<<<صفحه سی صفحه سی و یک صفحه سی و دو >>>
راهنمای صحیح استفاده از خودروهای صفرکیلومتر در ایران
تاریخ انتشار:95/12/26
شاید تصور کنید خرید یک خودرو صفر کیلومتر در مقایسه با یک خودرو دست دوم دغدغه کمتری دارد. اما خرید یک خودرو صفر کیلومتر هم کاملا شانسی است و ممکن است حتی پس از خرید، این خودرو هم با مشکلاتی شبیه خرید یک خودرو دست دوم مواجه شوید.
با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال بازار خرید خودرو هم مانند بسیاری از بازارهای دیگر گرم است. اگر این روزها قصد خرید یک خودروی صفر کیلومتر را دارید یا بتازگی خودرو صفر کیلومتر خریده اید شاید خواندن مطالبی که در ادامه به آن اشاره می شود برای شما کاربردی و آموزنده باشد.
قبل و بعد از تحویل خودرو
وقتی مشتری برای تحویل خودرو مراجعه می کند باید به چند نکته توجه داشته باشد.
مهندس فریبرز زینالی، مدیر مهندسی خودروی شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو در گفت و گو با ما ضمن تائید این موضوع می گوید: خودروهایی که به مشتری تحویل داده می شود باید فرآیند موسوم به PDS یا Pre Delivery Service را پشت سر گذارد. این فرآیند به این معنی است که پیش از تحویل خودرو به مشتری، مجموعه ای از فعالیت ها و کارکردهای خودرو در بخش های عملکردی خودرو مورد بررسی قرار می گیرد تا مطمئن شویم خودرو با عملکرد کامل و صحیح در اختیار مشتری قرار می گیرد. فرآیند دیگری وجود دارد که تحت عنوان Handover از آن نام برده می شود. به این معنی که مشتری به مدت 30 تا 40 دقیقه در زمینه عملکرد خودرو تحت آموزش قرار می گیرد تا با عملکرد آن آشنا شود. گاهی مشتری خودرویی می خرد که ممکن است با سیستم عملکرد آن آشنا نباشد. در این فرآیند درباره عملکرد قسمت های مختلف خودرو مانند چگونگی باز شدن در صندوق عقب، قفل کردن شیشه های عقب خودرو یا عملکرد سیستم تهویه خودرو، سیستم صوتی و امکاناتی که در داخل خودرو تعبیه شده است اطلاعاتی در اختیار خریدار قرار می گیرد. هدف از فرآیند Handover آشنایی مشتری با خودروی جدید خریداری شده و امکانات مختلف آن است. بنابراین اگر خریدار در آینده با علائم هشداردهنده ای روبه رو شود یا بخواهد از عملکرد های مختلف در نظر گرفته شده برای خودرو استفاده کند با این موضوعات آشنایی کامل دارد. در حقیقت این فرآیند آموزش ابتدایی موضوعات مرتبط با خودرو به خریداران است.
مشتری دقت داشته باشد
این کارشناس خودرو در ادامه با اشاره به اهمیت دو فرآیندی که پیش از این اشاره شد، می گوید: در فرآیند PDS مجموعه ای از نکات مورد توجه است. این فرآیند یک فعالیت بازرسی است که توسط نمایندگی انجام می شود و مجموعه ای از ویژگی های خودرو از فعالیت های مکانیکی و امکانات و تجهیزات جانبی و تزئینی خودرو را شامل می شود. نمایندگی موظف است بدنه خودرو را بدقت مورد بازرسی قرار دهد تا مطمئن شود هیچ گونه نشتی روغن وجود ندارد. در این فرآیند، فرمان و چراغ های خودرو هم کنترل می شود. ممکن است مشتری از جنس عملیاتی که در این فرآیند انجام می شود اطلاعاتی نداشته باشد؛ اما خروجی این فرآیند برای مشتری این است که عملکرد خودرو صحیح و سلامت باشد. در فرآیند Handover آموزش عملکردی خودرو مورد توجه است. مشتری باید هنگام تحول خودرو کلیات فرآیند PDS را مورد توجه قرار دهد تا از عملیاتی که پیش از تحویل خودرو در نمایندگی انجام شده مطلع شود. البته خودش هم می تواند بعد از تحویل خودرو نگاهی به آن بیندازد و از سالم بودن چرخ ها و میزان باد لاستیک ها، نبود هرگونه خط و خش و خوردگی در بدنه و نبود نشتی روغن در بخش های مختلف اطمینان حاصل کند.
دفترچه هایی که خوانده نمی شود
یکی دیگر از نکاتی که خریداران باید به آن توجه داشته باشند دفترچه راهنمای مشتری است. زینالی به اشاره به این موضوع تاکید می کند: هنگام خرید خودرو دو دفترچه در اختیار خریداران قرار می گیرد که یکی از آنها دفترچه راهنمای محصول است . آنچه در فرآیند Handover برای مشتری توضیح داده می شود در یک فرصت محدود ارائه می شود و خریدار می تواند اطلاعات بیشتر در این زمینه را در دفترچه راهنمای محصول مطالعه کند. بیشتر خریداران فکر می کنند با خودرو آشنا هستند و معمولا دفترچه راهنمای محصول را مطالعه نمی کنند. دومین دفترچه به سرویس ها و گارانتی خودرو مربوط است. اگر مشتری این دفترچه را بخوبی مطالعه کند درباره این که باید در چه کیلومترهایی و در چه زمان هایی برای سرویس خودرو به نمایندگی های مجاز مراجعه کند به اطلاعاتی دست پیدا می کند. در این دفترچه راهنما به عواملی که موجب باطل شدن گارانتی خودرو و اقداماتی که موجب باطل شدن شرایط گارانتی نمی شود هم اشاره شده است. علاوه بر این، به نکات ایمنی که خریداران ملزم به رعایت آن هستند و مسائل امنیتی مربوط به خودرو نیز اشاره شده است. بنابراین خریدار باید به مجموعه مسائلی که در دفترچه راهنمای محصول و دفترچه گارانتی خودرو اشاره شده توجه داشته باشد و این موضوعات را بدقت مورد مطالعه قرار دهد.
وی می افزاید: توصیه ما به خریداران خودرو این است که در مواقع تعیین شده برای سرویس خودرو به نمایندگی های مجاز مراجعه کنند . تاکید بر مراجعه به نمایندگی های مجاز تعمیر خودرو فقط به سرویس های اولیه محدود نمی شود بلکه بهتر است برای سرویس های ادواری خودرو نیز به نمایندگی های مجاز مراجعه شود، به این ترتیب مشتری می تواند مطمئن باشد قطعاتی مانند فیلترها و روغن که در سرویس تعویض می شود یا به طور کلی قطعات مصرفی در در سرویس های اولیه و ادواری مورد تائید شرکت خودروساز است. اینها مجموعه نکاتی است که خریداران خودرو و مشتریان شرکت های خودروساز باید به آن توجه داشته باشند.
چرا آب بندی؟
یکی از دغدغه های خریداران خودرو چگونگی آب بندی خودروهای صفر کیلومتر است. شاید آب بندی واژه چندان مناسبی برای این اقدامات نباشد اما در حقیقت منظور از آب بندی، آماده کردن ابتدایی خودرو برای استفاده طولانی مدت از آن است.
کارشناسان خودرو می گویند قطعات مختلف مانند پیستون ها، رنگ ها و دیگر قسمت ها باید با کارکرد مناسب و بهینه از طریق روغن کاری مناسب هماهنگ و یکپارچه شود. گاهی به دلیل غیر همجنس بودن قطعات یک خودرو، این قطعات باید هماهنگ شود. در خودروهایی که توسط شرکت های بزرگ خودروسازی در سطح دنیا ساخته می شود قطعات خودرو پیش از نصب به طور جداگانه آب بندی و با هم هماهنگ شده است. بنابراین راننده بعد از خرید این خودرو می تواند براحتی و با سرعت و شرایط دلخواه خود رانندگی کند. بهتر است در هزار کیلومتر نخست رانندگی با این خودرو تا حد امکان فشار کمتری به خودرو وارد شود. بنابراین باید در سربالایی از دنده سنگین و مناسب بهره گرفته شود. شتاب گیری مناسب پیش از رسیدن به سربالایی راهکار مناسبی برای جلوگیری از فشار وارد شدن به خودروست. بهتر است در این مدت از دور موتور کمتر و دنده سبک تر استفاده شود.برای استفاده از پدال گاز هم محدودیت هایی در نظر گرفته شده است و هرگونه تخت گاز رفتن با خودروی ممنوع است. بعضی خریداران بعد از خرید خودروی صفر رینگ ها را تعویض می کنند که چنین اقدامی بدون نظر کارشناسی به شاسی خودرو آسیب می رساند.
* روغن موتور و فیلتر آن هم حتما باید بعد از هزار کیلومتر اول تعویض شود.
اما مدیر مهندسی خودروی شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو در این باره نظر متفاوتی دارد. وی می گوید: در گذشته تاکید می شد خودروهای صفر کیلومتر به آب بندی نیاز دارد به این دلیل که در گذشته با توجه به فناوری هایی که در تولید خودرو مورد استفاده قرار می گرفت لازم بود برای هر خودرو در کیلومترهای اولیه رانندگی، محدودیت هایی در نظر گرفته شود. اکنون نیز طبق عادت بیشتر مشتریان سعی می کنند این موضوع را تا حد زیادی رعایت کنند اما واقعیت این است که خودروهای امروزی براساس فرآیندی طراحی شده است که از روز نخست بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد. یعنی این طور نیست که خودرو روزهای اول عملکرد ضعیف تری داشته باشد و با گذشت زمان این عملکرد بهبود پیدا کند. اما رفتارهای نابجا در رانندگی مانند شتاب گیری یا ترمز های ناگهانی که به قطعات خودرو آسیب می رساند از همان کیلومترهای ابتدایی مورد تائید نیست. شرایط استفاده مناسب از خودرو از تعاریفی است که به عنوان ضوابط گارانتی خودرو از سوی خودروسازان مورد توجه قرار می گیرد. ما خودرو را برای استفاده در شرایط عادی گارانتی می کنیم. اگر قرار باشد از خودرو برای رالی استفاده شود یا شتاب های ناگهانی به خودرو وارد شود قطعا خودرو صدمه می بیند.
آب بندی دیگر جدی گرفته نمی شود
معمولا این روزها کمتر کسی را پیدا می کنید که به آب بندی خودرو صفر کیلومتری که بتازگی خریده، اهمیت بدهد زیرا آنها بر این باورند خودروهای امروزی نیازی به آب بندی ندارند و این تصوری است که بیشتر آن دسته از افرادی که به قول معروف سن و سالی از آنها گذشته است به آن توجه دارند. این در حالی است که تعمیرکاران خودرو بر این باورند عادت های نادرست ما در استفاده بهینه از خودرو با پیامدهای بسیاری همراه است که می تواند در عملکرد خودرو اختلال ایجاد کند. یکی از این نکات، آب بندی خودروست که گرچه ممکن است بر عملکرد خودرو به طور مستقیم تاثیری نداشته باشد و پیامدهای ناشی از آن بزودی خود را نشان ندهد اما می تواند با مشکلاتی همراه باشد که با گذشت زمان خود را نشان می دهد.
به گفته تعمیرکاران خودرو بهتر است در 750 کیلومتر نخست رانندگی با یک خودرو صفر کیلومتر بویژه زمانی که بار زیادی در خودرو وجود دارد از رفتن به سربالایی های پرشیب خودداری شود. همچنین توصیه می شود دنده های اتومبیل صفر کیلومتر به گونه ای تغییر داده شود که همواره دور موتور خودرو بین 2500 تا 4000 دور قرار گیرد. بهتر است هنگام رانندگی با یک خودروی صفر کیلومتر هیچ گاه تخت گاز نروید و از حرکت در مسیرهای طولانی مانند بزرگراه ها با دور ثابت تا حد امکان خودداری کنید. در 750 کیلومتر دوم رانندگی با این خودرو جدید نیز بهتر است از شتاب گیری های سریع و تخت گاز رفتن اجتناب کنید و از دنده معکوس نیز استفاده نکنید.
پنج استیشن هیجانانگیز نمایشگاه ژنو 2017
تاریخ انتشار:95/12/26
نمایشگاه ژنو 2017 نشان داد با وجودی که کراساوورها در حال سلطهٔ کامل بر بازار خودروی جهان هستند اما هنوز هم جا برای استیشنها وجود دارد و بسیاری از خریداران آنها را بر کراساوورها ترجیح میدهند؛ بنابراین علاقهمندان به استیشنها در نمایشگاه ژنو امسال بسیار هیجانزده شدند چراکه در این دوره از نمایشگاه ژنو خودروهای استیشن بسیار جذابی به نمایش درآمدند. به همین دلیل تصمیم داریم در این مطلب پنج استیشن جذاب نمایشگاه ژنو 2017 را معرفی کنیم.
هیوندای i30 استیشن
هیوندای نسخهٔ استیشن مدل i30 خود را امسال به ژنو آورده است که البته احتمالاً در بازار ایالاتمتحده عرضه نخواهد شد. مزیت اصلی i30 استیشن نسبت به نسخهٔ هاچبک فضای صندوق بار بسیار بزرگ آن است بهگونهای که در صورت خواباندن صندلیهای عقب 1650 لیتر فضای بار را ارائه میکند. در بخش پیشرانهها نیز خریداران میتوانند از بین موتورهای 1 لیتری سه سیلندر توربو، 1.4 لیتری چهار سیلندر توربو و 1.6 لیتری چهار سیلندر توربو دیزل یکی را انتخاب کنند.
اوپل اینسیگنیا اسپرت تورر
نسل جدید اوپل اینسیگنیا طراحی بسیار زیبایی دارد اما نسخهٔ استیشن آنکه اسپرت تورر نام دارد از ظاهری حتی بهتر از مدل سدان برخوردار است درحالیکه فضای بار بسیار زیادی را هم ارائه میکند. در این استیشن آلمانی در صورت خواباندن صندلیهای عقب 1638 لیتر فضای بار وجود خواهد داشت. اینسیگنیا اسپرت تورر جدید با طیف گستردهای از پیشرانهها و آپشنهای فراوان برای اروپاییان ارائه میشود درحالیکه نمونههای مجهز به پیشرانههای قویتر نیز بهصورت استاندارد با سامانهٔ چهارچرخ محرک عرضه میگردند.
پورشه پانامرا اسپرت توریزمو
در وهلهٔ اول ساخت یک استیشن با میراث اسپرت پورشه همخوانی ندارد اما هنگام نگاه به پانامرا اسپرت توریزمو این تصور رنگ میبازد. شیب شیشهٔ عقب در این خودرو ظاهری کوپه مانند برای آن پدید آورده و سخت میتوان تصور کرد که با وجود این نسخهٔ جادارتر و البته جذاب کسی سراغ مدل سدان پانامرا برود. همچنین برای اسپرت توریزمو مدلها و پیشرانههای مختلفی ارائه شده است که قدرت آنها از 326 اسب بخار در مدل پایه آغاز شده و نهایتاً به 542 اسب بخار در مدل توربو میرسد درحالیکه بین اینها نیز مدلهای مختلف دیگری وجود دارد.
آلپینا B5 استیشن
آلپینا در نمایشگاه ژنو نسل جدید مدل B5 خود را که بر اساس نسل جدید بامو سری 5 ساخته شده است رونمایی کرد. B5 که بهنوعی برادر ناتنی بامو M5 محسوب میشود، در دو نسخهٔ سدان و استیشن عرضه خواهد شد درحالیکه M5 تنها بهصورت سدان تولید میشود و B5 استیشن میتواند جای خالی M5 استیشن را پر کند. این خودرو مجهز به یک پیشرانهٔ 4.4 لیتری V8 بایتوربو است که 610 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال میابد. آلپینا B5 استیشن با تکیه بر این پیشرانه میتواند ظرف تنها 3.6 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت 325 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.
مرسدس بنز E63 AMG S استیشن
اگر شما میخواهید خانوادهٔ خود را با سرعتی سرسامآور جابجا کنید قطعاً مرسدس بنز E63 AMG S استیشن یکی از مناسبترین خودروها برای انجام این کار خواهد بود. در زیر کاپوت این استیشن وحشی یک نیروگاه 4 لیتری V8 بایتوربو قرار دارد که 610 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال پیدا کرده و این سوپراستیشن را قادر میسازد ظرف تنها 3.4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. بدین ترتیب E63 S از لحاظ قدرت دقیقاً با آلپینا B5 یکسان است درحالیکه در شتاب آنرا مغلوب میکند اما حداکثر سرعت E63 S بهصورت الکترونیکی روی 290 کیلومتر در ساعت محدود شده است. بااینحال آلپینا B5 و مرسدس بنز E63 AMG S رقیب مستقیم یکدیگر محسوب میشود.
فولکس واگن احتمال ادغام با فیات-کرایسلر را رد نکرد
تاریخ انتشار:95/12/25
مدیرعامل گروه خودروسازی فولکس واگن در یک تغییر لحن مشهود درباره رقیب ایتالیایی-آمریکایی خود گفت که احتمال گفتگو با مدیرعامل فیات-کرایسلر درباره یک ادغام احتمالی را رد نمی کند.
به نقل از رویترز، ماتیاس مولر مدیرعامل فولکس واگن پس از کنفرانس خبری نتایج سالانه فولکس واگن گفت: من احتمال یک گفتگو را رد نمی کنم.
سخنان مولر در حالیست که همین هفته گذشته مولر پیشنهاد گفتگو با فیات-کرایسلر را رد کرد و گفت: فولکس واگن به اندازه کافی برندهای مختلف دارد، چرا که در تلاش برای غلبه بر رسوایی آلایندگی و حرکت به سمت یک تحول در تجارت گسترده خود است.
مولر هفته گذشته در حاشیه نمایشگاه ژنو به رویترز گفت: ما آماده گفتگو درباره هرچیزی نیستیم. من چند ماه است که مارچیونه(مدیرعامل فیات-کرایسلر) را ندیده ام.
مارچیونه مدتهاست از ادغام ها در صنعت خودرو برای تقسیم هزینه های ساخت خودروهای پیشرفته پاک تر و فناورانه تر حمایت می کند و بارها این تمایل را از طریق رسانه ها اعلام کرده است.
مولر گفت: بسیار موثر است که اگر مارچیونه تمایلاتش را با من نیز در میان بگذارد و فقط به شما خبرنگاران نگوید.
خرید برند اوپل جنرال موتورز توسط پژو- سیتروئن(PSA) باعث شده که خودروساز فرانسوی با 16 درصد سهم بازار اروپا پس از فولکس واگن دومین خودروساز بزرگ قاره سبز شود و فیات-کرایسلر در شرایط سخت تری قرار بگیرد.
فیات کرایسلر در حال حاضر تنها حدود هفت درصد سهم بازار را در اختیار دارد.
مولر از بیان این موضوع که آیا اتحاد PSA و اوپل باعث اتحادهای بیشتر بین خودروسازان دیگر در اروپا خواهد شد طفره رفت و گفت: فولکس واگن در هر صورت روی تغییر استراتژیک خود به سمت خودروهای الکتریکی و خودران حرکت خواهد کرد.
وی گفت: من با یا بدون مارچیونه درباره آینده فولکس واگن مطمئن هستم.
انتخاب مدیر سابق ب ام و برای هدایت تیمهای طراحی نیسان
تاریخ انتشار:95/12/25
اینفینیتی که برند لوکس نیسان موتور است، کریم حباب، مدیر طراحی سابق ب ام و را به عنوان مدیر طراحی جدید خود انتخاب کرد.
به نقل از ایسنا، حباب جانشین آلفونسو آلبایسا خواهد شد که به سمت مدیر طراحی جهانی نیسان ارتقا خواهد یافت و حباب به وی گزارش خواهد داد.
بر اساس گزارش رویترز، حباب که برای برندهای خودروی لوکس متعدد شامل ب ام و و دایملر کار کرده است، در مرکز فنی نیسان در آتسوگی ژاپن مستقر می شود و تیمهای طراحی اینفینیتی در ژاپن، پکن، سن دیهگو و لندن را هدایت می کند.
ولوو با ساخت خودرو برقی ارزانتر از تسلا به دنبال تسخیر بازار است
تاریخ انتشار:95/12/24
اگر چه شرکت تسلا بخش اعظم بازار خودروهای برقی را در اختیار دارد، اما ولوو با عرضه یک مدل ارزان قیمت از این خودروها با برد بیشتر بعد از هر بار شارژ به دنبال رقابت با تسلاست.
به نقل از فارس ، Lex Kerssemakers مدیر عامل شرکت خودروسازی ولوو در آمریکا می گوید که اولین خودروی برقی ولوو که بعد از یک بار شارژ می تواند مسافتی بالغ بر 400 کیلومتر را طی کند با قیمتی بین 35 تا 40 هزار دلار در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.
ساخت این خودرو هنوز در دست انجام است و انتظار می رود علاقمندان طی دو سال آینده بتوانند آن را خریداری کنند. خودروی مدل 3 تسلا که یکی از بهترین تولیدات برقی این شرکت است و قرار است به قیمت 35 هزار دلار روانه بازار شود، بعد از یک بار شارژ حدود 350 کیلومتر را خواهد پیمود و لذا ولوو توانسته محصول بهتری را در مقایسه با تسلا عرضه کند.
البته هنوز معلوم نیست خودروی برقی تولیدی ولوو از نظر ظاهری و مشخصات فنی چه وضعیتی خواهد داشت. این شرکت بیشتر در آمریکا خودروهای شاسی بلند و جادار و محکم عرضه می کند که چندان کم مصرف هم نیستند. لذا خودروی برقی تولیدی این شرکت هم احتمالا جمع و جور و کوچک تر از دیگر تولیدات آن خواهد بود.
احتمال ساخت سوپرکارهای الکتریکی آئودی و لامبورگینی
تاریخ انتشار:95/12/24
مدیرعامل سابق لامبورگینی یعنی استفان وینکلمن در آن زمان معتقد بود که زیر کاپوت خودروهای سنت اگاتا فقط باید پیشرانههای بنزینی وجود داشته باشد؛ اما شاید با حضور مدیرعامل جدید در این برند موضوع یاد شده تغییر کند.
طبق خبر منتشر شده از سوی اتوموتیونیوز رئیس لامبورگینی به ساخت سوپرکاری الکتریکی علاقه نشان داده است. با حرکت پرشتاب برند مادر یعنی فولکسواگن بهسوی خودروهای هیبریدی و کاملاً الکتریکی، شاید برندهای پرفورمنس و مخصوصاً لامبورگینی نیز به ساخت سوپرکاری الکتریکی روی بیاورند.
دومنیکالی مدیرعامل لامبورگینی در مصاحبهای گفت:
الکتریکی سازی توجه ما را به خود جلب کرده اما من انتظار ندارم که این امر در کوتاهمدت رخ دهد. ما باید واقعبین باشیم.
دومنیکالی میگوید اگر هم تصمیم بر ساخت لامبورگینی کاملاً الکتریکی داشته باشیم، در چند سال آینده آن را نخواهید دید.
قبلاً این کمپانی خبرهای منتشره دربارهی شاسیبلند اوروس پلاگین هیبریدی را تأیید کرده و گفته احتمال دارد آن را تا سال 2020 تولید کند. در کل خودروی کاملاً الکتریکی لامبورگینی هم حداقل تا سال 2025 به بازار نخواهد آمد.
اگرچه لامبورگینی هنوز نظری قطعی دربارهی سوپرکاری الکتریکی ندارد اما دیگر برند گروه فولکس یعنی آئودی ظاهراً برنامههایی برای رقابت با برندهایی چون مرسدس-ایامجی، استون مارتین و… دارد.
مدیرعامل آئودی راپرت استادلر گفته که شاید هایپرکاری الکتریکی یا هیبریدی را تا پایان دههی میلادی جاری تولید کنند.
این مدیر بلندپایه چیزی دربارهی قوای محرکهی این خودرو نگفته است و مشخص نشده که آیا از تکنولوژی خودروهای لمانز آئودی استفاده خواهد شد یا خیر. استادلر گفته است:
من به دنبال بررسی احتمالات استفاده از تکنولوژیهای جدید هستم.
لسآنجلس و مسکو پرترافیکترین شهرهای جهان
تاریخ انتشار:95/12/23
لسآنجلس و مسکو پرترافیکترین شهرهای جهان در سال گذشته میلادی لقب گرفتند.
به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، بر اساس آمار منتشر شده ازسوی موسسه بین المللی تحلیل حمل و نقل جهانی (INRIX) ساکنان شهر لسآنجلس با حدود 104 ساعت در ماه، بیشترین زمان خود را در ترافیک های طولانی می گذرانند و پس از آن نیز شهروندان مسکویی 91 ساعت در ماه را در ترافیک های طولانی این شهر سپری می کنند.
همچنین شهروندان نیویورک 899 ساعت در ماه در ترافیک قرار دارند که پس از مسکو ،سومین شهر پرترافیک در جهان است.
این تحقیقات با بررسی میزان ترافیک در 1064 شهر از 388 کشور جهان انجام شده است.
سانگ یانگ از کوراندو جدید رونمایی کرد
تاریخ انتشار:95/12/23
سانگ یانگ موتور که در مالکیت ماهیندرا است در نمایشگاه خودروی ژنو 2017 با رونمایی از نسل جدید شاسیبلند متوسط کوراندو حضور موفقی داشته است.
این خودرو دارای طراحی نوین است و احتمالا اواخر سال 2017 به خط تولید سانگ یانگ می پیوندد.
جدیدترین نسل از شاسی بلند کامپکت کوراندو که برای سال 2017 به روز شده دارای قسمت جلوی اصلاح شده است اما دیگر عناصر طراحی آن که باعث محبوبیت کوراندو شده بی تغییر باقی مانده اند. از به روز رسانی های این خودرو می توان به لامپ های دید در روز، رینگ های برش الماسی 18 اینچی جدید و فرمانی با طراحی ارگونومیک اشاره کرد. این خودروی جدید هم چنین به دوربین های ایمنی دیدپشت و جلو مجهز شده تا ایمنی آن ارتقا یابد.
کوراندوی جدید از موتور یورو 6 توربوشارژ 2.2 لیتری دیزلی یا 2.0 لیتری بنزینی متصل به گیربکس دستی شش سرعته یا اتوماتیک شش سرعته Aisin بهره می برد.
پژو۲۰۰۸، بهمن ماه در اروپا، اسفند ماه در ایران
تاریخ انتشار:95/12/22
مدیرعامل ایکاپ با بیان این که اجرای قرارداد پژو منافع زیادی نصیب اقتصاد کشور خواهد کرد، گفت: نخستین محصول پژو ۲۰۰۸ در اسفندماه امسال از خط تولید خارج خواهد شد.
به نقل از ایکوپرس، محمدرضا معتمد گفت:محصول 2008 جدید که تا چند روز دیگر در بازار اروپا عرضه می شود تا یک ماه دیگر در ایران خودرو تولید می شود که این امر در تاریخ خودروسازی کشور بی سابقه است. وی گفت: تولید و عرضه یک محصول به فاصله یک ماه از بازارهای جهانی، نشان از هوشمندی ایران خودرو در انعقاد قراردادهای بین المللی در دور جدید همکاری ها دارد.
وی از ارایه محصول جدید ایکاپ منطبق با ویژگی های جغرافیایی ایران خبر داد و گفت: در اروپا این خودرو با موتور 1200 سی.سی عرضه می شود ولی در ایران هم با موتور 1200 سی سی و هم با موتور 1600 سی.سی تولید و عرضه خواهد شد.
معتمد تاکید کرد: ما باید از خدمات فروش و خدمات پس از فروش محصول اطمینان حاصل کنیم چون بسیاری از مشتریان محصولات جدید افرادی هستند که به اعتبار نام ایران خودرو از ما محصول خریداری می کنند و ما باید اعتبار ایران خودرو را حفظ کنیم.
وی فعال بودن نمایندگی های معتبر ایران خودرو در سراسر کشور را نقطه قوتی برای شرکت ایکاپ دانست و گفت: ما برای فروش محصولات ایکاپ باید مدل ویژه ای داشته باشیم تا سایر فرآیندها را براساس آن طرح ریزی کنیم.
معتمد با بیان این که در هر سال یک یا دو محصول جدید روانه بازار خواهیم کرد، گفت: آموزش قبل از تحویل خودرو به مشتری اهمیت زیادی دارد که این فرآیند با آموزش نیروهای انسانی در نمایندگی های ایران خودرو محقق خواهد شد.
وی افزود: نمایندگی های ایران خودرو برای ارایه سرویس های سریع و تعدادی از نمایندگی های منتخب برای سرویس های سنگین به محصولات ایکاپ آماده سازی می شوند.
ردهبندی ایمنی 6 خودروی جدید توسط یوروانکپ در ماه مارس 2017
تاریخ انتشار:95/12/22
در تاریخ 1 مارس 2017، ردهبندی ایمنی و نتایج آزمون تصادف شش خودروی جدید توسط سازمان یوروانکپ منتشر شد. طبق این گزارش خودروهای آئودی Q5، لندروور دیسکاوری و تویوتا C – HR موفق به دریافت 5 ستاره شدهاند، سیتروئن C3 3 ستاره دریافت کرده و خودروهای فیات 500 و فورد Ka+ 3 ستاره از مجموع 5 ستاره اخذ کردهاند.
مدل جدید آئودی Q5 و تویوتا C – HR در تمام آزمایشها عملکرد خوبی از خود نشان دادند. لندروور دیسکاوری نیز با دریافت امتیازات لازم شایستگی دریافت 5 ستاره را داشت، اما اشکالاتی جزئی در تست تصادف از جلو ODB مشاهده شد. همچنین در تست تصادف جانبی با مانع متحرک، باز شدن درب راننده اتفاق افتاده. دبیر کل این سازمان، آقای «ون رتینگن» اظهار داشته: «جگوار و لندروور برنامهٔ جاه طلبانه ای برای مدلهای جدید خود در سالهای آینده دارند. ما امیدواریم با توجه به این که زمان محدودی برای طراحی و توسعهٔ محصولات جدید وجود دارد، این برنامه باعث کم توجهی و مصالحه در زمینهٔ ایمنی محصولات جدید نشود. امیدواریم آنها از نتایج آزمایشها و یافتههای ما استفاده کنند.»
در حالی که حدود 10 سال از ورود فیات 500 به بازار میگذرد، شرکت فیات مدل جدیدی از آن را معرفی کرده که در حقیقت یک فیس لیفت است. اکنون با تستهای جدید وضعیت ایمنی این اتومبیل با دو خودروی جدید در کلاس A مقایسه شده، مدل جدید سیتروئن C3 و فورد Ka+. خودروهای کوچک در بازار اروپا محبوبیت زیادی دارند. در این کلاس قیمت خودرو اهمیت زیادی دارد و متأسفانه گاهی تولیدکنندگان امکانات ایمنی را فدای استایل و ظاهر جذاب میکنند. این مسأله در مورد فیات 500 و فورد Ka+ صدق میکند. هردوی این خودروها فاقد پیش کشنده و محدودکنندهٔ نیرو برای کمربندهای عقب هستند و این درحالیست که بیشتر خودروهای روز به طور استاندارد از این امکانات بهره میبرند.
در تست تصادف از جلو با مانع در مقابل تمام عرض خودرو، فیات 500 نه در محافظت از راننده و نه در محافظت از سرنشینان عقب عملکرد مطلوبی نداشت. فورد Ka+ نیز در معیار محافظت از قفسهٔ سینه در درجهٔ ضعیف قرار گرفت. علاوه به راین هردوی این خودروها فاقد سامانهٔ ترمز خودکار هستند که در حال حاضر تقریباً در نیمی از مدلهای جدید ارائه میشود.
(یوروانکپ در حالی از نبودن این سیستمها برای یک خودروی کوچک شهری انتقاد میکند و در ادامه شرکت سازنده آن را زیر سؤال میبرد که این خودرو 3 ستاره گرفته به کیسههای هوای پردهای هم تجهیز شده در حالی که خودروهای ما از پنج فرسخی یوروانکپ هم رد نشدهاند …)
اما در طرف دیگر سیتروئن C3 عملکرد خوبی از خود نشان داد و اگر در محافظت از عابر پیاده کمی بهتر بود میتوانست 5 ستاره به دست آورد.
آقای رتینگن در مورد وضعیت ایمنی این خودروها میگوید: «در حال حاضر فیات 500 یک خودروی قدیمی محسوب میشود و بهبودهای کوچکی که فیات با یک فیس لیفت در آن ایجاد کرده این موضوع را پنهان نمیکند. شاید بهتر است مصرفکنندگان برای عرضه نسل جدید فیات 500 صبر کنند و امیدوار باشند فیات بتواند درزمینهٔ ایمنی توانایی رقابت با سایر خودروها را داشته باشد. همانطور که ده سال قبل با این مدل بهخوبی این کار را انجام داد. متأسفانه فورد با تولید Ka+ جای زیادی برای امیدواری در مورد ایمنی در این کلاس باقی نگذاشته، خودرویی که فاقد سیستمهای کنترل کننده ایست که بیشتر رقیبانش به آن مجهز هستند، چه برسد به فناوریهای پیشرفتهتر مثل ترمز خودکار. با این حال سیتروئن C3 جدید نشان داد که حتی یک خودروی کوچک هم میتواند به جایگاه خوبی در ردهبندیها دست یابد.»
تصاویر جاسوسی رنو مگان RS جدید
تاریخ انتشار:95/12/21
انتظار میرود مگان RS در ماه سپتامبر سال جاری وارد خط تولید شود. پس بدین ترتیب احتمالاً شاهد رونمایی از این خودرو در نمایشگاه خودروی فرانکفورت خواهیم بود و سپس تولید آن در اواخر سال 2017 یا اوایل سال 2018 شروع خواهد شد.
اگرچه با دیدن تصاویر جاسوسی موجود خواهید گفت که این خودرو چیزی بیش از مگان GT نیست اما در حقیقت رنو در حال تست نسخهی قدرتمندتر RS در جادههای برفی سوئد است. نوشتهی “برمبو” روی ترمزهای جلو نشان میدهند که با نسخهی RS طرفیم و البته سیستم اگزوز حدید با خروجیهای دوگانه در وسط سپر عقب را نیز نباید از یاد برد. تنها این نیست، یک سؤال هم این است که چرا رنو باید GT را که از حوالی سال 2015 در بازار است دوباره تست کند؟
انتظار میرود مگان RS در ماه سپتامبر سال جاری وارد خط تولید شود. پس بدین ترتیب احتمالاً شاهد رونمایی از این خودرو در نمایشگاه خودروی فرانکفورت خواهیم بود و سپس تولید آن در اواخر سال 2017 یا اوایل سال 2018 شروع خواهد شد.
سؤال اصلی این است که مگان RS دیفرانسیل جلو است یا تمام چرخ محرک؟ آخرین پروتوتایپی که شکار عکاسان شده هیچ نشانهای از وجود سیستم چهارچرخ محرک را به همراه نداشته بنابراین این احتمال وجود دارد که RS کماکان بهصورت دیفرانسیل جلو عرضه شود. بر پایهی اخبار چند ماه گذشته، این خودرو از پیشرانهی 2 لیتری توربوی جدیداً توسعه یافتهای استفاده خواهد کرد که این احتمال وجود دارد با نسخهی اسپورت کمپانی آلپاین یکی باشد.
به منظور فرستادن قدرت حدود 300 اسب بخاری به اکسل جلو از گیربکس 6 سرعته ی دستی نیسان 370Z استفاده خواهد شد. با پرداخت هزینهای اضافی، خریداران میتوانند گیربکس دوکلاچه ی اتوماتیک با سیستم لانچ کنترل را سفارش دهند.
اگرچه مگان GT بهصورت استاندارد با سیستم فرمان پذیری هر چهارچرخ عرضه میشود اما مگان RS این سیستم را بهصورت سفارشی در اختیار خواهند داشت و خواهند توانست آن را در صورت عدم نیاز حذف کنند. مالکان مگان GT نمیتوانند این سیستم را حذف کنند. شایعاتی وجود دارند مبنی بر اینکه از تنظیمات اسپورت، کاپ و تروفی سیستم تعلیق استفاده خواهد شد و دامپرهای تطبیقپذیر نیز بهصورت سفارشی در دسترس قرار خواهند گرفت.
احتمالاً مگان RS به منظور کسب رکورد سریعترین خودروی تولیدی دیفرانسیل جلو راهی نوربرگ رینگ خواهد شد. هماکنون این رکورد به فولکسواگن گلف GTI کلاب اسپورت S با زمان 7 دقیقه و 47.19 ثانیه تعلق دارد.
همکاری جدید بنز با ایران خودرو: در حال بررسی
تاریخ انتشار:95/12/21
دیتر زیچه که برای حضور در نمایشگاه خودرو به ژنو آمده بود در پاسخ به سوال میزان، مبنی بر اینکه آخرین وضعیت قرارداد جدید ایران خودرو با بنز در مورد همکاریهای مجدد این ۲ شرکت در حوزه سواری و تجاری گفت: ما برای تمام شرکا و همکاران خود در سراسر جهان احترام قائل هستیم و در مورد ایران خودرو نیز باید منتظر بررسیها بمانیم.
وی با اشاره به آخرین وضعیت قرارداد مشترک ایران خودرو و بنز گفت: هنوز چیزی نهایی نشده و ما در حال بررسی برای ایجاد همکاری مجدد هستیم.
مدیرعامل دایملر ادامه داد: بررسیها در مورد وضعیت این قرارداد ادامه دارد.
گفتنی است سال گذشته تفاهمنامه مشترک ایران خودرو(ستاره ایران) با بنز در مورد واردات محصولات جدید این شرکت به ایران به امضا رسید اما در مورد همکاریهای مشترک در حوزه خودروهای تجاری و سواری مذاکرات همچنان ادامه دارد.
ارتقاء تویوتا هایلوکس پس از تست گوزن
تاریخ انتشار:95/12/19
این دومین باری است که هایلوکس در تست گوزن با شکست روبهرو میشود. اولین تجربه تلخ هایلوکس در این تست به سال 2007 باز میگردد. در آن زمان همین تجربه تلخ باعث توقف فروش هایلوکس با چرخهای 16 اینچی از طرف کارخانه تویوتا شد.
پس از آنکه نشریه سوئدی تکنیکنز ورلد، پیکآپ تراک هایلوکس را به دلیل عملکرد ضعیف در تست خودرویی ماه سپتامبر گذشته “موسه” (moose) یا تست گوزن مورد نقد قرار داد، تویوتا اعلام کرد که هایلوکسهایش را ارتقاء میبخشد. در ماه سپتامبر سال گذشته هشتمین نسل از اسب کاری و نمادین تویوتا کنترل خود را در کمترین حد سرعت -با سرعت 60 کیلومتر در ساعت- در تست گوزن از دست داد. این درحالی بود که رقبای اصلی هایلوکس این مرحله را با موفقیت گذراندند.
تست گوزن یا موسه که با نامهای دیگری در کشورهای غربی معروف است، به عنوان معیاری برای اندازه گیری ثبات و پایداری خودرو در مقابل انحراف و چپ شدن آن، در زمان تغییر ناگهانی مسیر طراحی شده است. پس از انجام این تست روی هایلوکس، تویوتا سریعا به نتایج واکنش نشان داد و پس از بازگشت به ژاپن گروهی از متخصصان را برای بررسی و رفع این مشکل بسیج کرد.
لینوس پروتجز، یکی از کارشناسان تکنیکنز ورلد در این خصوص میگوید: تویوتا اینک مشکل هایلوکس را برطرف کرده و الگوریتمهایش را برای کنترل پایداری الکتریکی ارتقاء داده است. این خودروسازی همچنین تمرکز بیشتری را در پائین آوردن سرعت خودرو در مانورهای گریزان و افزایش فشار روی تایر با حداکثر ظرفیت بار اعمال کرده است.
این دومین باری است که هایلوکس در تست گوزن با شکست روبهرو میشود. اولین تجربه تلخ هایلوکس در این تست به سال 2007 باز میگردد. در آن زمان همین تجربه تلخ باعث توقف فروش هایلوکس با چرخهای 16 اینچی از طرف کارخانه تویوتا شد. تویوتا در حال حاضر نیز قصد دارد به عنوان یک اقدام امنیتی اضافی، فروش هایلوکسهای مجهز به چرخهای 18 اینچی را متوقف کند.
گروه کارشناسی تکنیکنز ورلد نیز اعلام کرده که به زودی هایلوکسهای جدید را در دو کشور اسپانیا و سوئد مورد آزمونهای جدید قرار میدهد تا از رفع مشکل آن مطمئن شود.
لکسس LS500H در نمایشگاه ژنو رونمایی شد
تاریخ انتشار:95/12/19
لکسس LS 500h به صورت رسمی در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی جهانی شد. این خودرو از یک موتور هیبریدی چند مرحلهای بهره میبرد که در حال حاضر در مدل LC کوپه مورد استفاده قرار گرفته است. سیستم هیبریدی این خودرو از یک موتور شش سیلندر V شکل 3.5 لیتری در کنار یک موتور الکتریکی تشکیل شده و در مجموع 354 اسب بخار نیرو تولید میکند.
، LS هیبریدی از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به مدل استاندارد این خودرو دارد. مواردی مانند تزئینات کرومی و جلو پنجره توری به روز شده در طراحی ظاهری و مواردی مثل صندلی برقی 28 جهته جلو با گرم کن، سرد کن و ماساژور و صندلیهای عقب مجهز به قابلیت ماساژ ویژه شیاتسو در این خودرو به خوبی خودنمایی میکنند.
لکسس LS مدل 2018 در نمایشگاه دیترویت رونمایی شد و از یک موتور شش سیلندر جدید، گیربکس 10 دنده اتومات و بدنهایسبکتر بهره میبرد. این خودرو روی پلت فرم GA-L مختص خودروهای لوکس ساخته شده است. در مدل 2018، فاصله بین دو محور این خودرو 1.3 اینچ بیشتر شده و ارتفاع آن نیز در مقایسه با مدل قبلیاش کاهش یافته است.
لکسس LS مدل 2018 از اواخر امسال در امریکا فروخته خواهد شد و مدل هیبریدی نیز اندکی پس از آن قرار است وارد بازار شود.
هیبریدی 800 اسبی! کانسپت مرسدس-AMG GT سدان
تاریخ انتشار:95/12/18
پس از انتشار چندین تیزر، مرسدس بنز سرانجام در نمایشگاه ژنو رسماً نمونهٔ کانسپت نسخهٔ سدان مدل AMG GT را رونمایی کرده و جزئیات آنرا اعلام نمود. این خودرو بهترین تلاش مرسدس بنز در ترکیب یک سدان سنتی کاربردی با سبک منحنی یک کوپه است. این کانسپت پیشنمایش نسخهٔ تولیدی سدان عملکردی AMG GT بوده که به مدلهای کوپه و کابریولت کنونی خواهد پیوست.
AMG GT سدان کانسپت در طراحی به دنبال نسخهٔ کوپهٔ تولیدی حرکت کرده است اما طول آن جهت اضافه نمود دو درِ اضافه، افزایش پیدا کرده است. این کانسپت اغواگر با برخورداری از یک قوس طولانی که از شیشهٔ جلو آغاز شده و با گذر از سقف به قسمت عقب و پایانی خودرو میرسد، کمی تداعیکنندهٔ نسل اول CLS است و نشان میدهد که چگونه مرسدس بنز در سال 2004 پیشگام ساخت کوپههای چهاردر بود. مرسدس میگوید این ظاهر منحنی پیشنمایشی از طراحی نسخهٔ تولیدی AMG GT سدان است. البته این کانسپت ویترین تکنولوژیهای مرسدس بنز هم محسوب میشود و چیزی بیشتر از تنها یک افزایش طول ساده و اضافه شدن دو در است.
اما علاوه بر فرم کلی بدنه، این کانسپت در طراحی جلو و عقب نیز از نسخهٔ کوپه الهام گرفته است ولی چراغهای جلوی آن بسیار باریکتر شده و در عقب هم از چراغهایی با نمای سهبعدی استفاده شده است. علاوه بر این، دو دوربین در طرفین خودرو جایگزین آینههای جانبی سنتی شدهاند که نمای ماشین را حتی آئرودینامیکتر نشان میدهد. همچنین دریچههای فعال نیز در جلوپنجره و ورودیهای هوای درون سپر تعبیه شدهاند که آئرودینامیک را بازهم بهبود میبخشند. در عقب نیز یک سر اگزوزی تکی در مرکز سپر تعبیه شده است که نمایی جذابتر به عقب خودرو بخشیده است. اطراف این سر اگزوز را هم یک دیفیوزر بزرگ فراگرفته است.
در بخش قوای محرکه اما GT کانسپت سدان از همان پیشرانهٔ آشنای 4 لیتری V8 بایتوربو متعلق به AMG GT کوپه استفاده میکند ولی در کنار این موتور بنزینی، یک موتور الکتریکی هم در عقب خودرو نصب شده است. این سیستم هیبریدی مجموعاً 805 اسب بخار قدرت تولید میکند که بهطور قابلتوجهی بیشتر از قدرت 680 اسب بخاری پورشه پانامرا توربو S هیبریدی است و این کانسپت را به قلمرو 918 نزدیک میکند. این نیرو توسط یک مبدل گشتاور به هر چهارچرخ منتقل میشود. بدین ترتیب این سوپرسدان کوپه میتواند در کمتر از سه ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. همچنین برای رانندگی پاکتر، خودرو میتواند بهصورت تمام الکتریکی نیز به حرکت درآید.
با توجه به اعلام مرسدس بنز، این کوپهٔ چهاردر موجب گسترش خانوادهٔ AMG GT شده و در آینده به تولید خواهد رسید. گفته میشود این خودرو با نام AMG GT4 تولید شده و بهزودی با مدل 2018 بهعنوان رقیب مستقیمی برای پورشه پانامرا راهی بازار خواهد شد. اگر نسخهٔ تولیدی GT4 هم به همین قوای محرکه مجهز باشد دقیقاً رودرروی پانامرا توربو S هیبریدی قرار میگیرد.
جدیدترین شاسیبلند XC60 شرکت ولوو رونمایی شد
تاریخ انتشار:95/12/18
گروه ولوو در راستای بهسازی مدلهایش تحت مالکیت شرکت جیلی چین، مدل جدید شاسی بلند XC60 را در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی کرد.
با وجود اینکه نخستین مدل XC۶۰ تقریبا یک دهه قبل عرضه شد، این مدل همچنان میان خریداران محبوب مانده و از سال ۲۰۰۹ پرفروشترین خودروی ولوو بوده است.
این خودرو حدود یک سوم از فروش ولوو را تشکیل میدهد و در شرایطی که این خودروساز تلاش می کند حضور خود در بازار خودروهای گران قیمت که در دست شرکتهایی مانند مرسدس بنز و ب ام و است را گسترش دهد، انتظارات بالایی از مدل جدید وجود دارد.
ولوو سال گذشته بیش از ۱۶۱ هزار دستگاه XC۶۰ فروخت.
این شرکت طی چند سال گذشته تحویل مدلهای جدید شامل شاسی بلند بزرگتر XC۶۰ و یک ۹۰-series جدید را که تحت مالکیت شرکت ژیجیانگ جیلی هولدینگ طراحی کرده بود، آغاز کرد. ولوو در سال ۲۰۱۰ از سوی فورد موتور به جیلی فروخته شد.
ولوو روی یک پلتفرم مشترک که تحت مالکیت جیی برای همه مدلها بجز مدلهای کوچکتر طراحی شده است، حساب میکند. این پلتفرم برای پایین آوردن هزینهها و بهبود انعطاف پذیری برای خودروساز کوچکی مانند ولوو کلیدی است.
ولوو اواخر امسال شاسی بلند کامپکت XC۴۰ را که برای بهره برداری از بازار پرطرفدار شاسی بلندها طراحی کرده است، عرضه خواهد کرد.
این خودروساز که در زمان مالکیت فورد دچار کشمکش بود، با افزایش فروش و کارکنانش روبرو شده که سال گذشته به رکورد ۵۴۳ هزار و ۳۳۲ دستگاه رسید.
این شرکت فروش سالانه ۸۰۰ هزار خودرو در میان مدت را هدفگذاری کرده است و انتظار دارد در سال ۲۰۱۷ به یک رکورد فروش دیگر دست پیدا کند.
ولوو همچنین گامهایی برای حضور در بازار سهام برداشته و با فروش سهام ترجیحی که به تازگی منتشر کرده است، ۵ میلیارد کرون (۵۵۷ میلیون دلار) تهیه کرده است.
مدل جدید XC۶۰ با نیرومحرکههای مختلف از جمله مدل پلاگین هیبریدی عرضه خواهد شد و تولید این مدل در اواسط آوریل در کارخانه این خودروساز در تورس لاندا در حومه گوتنبرگ در غرب سوئد آغاز خواهد شد.
بر اساس گزارش رویترز، یک سیستم دستیار راننده نیمه اتوماتیک که در سرعت حداکثر ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت میتواند فرمان، شتاب و ترمز را کنترل کند، به صورت آپشن موجود خواهد بود.
خودروی پژو 3008 خودروی سال 2017 اروپا شد
تاریخ انتشار:95/12/17
شاسیبلند پژو 3008 عنوان معتبر خودروی سال 2017 اروپا را به دست آورد. این خودرو 6 رقیب دیگر را شکست داد که از شاخصترین آنها میتوان به آلفارومئو جیولیا و مرسدس بنز E کلاس اشاره کرد.
این شاسیبلند فرانسوی 319 امتیاز به دست آورده و بدین ترتیب در رتبهی اول قرار گرفته است. آلفارومئو جیولیا با 296 امتیاز در ردهی دوم و مرسدس E کلاس با امتیاز 197 امتیاز در رتبهی سوم جای گرفته است.
رتبههای چهارم تا هفتم این ردهبندی نیز به ترتیب به خودروهای ولوو S90/V90 با امتیاز 172، سیتروئن C3 با امتیاز 166، تویوتا C-HR با امتیاز 165 و در نهایت نیسان میکرا با امتیاز 135 اختصاص یافتهاند.
پژو 3008 جدید از زمان اعطای این جایزه در سال 1964 تاکنون اولین شاسیبلندی بوده که موفق به دریافت این جایزه شده است. این خودرو همچنین نشاندهندهی عصر جدید پژو هم در زمینهی طراحی و هم در زمینهی تکنولوژی است. پیش از این حدود یکصد هزار مصرفکننده سفارشهای خود برای دریافت این خودرو را ارائه کردهاند.
پژو 3008 پنجمین محصول این شرکت فرانسوی است که برندهی عنوان خودروی سال اروپا شده است. مدل 308 در سال 2014، مدل 307 در سال 2002، مدل 405 در سال 1988 و نهایتاً پژو 504 در سال 1969 برندهی این عنوان شدهاند.
هیئتداوران این رویداد را 58 خبرنگار حرفهای از 22 کشور تشکیل داده و از برای کسب این عنوان 30 خودروی مختلف از اوایل سال 2016 با یکدیگر رقابت کردهاند.
رنجروور وِلار ۲۰۱۸؛ آماده برای معرفی در ژنو
تاریخ انتشار:95/12/17
در حال حاضر یک فضای خالی بزرگ بین رنجروور اووک و رنجروور اسپورت، هم در زمینه قیمت و هم در ابعاد وجود دارد و از آنجا که این خودروساز لوکس به دنبال پُر کردن هر گونه خلأ در خط تولیدش است، یک شاسیبلند جدید برای قرارگیری در بین «اووک» و «اسپورت» درنظر گرفته است. این شاسیبلند جدید که در تصویر قسمتی از آن مشخص است، «وِلار» نام دارد.
لندروور بهزودی جزئیات کامل وِلار را به نمایش خواهد گذاشت، امّا در حال حاضر تنها یک عکس و یک اسم از آن در اختیار قرار گرفته است. نام «وِلار» به اولین نمونه اولیه یا پرتوتایپ رنجروور برمیگردد که در سال ۱۹۶۹ ساخته شده است. ولی با توجه به تنها تصویری که لندروور از آن منتشر کرده، طراحی این مدل بسیار متفاوت با تراک جعبهای قدیمی این خودروساز خواهد بود. گِری مکگاورن (Gerry McGovern,)، رئیس بخش طراحی لندروور در این زمینه میگوید:
ما «وِلار» را پیشروی طراحی رنجروور مینامیم. این مدل ابعادی جدید از فریبندگی، مدرنیته و ظرافت را برای برند به همراه دارد. رنجروور ولار همه چیز را تغییر خواهد داد.
فارغ از همه اینها، آنچه در تصویر مربوط به ولور از بالا جلب توجه میکند، سقف شیشهای و بزرگ آن است. در همین حال، Autocar گزارش میدهد که وِلار شباهت زیادی به جگوار اف-پیس خواهد داشت. این خبر خوبی در مورد این مدل است؛ چرا که اف-پیس یکی از لذتبخشترین رانندگیها در میان شاسیبلندهای موجود در بازار دارد. برای پیشرانه، انتظار میرود که ولار از موتورهای آشنای جگوار لندروور، یعنی موتورهای چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر و V6 های همراه با سوپرشارژر استفاده کند. همچنین به گفته لندروور، ولار از برخی تکنولوژیهای جالب در داخل کابین بهره خواهد بُرد.
برای دیدن تصاویر بیشتر از ولار احتمالاً باید چند روز دیگر صبر کرد؛ ضمن اینکه رونمایی عمومی از این مدل در موتورشوی ژنو در ماه آینده میلادی انجام میگیرد.
ارزانترین خودروهای کانورتیبل جهان
تاریخ انتشار:95/12/16
این روزها میتوان خودروهای روباز یا کانورتیبل گران قیمت را در خیابانهای ایران نیز مشاهده کرد. نمونههایی با مارکهای BMW، مرسدس، لکسس و حتی کامارو و موستانگ در مناطق آزاد دیده میشوند. خودروهای روباز با نامهای مختلفی شناخته میشوند. برخی از شرکتها، آنها را اسپایدر مینامند. برخی نسخههای دو نفره را رودستر و البته نامهایی چون کروکی و کانورتیبل نیز مصطلحترند. برخی نیز از نام دراپ داون استفاده میکنند. بسته به ویژگی و نوع سقف باز شونده، نامهایی چون تارگا و ونداولت نیز به کار میروند.
در اینجا میخواهیم ارزان قیمتترین خودروهای روباز جهان را مرور کنیم. در این بین هنوز حضور کرهایها را احساس نمیکنیم و ژاپنیها نیز تنها با یک خودروی دوستداشتنی از مزدا حضور دارند.
10. بیوک کسکادا مدل 2017
قیمت پایه 33065 دلار
این خودرو را ممکن است با مارک اوپل نیز پیدا کنید. پیشرانه این خودرو، یک موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری توربو است که 200 اسب بخار نیرو تولید میکند. گیربکس شش سرعته خودکار، ایربگ های جانبی صندلیها و ایربگ زانو، تهویه مطبوع خودکار، رینگهای 20 اینچی آلومینیومی، کروز کنترل، سیستم کنترل کشش و پایداری الکترونیکی از ویژگیهای این مدل میباشند.
9. فولکس واگن Eos کامفورت
قیمت پایه: 31995 دلار
این خودرو که جایگزین گلف کانورتیبل شده، با چهار صندلی و طراحی شیک آلمانی و قیمتی مقرون به صرفه میتواند انتخاب خوبی باشد. این مدل هم از یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربو سود میبرد که 200 اسب بخار خروجی دارد. گیربکس شش سرعته خودکار با امکان شیفت دستی، سیستم ناوبری، چرخهای 17 اینچی آلومینیومی، سیستم کنترل کشش و پایداری الکترونیکی و کروز کنترل در این مدل نیز یافت میشوند. مصرف سوخت این مدل در بزرگراه به 7.84 و در شهر به 9.8 لیتر میرسد.
8. شورولت کامارو LS
قیمت پایه: 31905 دلار
یکی از محبوبترین خودروهای اسپرتی که میتوان با قیمتی بسیار مناسب پیدا کرد، همین شورولت کامارو است. مدل پایه این خودرو چند سالی است که تنها از یک موتور 4 سیلندر سود میبرد و مدلهای 8 سیلندر آن در ردههای بالاتر قرار میگیرند. البته این موتور 2.0 لیتری مجهز به توربوشارژر و اینترکولر میتواند 275 اسب بخار نیرو تولید کند. یک گیربکس شش سرعته دستی نیز وظیفه انتقال نیرو به محور عقب را برعهده دارد. این خودرو نیز مانند مدلهای ذکر شده به تجهیزات مشابهی مجهز گردیده است. مزیت کامارو، طراحی خشن و جسورانه است.
7. فورد موستانگ V6
قیمت مدل پایه: 30145 دلار
فورد موستانگ در هر جایی که کامارو حضور دارد یافت میشود. این خودرو نیز همانند رقیب خود، نسخه ارزان قیمت کانورتیبلی را ارائه میکند که به عنوان یک خودروی اسپرت و هیجانانگیز میتواند انتخاب جالبی باشد. موستانگ در این نسخه از موتور شش سیلندر 3.7 لیتری با تنفس طبیعی سود برده که نیروی 300 اسبی را برای آن به ارمغان میآورد. گیربکسان نیز شش سرعته دستی مجهز به اوردرایو است. موستانگ نیز همانند کامارو در مناطق آزاد کشورمان از محبوبیت بالایی برخوردار است و البته متأسفانه چند وقتی است که واردات این دو خودرو با مشکل مواجه شده است.
6. مینی کوپر کانورتیبل
قیمت پایه: 25950 دلار
مینی در میان خودروهای هاچبک و جمع و جور، یک انتخاب لوکس و رده بالا محسوب میشود.. نسخه کانورتیبل این خودرو نیز، انتخابی فانتزی است. با این وجود، پیشرانه BMW به حجم 1.5 لیتر و سه سیلندر توربو با قدرت 134 اسب بخار و گیربکس شش سرعته دستی، نشان میدهند که با این قیمت از نظر دینامیکی چیز زیادی به دست نخواهید آورد و در عوض یک سقف بازشونده نرم نصیبتان میشود که لذت استفاده از آفتاب و باد را تجربه خواهید نمود.
5. فیات 124 اسپایدر کلاسیکا
قیمت پایه: 24995 دلار
حال وارد حریم خودروهای جذاب رودستر میشویم که البته به سبک ایتالیایی با نام اسپایدر شناخته میشوند. نسخه پایه فیات 124 از یک موتور 1.4 لیتری توربوی 160 اسبی سود میبرد. البته با پرداخت بهای بالاتر میتوان نسخههای قدرتمند و اسپرت تر آبارث را نیز انتخاب نمود. فیات 124 پیشینهای تاریخی دارد اما این مدل، درواقع تنها نسخه تغییر شکل یافتهای از مزدا میاتای جدید است و افتخاری برای خود فیات محسوب نمیشود.
4. مزدا MX-5 میاتا
قیمت پایه: 24915 دلار
شاید کسانی که از کیفیت فیات ترساناند، نسخه اصلی و واقعی فیات 124 اسپایدر را که همان مزدا میاتای محبوب و دوستداشتنی است ترجیح دهند. مزدا میاتا به عنوان یک رودستر دیرپای ژانی همیشه مورد احترام بوده و با وجود اینکه قیمت آن این روزها به طور عجیبی بالا رفته، اما همچنان یکی از پرفروشترین خودروهای اسپرت در این کلاس محسوب میشود و البته دلیل دیگر این امر، نبود رقیبی برای آن عنوان میشود. موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر این خودرو با تنفس طبیعی میتواند 155 اسب بخار نیرو تولید نماید. یک گیربکس شش سرعته دستی نیز در مدل پایه قرار گرفته است. میاتا خودرویی برای لذت خالص از رانندگی و جاده است.
3. فولکس بیتل کروکی 2017
قیمت پایه: 24725 دلار
فولکس بیتل یکی از نوستالژیکترین خودروها به شمار میآید. این نسخه مجهز به موتوری 1.8 لیتری توربو است. قدرت موتور به 170 اسب بخار میرسد که از طریق یک گیربکس شش سرعته خودکار به محور جلو انتقال مییابد. امکانات مناسب رفاهی و کیفیت ساخت ممتاز و طراحی دلپذیر این خودرو میتواند از نقاط قوت آن به شمار آید.
2. اسمارت فورتو 2017
قیمت پایه: 18900 دلار
نسل جدید اسمارت، ابعادی بزرگتر از قبل دارد ولی همچنان یک خودروی مدرن فوق جمع و جور شهری محسوب میشود. این ابعاد کوچک باعث میشود تا اسمارت در تنگترین فضاها بتواند مانور دهد و در ترافیک شهری تبدیل به یک خودرو ایده آل باشد. نسخه روباز اسمارت همانند گذشته تنها به صورت تارگا ارائه میشود یعنی تنها قسمت میانی سقف آن باز میشود و ستون عقب و فریمها و شیشه عقب نیز در جای خود ثابت باقی میمانند. این خودروی ساخت مرسدس از یک موتور 3 سیلندر 1.0 لیتری سود میبرد که تنها 89 اسب بخار نیرو تولید میکند. البته نسخههای تقویت شده برابوس اسمارت با قدرت 125 اسب بخار نیز قابل سفارشاند اما این نسخه پایه با وجود وزن پایین و قدرت اندک، مشکل خاصی نخواهد داشت. از نکات جالب این خودرو، قرارگیری موتور آن در عقب و دیفرانسیل عقب بودن آن است.
1. فیات 500C پاپ
قیمت پایه: 16490 دلار
فیات 500 مدتهاست که با طراحی و ظاهر کلاسیک خود، نقش مهمی در کارنامه فروش فیات بازی میکند. ظاهراً فیات از این مدل به این زودیها دست بر نخواهد داشت. این خودرو نیز همانند مینی کوپر و فولکس بیتل، یادآور دوران قدیم است. خوشبختانه فیات 500 را میتوان با بهای بسیار نازلتری تهیه نمود. مدل پایه از یک موتور 4 سیلندر 1.4 لیتری 101 اسبی و گیربکس 5 سرعته دستی سود میبرد. سقف بازشونده این مدل البته برخلاف مدلهای کروکی و کانورتیبل متداول است و در اصل تنها قسمت بالای سقف به صورت کشویی باز میشود و ستونها ثابتاند. بنابراین دیدن این خودرو چندان حس و حال یک خودروی کروکی واقعی را منتقل نمیکند.
انتشار تصویری واضح از هیوندای سوناتا 2018
تاریخ انتشار:95/12/16
به تازگی یک تصویر از فیس لیفت هیوندای سوناتا قبل از رونمایی رسمی این خودرو درز کرده است.
اوایل هفته جاری، این خودروساز کره ای چند طراحی ابتدایی را به عنوان تیزر سوناتای فیس لیفت شده منتشر کرد که طراحی تهاجمی تر و مدلی توربو را برای این خودرو نشان می داد. اکنون تصویری جدید منتشر شده است که این مدل فیس لیفت را نشان می دهد که در مقایسه با به روز رسانی های معمول، کمی پیچیده تر به نظر می رسد. قسمت جلوی این خودرو به طور قابل توجهی تهاجمی تر شده وظاهری اسپرت تر به آن می دهد. این خودرو همچنین از جلوپنجره نمادین آبشاری هیوندای و چراغ های جلوی جدید بهره می برد.
اگرچه هیچ تصویری از قسمت پشت این خودرو درز نکرده اما طراحی های ابتدایی آن مجموعه جدید چراغ های عقب LED، سپر به روز شده و روکش اگزوز جدید را نشان می دهند. گمان می رود فیس لیفت هیوندای سوناتا اوایل ماه آینده در کره رونمایی شده و دو نسخه جدید شامل یک مدل استاندارد و یک مدل اسپرت تر توربو خواهد داشت.
به دلیل جلوگیری از حجیم شدن صفحه و برای راحتی بازدیدکنندگان ادامه مطالب در صفحه زیر گذاشته شده است