<<<صفحه پنجم صفحه ششم صفحه هفتم>>>
طرح جدید اتو خدمت سایپا منتشر شد – خرداد 95
تاریخ انتشار:95/3/26
با توجه به استقبال خوب مشتریان از طرح اتو خدمت شرکت سایپا، شرایط جدید از روز سه شنبه مورخ 95/03/25 ساعت 10 صبح به شرح زیر جاری می گردد .
– دعوتنامه جهت خودروهای گروه x100 جهت ثبـت نام هـای گـروه x100 و خودروهـای گـروه x200 جهـت ثبـت نام هـای گـروه x200 ارسـال مـی گـردد ( بـه جز خودروهای دوگانه سوز )
– ثبت نام ها با قیمت غیر قطعی و قیمت روز می باشد .
– پذیرش ها دارای یک بار صلح اجباری می باشند و در صورت تمایل به فاکتور به نام خود مشتری صلح به نام ایشان انجام گردد .
– امکان تمدید ثبت نامها در حال حاضر جهت یک دوره سه ماهه وجود دارد ( شرایط تمدید بیشتر از یک دوره متعاقباً اعلام می گردد) .
– در صورت پایان دوره مورد نظر مشتری و عدم تحویل خودرو و انصراف ثبت نامها به جای مبالغ اعلامی در جدول شماره 1 طبق جدول زیر محاسبه و از اصل وجه پرداختی کسر می گردد .
به عنوان نمونه چنانچه مشتری شرایط سه ماهه ثبت نـام و پـس از گذشـت سـه مـاه بـدون دریافـت خـودرو نسـبت بـه انصـراف وجـه اقـدام نمایـد بـا توجـه بـه پرداخـت مبلـغ 4.100.000 ریال به حساب کارت مشتری تفاوت مربوطه به مبلـغ 300.000 ریـال جهـت هـر مـاه یعنـی جمعـا 900.000 ریـال از اصـل پـول مشـتری کسـر و مـابقی آن بـه ایشـان عودت می گردد.
ویژگی های طرح
– امکان تغییر نوع خودرو به یک گروه بالاتر وجود دارد .
– هزینه سفر به صورت روزانه محاسبه و به صورت ماهیانه به حساب مشتری محترم واریز می گردد .
– در صورت انصراف هزینه سفر، به مشتری محترم تا زمان ثبت مبلغ انصراف تعلق می گیرد .
– پذیرش ها امکان صلح اجباری دارد .
– مبالغ به عنوان پیش پرداخت دریافت می گردد و مبنای محاسبه قیمت خودرو نرخ زمان تحویل می باشد .
– قیمت خودرو غیر قطعی و قیمت روز بوده و مبلغ مابه التفاوت آن ده روز قبل از تحویل خودرو تسویه خواهد شد.
– امکان تغییر بازه تحویل به یک دوره بالاتر جهت مشتریان محترم با شرایط زیر فراهم می باشد :
– کاهش بازه تحویل: به عنوان مثال چنانچه مشتری محتـرم ثبـت نـام یـک سـاله نمـوده و در مـاه ششـم ، انصـراف از ثبـت نـام داشـته باشـد بـه میـزان تفاوت هزینه سفر یک ساله و هزینه سفر شش ماهه به تعـداد ماه هـای مانـدگاری از مبلـغ اصـل پرداختـی مشـتری کسـر و اصـل پـول بـه ایشـان مسـترد خواهد شد . (چنانچه مبلغ پرداخت مشتری 19 میلیون باشد مبلغ 260.000 ریال به تعداد 6 ماه یعنی 1.560.000 ریال )
– افزایش بازه تحویل: به عنوان مثال چنانچه مشتری محترم 6 ماهه ثبت نـام نمـوده در صـورتی کـه تمایـل بـه افـزایش زمـان تحویـل و سـود بـه 9 مـاه و افزایش سود بالاتر را داشته باشـد در ایـن صـورت در پایـان مـاه 2 مابـه التفـاوت سـود بـه حسـاب ایشـان پرداخـت خواهـد شـد.
– در ایـن صـورت مابـه التفاوت سود 6 ماهه و 9 ماهه در پایان ماه نهم به حساب مشتری واریـز میگـردد ،در صـورت عـدم گذشـت 8 مـاه از ثبـت نـام ، سـود 6 ماهـه بـه صـورت روزانه محاسبه و ماهانه به حساب واریز میگردد ( طبق جدول زیر).
آغاز شمارش معکوس برای فروش چری آریزو ۵
تاریخ انتشار:95/03/25
اخبار رسیده نشان می دهد فروش آریزو ۵ جدیدترین محصول چری به زودی از سوی مدیران خودرو آغاز خواهد شد.
گفتنی مدیران خودرو به عنوان شریک چری قصد دارد تا این خودرو را با لوگوی چری به عنوان دومین محصول چری وهمزمان با بازار چین وارد بازار ایران نیز بکند.
فروش آریزو 5 به احتمال فراوان در عید سعید فطر آغاز شده ولی قیمت قطعی این محصول هنوز اعلام نشده است . بهایی که برای این خودرو در کشور چین تعیین شده بین 60,000 الی 90,000 هزار یوآن است.
ده ماشین رکورددار دزدی
تاریخ انتشار:95/03/24
اینروزها هیچ چیز دزدهای ماهر را از سرقت ماشین شما بر حذر نمی کند نه قفل فرمان، نه دزدگیر و نه هیچ چیز دیگر ولی وقتی دزدی دو پراید را در یک منطقه بررسی می کند و یکی هیچ وسیله دفاعی ندارد و آن یکی هم دزدگیر دارد و هم قفل فرمان و هم دوربین طبعاً دزد به ماشین بدون دفاع بیشتر علاقمند می شود.
آمار پایین فقط مربوط به ماه ژانویه شهر هوستون (تلفظ هیوستون) ایالت تگزاس است.
SUVهای شورلت 184
SUVهای فورد 177
SUVهای دوج 86
ماشین های هوندا 75
ماشین های شورلت 57
ماشین های تویوتا 43
SUVهای جمس 42
ماشین های فورد 40
ماشین های نیسان 29
ماشین های دوج 23
با نگاهی به آمار بالا شما می توانید نتایج زیر را بدست بیاورید:
1- SUVها برای دزدها محبوب ترین هستند
2- بقیه ماشین های دزدی شده ماشین های پرفروش هستند یعنی دزدها سراغ ماشین های گرانقیمت که توی چشم هستند کمتر می روند البته ناگفته نماند که مرسدس S کلاس رئیس هیئت مدیره بنز حدود ده سال پیش ظرف بیست دقیقه ای که در محلی پارک بود به سرقت رفت و هرگز پیدا نشد. از سویی دیگر مؤسسه ای برای آزمایش یک فراری قرمز را در محله فقیرنشین هارلم امریکا پارک کرد و در آن را نیز قفل نکرد. احدی به سراغ آن نرفت زیرا با چنین ماشینی شما مانند فسفر می درخشید و در سه سوت دستگیر می شوید.
چاره چیست؟
در انواع آزمایشی که در امریکا انجام شده سارقین ماهر ظرف کمتر از یکدقیقه دزدگیر شما را از کار انداخته و ماشین را می برند. اینروزها حتی ماشین های بنز و لکسس را با کانتینر می برند. یعنی ماشین شما را سوار کامیون کرده و می فرستند به بندر و از آنجا به جاهایی مانند شوروی یا امریکای جنوبی می فرستند که دیگر ردپایش نیز پیدا نشود.
یکبار ماشین فولکس قورباغه ای ما را از جلوی خانه امان در یک بعدازظهر تابستان دزدیدند که خوشبختانه چون بیمه بود کارآگاهان بیمه دو روزه آن را پیدا کردند ولی بعد از آن پدرم برایش یک سوئیچ مخفی گذاشت که به آسانی قابل کشف نبود. من نیز در بنز 300SEL خودم یک شاسی مخفی گذاشته بودم که خوبی آن این بود که دزد فکر می کرد که ماشین هیچ سیستم دفاعی ندارد ولی وقتی سوار آن می شد هرکار می کرد ماشین روشن نمی شد.
وقتی سیستم های دفاعی ماشین ها طوری شد که دزدها باید مهارت بیشتری برای دزدیدن ماشین ها به خرج می دادند دزدی از مدل Car Jacking متداول شد. یعنی دزد در پمپ بنزین یا جایی که ماشین پارک است به سراغ شما آمده و با ضرب چاقو یا هفت تیر سوئیچ را از شما گرفته و ماشین را می برد.
یکبار که در کارخانه مکزیکوی شرکت پلنترانیکز هدف های جدیدی را برای مدیران و مدیر کارخانه تعریف کردم آنها تصمیم می گیرند که عصر را تا دیروقت کار کنند و برنامه ریزی کنند که چگونه می توانند به این اهداف برسند. زمستان بود و من ساعت 4 بعدازظهر از مرز (TIJUANA) تیوانا به شهر سان دیاگو برگشتم. روز بعد شنیدم که میتینگ مدیران ساعت 8 شب تمام می شود و بعضی که ساکن سان دیاگو بودند به طرف مرز برای عبور می روند. خانمی که SUV فورد اکسپدیشن داشت از شخصی می خواهد که او را دنبال کند تا به سلامت به مرز برسد. نزدیک مرز خانم به بنزین احتیاج داشته و می رود بنزین بزند آن آقا دیگر فکر می کند که مرز نزدیک است و می رود. خانم به محض اینکه بنزین را می زند شخصی با هفت تیر آمده و از او سوئیچ را می خواهد. طرف اندکی مقاومت می کند ولی سارق با پاشنه اسلحه به سر او می گوید و سوار ماشین شده و می رود. خانم که مکزیکی الاصل بود به بیمارستان برده می شود و خواهرش که دکتر بوده می رسد و سرش را بخیه می زند.
بهرحال ماشین SUV نو نمره شده وی هیچگاه پیدا نشد و بیمه پولش را داد. SUVها برای قاچاق مواد مخدر و یا قاچاق انسان ماشین های محبوبی هستند و شاید علت اینکه در شهر هوستون بیشتر SUV دزدیده می شود اینستکه این شهر در تگزاس و تگزاس هم مرز با مکزیکو است و شما ماشین را به راحتی به سمت مکزیک برده و در آنجا سوئیچی ماشین را می فروشید.
نصب دستگاه های Tracker در ماشین ها نیز نوعی دزدگیر است به این معنی که طرف بدون اینکه بداند ماشین شما را می برد ولی شما می توانید پشت کامپیوتر نشسته و محل دقیق آنرا پیدا کنید. ما در شرکت برای تمام ماشین هایمان این دستگاه را گذاشته بودیم که علاوه بر دزدها می توانستیم محل دقیق کارمندانمان را نیز بدانیم. تنها اشکال آنها اینستکه به یک سیم کارت و یک پول ماهانه احتیاج دارند شما می توانید تعیین کنید که مثلاً هر پنج دقیقه یک سیگنال بگیرید یا هر یک دقیقه. هرچه بیشتر سیگنال بگیرید بیشتر پول می دهید. وقتی که کم پول می دهید مثلا یک بار ماشین را در وسط جاده مخصوص نشان می دهد و دفعه بعد در کمربندی آزادی حالا از چه طریقه ای به آنجا رسیده را شما نمی بینید و اگر مثلاً سیگنال را هر پنج دقیقه تنظیم کرده باشید و ماشین سرقت رفته بعد از چهار دقیقه بعد از آخرین سیگنال به یک گاراژ زیرزمین برود که تلفن آنتن نمی دهد شما آخرین موضع ماشین خود را موضع چهار دقیقه قبل می بینید و ممکنست کمکی به یافتن ماشین نکند. سیستم های خاموش کننده از راه دور نیز می توانند کمک باشند. شما وقتی یک مرسدس بنز می خرید می توانید با پرداخت سالی 200 دلار از سرویس ماهواره قفل را باز کنند و یا به شما بگویند ماشینتان کجاست.
راه جلوگیری از سرقت:
1- ماشینی با رنگ جیغ و خیلی مشخص
2- دستگاه Tracker
3- هرچیز که کار دزد را برای روشن کردن طولانی تر بکند
4- پارک ماشین در جای پرچراغ و پر پنجره. خودتان را جای دزد بگذارید و آنجایی پارک کنید که خودتان جرئت دزدی نداشته باشید. خبر خوش اینستکه دنیا دارد به دوربین های امنیتی و راهنمایی مجهز می شود و دزدی از همیشه مشکل تر می شود.
فروش خودروی آریزو 5 بزودی از سوی مدیران خودرو+ مشخصات فنی کامل
تاریخ انتشار:95/3/23
شرکت مدیران خودرو نماینده محصولات چری چین در ایران از فروش خودروی جدید آریزو 5 در روزهای آینده خبر داد.
شرکت خودروسازی چری چین که به عنوان یک خودروسازموفق چینی شناخته می شود و لقب موفق ترین صادر کننده خودرو را یدک می کشد با معرفی نسل جدید خودروهای خود نشان داد که به درستی نیازها و خواسته های بازار های بزرگ بین المللی را دریافته است.
آریزو 5 نشان دهنده زبان جدید طراحی چری می باشد که یک سدان زیبا وکاربردی با اندازه و ابعاد متناسب می باشد که هم برای مصرف شهری کارا می باشد و هم برای سفرهای خارج از جاده به اندازه کافی جا دار و راحت می باشد.
موتور 1.5 لیتری 116 اسب بخاری این خودرو بابهره گیری از تکنولوژی روز بازده مناسب و مصرف سوخت پائین داشته که این امر می تواند به عنوان نقطه قوت این محصول در کنار طراحی زیبا وامکانات مناسب قرار گیرد. همزمان با ورود این خودرو به بازارهای جهانی شرکت خودروسازی مدیران خودرو به عنوان شریک چری قصد دارد تا این خودرو را با لوگوی چری به عنوان دومین محصول چری واردبازار نماید تا این خودرو رقابت خود را با خودروهای کره ایی و اروپایی در سگمنت خود آغاز نماید.
فروش آریزو 5 به احتمال فراوان در عید سعید فطر آغاز شده ولی قیمت قطعی این محصول هنوز اعلام نشده است . بهایی که برای این خودرو در کشور چین تعیین شده بین 60,000 الی 90,000 هزار یوآن است.
جدول مشخصات فنی آریزو 5 در ایران در 3 تیپ دنده ای و اتوماتیک نیمه فول و اتوماتیک فول آپشن :
خطر حذف بیقاعده خودروهای قدیمی ایران خودرو و سایپا
تاریخ انتشار:95/3/22
خودروسازان داخلی در شرایطی بهدنبال حذف تدریجی برخی محصولات پرتیراژ و قدیمی خود هستند که هنوز رسما جایگزینی برای آنها معرفی نکرده و این موضوع نگرانیهایی مبنیبر به هم ریختن تعادل بازار، به وجود آورده است.طبق برنامه دو خودروساز بزرگ کشور، قرار است پراید و پژو 405 که پر تیراژترین خودروهای داخلی بهشمار میروند، طی دو سال آینده از رده تولید خارج و پس از دو سه دهه، با جاده مخصوص وداع کنند.حذف این دو، مقدمهای است برای کنار گذاشتن تدریجی سایر خودروهای قدیمی به نحوی که غولهای جاده مخصوص قصد دارند خطوط تولیدشان را رفتهرفته از وجود این محصولات، خالی کنند.
فکر حذف خودروهای قدیمی اما پس از توافق هستهای در ذهن خودروسازان شکل گرفت، چه آنکه از یک سو امکان ارتباط با خودروسازان بزرگ دنیا فراهم آمد و از سوی دیگر توقع مشتریان نیز (با توجه به ممکن شدن مذاکره با خارجیها و تولید محصولات جدید) بالا رفت.بهعبارت بهتر، وقتی قفلهای تحریم در آستانه باز شدن قرار گرفت، خودروسازان نیز به هوای همکاری با شرکتهای خودروساز معتبر دنیا و تولید محصولات جدید، به فکر حذف مدلهای قدیمی افتادند. جاده مخصوصیها حتی اگر خودشان نیز نمیخواستند، در اثر فشار افکار عمومی، چارهای جز اعلام برنامه حذف محصولات قدیمی نداشتند زیرا با توجه به توافق هستهای، مشتریان چشم به تولید محصولات جدید و جایگزینی آنها با مدلهای قدیمی دوخته بودند.
طی چند سال گذشته و با وجود انتقاد از تولید محصولات قدیمی، خودروسازان همواره با استناد به مسائلی مانند تحریم، از زیر بار کنار گذاشتن این خودروها، شانه خالی میکردند، اما توافق هسته ای، این بهانه را از آنها گرفت. در نتیجه پس از آنکه تحریمها در آستانه لغو قرار گرفته و امکان حضور شرکتهای خارجی در کشور فراهم آمد، خودروسازان نیز بهجد از حذف محصولات قدیمی خود صحبت بهمیان آورند. این در شرایطی است که خودروهای نامزد حضور در بازار ایران، به لحاظ قیمتی نمیتوانند جایگزین محصولاتی مانند پراید و پژو 405 باشند.
طبق برنامه قرار است پژو 405 تا آخر سال 96 و پراید نیز تا سال 97 از خط تولید خارج شوند و سایر محصولات قدیمی نیز به تدریج در نوبت حذف قرار بگیرند. با این حال جاده مخصوصیها هنوز جانشین رسمی برای این خودروها بهخصوص پراید و پژو 405 که پرفروشترینهای بازار بهشمار میروند، معرفی نکردهاند.
ویژگی خاص پراید و پژو 405، قیمت نسبتا مناسب آنها (با توجه به شرایط بازار) است، از همین رو هم تیراژ آنها بیش از سایر خودروهای تولید داخل است و هم فروش شان. در واقع آنچه مشتریان را جذب این خودروها کرده، قیمت نسبتا مناسب با وجود کیفیت نه چندان بالای آنها است. با این حساب، حذف بدون برنامه جایگزین خودروهایی مانند پراید و پژو 405، عملا شاید دست خیلیها را از بازار خودرو کشور کوتاه کند. بهعنوان مثال، در صورت حذف پراید (بهعنوان ارزانترین خودرو کشور) کف قیمتی بازار به بیش از 24 میلیون تومان خواهد رسید و این موضوع سبب میشود برخی مشتریان نتوانند صاحب خودرو شوند. در این شرایط، اگر قرار است پراید از رده تولید خارج و جایگزینی برای آن معرفی نشود، نه تنها مشتریان، بلکه سایپا و پارس خودرو نیز بهعنوان تولیدکنندگان این محصول متضرر خواهند شد. در حال حاضر پراید، پرتیراژترین خودرو ساپیا است و حذف بدون جایگزین آن، بهشدت پایههای این شرکت تولیدی را خواهد لرزاند. از سوی دیگر، با رفتن پراید و عدم تعیین جایگزین برای آن، بخش بزرگی از بازار خودرو کشور نیز با چالش مواجه خواهد شد و خرید خودرو برای بسیاری از مشتریان سختتر از قبل میشود.
این داستان در قالبی دیگر، برای پژو 405 نیز قابل تکرار است، چه آنکه این محصول نیز بهنوعی گاو شیرده ایران خودرو بهشمار میرود و حذف بدون جایگزین آن، شوکی بزرگ برای این شرکت و بخشی از مشتریان خواهد بود.هرچند در این شرایط خیلیها امیدوارند مذاکرات با خودروسازان خارجی به نتیجه رسیده و محصولات جدید روانه بازار کشور شوند، با این حال هنوز مذاکرات و قراردادها به مرحله عمل نرسیدهاند. از سوی دیگر و طبق آنچه از دل قراردادها و مذاکرات فعلی پیش بینی میشود، خودروهای در نظر گرفته شده برای بازار ایران، از قیمت بالایی برخوردار هستند؛ بنابراین شاید نتوان آنها را به لحاظ قیمتی جایگزین محصولات قدیمی کرد. البته در این بین، یک گزینه به نام «کوئید» (محصول ارزان قیمت رنو) به چشم میآید که گفته میشود قیمت آن حول و حوش 30 میلیون تومان خواهد بود، ولی هنوز سرنوشت تولیدش در صنعت خودرو کشور مشخص نیست. برخی میگویند کوئید جانشین پراید است، حال آنکه عملا امکان تولید این محصول با قیمتی در سطح پراید وجود ندارد.
در این شرایط البته صحبتهایی مبنیبر تولید کوئید در ایران خودرو نیز از سوی مسوولان رنو مطرح شده که هنوز آبیهای جاده مخصوص آنرا تایید نکردهاند. بهعبارت بهتر، اگرچه کوئید میتواند به لحاظ قیمتی (نه فنی) جایگزین پژو 405 شود، اما اولا ایران خودرو هنوز رسما این موضوع را مورد تایید قرار نداده و ثانیا مشخصات فنی این دو محصول اصلا شبیه هم نیست و شاید مشتری 405، کوئید را نپسندد. با این اوضاع و احوال، اگر قرار باشد خودروسازان داخلی بدون ارائه جایگزین، اقدام به حذف بی قاعده محصولات قدیمی خود کنند، هم خودشان و هم مشتریان متضرر شده و تعادل بازار به هم خواهد ریخت. البته در اینکه خودروهای قدیمی باید از رده تولید خارج شوند، تردیدی وجود ندارد، با این حال ارائه جایگزین برای آنها نیز ضروری است. در این شرایط به نظر میرسد هنوز برگ برنده خودروسازان، توافق هستهای و باز شدن فضای مذاکره با خودروسازان بزرگ دنیا است، چه آنکه شاید بتوان با دقت و تامل بیش از پیش، از دل این مذاکرات، خودروهایی با قیمت و کیفیت مناسب بهعنوان جانشینان امثال پراید و پژو 405، بیرون کشید.
به دلیل جلوگیری از حجیم شدن صفحه و برای راحتی بازدیدکنندگان ادامه مطالب در صفحه زیر گذاشته شده است