<<<صفحه دوازدهم صفحه سیزدهم صفحه چهاردهم>>>
معرفی قریبالوقوع هیوندای i30 جدید
تاریخ انتشار:95/05/24
هیوندای قرار است تا هفتم ماه سپتامبر امسال از مدل جدید i30 خود رونمایی کند. در حال حاضر نخستین تیزر معرفی این خودرو منتشر شده است.
نسل جدید این هاچبک جمع و جور این بار در اروپا طراحی شده و توسعه یافته و مورد آزمون قرار گرفته است. بنابراین میتوان آن را یک نسخه اروپایی به شمار آورد. طراحی جلوپنجره بزرگ آبشار مانند آن با شبکههای برجسته یادآور خودرویی به مراتب قدرتمندتر است. بعلاوه میتوان چراغهای روزتاب LED عمودی آن را نیز از دیگر مشخصههای قابل توجه آن ذکر کرد.
این نسل از i30 به نظر بالغتر و تصفیه شده تر از مدلهای قبلی است. دربهای طویل عقبی نیز حکایت از فضای جادارتر کابین و فضای پای بیشتر سرنشینان عقب دارند. این بدان مفهوم است که فاصله بین دو محور 2650 میلیمتری نسخه فعلی بیشتر خواهد شد. همچنین انتظار میرود فضای بار این مدل هم از رقم 378 لیتری مدل هاچبک و 528 لیتری مدل واگن فعلی بیشتر خواهد بود.
جزئیات موتور هنوز در دسترس نیست اما میدانیم که هیوندای برای سال آینده یک نسخه پرچمدار از این خودرو را با نشان N به عنوان یک هاچبک داغ معرفی خواهد نمود. این مدل مجهز به یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربو شارژر خواهد بود. به گونهای که قدرت 260 اسب بخار و گشتاور 308.9 نیوتن متر، خروجی آن خواهد بود.
نسخه N قادر خواهد بود به سرعت 250 کیلومتر بر ساعت نیز دست یابد. در حالی که نسخه پایه مجهز به گیربکس شش سرعته دستی است، اما نمونه اتوماتیک آن نیز تا سال 2018 روانه بازار میشود. جالبتر اینکه یک نسخه با انتقال نیرو به چهار چرخ نیز در برنامه قرار دارد.
در هر صورت هیوندای قرار است نسل جدید i30 را در نمایشگاه پاریس امسال رونمایی کند. در عین حال، خودروی متناظر آن یعنی کیا سید نیز همزمان با آن به نسل دوم انتقال مییابد.
ایمن ترین وارداتی های بازار ایران
تاریخ انتشار : 95/05/23
در این اینفوگرافیک میتوانید ایمنترین خودروهای خارجی اعلام شده در برخی موسسات خارجی را مشاهده کنید.
بررسی 4خودروی اتوماتیک ارزان بازار
تاریخ انتشار:95/05/21
این روزها توجه مردم به خودروهای اتوماتیک بسیار بیشتر از قبل شده که در کلان شهر بزرگی مثل تهران معضل ترافیک شاید یکی از دلایل آن به حساب آید چرا که مطمئنا همه ما تجربه تعویض دندهها متمادی، کلاچ و نیم کلاچ گیری در چنین شرایطی را داریم تا پس از دقایقی لذت همین موضوع تبدیل به خستگی و حتی نفرت شود!، اما همواره خودروهای اتوماتیک در مقایسه با مدلهای دستی دارای برچسب قیمت بالاتری هستند تا پیدا کردن نمونههای ارزان قیمتتر بهطوریکه طیف بیشتری از افراد توانایی خریداری آنها را داشته باشند کار مشکلی به نظر برسد.
خوشبختانه در بازار داخلی با وجود همه محدودیتها همچنان میتوان چند نمونه از چنین خودروهایی را یافت تا مقایسه اجمالی آنها با هم خالی از لطف نباشد.
H30 کراس به عنوان جدیدترین اتومات داخلی قطعا یکی از مدلهای مورد بحث است تا در کنار خود رنو ساندرو اتومات، لیفان X50 و برلیانس H320 را برای رقابت ببیند. همان طور که میشود متوجه شد سه خودرو از چهار خودروی مورد بحث در اصل دست پرورده دیار چشم بادامیها هستند که در سالهای گذشته با سرعت فوق العاده زیادی به بهبود مدلهای قبلی خود دست زده و خودروهایی به مراتب بهتر نسبت به قبل را روانه بازار میکنند. البته در میان این شرکتها، دانگ فنگ پر آوازهتر از دو سازنده دیگر است که محصولات آن در خود بازار چین نیز به خوبی به فروش میرسد هر چند که برلیانس و لیفان هم حرفهای زیادی برای گفتن دارند.
تنها خودروی اروپایی این بررسی، رنو ساندرو است که در واقع مدل هاچبک لوگان یا همان تندر خودمان به حساب میآید که بنا به شرایط بازاریابی سازنده با اتاق تقریبا متفاوتی نسبت به نمونه سدان به فروش میرسد. مقایسه بین این خودروها برای راحتی و شفافیت بیشتر در چند بخش مجزا انجام میشود که شامل طراحی، کابین و فضا سازی، قوای محرکه، تجهیزات و بازار فروش میشود تا در نهایت مشخص شود ارزش خرید هر یک چقدر است.
طراحی
هیچ یک از خودروهای این جمع را نمیتوان زشت خطاب کرد، اما طبیعتا در مقوله زیبایی شناسی رویه هر یک با دیگر متفاوت است.
قطعا سادهترین طراحی به ساندرو مربوط میشود که همان خطوط بدنه لوگان در جانب به اضافه برخی اصلاحات در نمای جلو و عقب از آن یک هاچ بک ساده به وجود آورده که در همان نگاه اول نیز میتوان به اقتصادی بودن آن پی برد. البته مورد منفی در خصوص ساندرو عرضه نسل اول این خودرو در بازار داخلی است که در حالی که مدتها پیش نسل جدید آن در بازارهای جهانی به فروش میرسد که این موضوع خود جای سوال دارد!
H30 کراس هم طرح چندان پیچیدهای را به خود نمیبیند، اما استفاده از خطوط بیشتر و برجستهتر در آن باعث شده تا چهرهای اسپرت و خشنتر برای آن ایجاد شود ضمن اینکه ترفند بهرهگیری از زههای تیره رنگ و بسیار بزرگ دورتا دور بدنه آن را بیشتر به مدلهای کراس اوور کوچک نزدیک میسازد، هر چند که در اصل چنین نیست. در بخش طراحی این برلیانس H320 و لیفان X50 هستند که به واسطه کپی برداری از مدلهای معتبر دیگر حداقل در ظاهر بیشتر به چشم میآیند. در همان نگاه اول شباهت H320 با مدلهای کوچک بامو به خوبی مشخص است، همین موضوع درخصوص X50 و شباهت آن با مدلهای مزدا و آلفارومئو غیر قابل انکار به نظر میرسد.
به هر صورت این سلیقه خریدار است که راغب یک طرح اصیل و سادهتر باشد یا خود را درگیر کپی برداریهای هر چند با سلیقه کند.
کابین و فضاسازی
همان رویه طراحی بدنه تقریبا در مورد کابین هر یک از این چهار خودرو نیز وجود دارد به طوری که با نشستن در کابین ساندرو با فضای آشنای تندر 90 رو به رو خواهید شد هر چند که برخی بهینه سازیها مانند افزودن دستگیره به درها یکی از نقاط مثبت آن به حساب میآید.
در H30 کراس بر خلاف ساندرو با فضایی کاملا اسپرتتر رو به رو هستیم که هر چند بهترین نیست، ولی به هیچ وجه سرنشینان را ناراضی نخواهد ساخت. طراحی داشبورد H320 همانند بدنه شباهت زیاد خود به بامو را نشان میدهد که البته این موضوع در پوشش دو رنگ بالا و پایین آن به خصوص نمایان میشود. کابین X50 نیز همانند H30 اسپرت و با رنگ مشکی یک دست است البته طراحی اسپرتتر آن که در نشانگرهای پشت فرمان نیز قابل مشاهده است محیطی جذاب را برای آن به وجود میآورد. در خصوص فضای داخل اتاق بدون هیچ شکی این H30 کراس و ساندرو هستند که دست پیش را در اختیار دارند تا دو خودروی دیگر را نتوان مدلهای جاداری برای مسافرتهای خارج شهری به خصوص برای خانوادههای نسبتا پرجمعیت دانست.
قوای محرکه
هر چهار خودروی مورد بحث در این جا از پیشرانههای با قدرتهای بسیار نزدیک به هم سود میبرند.
H30 کراس و رنو ساندرو دارای پیشرانههای 1.6 لیتری هستند که توانایی تولید قدرتی مشابه 105 اسب بخار را دارند و گشتاور تولیدی آنها نیز به ترتیب برابر با 142 و 140 نیوتنمتر است. برلیانس H320 و لیفان X50 دارای پیشرانهای 1.5 لیتری هستند که قدرتهای تولیدی در آنها به ترتیب برابر با 103 و 102 اسب بخار است ضمن این که به ترتیب بیشترین گشتاور 138 و 133 نیوتنمتر را در اختیار راننده قرار میدهند، اما با در نظر گرفتن وزن این خودروها برلیانس کندترین خودروی گروه خواهد بود چیزی که بسیاری از خریداران نیز از آن ابراز نارضایتی کردهاند، لیفان X50 نیز وضعیت چندان مناسبی نسبت به H320 ندارد تا تنها عضو گروه با جعبه دنده CVT خودروی سریعی نباشد. رقابت اصلی در مقوله شتاب گیری قطعا بین ساندرو و H30 خواهد بود که هر دو از جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک بهره میبرند.
هرچند بر روی کاغذ ساندرو خودروی پیروز به حساب میآید، اما در عمل این اختلاف نزدیک به یک ثانیه چیزی نیست که چندان محسوس باشد و طی چند مورد تست درگ انجام شده هر دو خودرو شانه به شانه یکدیگر پیش رفتهاند.
تجهیزات و بازار فروش
در مقوله سیستمها و تجهیزات رفاهی همیشه خودروهای چینی، مدلهای پر باری به حساب میآیند تا در اینجا هم مورد استثنایی وجود نداشته باشند. هر سه خودروی H30 کراس، برلیانس H320 و لیفان X50 به نسبت قیمت فهرست مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار نمیدهند هر چند که مدل آخری اندکی مجهزتر است. کم آپشنترین خودروی جمع نیز ساندرو است که همان تجهیزات موجود در تندر 90 را میتوان در آن یافت. از نظر قیمت H30 کراس ارزان ترین عضو گروه است( حدود 45 میلیون) و به ترتیب ساندرو (49 میلیون)، برلیانس (حدود 51 میلیون) و لیفان ایکس 50 (53.6 میلیون) در ردههای گرانتری جای میگیرند.
نتیجه گیری
در نهایت با توجه به موارد مطرح شده، در بازار خرید و فروش مناسبترین خودرو از لحاظ افت قیمت کمتر ساندرو است ولی ظاهری ساده و آپشنی مشابه تندر 90 دارد. از لحاظ ظاهری و طراحی کابین برلیانس رتبه اول را از آن خود میکند ولی از لحاظ کیفیت ساخت و متریال داخلی متاسفانه در رتبه آخر قرار میگیرد . از لحاظ کیفیت ساخت در این گروه به ترتیب رنو ساندرو ، لیفان ایکس 50، اچ کراس و برلیانس قرار میگیرند.
در پایان باید گفت آیا از دید مشتری، زیبایی ظاهری بیشتر دارد یا کیفیت ساخت و بازار خرید و فروش؟ که در این مقوله نظرات متفاوت است.
مرسدس بنز CLS 2016 فاینال ادیشن
تاریخ انتشار:95/05/20
امکانات و تجهیزات رفاهی که شامل پکیج AMG نیز میشود بر روی هر دو مدل اعمال شده است. از جمله این موارد میتوان به صندلی های قابل تنظیم با پوشش چرم مشکی، شیشه های رنگی دودی، سانروف برقی و صفحه نمایش LED با رزلوشن بالا اشاره کرد که رقم ۸۲۰۰ یورو به قیمت خودرو افزوده است.
هر دو نسخه CLS یعنی کوپه و شوتینگ بریک در نزد مشتریان به عنوان اتومبیل های با هویت منحصر به فرد شناخته میشوند. اولا کالنیوس، عضو هیئت مدیره دایملر و مسئول فروش خودروهای مرسدس بنز در مصاحبه ای گفته است : « ما منحصر به فرد ترین طرحی را که میشد بر روی چهار چرخ سوار کرد را در CLS کوپه و شوتینگ بریک پیاده کرده ایم و خطوط طراحی هیجان انگیز این مدل باز هم ضربان قلب شما را افزایش میدهد. و فقط ظاهر و طراحی CLS خاص نیست. فناوری هایی نوآورانه و خاصی هم در آن پیاده سازی شده است که از آن جمله میتوان به چراغ های LED چند لنزه، گیربکس ۹ دنده اتوماتیک و سیستم مولتی مدیای پیشرفته اشاره کرد که احساس و منطق مشتری را در انتخاب CLS ارضا میکند. »
هر دو مدل کمابیش از نظر فنی مشابه یکدیگر هستند. تجهیزات، امکانات و ویژگی های جذاب با قیمت مناسب نسبت به سایر رقبا نشان دهنده اوج شکوفایی در این کلاس از مرسدس بنز میباشد.
قابلیت های اسپرتی
در همین حال AMG نیز به شدت بر روی افزایش روحیه اسپرتی CLS کار میکند. از جمله موارد شاخص در ظاهر آن میتوان به جلوپنجره ای با لوزی های مشبک کرومی که دور ستاره سه پر را فرا گرفته اند، ورودی های هوای بزرگ تر و اسپرت تر با لوزی های مشبک، رکاب کناری کرومکاری شده و خروجی های هوا در عقب با نوارهای کرومی؛ اشاره کرد. اگزوزهای دوبل با طراحی زاویه دار و پرداخت شده با فولاد ضد زنگ براق در کنار رینگ های ۱۹ اینچی ۱۴ پره تولید شده توسط AMG ظرافتی دوچندان به اتومبیل بخشیده است. رینگ های ۱۸ اینچی ۵ پره از آلیاژ رنگ روشن به عنوان یکی از آپشن های قابل سفارش مطرح است.
طراحی اسپرت در کنار انتخاب مرغوب ترین نوع مواد اولیه در داخل مرسدس CLS نیز به چشم میخورد. صندلی های راننده و سرنشین کناری از جنس چرم درجه یک هستند که با خطوط دوخت لوزی شکل پوشش داده شده است و علاوه بر آن از تهویه مطبوع و تنظیم برقی در شش جهت برخوردار هستند. پشتی صندلی علاوه بر اینکه حفاظت جانبی خوبی از سرنشینان به عمل می آورد در عمق نیز قابل تنظیم کرد. پدال های تعویض دنده با رنگ نقره ای، در پشت فرمان خودرو با طراحی اسپرت و پوشش چرم قرار دارد. و تکمیل کننده همه اینها پدال ها هستند که از جنس فولاد براق با نوارهای لاستیکی در حاشیه حس اسپرتی را در حد اعلا به سرنشین القا میکنند.
سانروف کشویی با ایجاد دریچه ای برای تابش نور احساس جادار بودن بیشتر در CLS ایجاد میکند. شیشه های عایق شده و مواد رنگی علاوه بر زیبایی در کیفیت دید و رانندگی بهتر نیز تاثیرگذار هستند، هرچند در صورت تمایل میتوان آنها را با شیشه های شفاف بی رنگ نیز جایگزین کرد. لقب فاینال ادیشن با توجه به تمام ظرافت های بکار رفته در این CLS ها برازنده آنها است و این نشان در کنار خودرو، پشت تایر جلو و نیز بر روی کفپوش ها حک شده است.
اگر بخواهیم از فناوری های پیشرفته بکار رفته در CLS 2016 فاینال ادیشن یاد کنیم نباید سیستم تعلیق دایرکت کنترل و چراغ های LED چند لنزه را فراموش نماییم. در این چراغ ها ۲۴ LED با کارایی و نوردهی بالا وجود دارد که هریک به طور مستقل کنترل میشود. مجموعه این LED ها در کنار یکدیگر طوری آرایش میگیرند که حداکثر روشنایی در جاده و محیط اطراف ایجاد شود بدون آنکه شدت نور مزاحمتی برای عابران یا سایر رانندگان ایجاد نماید.
نسخه های فاینال ادیشن CLS کوپه و شوتینگ بریک در تمام رنگ های در دسترس خانواده CLS و شش تودوزی و رنگ بندی گوناگون در طراحی داخلی عرضه میشوند. همچنین تمام پیشرانه های موجود برای آنها نیز قابل سفارش است. صاحبان CLS های عادی نیز میتوانند با پرداخت ۸۲۱۱ یورو اتومبیل خود را مجهز تبدیل به نسخه فاینال ادیشن نمایند.
بررسی هیبریدی کوچک ب ام و
تاریخ انتشار:95/05/19
عبارت ۹۴Ah درباره ظرفیت باتری های جدیدی میباشد که توسط بی ام و و با همکاری گسترده سامسونگ توسعه داده شده است. این مجموعه جدید باتری که در زیر خودرو قرار داد از نظر ابعاد فرقی با نمونه قبلی نمیکند اما از نظر ظرفیت انرژی ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
به گفته بی ام و این باتری ها با ظرفیت ۳۳ کیلو وات ساعت برد i3 را از ۱۱۸ به ۱۹۵ مایل افزایش داده که این مطلب در آزمایشات رسمی در موسسه های اروپایی به اثبات رسیده است. البته بی ام و شرایط خاص و استاندارد حاکم بر این آزمایش ها را نیز خاطرنشان کرد و گفت در شرایط واقعی شهری برد این خودرو تنها به ۱۲۴ مایل خواهد رسید. طبیعی است این برد بسته به شرایط جاده و رانندگی داشته و در هوای سرد و استفاده از گرم کننده ها یا هوای گرم و استفاده از تهویه مطبوع باز هم کاهش می یابد.
همراه با مجموعه باتری، سیستم شارژ i3 نیز بروز شده است. شارژر مخصوص جریان DC میتواند ظرف ۴۰ دقیقه باتری را به ۸۰ درصد ظرفیت خود برساند. این مقدار شارژ برای طی کردن مسافت ۱۰۰ مایلی کافی است. این میزان شارژ توسط یک شارژر سه فاز قدرتمند ۱۱ کیلو وات ساعتی اعمال میشود که میتوان آن را در پارکینگ نصب کرد.
باقی بخش های بی ام و i3 چندان تغییری نکرده است. پیشرانه این اتومبیل کماکان موتور الکتریکی است که توسط خود بی ام و تولید شده و بر روی محور عقب نصب میشود. با استفاده از موتور و باتری های ساخت بی ام و، خودروساز باواریا ادعا میکند که i3 به صرفه ترین خودروی تمام الکتریکی بازار بوده و در هر صد کیلومتر تنها ۱۲٫۶ کیلو وات ساعت انرژی مصرف میکند.
بی ام و i3 یک خودروی کاملا دوست داشتنی است اما خواسته به حقی است که انتظار داشته باشیم بی ام و کمی ابعاد آن را بزرگ تر در نظر میگرفت؛ به ویژه فاصله کم بین دو محور در هنگام رانندگی و در شرایط جاده احساس میشود. برای طولی کمتر از ۴ متر فاصله بین دو محور ۲٫۷۵ متر کاملا قابل قبول است اما اگر این ابعاد افزایش پیدا میکرد بی ام و میتوانست بر دو نقطه ضعف i3 غلبه کند؛ یعنی توانایی حرکت در مسیرهای ناهموار و دسترسی به صندلی های عقب.
در جاده های بی کیفیت لرزش در شاسی i3 به وضوح احساس شده و با توجه به فنرهای نسبتا خشک و محکم، این لرزش به اتاق و سرنشینان انتقال پیدا میکند. با افزایش سرعت شدت این لرزش های نیز بیشتر شده و چرخ های ۱۹ اینچی هم کمکی به بهبود اوضاع نمیکنند.
در نقطه مقابل در جاده ها و بزرگراه های صاف و هموار که عمده مسیرهایی است که انتظار داریم i3 در آنها حرکت کند، سواری آن بسیار نرم و راحت است. در چنین شرایطی است که این خودروی الکتریکی میتواند تمام قابلیت های دینامیکی خود را بروز دهد. i3 حتی در حالت صرفه جویی در مصرف انرژی یا اکو (که حساسیت گاز کمتر شده و تهویه مطبوع از مدار خارج میشود) نیز از دینامیک و کارایی خوبی برخوردار است اما قطعا در حالت عادی تبدیل به یک اتومبیل چابک میشود. با حرکت تا سرعت ۳۰ مایل شما در محدوده بهینه مصرف انرژی قرار دارید؛ اما از آنجا که سوار یک بی ام و هستید معمولا وسوسه میشوید سرعت خود را به ۵۰ یا ۶۰ مایل برسانید که در آن صورت باز هم مصرف انرژی قابل قبول است. صدای جاده و باد به طرز تحسین برانگیزی عایق بندی شده است که در این میان تاثیر تایرهای باریک تر را نیز نباید فراموش کرد.
یکی از نقاط قوت بزرگ i3 توانایی بالای آن در بازیافت انرژی در هنگام ترمز و کند شدن حرکت است. در این هنگام با استفاده از اثر ترمزگیری و انرژی حاصله، موتورها تبدیل به ژنراتور شده و باتری را شارژ میکنند. بنابراین وقتی به چراغ قرمز برخورد کردید ناراحت نشده و به طور کامل ترمز کنید.
به عنوان یک خودرو، i3 ارتباط بسیاری خوبی با راننده برقرار میکند. موقعیت مناسبت صندلی راننده، سقف و شیشه های پانورامیک که دید بسیار خوبی بدست میدهد و نبود رابط های مکانیکی دست و پاگیر، به راننده کمک میکند که تمرکز خود را بر ترافیک شهری حفظ کرده یا از مناظر جاده لذت بیشتری ببرد. آزمایش انجام شده در جاده های برون شهری سرسبز جنوب آلمان و اتوبان های بزرگ و پهن این کشور صورت گرفت و در هر دو حالت رانندگی نرم و جذاب i3 قابل ذکر بود.
بی ام و i3 94Ah یک اتومبیل ارزان محسوب نمیشود. قیمت پایه این خودرو ۲۷۸۳۰ پوند میباشد. اگر تمایل به نصب یک موتور دو سیلندر بنزینی جهت افزایش مسافت طی شده دارید این قیمت به ۳۰۹۸۰ پوند افزایش خواهد یافت. نمونه اخیر با باک پر (که تنها به دو گالن نیاز دارد) و شارژ کامل باتری میتواند مسافت واقعی ۲۱۷ مایل را طی کند. اگر شما در حال حاضر صاحب یک دستگاه i3 هستید با پرداخت ۶ هزار پوند میتوانید آن را به نسخه ۹۴Ah ارتقا دهید. با این حال این قیمت شامل شارژر ارتقا یافته آن نخواهد شد.
به هر حال i3 با مجموعه جدید باتری و موتور الکتریکی که در تمام شرایط آب و هوایی بازدهی و کارایی خود را حفظ میکند میتواند یک اتومبیل مدرن، دوستدار محیط زیست و خوشدست باشد؛ البته اگر فضای کافی برای نصب تجهیزات شارژ در پارکینگ خود داشته باشید.
مشخصات بی ام و i3 94Ah 2016 :
قیمت : ۲۷۸۳۰ دلار
قدرت : ۱۶۸ اسب بخار در ۴۸۰۰ دور
گشتاور : ۱۸۴ فوت پوند
گیربکس : تک سرعته
وزن خشک : ۱۱۹۵ کیلوگرم
شتاب صفر تا صد : ۷٫۳ ثانیه
حداکثر سرعت : ۹۳ مایل بر ساعت
برد واقعی مسافت : ۱۲۴ مایل
هیوندای توسان 2017، فناوریهای بیشتر کیفیت کابین بهتر
تاریخ انتشار:95/05/16
با وجود اینکه هیوندای توسان نسل جدید، خودرویی بسیار جوان است و همین سال گذشته معرفی شده اما این شرکت تصمیم گرفته تا برای مدل 2017 این خودرو، بهروزرسانیهایی را ارائه نماید.
از جمله موارد جدید در توسان 2017، سیستم صوتی پیشرفته 315 واتی، پشتیبانی از اندروید اتو و کارپلی اپل در مدلهای لیمیتد و دریچههای اضافه نصب شده در کنسول عقب در مدلهای اسپرت و اکو است.
هیوندای همچنین کیفیت مواد داخلی را نیز بهبود بخشیده است. پوشش پنلهای دربها از پد لمسی نرم بوده و تمامی قسمتهای قابل لمس با مواد نرم با کیفیتتر جایگزین شدهاند.
طیف گستردهای از امکانات ایمنی نیز برای این خودرو موجودند. از جمله سیستم هشدار خروج از لاین جاده، تشخیص نقاط کور، هشدار ترافیک از پشت، نگه داشتن خودرو در لاین، سنسورهای پارک و هشدار و ترمز خودکار اضطراری.
مجموعه موتورهای توسان بدون تغییر باقی میمانند. موتور پایه 2.0 لیتری چهار سیلندر با قدرت 164 اسب بخار که به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک جفت میشود و در نسخه دیفرانسیل جلو، مصرف سوخت اقتصادی 9 لیتر در صد کیلومتر را ارائه میکند. مدلهای اکو، اسپرت و لیمیتد هم مجهز به موتور 1.6 لیتری توربوشارژر است که قدرت خروجی آن 175 اسب بخار بوده و با یک گیربکس دو کلاچه جفت میشود. مصرف سوخت نسخههای دیفرانسیل جلوی این مدلها به 8.4 لیتر میرسد و البته نسخههای دو دیفرانسیل آنها نیز در دسترس میباشد.
هیوندای در این مدل از عایقهای بهتری مخصوصاً در گلگیرها استفاده نموده است. بعلاوه ضریب آئرودینامیکی بهتر نسبت به نسل قبلی و دسته موتورهای بزرگتر باعث کاهش صدا و لرزش درون کابین آن میشود.
قیمت پایه توسان از 22700 دلار آغاز میشود در نهایتاً در بالاترین مدل یعنی نسخه AWD لیمیتد به 31 هزار دلار بالغ میگردد.
نسخه های جیتی محصولات کیا در راه بازار های جهانی
تاریخ انتشار:95/05/14
زمانی که آلبرت بیرمن به عنوان مدیر مرکز تحقیق و توسعه نامیانگ هیوندای و کیاموتورز انتخاب شد، همه انتظار داشتند رویکرد این شرکت ها به سمت ارائه محصولاتی اسپرت تر متمایل شود و برای تحقق این امر زمان زیادی لازم نبود.
مدیر سابق ام پاور بی ام و در مصاحبه اخیر خود گفته است که موج جدیدی از نسخه های GT برای محصولات مختلف این شرکت به زودی روانه بازار خواهد شد. وی در این باره گفته است : « شاید برای تمام محصولات کیا نسخه GT ارائه نکنیم اما عمده طیف تولیدات ما به زودی لباس اسپرت تری به تن خواهند کرد. »
اپتیما GT اولین نمونه از این برنامه است که با موتور ۲ لیتری توربو به قدرت ۲۴۲ اسب بخار به زودی آماده تحویل به مشتریان خواهد بود. محصول بعدی احتمالا کیا ریو GT میباشد که میتواند رقیبی برای فورد فیستا ST محسوب شود. اما در اینجا یک شکاف وجود دارد که با عرضه اس یو وی اسپرتیج GT پر خواهد شد.
به گفته بیرمن محصولات GT کیا برخلاف سری N هیوندای بر استفاده در پیست تمرکز نداشته و از فناوری های الکترونیکی گرانقیمت نیز استفاده نخواهد کرد. در این خودروها بیشتر سعی بر بهبود دینامیک خودرو شده است. وی عقیده دارد محصولات کیا به طور ذاتی اسپرت از هیوندای هستند و نیازی به تغییرات عمده و پیچیده برای تبدیل شدن به یک خودروی GT ندارند. وی در این خصوص افزود : « برای پیشرانه اپتیما GT ما بر روی سه نوع موتور تحقیق کردیم و در انتها این موتور انتخاب شد. همچنین در خصوص گیربکس نیز اولویت ما گیربکس های دستی با قابلیت تعویض سریع دنده است تا حس اسپرت بیشتری به راننده منتقل شود، هرچند گیربکس های اتوماتیک نیز در دستور کار خواهد بود. »
به دلیل جلوگیری از حجیم شدن صفحه و برای راحتی بازدیدکنندگان ادامه مطالب در صفحه زیر گذاشته شده است