این میان مدل اولیه قدرتمند را وارد بازار خواهد کرد.
رنجروور با انتشار یک طرح رندر، تصویری احتمالی از نمونههای آینده کوپه- اسپورت خود ارائه داده است. این طرح جدید که با اقباس از مدلهای اسپورت رنج روور، خودروی “اووک” و مدل اسپورت “اف- پیس” جگوار طراحی شده، بیش از خودروهای اسپورت عضلانی، نیرومند و در عین حال کلاسیک به نظر میرسد. تمامی این جزئیات میتواند انتقادات زیادی را متوجه X6 کند.
براساس گزارشها در بخش فنی، این خودروی جدید از اساس و شالوده “اف- پیس” بهره میبرد. خطوط تولید موتور در این مدل نیز شامل طیف وسیعی از موتورهای 2 لیتری “اینگنیوم” و 5 لیتریهای سوپرشارژ V8 خواهد شد. شایعاتی مبنی بر ساخت مدلهای پلاگین هیبریدی یا مولدهای تمام الکتریکی در این مدل نیز شنیده شده است.
وانت سانتاکروز محصول آینده هیوندای
تاریخ انتشار:95/05/31
به نظر میرسد هیچ فردی تا نمایشگاه خودرویی لوسآنجلس یا دیترویت به شکل رسمی شاهد نمونههای از پیکآپ هیوندای نخواهد بود. اما هیوندایی آماده است تا پیکآپهای “سانتا کروز” خود را در سال 2018 وارد خط تولید کرده و آنها را با مدل 2019 بفروشد.
به گزارش “MSN”، هیوندایی در حال کار روی پیکآپهای مناسب با سبک زندگی است، که از پلتفرم اشتراکی کراساوورهای کامپکت “توسان” بهره میبرند.
مدیرعامل شرکت هیوندایی موتور آمریکا در این خصوص گفت: گروه هیوندایی در این خصوص تصمیم دارد که هیچ بیانیه و پیشنمایشی ارائه ندهد.
اساس این خودرو مانند مدلهای “رایدگلاین” هوندا یا “باجا” سوبارو خانوادگی طراحی شده است. بازبینی دوباره طراحی این مدل در اوایل آگوست صورت گرفت و اینک خودروسازان به طراحی نهایی آن نزدیک شدهاند. مدلهای نهایی این خودرو به موتورهای بنزینی یا دیزلی مجهز خواهند شد. هیوندایی در حال توسعه مدلهای 4 سیلندر دیزلی برای توسعه برند جدید و لوکس جنسیس در چند سال آینده در اروپاست.
سانتا کروزهای جدید و سانتافههای فول سایز نامزدهای مناسبی برای موتورهای دیزلی در آمریکا هستند.
مطالعات داخلی شرکت هیوندای نشان میدهد که حدود 50 هزار پیکآپ سانتا کروز در یک سال فروخته شود، اما مطالعات خارجی رقمی بالاتری نزدیک فروش 70 هزار دستگاه از خودرو را تخمین زدهاند. تفکر ساخت خودرو در شکل و ساختار یک پیکآپ در دیگر شرکتهای خودروسازی با درجات متفاوتی از موفقیت سنجیده شده است. هوندا پس از اجرایی کردن این ایده اینک طرفداران زیادی دارد و پس از دو سال وقفه نسل دوم”رایدگلین” ها را وارد بازار میکند.
اولین مدل مفهومی این خودروی هیوندای در سال 2015 در نمایشگاه بینالمللی خودروی آمریکای شمالی به عنوان یک کراساوور با قابلیت یک تخت بسطپذیر به نمایش درآمد. قیمت اولیه این خودرو که بیش از یک وانت به کمک مشتریان میآید حدود 25 هزار دلار آمریکا برآورد شده است. 62 درصد از مجموع فروش صنایع در آمریکا بر محور فروش پیکاپ، کامیون و شاسیبلندها چرخ میخورد که در این میان سهم هیوندایی تنها 25 درصد عنوان شده است. این شرکت برنامه دارد در 4 سال آینده با ترکیب و تغییر تولیداتش در ساخت پیکآپها سهمش از بازار آمریکا را به 45 درصد برساند.
آئودی Q۷ و A۴ با سیستم اتصال به چراغ راهنمایی به بازار میآیند
تاریخ انتشار:95/05/30
آئودی در ماههای آتی مدلهایی از خودروهای خود را مجهز به فناوری اتصال به چراغهای راهنمایی روانه بازار خواهد کرد.
این فن آوری به راننده کمک میکند بهتر بتواند سرعت خود را تنظیم کند تا به چراغ قرمز بعدی که در مسیر قرار دارد، برخورد نکند.
مدلهای جدید آئودی تا اواخر سال جاری به جادههای برخی از شهرهای اصلی آمریکا خواهند آمد.
این خودروساز آلمانی سال 2014 از فن آوری خبر داده بود که به رانندگان کمک خواهد کرد تا پشت هیچ چراغ قرمزی نمانند.
اکنون نخستین مدلها از خودروهای آئودی که امکان اطلاعرسانی به راننده در مورد مدت زمان ماندن پشت چراغ قرمز را خواهد داشت، ساخته خواهد شد.
آئودی Q2 در برابر ب ام و x1
تاریخ انتشار:95/05/28
اگر یک ماشین در دنیا وجود داشته باشد که به فروش بالای آن یقین داشته باشیم آن آئودی Q2 است. یک SUV جمعوجور با یک برند پریمیوم جای تعجب نیست اگر به یکی از محبوبترین خودروهای بازار تبدیل شود. البته این بدان معنا نیست که این بخش را بهطور کامل تحت سلطهٔ خود درآورد چراکه در این بازار شلوغ و رقابتی، بامو X1 نیز یکی از بهترین انتخابها است؛ اما در کل کدامیک برترند؟ برای یافتن پاسخ این سؤال، این دو کراساوور کوچک پریمیوم را باهم مقایسه کردهایم.
طراحی خارجی
Q2 ظاهر کمی متفاوتی از استایل معمول یک آئودی ارائه میکند. جلوپنجرهٔ ششضلعی آشنای آئودی همچنان در Q2 وجود دارد اما قوس مطلوب گلگیرها، چراغهای عقب مربع شکل و رنگ نقرهای متضاد برای ستون C، یک آئودی متمایز را ارائه کرده است. پلتفرم این خودرو با هاچبک A3 مشترک است اما استایل SUV مانند آن بدین معنی است که ارتفاع بیشتری از A3 دارد درحالیکه به دلیل برخورداری از 12 سانتیمتر طول کمتر، پارک کردن آن راحتتر انجام میگیرد.
در مقابلِ Q2، X1 قرار دارد که کاملاً ظاهر یک بامو را نشان میدهد. طراحی جلوی X1 بسیار شبیه به سری 1 به نظر میرسد درحالیکه عقب آن رنگ و بوی سری 3 استیشن را دارد. بااینحال طراحی X1 کاملاً خوب و متناسب به نظر میرسد و طرفداران بامو را تا حد زیادی راضی خواهد کرد.
طراحی داخلی
اینکه ریشه و اصل Q2 به A3 برمیگردد در کابین خودرو بیشتر آشکار میشود. به جهت کاهش هزینهها طراحی داشبورد این دو خودرو تقریباً یکسان است که قطعاً هیچ مورد ناخوشایندی در آن دیده نمیشود و این یعنی Q2 یکی از جذابترین کابینها را در این رنج قیمتی دارد. همچنین بهترین حالت این کابین بینقص هنگامی است که صفحه آمپر دیجیتالی مجازی را برای آن سفارش دهید که در این صورت یک صفحهنمایش 12.3 اینچی دیجیتال جایگزین صفحه آمپر سنتی میشود.
X1 اما شیوهٔ طراحی جذاب بیرونی را در داخل پی نگرفته است چراکه هرچند همهٔ کنترلرهای آن بهصورت هوشمندانهای طراحیشده و کیفیت کلی داشبورد بالا است اما طراحی داشبورد چندان هیجانانگیز به نظر نمیرسد هرچند که بامو در کاربردی بودن بر آئودی برتری دارد. درحالیکه حجم صندوق بار 405 لیتری Q2 بزرگتر از یک هاچبک خانوادگی معمولی است اما در برابر صندوق 505 لیتری X1 مغلوب میشود. قسمت عقبی هر دو خودرو نیز کاملاً جادار و راحت است و سرنشینان فضای پای مناسبی در اختیار دارند.
رانندگی
اشتراک پلتفرم Q2 با A3 یکچیز را کاملاً تضمین میکند و آن اینکه Q2 خودرویی ایمن، قابل پیشبینی و بسیار راحت برای رانندگی خواهد بود. این خودرو از سواری راحتی برخوردار بوده و هیچ احساس ناراحتکنندهای ندارد. کابین خوشساخت آن نیز در بزرگراهها هم سکوت خود را حفظ میکند. فرمان پیشروی آئودی نیز به رانندگیهای طولانیمدت کمک فراوانی میکند. این سیستم فرمان که با مدل S3 مشترک است نسبت به سرعت خودرو حساس بوده و با توجه بهسرعت حرکت تنظیم میشود. این امر موجب افزایش پایداری در سرعتهای بالا شده درحالیکه به سریعتر شدن خودرو در شهر نیز کمک میکند.
قوای محرکه
لیست موتورهای بنزینی Q2 با یک واحد 1 لیتری سه سیلندر توربوشارژ با 113 اسب بخار قدرت آغاز میشود. هرچند این پیشرانهٔ سه سیلندر کاملاً روان و سرحال است اما بسیاری از خریداران ممکن است موتور 1.4 لیتری چهار سیلندر را ترجیح دهند که با 35 اسب بخار قدرت بیشتر تا حد قابلتوجهی موجب بهبود عملکرد خودرو میشود. مقرونبهصرفهترین موتور در رنج پیشرانههای Q2، یک نمونهٔ 1.6 لیتری دیزل با 114 اسب بخار قدرت است که در آزمونهای رسمی توانسته است به مصرف سوخت فوقالعادهٔ 4 لیتر در صد کیلومتر دست پیدا کند. فعلاً تنها مدلی که با سیستم چهارچرخ محرک کواترو عرضه میشود، مدل مجهز به موتور 2 لیتری دیزل با 150 اسب بخار قدرت است. هرچند که در آینده موتور بنزینی 1.4 لیتری و موتور آیندهٔ بنزینی 2 لیتری نیز با سیستم چهارچرخ محرک ارائه خواهند شد. گیربکسها نیز شامل یک نمونهٔ 6 سرعتهٔ دستی و یا 7 سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه میشود.
در X1 میتوان سه موتور بنزینی و دیزل را انتخاب نمود. حتی نسخهٔ پایهٔ X1 یعنی مدل 18d از تمامی نسخههای فعلی Q2 قویتر است درعینحالی که مصرف سوخت قابلملاحظهٔ 4.1 را نیز ادعا کرده است. قدرتمندترین مدل این بامو، مدل 25d XDrive است که با 230 اسب بخار قدرت شتاب صفرتا صد را فقط در 6.6 ثانیه ثبت میکند. برای X1 بهصورت استاندارد یک گیربکس 6 سرعتهٔ دستی ارائهشده اما گیربکس 8 سرعتهٔ اتوماتیک گزینهٔ بسیار بهتری خواهد بود.
ارزش در برابر قیمت
قیمت آئودی Q2 هنوز اعلامنشده است اما انتظار میرود نسخهٔ پایهٔ این خودرو بهراحتی قیمتی کمتر از قیمت 26,930 پوندی تیپ پایهٔ بامو X1 داشته باشد. قیمت تیپهای مختلف Q2 بین 20 تا 32 هزار پوند پیشبینی میشود درحالکه بامو X1 رنج قیمتی از 26,930 تا 36,720 پوند دارد.
نتیجه
آئودی Q2 پس از ورود به بازار خریداران فراوانی را به سمت خود جلب خواهد کرد. این خودرو با برند پریمیوم و موتورهای کممصرف بهاحتمالزیاد به یکی از رهبران کلاس کراساوورها تبدیل خواهد شد. هرچند Q2 اسپرتترین ماشین بازار نیست اما راحتی و سهولت استفاده برای اکثر خریداران اهمیت بیشتری دارد؛ اما بامو X1 برای رانندگی سرگرمکنندهتر است و با هندلینگ دقیق و عملکرد قوی، مسلماً یکی از اولین انتخابهای خریداران در این کلاس است. همچنین X1 خودرویی بزرگتر اما گرانتر نیز هست. هرچند هر دو ماشین در بیشتر موارد یکسان عمل کردند اما هریک از آنها ویژگیهای منحصربهفردی را ارائه میکنند؛ بااینوجود پس از بررسی تمامی موارد میتوان نتیجه گرفت که بامو X1 با اختلاف بسیار کمی پیروز این رقابت است.
نگاهی به داج چارجر 2016 با موتور V6
تاریخ انتشار:95/05/27
بسیاری از چارجرهای وارداتی به کشورمان از طریق مناطق آزاد از نوع شش سیلندر میباشند. در واقع وقتی نام چارجر را میشنویم، نباید تنها روی نسخههای SRT هشت سیلندر یا هلکت فکر کنیم. در واقع چارجر، یک سدان عضلانی آمریکایی است اما بدن حضور یک موتور پر حجم 8 سیلندر، شاید این تصور تنها تهم باشد.
در سال 2016، چارجر شش سیلندر با یک گیربکس 8 سرعته خودکار، چرخهای بزرگ 20 اینچی مشکی رنگ پوشیده در تایرهای گودیر ایگل و تم مشکی رنگ برای جلوپنجره، آینههای جانبی اسپویلر ارائه میشود.
از نظر ظاهری این خودرو چیزی کم ندارد و کاملاً تنومند به نظر میرسد. در عین حال پیشرانه آن همان موتور V6 با حجم 3.6 لیتری تنفس طبیعی است که در کرایسلر 300 نیز استفاده میشود و با یک گیربکس عالی هشت سرعته اتوماتیک به خوبی جفت میشود. با این وجود باید در نظر داشت که این موتور باید جرم 1857 کیلوگرمی خودرو را به حرکت وادارد.
نیروی خروجی این موتور با آپشن 1695 دلاری Rallye Group به 300 اسب بخار میرسد در حالی که قدرت نسخههای عادی SXT به 292 اسب بخار محدود میگردد. گشتاور این موتور نیز به جای 260 پوند فوت به 264 پوند فوت رسیده است. نتیجه این امر، شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت 6.2 ثانیهای و طی 400 متر در 14.7 ثانیه است. این ارقام خیلی هیجان انگیز نیست اما برای کنار زدن تویوتا آوالون و هیوندای آزرا کافی است. البته اگر از این بابت نگران باشید باید نسخه 8 سیلندر 370 اسبی یا حتی مدل بی پروای 707 اسبی هلکت را برگزینید.
با وجود تایرهای تابستانی ایگل F1 سوپر اسپرت با اندازه 45R-20/245 و تنظیم اسپرتی سیستم تعلیق، چابکی و دقت فرمان الکتریکی این خودروی بزرگ، تعجبآور است و میتواند به شتاب جانبی 0.86 جی نیز دست یابد.
کیفیت سواری چارجر نیز منطقی است و با توجه به تعلیق اسپرت از سفتی بیشتری برخوردار شده است. تعویض دستی دندهها به سرعت و بیدرنگ انجام میشود. فضای داخل کابین نیز جادار و راحت است و فضای کافی در صندوق نیز وجود دارد. با پرداخت اضافی میتوان تجهیزات ارزشمندی چون صندلیهای گرم شونده در جلو و عقب، تهویه مناسب، روکش چرمی و فرمان گرمکن دار، سیستم ناوبری و غیره را نیز برای این مدل سفارش داد. با این وجود به نظر میرسد ارزش خودرو در برابر بهای پرداختی بسیار مناسب باشد. در واقع با پرداخت رقم پایه 30 هزار دلاری، شما خودروهای متعددی خواهید داشت. یک سدان خانوادگی یا سدان اسپرت یا ماسل کار آمریکایی!
بررسی کیا K900 با موتور شش سیلندر
تاریخ انتشار:95/05/26
پرچمدار خودروهای کیا یعنی مدل K900 با دو نوع موتور شش و هشت سیلندر قابل انتخاب است. در حالی که برای نسخه 8 سیلندر باید رقمی حدود 60 هزار دلار پرداخت کرد که این رقم برای یک خودرو با نشان کیا بسیار گزاف به نظر میرسد، نسخه 6 سیلندر از قیمت معقولانهتر 50 هزار دلاری سود میبرد.
کیا با K900 در بخشی از بازار حضور دارد که برندهای با سابقه آلمانی و خودروهای معرفی چون BMW سری 5 و مرسدس بنز کلاس E و لکسس LS460 حضور دارند. بنابراین این خودرو علاوه بر قیمت رقابتی و جذاب باید ارائه دهنده موارد دیگری نیز باشد.
این خودرو با طول 5.09 متری، خودرویی بزرگ و بسیار جادار است. فضای داخلی این خودرو نیز بسیار لوکس و با کیفیت طراحی شده است. هرچند که نمیتوان این طراحی را منحصر به فرد و خلاقانه دانست.
در عوض این خودرو مجهز به آپشن های بیشماری است. به عنوان مثال دوربین دید عقب، صندلیهای جلوی گرمکن دار، پکیج VIP با امکاناتی چون سیستم پارک خودکار با دوربینهای فراگیر، نمایشگر سربالا، گرمکن و سر کن صندلیهای عقب، کروز کنترل تطبیقی، سیستم پیشگیری آر برخورد از جلو و ترمز اضطراری، روکش جیر، تهویه اتوماتیک مجزا برای سرنشینان عقب، سقف سانروف پانوراما و چراغهای خودکار جلو را میتوان نام برد.
در حالی که نسخه 8 سیلندر مجهز به موتوری با قدرت خروجی 420 اسب بخار است، در نسخه ضعیفتر V6 باید به نیروی 311 اسب بخار اکتفا کنید. چرخهای نسخه 6 سیلندر نیز با اندازه 18 اینچی به جای 19 اینچی هستند. وزن این مدل به 2009 کیلوگرم میرسد. با این حال شتاب صفر تا 96 کیلومتر آن 6.4 ثانیه است. متأسفانه با وجود شتاب نسبتاً مناسب، حرکات بدنه کنترل نشده و اضافی میباشند. در آینده ممکن است موتور 6 سیلندر 3.3 لیتری با توربوی دوقلو از جنسیس G9 به سینه این خودرو نیز راه یابد. این موتور 365 اسب بخار نیرو و 376 پوند فوت گشتاور تولید میکند. این ارقام در برابر 311 اسب بخار و 293 پوند فوت موتور 3.8 لیتری تنفس طبیعی کیا، یک جهش خوب محسوب خواهند شد.
یکی از مزایای این مدل نسبت به نسخه 8 سیلندر، اقتصاد مصرف سوخت بهتران میباشد. مصرف سوخت مدل 2016 در بزرگراه 8.4 و در شهر 13.2 لیتر اندازهگیری شده است. در حالی که مصرف سوخت مدل 8 سیلندر در بزرگراه 9.6 لیتر و در شهر 16 لیتر بوده است. بنابراین مدل شش سیلندر با وجود باک 75 لیتری میتواند مسافت بیشتری را طی نماید.
درون کابین یک نمایشگر 12.3 اینچی برای اطلاعات و سرگرمی گنجانده شده است. پوششهای با کیفیت چوب و چرم و با رنگهای روشن و با سقف شیشهای، فضایی پر نور و دلپذیر را خلق نمودهاند.
به عنوان یک سدان لوکس دیفرانسیل عقب، این تجربه کیا شاید چندان موفقیتآمیز نباشد. در عوض کیا کادنزا در یک پله پایینتر با ویژگیهایی مشابه انتخاب منطقیتری است. در سال جدید این خودرو رقبای تازهنفستر و با قیمتهای مناسبتری نظیر کادیلاک CT6 و آکورا RLX و ولوو S60 و حتی لینکلن کانتیننتال را در پیش روی خود خواهد دید. هرچند با وجود ابعاد بسیار بزرگ و آپشن های زیاد هنوز کیا K900 را میتوان یکی از سدانهای قابل زیر 70 هزار دلار در این کلاس برشمرد.
به دلیل جلوگیری از حجیم شدن صفحه و برای راحتی بازدیدکنندگان ادامه مطالب در صفحه زیر گذاشته شده است