<<<صفحه هجدهم صفحه نوزدهم صفحه بیستم>>>
فروش یک میلیونی برند لوکس بیوک
تاریخ انتشار:95/07/28
جنرال موتورز از ابتدای سال جاری میلادی تا سپتامبر، بیش از یک میلیون خودروی برند لوکس بیوک را در سراسر جهان به فروش رسانده است.
به نقل از ایسنا، این فروش دستاورد تغییر رویکرد این برند از سدانهای بزرگی که مشتریان سالمند دارند، به مدلهای شاسی بلند و فروش بالا در بازار چین است.
بیوک یک میلیون و 46 هزار و 746 خودرو از ابتدای سال 2016 تا سپتامبر در سراسر جهان فروخت که 23 درصد نسبت به مدت مشابه در سال 2015 رشد کرده است. شاسی بلند کوچک بیوک انویژن در مدت 9 ماه، بیش از 200 هزار دستگاه فروش جهانی داشته است.
بیش از 860 هزار دستگاه بیوک یا بیش از 82 درصد از فروش 9 ماهه این برند در چین فروخته شده است. در مقابل فروش این برند در آمریکا اندکی بیش از 16 درصد کل فروش بوده است.
جنرال موتورز اعلام کرده است بیوک برای چهارمین رکورد سالانه فروش جهانی متوالی آماده می شود.
چین بزرگترین بازار بیوک است و در نیمه اول امسال، 38 درصد از همه فروش جنرال موتورز را تشکیل داد. سهم جنرال موتورز از بازار چین 14.9 درصد در سال گذشته بود.
بر اساس گزارش رویترز، مدیر شرکت جنرال موتورز چین اوایل امسال اعلام کرد تمایل مصرف کنندگان چینی به برندهای لوکس می تواند کمک کند این کشور بزرگترین بازار جهانی کادیلاک در پنج تا 10 سال آینده شود.
نخستین شاسیبلند آلفارومئو در راه بازار
تاریخ انتشار:95/07/28
آلفا رومئو که فیات کرایسلر تلاش میکند به عنوان یک برند لوکس برتر در آمریکا شناخته شود، نخستین شاسی بلند خود را ماه آینده در نمایشگاه خودروی لس آنجلس رونمایی خواهد کرد.
آلفا رومئو قصد دارد فروش شاسی بلند استلویو را در سال ۲۰۱۷ آغاز کند. استلویو برای رقابت با خودروهایی مانند ب ام و ایکس ۳ و آئودی Q۵ طراحی شده است. فیات کرایسلر حاضر نشده است نام این شاسی بلند که قرار است در نمایشگاه خودروی لس آنجلس به مطبوعات معرفی شود را تایید کند.
سرجیو مارچیونه، مدیرعامل فیات کرایسلر تحت یک برنامه هفت میلیارد دلاری برای رقابت با برندهای لوکس آلمانی آئودی، ب ام و و مرسدس بنز، در سال ۲۰۱۴ برنامههایی برای عرضه هشت محصول جدید تا سال ۲۰۱۸ را اعلام کرد.
اما مارچیونه ناچار شد معرفی مدلهای متعدد را به دلیل مشکلات فنی و تغییر گرایشهای صنعت در چین که بزرگترین بازار خودروی جهان است، به تاخیر بیندازد.
فیات در اواسط دهه ۱۹۹۰ آلفا رومئو را از بازار آمریکا خارج کرد. فروش آلفا رومئو تا دهه ۱۹۸۰ اندک بود و اوج فروش این برند در سال ۱۹۸۶ به ۸۲۰۱ دستگاه رسید.
آلفا رومئو سدان بزرگ و زیبای جیولیا را در ژوئن سال ۲۰۱۵ در میلان ایتالیا رونمایی کرد. فیات کرایسلر از فروش هفت دستگاه جیولیا در سپتامبر خبر داد اما به گفته سخنگوی این شرکت، خودروهای مذکور برای اهداف بازاریابی یا تست و فیدبک اولیه مورد استفاده قرار گرفته اند.
آلفا رومئو فروش رودستر ۴C را در سال ۲۰۱۴ در آمریکا آغاز کرد اما تنها قصد دارد حدود هزار دستگاه از این خودرو را در سال بفروشد. این شرکت از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۱۱ دستگاه ۴C در آمریکا فروخته است.
پروتون هم شاسی بلند ساخت (+عکس)
تاریخ انتشار:95/07/28
قرار است در سال ۲۰۱۷ این مدل با ساختار یک شاسیبلند به ناوگان خودروهای آسیایی که بر پایه سوزوکی ساخته میشوند، اضافه شود.
به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصرایران ، یک مدل از خودروی پروتون به تازگی به نمایش درآمده است و قرار است در سال 2017 با ساختار یک شاسیبلند به ناوگان خودروهای آسیایی که بر پایه سوزوکی ساخته میشوند، اضافه گردد.
مقامات رسمی و ارشد این کمپانی توسعه فعال یک شاسیبلند را در دست کار دارند که جزئیات زیادی از آن منتشر نشده است. اما میتوان گفت این شاسیبلند براساس فرمت سوزوکی ویتارا ساخته میشود.
این 2 شرکت در حال حاضر همکاری فعالی را با یکدیگر دارند و در گذشته نیز برای ارتقاء مینیون شخصی سوزوکی ارتیگا تلاش زیادی کردهاند. اینک این احتمال بسیار زیاد است که پروتون از این معامله و شراکت بیشترین بهره را برای ساخت شاسیبلند جدید خود ببرد.
اگر شاسیبلند پروتون براساس مدل ویتارا ساخته شود، میتوان انتظار همان موتور را برای این خودرو نیز داشت. در واقع میتوان گفت شاسیبلند این خودرو به یک موتور بنزینی 1.6 لیتری با توان 118 اسب بخار و گشتاور 156 نیوتنمتر مجهز میشود که به صورت استاندارد امکان هماهنگی با یک جعبه انتقال قدرت 6 سرعته را دارد.
از طرفی مدلهای دیگری از این خودرو میتوانند، به یک موتور 1.4 لیتری توربوشارژ از نسخه ویتارا S با گشتاور 220 نیوتنمتر و توانی بیش از 140 اسب بخار ساخته شوند.
به نظر میرسد بیشتر مدلهای این شاسیبلند پروتون مانند مدلهای کنونی در بازار خانگی یعنی مالزی به فروش برسد. اما احتمال دارد این مدل بتواند راه خود را به بازارهای استرالیا، انگلیس و آمریکا جنوبی باز کند.
استفاده از چراغ راهنمایی هوشمند در آمریکا
تاریخ انتشار:95/07/28
به تازگی چراغ راهنمایی جدیدی در شهر پیتسبورگ آمریکا نصب شده که زمان مسافرتهای شهری را برای هر خودرو تا ۲۵ درصد کاهش میدهد.
به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ساینس نیوز، محققان دانشگاه ملون با نصب سیستم آزمایشی مدیریت هوشمند چراغهای راهنمایی در شهر پیتسبورگ موفق شدند تا زمان مسافرت شهری برای هر خودرو را تا 25 درصد کاهش دهند.
توقف بیش از حد خودروها در ترافیک شهری نه تنها باعث کاهش آستانه تحمل رانندگان میشود، بلکه طبق برآورد وزارت حمل و نقل آمریکا سالانه بیش از 121 میلیارد دلار هزینه از طریق ترافیک و ازدحام خودروها در معابر شهری به اقتصاد این کشور تحمیل میشود.
محققان دانشگاه ملون با بررسی جامع اهمیت چراغهای راهنمایی در مدیریت ترافیک شهری دریافتند که حتی جدیدترین نمونه چراغهای راهنمایی در فواصل چند ساله مدیریت زمان میشوند و این در حالی است که الگوهای ترافیکی با سرعت بیشتری تغییر میکنند.
در سیستم مدیریت هوشمند چراغ راهنمایی یا Surtracجریان ترافیک با استفاده از تجهیزات نوین و پیشرفته مثل رادار و دوربین به صورت پیوسته توسط رایانه مورد بررسی قرار گرفته و خروجی این سیستم توسط الگوریتم اختصاصی هوش مصنوعی به صورت برنامه زمانبندی مشخص به چراغهای راهنمایی منتقل میشود.
سقفهای جدید تاشو مزدا (+عکس)
تاریخ انتشار:95/07/27
این سقف میتواند در سرعتهای متفاوتی – بیش از ۱۰ کیلومتر بر ساعت- باز و بسته شود. روند باز و بسته شدن این سقف منظم و با قاعده است.
به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصرایران ، اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که سقفهای تاشو دستی و نرم را برای مدل خودروی خود نمیپسندید یا کنترل دستی این سقفها برایتان دشوار است، به همین دلیل به مدل MX-5 مزدا سخت گرفتهاید، دیگر نگران نباشید، چراکه مزدا در مدل جدید RF این معضل را برای شما حل کرده است.
مدل جدید مزدا در واقعهمان MX-5 است که با یک سقف تاشوی و متحرک برقی ارائه شده است. فشار یک دکمه باعث میشود تا سقف خودرو با سرعت جمع شده و در محفظه مخصوص پشت خودرو قرار گیرد یا با همان سرعت باز شده و کابین را بپوشاند.
تنها 12 ثانیه طول میکشد تا سقف خودرو تغییر شکل داده و خودرو را از یک اتومبیل معمولی به شکل یک کوپه روباز دو صندلی درآورد. این تغییر شکل مدیون مدل مفهومی پیچیده سقف است. مزدا در یک ویدئو مکانیسم سقفهای جدیدش را نشان میدهد. این مکانیسم تقریبا شبیه راهحلی است که پورشه در مدل 991 خود ارائه کرده است. (البته بسیار سادهتر نشان میدهد)
این سقف میتواند در سرعتهای متفاوتی – بیش از 10 کیلومتر بر ساعت- باز و بسته شود. روند باز و بسته شدن این سقف منظم و با قاعده است. تمام تلاش شرکت مزدا بر این بود که با اضافه کردن این ساختار به MX-5 تعادل وزنی و هماهنگی فضای داخلی این خودرو از بین نرود.
اگر شما یک مدل مزدا MX-5 مدل RF را لازم دارید، باید در صف و نوبت طولانی باشید. محبوبیت این خودرو فعلا شبیه هاچبکهای پرفروش است.
رییس انجمن واردکنندگان خودرو: خارجیها به ما میخندند
تاریخ انتشار:95/07/27
رییس انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به ممنوعیت واردات خودروهای با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سیسی گفت: با تصمیمگیریهای اشتباه مورد تمسخر قرار گرفتهایم. وقتی در مذاکرات بینالمللی میگوییم واردات خودروی بالای ۲۵۰۰ سیسی به ایران ممنوع است، به ما میخندند و فکر میکنند شوخی میکنیم.
فرهاد احتشامزاد امروز در نشستی خبری اظهار کرد: این در حالی است که حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سیسی تعریف درستی برای تعیین خودروهای لوکس و جلوگیری از واردات آنها به کشور نیست. وی ادامه داد: رای دیوان عدالت اداری در زمینهی آزادشدن واردات خودروهای با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سیسی که قبل از ممنوعیت واردات وارد گمرک شده بودند هنوز انشاء و ابلاغ نشده و بنابراین هنوز قابل اجرا نیست.
رییس انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: به دنبال ممنوعیت واردات بیشتر خودروهای با حجم موتور ۲۵۰۰ سیسی وارد شده به گمرک به کشورهای مبدا عودت داده شده و یا در مناطق آزاد عرضه شدند. در حال حاضر نیز بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ دستگاه خودروی با حجم موتور ۲۵۰۰ سیسی در گمرک باقی مانده است.
احتشامزاد در رابطه با تخلف برخی شرکتهای وارد کننده خودرو در پیش فروش محصولاتشان و تاخیر در تحویل، اظهار کرد: طبق آییننامه قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو شرکتهای وارد کننده قبل از پیش فروش باید از سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان مجوزهای لازم را کسب کنند در فرآیند کسب مجوز سازمان حمایت بررسی میکند که شرکت مربوطه آیا توان و صلاحیت واردات و پیشفروش خودروهای مربوطه را دارد یا خیر.
وی با بیان اینکه سیستم مکانیزه کنترل شاسی خودروهای وارداتی در هنگام ثبت سفارش آماده شده و امیدواریم ظرف یک ماه آینده راهاندازی شود، توضیح داد: در حال حاضر در سامانه ثبت سفارش درج وینکد خودروهای وارداتی و تطابق آن با استانداردهای ایران اجباری است. رییس انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: در حال حاضر ۴۰ درصد نمایندگیهای واردکننده خودرو به ایران غیرمستقیم هستند که هماکنون با شرکتهای خودروساز مادر در حال مذاکره هستند تا بتوانند نمایندگی مستقیم را اخذ کنند، البته این مذاکرات تحت تاثیر شرایط ایران و همچنین کشورهای مبدا است. به هرحال در شرایط فعلی نمیتوان مانع فعالیت این نمایندگیها شد.
وی افزود: البته از بهمنماه سال گذشته براساس ابلاغ وزارت صنعت، معدن و تجارت اعطای نمایندگی غیرمستقیم به شرکتهای وارد کننده خودرو در ایران ممنوع میشد، زیرا با اجرایی شدن برجام برندهای خارجی باید حضور مستقیم در ایران داشته باشند. احتشامزاد اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال ۶۳ درصد واردات خودرو به ایران از مبدا امارات بوده پس از آن ۱۳.۲ درصد واردات خودرو از کره، ۵.۴ درصد از آلمان و همچنین ۲.۴ درصد و ۲.۲ درصد به ترتیب از عمان و کویت بوده است.
رییس انجمن واردکنندگان خودرو خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیشترین سهم بازار خودروهای وارداتی به ترتیب در اختیار برندهای هیوندایی، کیا و تویوتا است. همچنین دو برند رنو و لکسوس نیز بیشترین رشد واردات را داشتهاند. همچنین در این نشست نیز مرشد سلوک – عضو انجمن واردکنندگان خودرو – گفت: برخی از استانداردهای خودرو اشتباه است، زیرا این استانداردها از استاندارهای کشورهای اروپایی نمونهبرداری شده در حالی که شرایط اقلیمی ایران با کشورهای اروپایی متفاوت است.
عضو انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه در حال حاضر خودروهای وارداتی باید با استاندارد یورو ۵ وارد ایران شوند، خاطر نشان کرد: این در حالی است که بنزین توزیعی در ایران هنوز به طور کامل یورو ۴ هم نشده است به همین دلیل خودروی وارداتی یورو ۵ پس از استفاده از بنزین یورو ۴ دچار مشکلاتی چون استهلاک و آلایندگی بیشتر میشود. وی مدعی شد: بخش قابل توجهی از تحریمها همچنان ادامه دارد. مشکلات ارتباطی با شرکتهای خودروساز آمریکایی وجود دارد به همین دلیل نمیتوان استانداردهای تعیین شده برای واردات خودرو به ایران را با شرکتهای تولیدکننده خارجی همکاری کرد.
رنو کویید در راه خیابان های ایران / پیش بینی قیمت 30 میلیون تومانی
تاریخ انتشار:95/07/26
قیمت رنو کوئید تولیدی برای بازار ایران در محدوده 300 میلیون ریال کمی بالاتر یا پایین تر خواهد بود.
پیمان کارگر مدیرعامل رنوپارس، با اعلام این خبر گفت: رنو علاقمند به تولید مشترک رنو کوئید در ایران خودرو است و چنانچه این شرکت علاقه ای نداشته باشد، رنو به طور مستقل و در قالب قرارداد جوینت ونچر با ایدرو تولید کوئید را آغاز خواهد کرد.
به گفته وی، رنو کوئید انتخاب شده برای بازار ایران، کاملا متفاوت با نمونه هندی است و باید بگویم «کوئید» مشابه بازار برزیل در ایران تولید خواهد شد که از نظر ایمنی، کیفیت و امکانات تغییرات عمده ای کرده است.
پیمان کارگر در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران از تولید خودروی کویید در ایران با قیمتی حدود 30 میلیون تومان خبر داد و گفت: احتمالا این خودرو را با “ایران خودرو” تولید خواهیم کرد؛ البته هدف ما رقابت است و به این دلیل با سایپا در این زمینه کار نمی کنیم.
قائم مقام رنو در منطقه خاورمیانه و افریقا در ادامه از آغاز برنامه آماده سازی خطوط تولید محصولات جدید رنو در قالب قرارداد جوینت ونچر با ایدرو از بهمن ماه امسال خبر داد.
به گفته کارگر، برنامه تولید این شرکت در درازمدت ٣٠٠ هزار دستگاه در سال است که برای دستیابی به این هدف باید ظرفیت های جدید ایجاد کنیم.
وی اضافه کرد: جدیدترین نسل خودروهای داستر و سیمبل در قالب این قرارداد تولید می شود که برای این هدف ساخت داخل ٦٠ تا ٨٠ درصدی و با برنامه صادرات ٣٠ درصدی در زنجیره جهانی رنو نیسان پیش بینی شده است.
چطور ایدرو سایتی را که هنوز تحویل نگرفته، طی یک قرارداد رسمی به رنو واگذار کرده است؟
تاریخ انتشار:95/07/26
در حالی ۱۶ روز از قرارداد رنو و ایدرو می گذرد که شنیده شده، شرکت سایپا هنوز سایت “بن رو”را به عنوان رد دیون به ایدرو واگذار نکرده، بنابراین چطور ایدرو سایتی را که هنوز مالک نشده، طی یک قرارداد رسمی به رنو واگذار کرده است؟
اوایل مهرماه امسال شرکت رنو فرانسه توانست بعد از ماهها رایزنی قرارداد جدیدی را با ایران منعقد کند. در این قرارداد رنو توانست سهم ۶۰ درصدی قرارداد جدید را آن خود کند و از طرف دیگر ایدرو به عنوان نماینده صنعت خودروی کشور سایت “بن رو” را به عنوان آورده خود در اختیار رنو قرار داد. البته رنوییها در مذاکرات گذشته خود نیز تمایل زیادی به خرید سایت بن رو داشتند اما گویا نتواستند با سایپا به توافق برسند و در نهایت این سایت به عنوان رد دیون به ایدرو واگذار شد و رنو توانست این سایت که از لحاظ امکانات شرایط خوبی دارد را از آن خود کند.
در این قرارداد آورده رنو ۴۰۰ میلیون یورو و آورده ایدرو، سایت «بن رو» خواهد بود. اما نکته قابل تأمل این است که ظاهراً هنوز شرکت سایپا این سایت را به عنوان رد دیون واگذار نکرده و ایدرو به فرض مالکیت در آینده اقدام به انعقاد تفاهمنامه با شریک فرانسوی خود کرده است. برخی فعالان صنعت خودرو معتقدند سایت بن رو یکی از مجهزترین سایتهای شرکت سایپا است و بیش از رقم تعیین شده در قرارداد ارزش دارد.
البته تاکنون مقامات مسئول در شرکت سایپا و ایدرو توضیحاتی در این رابطه اعلام نکردهاند اما شنیده ها حاکی است، روند واگذاری این سایت به ایدرو همچنان با انتقاداتی همراه بوده و این واگذاری هنوز صورت نگرفته است.
در شهریور ماه امسال تولید انواع سواری در” بنرو” متوقف شده اما همچنان سایپا ۱۵۱ تولید میشود به نحوی در شهریورماه امسال هزار و ۶۷۵ دستگاه وانت با رشد ۶۴٫۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این سایت تولید شده است.
قرارداد رنو و ایدرو امروز به عمر ۱۶ روزه خود رسیده ولی این سوال اکنون مطرح است که چطور ایدرو سایتی را که هنوز تحویل نگرفته، طی یک قرارداد رسمی به رنو واگذار کرده است؟ اگر سایپا حاضر به واگذاری بن رو به ایدرو نشود سرنوشت این قرارداد چه می شود؟
خودروسازان کرهای حاضر به فعالیت در ایران نشدند
تاریخ انتشار:95/07/25
در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد؛
خودروسازان کرهای حاضر به فعالیت در ایران نشدند
مذاکره خودروسازان ایرانی با شرکتهای آلمانی
فرصت ها و تهدید ها برای بازار خودرو امشب در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور رئیس کمیسیون صنایع و معادن، رئیس سازمان گسترش و نوسازی و رئیس دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت بررسی شد.
به نقل از باشگاه خبرنگاران، وی با اشاره به اینکه، قاطبه مردم خواهان تولید اتومبیل با کیفیت و با قیمت منطقی و ارزان هستند افزود: امروزه خودرو دیگر کالای لوکس به حساب نمی آید بلکه به دلیل مشکلات حمل ونقل عمومی این کالا جزء لاینفک زندگی مردم شده است.
معظمی با اشاره به اینکه، هیچ محدودیتی برای مشارکت خودروسازان داخلی با خارجی ها وجود ندارد اظهار داشت: یکی از خودروسازان داخلی با آلمانی ها مذاکره کرده و در آینده نزدیک قرداد میان آنها منعقد خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه، با خودروسازان کره ای وارد مذاکره شدیم اما آنها حاضر به سرمایه گذاری نشدند ادامه داد: محصولات چین فقط برای مصرف داخلیشان است لذا صادرات کمی دارند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه، گروه پژو و سیتروئن پنج شنبه هفته گذشته با یکدیگر قرارداد بستند خاطرنشان کرد: سال گذشته600 میلیارد سهام سازمان گسترش و نوسازی واگذار شد و امسال هم این روند در پیش گرفته شد.
وی گفت: شرط ورود خودروسازان به قرارداد های جدید استفاده حداکثری از توانمندی داخلی و صادرات است.
مجلس، ابهامات قرارداد ایدرو با رنو را بررسی می کند
عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در بخش دیگری از این بحث با اعلام این خبر که این کمیسیون، سه شنبه آینده 27 مهر ماه، ریز قرارداد و تفاهم نامه های ایدرو با رنو را با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت و خودرو سازان بررسی و تحلیل می کند، گفت: برای فعال کردن اقتصاد کلان حداقل به 200 میلیارد دلار سرمایه نیاز داریم که سرمایه گذار داخلی قادر به تامین آن نیست لذا آماده همکاری با کشورهایی هستیم که شرایط ما را پذیرا باشند.
وی ادامه داد: در بحث تولید خودرو با مشارکت برندهای چون رنو باید محورهای داخلی سازی، صادرات محوری و سرمایه گذاری خارجی را مدنظر قرار دهیم.
شجاعی فرد رئیس دانشکده و پژوهشکده ملی خودرو کشورمان نیز بیان داشت: باید قراردادها به گونه ای تنظیم شوند که محورهای داخلی سازی، صادرات محوری و سرمایه گذاری خارجی در آن ها دیده شده باشد و این در حالی است که در تجربه های قبلی علی رغم اینکه عنوان شده بود این محورها رعایت شده اما متاسفانه در عمل هیچ کدام رعایت نشده بود.
وی تاکید کرد: قراردادها باید با دقت نظر بالایی بررسی شوند و از حالت محرمانه نیز خارج شوند.
در ادامه این بحث معظمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت هم اکنون ظرفیت تولید خودرو در سال دو میلیون و ششصد هزار دستگاه است که قرار است طبق این توافق نامه ظرفیت تولید مشترک با رنو در فاز اول صد و پنجاه هزار دستگاه باشد و در فاز دوم نیز به سیصد هزار دستگاه برسد بنابراین این عدد و رقم قابل توجهی نیست ضمن اینکه با استفاده از تجربه گذشته قراردادها را به گونه ای تنظیم می کنیم که اتفاقات گذشته مجددا تکرار نشود.
سالانه سی درصد تولیدات با مسئولیت رنو صادر خواهد شد
وی تصریح کرد: علی رغم اینکه عنوان می شود محصولات جدیدی که قرار است با همکاری رنو تولید شود مربوط به هفده سال پیش است، اینگونه نیست ضمن اینکه گفته شده حداقل چهل درصد تولید خودروها داخلی باشد که قرار است در یک دوره زمانی این میزان به شصت تا هشتاد درصد برسد و سی درصد تولیدات نیز سالانه با مسئولیت رنو صادر شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین اضافه کرد: قرار است رنو در فاز اول بین سیصد و پنجاه تا چهارصد میلیون دلار و در فاز دوم بین هفتصد تا هشتصد میلیون دلار آورده داشته باشد و توافق شده که این سرمایه گذاری مشترک به صورت چهل به شصت باشد.
معظمی در خصوص لزوم ارتقای کیفیت قطعات تولیدی نیز اظهار داشت: اگر کیفیت قطعات تولیدی ارتقا پیدا نکند قطعا نخواهد توانست رقابت کند، ضمن اینکه در بندی از این توافق نامه تقویت تولید قطعات داخلی توسط قطعه سازان نیز مورد توجه قرار گرفته است.
جولان پورشه ۲۰۱۷ در خیابان های شهر+ جدول
تاریخ انتشار:95/07/25
عصر خودرو- طبق آمار گمرک ایران در شش ماه نخست سال جاری ۲۴ دستگاه خودرو از شرکت پورشه وارد کشور شده است.
به نقل ازباشگاه خبرنگاران ، پورشه ازسال 88 به خیابانها و جادههای کشور ورود پیدا کرد، هرچند در این سال حدود 230 دستگاه پورشه به کشور وارد شد اما به یکباره سال 90، این تعداد به حدود 570 دستگاه رسید و تقریبا رشد دو برابری پیدا کرد و در سال 91 نیز واردات پورشه روند صعودی خود به کشورمان را حفظ کرد اما در سال 93 نیز تعداد پورشههای وارداتی به کشور به 18 دستگاه رسید و در سال 94 نیز به 35 دستگاه و در شش ماهه سال 95 نیز به 24دستگاه رسید.
ارزش دلاری پورشه های وارداتی در شش ماه نخست سال جاری طبق آمار گمرک 2,061,086 و ارزش ریالی 64,130,097,320 بوده است؛ از 24 پورشه وارداتی 15 دستگاه به مدل ماکان و 9 دستگاه به مدل باکستر s تعلق دارد.
جزئیات واردات پورشه در شش ماه نخست سال جاری :
گفتنی است که پورشه باکستر s مدل 2017 قبل از ترخیص از گمرک قیمتی معادل 274 میلیون و 300 هزار تومان دارد ولی در بازار با مبلغ 710 میلیون تومان به فروش می رسد همچنین خودرو پورشه ماکان مدل 2017 قبل از ترخیص از گمرک قیمتی معادل 262 میلوم و 700 هزار تومان دارد و در بازار به مبلغ 630 میلون تومان فروخته می شود.
“پورشه ماکان 2017 که به مبلغ 630 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.”
آتووس، رقیب چینی تسلا شاید از 2018
تاریخ انتشار:95/07/24
آتیوا نام یک شرکت خودروساز چینی است که به تازگی خودرویی الکتریکی را برای بازار آمریکا ساخته است و ما نیز برای نخستین بار نگاهی گذرا به آن می اندازیم. نام این سدان تمام برقی که مستقیما تسلا را به عنوان رقیب اصلی خود نشانه گرفته ، آتووس است و نخستین ذهنیتی که با نگاه کردن به پوشش چرخ عقب ایجاد می شود ، از محصولات سیتروئن است. همچنین این شرکت سیستم پیشرانه خود را تحت تست های مرسدس شکل داده و حالا می تواند صفر تا صد را زیر 3 ثانیه ثبت کند. شاید جالب ترین نکته این خودرو (همان طور که روزنامه گاردین نیز قبلا در مورد آن گزارش داده) ، مالکیت درهم پیوسته تحت شبکه وب باشد.
خبر دیگری نیز که رویترز اعلام کرده این است که خودروی الکتریکی آتیوا با نام فعلی پروژه کیهان شناخته می شود و قرار است این خودروی کاملا الکتریکی در سال 2018 به بازار عرضه شود و در هر سال 130 هزار نسخه از خط تولید عبور خواهد کرد. اما جالب است بدانید که در پشت صحنه ساخت این خودرو ، افرادی مشهور حضور دارند که یکی از آن ها پیتر راولینسون ، معاون پیشین ریاست کارخانه تسلا است که در توسعه مدل S نقش بسیار پر رنگی را ایفا کرده و حالا تجربیات او در ساخت این چینی پر زرق و برق بسیار موثر خواهد بود. در کنار او نیز نام برایان بارون وجود دارد که سمت قبلی او نیز ناظر تولید در ب ام و بوده است و ترکیب این دو ، ترکیب جالب و مفیدی خواهد بود.
پیشینه آتیوا
آتیوا در سال 2007 توسط دو دوست با نام های برنارد تسه و سام ونگ تاسیس شد و نخستین پروژه آن ها کار بر روی باتری ها و سیستم پیشرانه های اتوبوس و ون در سال 2014 بود. همین پروژه باعث شد100 میلیون دلار پول نقد از سوی خودروسازان دولتی چین ، یعنی BAIC و LeEco به این شرکت نوپا تزریق شود. هر دوی شرکت هایی که از آن ها نام برده شد ، متعلق به جیا یوتینگ است که او از طریق درآمد این دو شرکت ، موفق به تاسیس شرکت فارادی فیوچر شد و او نیز در حال ساخت یک خودروی برقی است که به یک شبکه یک پارچه متصل خواهد شد و اتفاقا رقابت با تسلا مدل S را در سر می پروراند. اما پس از مدتی که از همکاری آن ها با یکدیگر می گذشت ، تسه شرکت را ترک کرد و BAIC نیز جدا و مستقل شد و سهامش را به LeEco فروخت. تمام این اتفاقات به این معنا است که جیا یوتینگ در حال حاضر سه خودروساز الکتریکی را پشتیبانی می کند. یعنی LeEco، فارادی فیوچر و آتیوا که هر کدام از آن ها به صورت جداگانه در حال پیشرفت در ساخت خودرو های خودشان برای بازار آمریکا هستند.
منبع : دنده 6
ب ام و سری 5 جدید معرفی شد
تاریخ انتشار:95/07/24
به لطف استفاده از استیل مستحکم، آلومینیوم و منیزیم، نسخه تازه وارد با وجود افزایش ابعاد خودرو با کاهش وزن مواجه بوده است. کمپانی ب ام و پس از مدتها بالاخره نسخه جدید سری 5 را معرفی کرد.
نسل جدید بامو سری 5، به تکمیل نسخه قبلی پرداخته و آن را با ظاهری بالغانهتر و توانمندیهای بیشتر معرفی کرده است. طراحان بامو تلاش کردهاند که نقصهای احتمالیِ نه فقط سری 5های قبلی بلکه سایر مدلهای این شرکت را نیز پر کنند و علاوه بر این، به منظور ایجاد چهرهای هماهنگ با سایر محصولاتشان از سری 7 و سری 3 خطوطی را به عاریه گرفتهاند. بر این اساس این همراهی طراحی سری 5 با دیگر مدلها را میتوان در اندازه بزرگ جلوپنجره این مدل که به سری 7 شباهت زیادی پیدا کرده و همچنین اتصال چراغهای جلو به کنارههای جلوپنجره کلیوی بامو که یادآور سری 3 است مشاهده کرد.
به لطف استفاده از استیل مستحکم، آلومینیوم و منیزیم، نسخه تازه وارد با وجود افزایش ابعاد خودرو با کاهش وزن مواجه بوده به طوریکه در مدل جدید با کاهش 62 کیلوگرمی وزن خودرو روبرو هستیم. برای نسخه ویژه بازار آمریکا (با کد 530i و 540i) موتور 2 لیتری چهارسیلندر خطی و 3 لیتری شش سیلندر خطی در نظر گرفته شده که هر دو مدل از قابلیت xDrive (چهار چرخ محرک) برخوردارند.
این نسخه از آخرین تکنولوژیهای کمکی و ایمنی سود میبرد که از میان آنها میتوان به کروز کنترل راداری، هشدار دهنده انحراف از خطوط، کنترل اضطراری فرمان در هنگام مواجهه ناگهانی با موانع کوچک و در آخر، دوربین دیدعقب سه بعدی 360 درجه اشاره کرد.
سانگ یانگ در اندیشه رقابت با لندروور دیسکاوری
تاریخ انتشار: 95/07/22
سانگیانگ با طیف جدید SUVهای خود که در میان آنها یک مدل هفتنفره وجود خواهد داشت قصد رقابت با لندروور دیسکاوری اسپرت، کیا سورنتو و هیوندای سانتافه را در سال 2020 دارد. سازندهٔ کرهای در حال حاضر از دو پلتفرم استفاده میکند. یک نمونهٔ مونوکوک برای مدلهایی چون تیوولی و یک نمونهٔ نردبانی برای SUVهای بزرگتری مثل رکستون.
مدیرعامل سانگیانگ «Johng-sik Choi» در مصاحبهای اختصاصی با اتو اکسپرس گفته است:
«ما در حال توسعهٔ یک پلتفرم مونوکوک جدید در کلاس D جهانی هستیم جهت ساخت یک SUV کلاس D و یک MPV کلاس D طی پنج سال آینده. ما قصد داریم ترکیب کلی محصولاتمان را حفظ کنیم؛ یعنی خودروهایی با توانایی آفرود بالا اما کاملاً مدرن و بروز. این تخصص ما است و ما را از دیگران متمایز میکند. محیطهای سخت و مسیرهای خشن مناسب خودروهای ما هستند. سانگیانگ دارای 65 سال سابقه است که میراث این سالها ترکیب بدنه روی شاسی و پیشرانههای دیزل است».
همچنین مدیرعامل سانگیانگ در ادامه تأیید کرد که تولید این شرکت به 500 هزار دستگاه در سال افزایش پیدا خواهد کرد. این مهم به لطف استفاده از تکنولوژیهای خود شرکت، فناوریهای شرکت مادر یعنی ماهیندرا و لوازم الکترونیکی ساخت LG به دست خواهد آمد.
قیمت نیسان GT-R NISMO 2017 مشخص شد
تاریخ انتشار: 95/07/22
سوپراتومبیل جدید شرکت نیسان از اول نوامبر راهی بازار اروپا خواهد شد. این خودرو که GT-R NISMO 2017 نام دارد، به موتور توربوشارژ 600 اسب بخاری مجهز شده است.
قیمت GT-R NISMO 2017 در انگلستان 149 هزار پوندی بوده که در بازار آلمان، فرانسه و برخی کشورهای اروپایی دیگر با قیمت 184 هزار یورویی به فروش می رسد.
در مقایسه با مدل استاندارد، GT-R NISMO 2017 از سپر فیبرکربنی جدید و جلوپنجره V شکل بزرگ برای مکش هوای بیشتر برخوردار است. صحبت از هوا شده و باید بیان داشت که این سوپراتومبیل برای رسیدن به سرعت بالا از ثبات بسیاری بهره می برد و می تواند با رسیدن به سرعت بالا ثبات خود را حفظ کند.
از دیگر تغییرات مدل ارتقا یافته می توان به کمک فنرهای اصلاح شده، بدنه اسپرت، سیستم اگزوز بهینه شده و برخی دیگر اشاره داشت. در فضای داخلی تغییر حاصل نشد اما صندلی ها از جنس آلکانترا بوده و تمی اسپرت تر به داخل افزوده شده است.
علاوه بر این صفحه نمایش بزرگ 8 اینچی لمسی در کنسول وسط خودنمایی می کند. همچنین فرمان، دنده و کنسول نیز تمی جذابتر به خود گرفتند و با نام NISMO سازگاری دارند.
به دلیل جلوگیری از حجیم شدن صفحه و برای راحتی بازدیدکنندگان ادامه مطالب در صفحه زیر گذاشته شده است