<<<صفحه بیست و نه صفحه سی صفحه سی و یک >>>
اولین بوگاتیهای شیرونی که از کارخانه خارج شدند
تاریخ انتشار:95/12/15
مشتریان حق انتخاب 23 پوشش و نمای خارجی و 31 رنگ داخلی را دارند. آنها میتوانند از میان 18 مدل کفپوش و 11 مدل کمربند ایمنی گزینههای دلخواهشان را انتخاب کنند.
پس از گذشت یک سال، بوگاتی اولین شیرونهای ساخته شده برای مشتریانش را به نمایش درآورد.
این سه فرزند جدید بوگاتی در مجموع 4437 اسببخار توان دارند، و فرانسه را به مقصد خاورمیانه به خصوص امارات و دیگر نقاط اروپا برای رسیدن به صاحبان جدید خود ترک خواهند کرد.
قیمت این شیرونها از 2.4 میلیون یورو (2.55 میلیون دلار) بدون احتساب مالیات آغاز خواهد بود. این سه بوگاتی اولین مجموعه از 70 دستگاه شیرونی است که بوگاتی در سال جاری خواهد ساخت.
ساخت یک بوگاتی شیرون حدود شش ماه طول میکشد. در این زمان یک تیم از کارکنان با 1800 قطعه منحصربهفرد بازی کرده آنها را سوار هم میکنند. تمامی این اتفاقات در 12 ایستگاه یا مرحله صورت میگیرد.
پس از آن فاز شخصیسازی شروع شده و مشتریان برای انتخاب رنگ و برخی از ترکیبات ویژه به عرصه ساخت ورود میکنند. مشتریان حق انتخاب 23 پوشش و نمای خارجی و 31 رنگ داخلی را دارند. آنها میتوانند از میان 18 مدل کفپوش و 11 مدل کمربند ایمنی گزینههای دلخواهشان را انتخاب کنند. احتمالا شیرونها به سریعترین خودروهای خیابانی جهان تبدیل خواهند شد. پس از ساخت خودروها تحت سختگیرانهترین آزمایشها قرار خواهند گرفت.
لکسوس RX محبوب به ایران باز می گردد؟
تاریخ انتشار:95/12/15
لکسوس RX اولین بار با مدل 2007 که در واقع نمونه فیسلیفت نسل دوم آن بود، به ایران وارد شد و اگرچه از لحاظ طراحی ظاهری، نسبت به رقبای اروپایی خود چندان جذاب به نظر نمیرسید اما با وجود خصوصیات لوکس، تجهیزات و امکانات رفاهی متنوع و البته قیمت مناسبتر توانست نظر خریداران را به سمت این برند جلب کند.
البته عمده موفقیت RX در بازار داخلی مربوط به نسل سوم آن میشود که با بهرهگیری از قوای فنی مناسب و همچنین چهرهای زیباتر، سهم قابل توجهی از بازار خودروهای لوکس را به خود اختصاص داد و در واقع محبوبیت این مدل از لکسوس در ایران به حدی بود که پس از ممنوعیت واردات خودروهایی با حجم موتور بالای 2500 سیسی، در بازار دستدوم نیز طرفداران زیادی داشت و حتی این مسئله در ابتدا موجب افزایش چشمگیر قیمت نمونههای کارکرده آن نسبت به قبل شد. با این تفاسیر، حالا نمایندگی تویوتا در ایران تصمیم گرفته است که بعد از غیبتی نسبتا طولانیمدت و البته با وجود موفقیت قابل توجه مدل NX در بازار داخلی، نسل چهارم RX را نیز با پیشرانه 4 سیلندر و یعنی مدل RX200t به کشور وارد کند و این درحالی است که گفته میشود این نسل از RX در سال 2016، لقب پرفروشترین مدل لکسوس را به خود اختصاص داده است.
طراحی ظاهری
در نسل فعلی لکسوس RX علاوه بر ویژگیهای یک شاسیبلند لوکس، شاهد چهرهای اسپرتتر و تهاجمیتر نسبت به مدل قبلی هستیم که از جمله ویژگیهای بارز آن میتوان به استفاده متعدد از خطوط شارپ و زوایای شکسته، فرم متفاوت و جالب توجه ستونهای عقب و همچنین حجمپردازیهای نسبتا اغراقآمیز اشاره کرد و البته برخی از این خصوصیات ظاهری در اکثر مدلهای جدید لکسوس مانند NX نیز دیده میشود. همچنین مشتریان این مدل از RX میتوانند مدل F Sport آن را نیز خریداری کنند که با وجود جلوپنجره توریشکل سیاه رنگ، دفیوزرهای متفاوت، آینههای جانبی سیاه و رینگهای 20 اینچی تیره، جلوهای اسپرتتر را به نمایش میگذارد.
کابین و امکانات رفاهی
یقینا RX به عنوان یک شاسیبلند کلاس متوسط و با وجود ابعاد بزرگتر نسبت به NX، فضای جادارتری را در اختیار سرنشینان میدهد و این تفاوت، هم در ردیف عقب و هم در محفظه بار آن کاملا محسوس است. همچنین در این خودرو نیز مانند دیگر مدلهای لکسس شاهد کیفیت خوب متریال داخلی و البته صندلیهای نرم و راحت برای سرنشینان جلو و عقب هستیم و طبق معمول، تنوع تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی آن در این کلاس و رنج قیمت، تا حد زیادی رضایت شما را جلب میکند.
با این وجود، سیستم Keyless، نورپردازی زیر دستگیره درها، داشبورد چرم، تنظیم برقی صندلیهای جلو با حافظه، تنظیم برقی غربیلک فرمان با حافظه، گرمکن و تهویه صندلیهای جلو، گرمکن صندلیهای عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک دونقطهای، سقف پانورامیک، پرده شیشههای جانبی عقب، نمایشگر و نویگیشن، TV، بلوتوث، نمایشگرهای ردیف عقب با هدفون وایرلس، سیستم صوتی مارک لوینسون با 15 اسپیکر، پخش DVD، شارژر وایرلس تلفن همراه، قابلیت تاشوندگی برقی صندلیهای عقب، سیستم نورپردازی مخفی داخل کابین، شیشههای دودی عقب، چراغ جلوهای فول LED با سیستم شستوشو و قابلیت تنظیم هوشمند بازه نور، کروز کنترل هوشمند و سیستم پیشگیری از تصادف در جلو، سیستم حرکت بین خطوط، سیستم هشدار نقطه کور، هدآپ دیسپلی، درب برقی صندوق عقب (با قابلیت باز شدن به هنگام قرار دادن دست در مقابل سنسور آن) و همچنین قابلیت استارت از طریق ریموت کنترل به عنوان مهمترین تجهیزات این نسل از RX شناخته میشوند که البته برخی از آنها فقط به صورت سفارشی و یعنی در مدلهای فول آپشن قابل دسترس هستند.
مشخصات فنی
پیشرانه RX200t دقیقا همان پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری و توربوشارژی است که در مدل NX200t وجود دارد و قدرت 235 اسب بخار را همراه با گشتاور 350 نیوتن متر در اختیار شما قرار میدهد و ضمنا گیربکس این خودرو نیز از نوع 6 دنده اتوماتیک است و بسته به نوع برنامهریزی ECU و تغییراتی که در سفارشات کشورهای مختلف وجود دارد، شتاب اولیه 9.2 الی 9.5 ثانیهای را به نمایش میگذارد.
علاوه بر این، سیستم Drive mode Select در این نسل از RX، امکان انتخاب وضعیت رانندگی در حالتهای Normal ، (اقتصادی)ECO، اسپرت و اسپرت پلاس را برای شما فراهم میکند که طبیعتا انتخاب هریک از آنها موجب تغییراتی در وضعیت تعویض دندهها، واکنش پدال گاز و ترمز، برنامه سیستمهای کنترل پایداری و همچنین فرمانپذیری میشود و همچنین با وجود سیستم تعلیق تطبیقی میتوانید از یک سواری کاملا نرم و بیصدا با این شاسیبلند لوکس لذت ببرید.
گزارش تصویری از خط تولید آئودی در چین
تاریخ انتشار:95/12/14
خط تولید محصولات آئودی و فولکس واگن در کارخانه فاو در شهر چانگچون مرکز استان جیلین چین به صورت دو شیفت کاری 10 و 8 ساعت 13 مدل خودرو را تولید و راهی بازار چین میکند.
خط تولید محصولات آئودی و فولکس واگن در کارخانه فاو در شهر چانگچون مرکز استان جیلین چین به صورت دو شیفت کاری 10 و 8 ساعت 13 مدل خودرو را تولید و راهی بازار چین می کند.
در این واحد تولیدی تقریبا روزانه 10 هزار دستگاه خودرو به کمک 30 هزار نیروی انسانی تولید می شود. در سال 2016 در این واحد حدود یک میلیون و 900 هزار دستگاه فولکس واگن و آئودی تولید شده است.
در یکی از خطوط تولید کارخانه فاو در شهر چانگچون 60 درصد از سبد محصولات متعلق به فولکس واگن و 40 درصد به آئودی اختصاص دارد. در محصولات قدیمی این دو برند چینی به 80 درصد ساخت داخل و در محصولات جدید به 50 درصد ساخت داخل دست پیدا کرده اند.
مهمانان جدید ریگان برای بازار خودرو ایران
تاریخ انتشار:95/12/14
شرکت ریگان خودرو سال 1386 آغاز به کار کرد. فعالیت اصلی این شرکت در زمینه های طراحی و توسعه، ساخت و تولید و مونتاژ، خرید و فروش و توزیع، صادرات و واردات و بازرگانی وسایل نقلیه و قطعات و اجزای وابسته است.
در سال 1392 پس از یک دوره وقفه در فعالیتهای شرکت به دلیل شرایط حاکم بر صنعت خودرو به ویژه صنایع خودروسازی کرمان و همچنین گسترش همکاری شرکتهای گروه صنایع خودروسازی کرمان با شرکتهای معتبر خودروسازی چین، با تعریف ماموریت جدید، شرکت ریگان خودرو از سوی صنایع خودروسازی کرمان به منظور تأمین موتور و گیربکس خودروهای تولیدی شرکت کرمان موتور با برند JAC، مذاکرات با شرکت DAE به عنوان بزرگترین تولیدکننده موتور و گیربکس میتسوبیشی در چین را آغاز کرده که در همین راستا در ابتدای سال 1394 موفق شد با مشارکت شرکت مذکور و ایجاد تغییرات در مدیریت شرکت ریگان خودرو با همکاری فنی و سرمایهگذاری مشترک، برای تولید موتور و گیربکس با دانش فنی میتسوبیشی فعالیت خودر را در این زمینه آغاز کند. مضافا اینکه در زمینه تولید گیربکس اتوماتیک نیز درصدد راهاندازی خطوط تولید یک مدل از محصولات ZF است. همچنین در زمینه ساخت خودروهای سواری در کلاسهای مختلف، شرکت ریگان خودرو با چند خودروساز آسیایی و اروپایی مذاکره کرده که در همین راستا با اتمام مطالعات فازی، طرح نهایی شامل برنامهریزی 2 ساله تا تولید اولین محصول خودرویی را به سرانجام رسانده است و قصد دارد جایگاه برتر کیفی در این حوزه از صنعت را کسب کند.
فعالیتها و محصولات ریگانخودرو
در حال حاضر شرکت ریگان خودرو با همکاری کمپانیهای Leopaard و Hawtai چین قصد تولید خودروهای CS10 و A25 در کلاس SUV شهری دارد. در همین راستا خودروی Terracan که یک SUV بزرگ با قابلیتهای آفرود است را برای بازاریابی و بررسی شرایط فروش در این کلاس به نمایش گذاشته است. از دیگر برنامههای این شرکت، تولید انواع قوای محرکه با قابلیت استفاده روی انواع خودروهای سواری است که هم اکنون و برای اولین محصول، موتور 5/1 لیتری توربو با استاندارد یورو 5 در دستور کار قرار گرفته است. طرحریزی خطوط تولید گیربکسهای اتوماتیک نیز از دیگر برنامههای شرکت است که در کلیه موارد یاد شده فازهای مطالعات و پیشنیاز پروژه به پایان رسیده و تمامی طرحهای یاد شده در فاز آغازین قرار دارند.
انتشار پیش نمایشی از نسل آینده هیوندای سوناتا
تاریخ انتشار:95/12/11
به تازگی شرکت خودروسازی هیوندای روشی متفاوت در پیش گرفته و پیش از معرفی رسمی خودروی جدید خود در قالب پروژهای فیس لیفت، طرحهای کشیده شده بر روی کاغذ را منتشر کرده است.
در این پیش نمایش تقریبا نمای کلی اتومبیل چه در قسمت جلو و چه در قسمت عقب به نمایش گذاشته شده است.
معمولا پیش نمایشهایی که توسط شرکتهای بزرگ خودروسازی منتشر میشود، در یک تصویر کاملا تاریک با خطوط روشن و یا در نشان دادن یکی از قسمتهای طراحی ماشین خلاصه میشود تا ذهن مخاطبان برای معرفی رسمی آماده شود، ولی به تازگی شرکت خودروسازی هیوندای روشی متفاوت در پیش گرفته و پیش از معرفی رسمی خودروی جدید خود در قالب پروژهای فیس لیفت، طرحهای کشیده شده بر روی کاغذ را منتشر کرده است که تقریبا نمای کلی اتومبیل چه در قسمت جلو و چه در قسمت عقب به نمایش گذاشته شده است.
پروژهای که موضوع اصلی بحث ماست و در عنوان خبر هم اشارهای به آن داشتیم، مربوط به انتشار پیش نمایشی توسط شرکت خودروسازی هیوندای میشود که در آن طرح نسخه فیس لیفت هیوندای سوناتا به تصویر کشیده شده است و برمبنای همین طرح میتوان پیش از معرفی رسمی خودرو، کاملا با طراحی جلو و عقب هیوندای سوناتا فیس لیفت آشنا شد که حالا درست مثل سایر محصولات جدید هیوندای، از نسل جدید طراحی هیوندای سود میبرد که متشکل از جلوپنجرهای بزرگ شش ضلعی، چراغهای پیشانی اخم کرده از نوع LED و همچنین دو ورودی هوا در اطراف سپر است. اما در قسمت عقب خودرو میتوان یک طراحی کاملا جدید و چشم نواز را دید که در دو طرف سپر آن خروجیهای اگزوز قرار گرفته و چراغهای عقب جدید برای آن طراحی شده است که طرح داخلی آن شبیه به چراغهای لامبورگینی از آب درآمده است.
نکته بسیار مهم و قابل توجه این پیش نمایش هم میتواند تایید حضور نسخهای اسپرت تحت عنوان “توربو” براساس هیوندای سوناتا باشد که از یک طراحی تهاجمیتر و اسپرت سود میبرد. بدین شکل که در قسمت جلو چراغهایی تاریکتر، جلوپنجرهای مشکی با زنبوریهای متفاوت داخلی و همچنین دو ورودی هوای بزرگتر اطراف سپر قالب گیری شده است. در عقب خودرو هم میتوان چراغهای خطر مشکی، سیستم اگزوزی جدید با طرح اسپرت و در نهایت یک دیفیوزر نسبتا بزرگ را زیر سپر عقب و مابین خروجیهای اگزوز مشاهده کرد.
در آخر همانطور که اطلاع دارید، به هنگام انتشار تصاویر پیش نمایش اطلاعات محدودی از مشخصات فنی ارائه میشود و این موضوع برای فیس لیفت سوناتا هم صادق است، پس باید تا معرفی رسمی این دو محصول صبر کرد و دید که شرکت خودروسازی هیوندای علاوه بر ظاهری جذابتر و اسپرت، چه برنامهای هم برای بخش فنی اتومبیل تدارک دیده است.
اولین تیزر از میتسوبیشی اکلیپس کراس
تاریخ انتشار:95/12/11
شایعات حقیقت داشتند. میتسوبیشی بازگشتی دوستداشتنی به نامی داشته که از سال 1989 تا 2012 برای خودروهای اسپورت خود بکار برده اما این بار نام “اکلیپس” برای یک کراس اوور انتخاب شده است. این خودرو که بهصورت رسمی اکلیپس کراس نامیده شده کراس اوور جدید میتسوبیشی بوده که به برادران خود یعنی ASX و اوت لندر ملحق خواهد شد. نمایش عمومی این خودرو در نمایشگاه خودروی ژنو 2017 در ماه آینده خواهد بود.
جدیدترین تیزر منتشر شده از این خودرو تأکید میکند که طراحی این خودرو بسیار به کانسپت XR-PHEV معرفی شده در سال 2013 و بهروز شده در سال 2015 با نام XR-PHEV II وفادار است. از نظر ابعادی این خودرو در جایگاهی بالاتر از ASX و پایینتر از اوت لندر قرار خواهد گرفت.
طراحان میتسوبیشی طراحی گوشهدار را در دستور کار داشته و خط شانهی مسلطی در بخش دستگیرهی دربها و همچنین خط سقف شیبداری را برای ایجاد پروفایلی اسپورت ایجاد کردهاند. همانگونه که در کانسپت XR-PHEV II یاد شده میبینیم، اکلیپس کراس جدید از چراغهای عقب قرار گرفته در ارتفاعی بالا برخوردار است. یک جلوپنجرهی بزرگ در بخش جلوی بر سایر اجزا غلبه خواهد داشت. چراغهای جلو طراحی صافتر و صیقلیتری داشته و از نوار LED روز روشن بهره خواهد برد.
هنوز جزئیات کامل قوای محرکهی این خودرو منتشر نشده اما میدانیم که حداقل در نسخهی آمریکایی شاهد استفاده از پیشرانهی 4 سیلندر توربوی جدید خواهیم بود. در بازارهای دیگری چون اروپا احتمالاً پیشرانهی 1.6 لیتری توربودیزل ASX انتخاب بهتری خواهد بود. مدتی پس از معرفی این خودرو نسخهی پلاگین هیبریدی آن نیز ارائه خواهد شد. میتسوبیشی این خودرو را بهترین ساختهی خود تاکنون میداند.
فورد رسما از فیستا ST جدید رونمایی کرد
تاریخ انتشار:95/12/10
تنها چند روز مانده به آغاز به کار نمایشگاه ژنو 2017، فورد بهصورت رسمی از نسل جدید فیستا ST رونمایی کرد.
این هاچبک داغ که بر پایهی نسخههای معمولی ساخته شده از پیشرانهی سه سیلندر 1.5 لیتری توسعه یافته با قدرت 197 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتون متر سود میبرد که به آن اجازه میدهد تا در 6.7 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. این زمان 0.2 ثانیه سریع تر از قبل است.
علاوه بر این، فیستا ST جدید بنا به ادعای فورد دارای اولین سیستم غیرفعال سازی سیلندر در صنعت خودرو برای پیشرانههای سه سیلندر است. این سیستم در شرایطی که حداکثر عملکرد خودرو نیاز نیست باعث کاهش مصرف سوخت میشود و میزان آلایندگی را به میزان 114 گرم در هر کیلومتر کاهش میدهد. این تکنولوژی میتواند یک سیلندر را در 12 میلیثانیه (20 بار سریعتر از پلک زدن) فعال یا غیرفعال کند.
با استفاده از شاسی تیون شدهی فورد، فیستا ST پاسخی محکم به رنو کلیو RS، اوپل کورسا OPC و فولکسواگن پولو GTI خواهد بود. پاسخ فورد به این حریفان سیستم ESC سه حالته است که به راننده اجازه میدهد تا بین دخالت کامل سیستم، غیرفعال سازی کامل و دخالت محدود wide-slip یکی را انتخاب کند.
فورد فیستا ST 2018 که دو فرم بدنهی 3 و 5 درب در دسترس است با استایل خارجی متمایزی عرضه میشود که باعث میشود این خودرو نسبت به مدلهای عادی برجستهتر شود. از جمله این ویژگیها میتوان به جلوپنجرهی منحصربهفرد، سپرهای ویژه، اسپویلر نصب شده روی سقف و رینگهای آلیاژی 18 اینچی با طراحی متفاوت اشاره کرد.
داخل کابین این هاچبک کلاس B میتوان صندلیهای ریکارو و غربیلک فرمان D شکل را دید اما خریدارانی که شخصیسازی بیشتری را میخواهند میتوانند تریم عناصر سفارشی برای غربیلک فرمان، اهرم تعویض دنده و قطعات روی داشبورد را تحویل بگیرند.
اما در بخش میانی داشبورد شاهد استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی SYNC 3 هستیم که از صفحهنمایش 8 اینچی استفاده کرده و دارای ویژگیهای صوتی، سیستم ناوبری و اتصال تلفنهای هوشمند از طریق اپل کارپلی و اندروید اتو است. این خودرو را میتوان با سیستم صوتی مرغوب B&O نیز سفارش داد.
فورد میگوید نسل جدید فیستا ST را از اوایل سال 2018 به فروش خواهد رساند. بهای این خودرو اندکی قبل از عرضهی آن اعلام خواهد شد.
آلپینا B5 جدید در نمایشگاه ژنو معرفی می شود
تاریخ انتشار:95/12/10
اگرچه بامو به توسعهی نسل جدید M5 ادامه میدهد اما آلپینا تقریباً کار خود روی مدل جدید B5 بای توربو را به اتمام رسانده و برای معرفی این خودرو در نمایشگاه خودروی ژنو 2017 آماده میشود.
جدیدترین ساختهی آلپینا بر پایهی سری 5 نسل G30 ساخته شده و بنابراین پارامترهایی برای تبدیل شدن به بهترین محصول آلپینا را دارد مخصوصاً اینکه برای ساخت این خودرو از پلتفرم CLAR بامو کمک گرفته شده است.
نسل فعلی B5 از پیشرانهی 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربو با قدرت 591 اسب بخار استفاده میکند بنابراین بدیهی است که نسل جدید B5 حداقل همین میزان قدرت را خواهد داشت. قدرت عظیم یاد شده به همراه زیرساخت سبکتر این خودرو باعث خواهد شد که نسل جدید این خودرو بهطور قابلتوجهی سریعتر از B5 فعلی باشد.
اندکی پس از معرفی B5، آلپینا مدل B5 تورینگ را نیز برای جنگ با مدلهایی چون آئودی RS6 آوانت و مرسدس-ای ام جی E63 استیت عرضه خواهد کرد. همانگونه که میدانید خود بامو مدلی این چنینی را تولید نخواهد کرد.
آلفارومئو جیولیا کوپه در نمایشگاه ژنو معرفی می شود؟
تاریخ انتشار:95/12/09
گفته شده آلفارومئو آمادهی رونمایی از جیولیا کوپه در نمایشگاه خودروی ژنو در ماه آینده است.
این خودرو که طبق شنیدهها نام Sprint را خواهد گرفت بهطور مستقیم به جنگ رقبایی چون مرسدس بنز C کلاس کوپه، ب ام و سری 4 کوپه و آئودی A5 کوپه خواهد رفت و سومین مدل آلفارومئو خواهد بود که از پلتفرم جیورجیوی شرکت استفاده میکند.
نشریه استرالیایی موتورینگ ادعا میکند در زمان رونمایی محلی از نسخهی سدان جیولیا صحبتهایی را هم دربارهی برادر کوپه شنیده است.
همانند برادر سدان، جیولیا Sprint با همان طیف پیشرانهها عرضه خواهد شد. از جملهی این پیشرانهها میتوان به نسخهی 6 سیلندر 2.9 لیتری توئین توربوی مدل جیولیا کوادروفولیو اشاره کرد. مدل کوپه با این پیشرانه به مصاف رقبای کوپهی پرفورمنس خود خواهد رفت.
البته عرضهی این خودرو پایانبخش گسترش بیشتر محصولات آلفا نخواهد بود.
انتظار میرود آلفارومئو در آینده نسخههای کانورتیبل و اسپورت واگن جیولیا را نیز عرضه کند.
توضیح: رندر به X-Tomi Design تعلق دارد.
برنامهریزی رنو برای تولید مستقل خودروی ارزان قیمت
تاریخ انتشار:95/12/09
رئیس انجمن قطعهسازان با اشاره به برنامهریزی شرکت رنو فرانسه برای تولید مستقل خودرو در ایران در کنار تولید مشترک با خودروسازان ایرانی و سازمان گسترش، گفت: مدیران رنو به دنبال تولید محصولات ارزان قیمت در ایران هستند.
رضا رضایی اظهار داشت: اینطور که از برنامهریزی رنو مشخص است این شرکت خودروسازی به دنبال رشد فزاینده تولیدش در ایران است و قصد دارد به طور مستقل در کشورمان سرمایهگذاری کند.
وی تصریح کرد: خرید ۵۰ درصد سهام سایپای کاشانی یا سایپای بنرو و یا فعالیتهای دیگر رنو نشان میدهد که این شرکت قصد دارد با حجم گستردهتر و خودروهای متنوعتر در ایران حضور داشته باشد.
وی ادامه داد: این میزان علاقهمندی که در رنو وجود دارد، در شرکتهای دیگر خودروساز خارجی دیده نشده است.
رضایی پیشبینی کرد حضور رنو در بازار ایران در آیندهای نزدیک پررنگتر شود.
وی با بیان اینکه رنو سعی دارد به صورت مستقل در ایران سرمایهگذاری و تولید خودرو کند، گفت: طی مذاکراتی که با مدیران رنو داشتیم، آنها اظهار علاقه کردند که در ایران به طور مستقل خودرو تولید کنند.
وی ادامه داد: رنو بازار ایران را رصد کرده و میداند که بازار برای خرید چه خودروهایی کشش دارد. این موضوع را میتوان از میزان استقبال مردم از خرید پراید متوجه شد که به دلیل قیمت پایین این خودرو، بیشترین فروش را در بازار دارد.
رئیس انجمن قطعهسازان با بیان اینکه بازار ایران برای خرید خودروهای زیر ۵۰ میلیون تومان و به ویژه کمتر از ۳۰ میلیون تومان تمایل بیشتری دارد، گفت: رنو سعی میکند خودروهایی که با بازار ایران همخوانی دارد را در اینجا عرضه کند و به ویژه در بخش تولید به دنبال خودروهای گرانقیمت نخواهد رفت.
وی اظهارداشت: ممکن است رنو خودروهای گران قیمت خود را از طریق واردات در بازار ایران عرضه کند اما برای تولید خودرو در کشورمان سراغ محصولات ارزان قیمت خواهد رفت.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا رنو در این مورد بحثی با قطعهسازان نیز داشته است؟ گفت: خیر، هنوز بحثی مطرح نشده است.
نسخه مخصوصی از تویوتا هایلوکس مالزی عرضه می شود
تاریخ انتشار:95/12/08
تویوتا نسخه مخصوص هایلوکس 2.4G AT را به عنوان اولین محصول جدید خود در سال جاری، در بازار مالزی عرضه کرد.
این خودرو با قیمت 28285 دلار عرضه شده و اکنون آماده پیش فروش است.
تویوتا هایلوکس 2.4G AT لیمیتد ادیشن بر اساس نسخه 2.4G AT این وانت پیکاپ ساخته شده است. بدنه این نسخه مخصوص با ویژگی هایی همچون جلوپنجره مشکی، ماحفظ سپر، روکش چراغ های جلو با رنگ خاکستری تیره، روکش چراغ های مه شکن خاکستری تیره براق، روکش کاپوت خاکستری تیره، آینه های مشکی، طراحی فیبر کربنی روی ستون های مرکزی و روکش چراغ های عقب با روکش خاکستری تیره جذاب تر شده است. از دیگر هایلایت های این خودرو می توان به نواری اسپرت روی کاپوت، برچسبی مشکی روی سقف، نوارهای مخصوص در کناره ها و در صندوق عقب، گلگیرهای با روکش مشکی، رینگ های تیره شده و ریل های سقف تزئینی اشاره کرد. هیچ تغییری در کابین این خودرو اعمال نشده است.
تویوتا هایلوکس 2.4G لیمیتد ادیشن از ویژگی های مشابه هایلوکس 2.4G استاندارد بهره می برد. زیر کاپوت این خودرو موتور 2.4 لیتری 2GD-FTV چهار سیلندر دیزلی با قدرت 110 کیلووات و گشتاور 400 نیوتون متر تعبیه شده است. نیروی این موتور از طریق گیربکس اتوماتیک شش سرعته به چرخ ها منتقل می شود.
هیوندای i30 استیشن جدید را بیشتر بشناسیم
تاریخ انتشار:95/12/08
شرکت هیوندای در نمایشگاه خودروی ژنو که ماه مارس برگزار خواهد شد قصد دارد نسل جدید خودروی i30 استیشن خود را معرفی جهانی کند.
این خودرو برای آمریکاییها بسیار آشناست، دلیل آن این است که سری i30 هیوندای در فرم یک هاچ بک 5 درب و با نام النترا جی تی در این کشور وجود دارد و آخرین مدل آن اوایل همین ماه میلادی در نمایشگاه خودروی شیکاگو رونمایی شده است.
در حالی که در سال 2006 هیوندای مدل استیشن نسل اول i30 را با نام النترا تورینگ وارد بازار آمریکا و کانادا کرده بود، طی دو نسل بعدی این خودرو، مقامات این شرکت کرهای به فروش تنها مدل هاچ بک در بازار آمریکای شمالی بسنده کردند.
هیوندای i30 استیشن جدید 245 میلی متر طول بیشتر در مقایسه با هاچ بک جدید این خودرو دارد و از آن جایی که فاصله بین دو محور دست نخورده و معادل 2650 میلی متر باقی مانده، بیشتر این فضای اضافی روی اکسل عقب قرار گرفته است. نتیجه این امر افزایش زیاد فضای بار به 602 لیتر در مقایسه با 395 لیتر مدل هاچ بک شده است. با خواباندن صندلیهای ردیف عقب، این فضا به 1650 لیتر افزایش میکند که در مقایسه با مدلهای استیشن فولکس واگن گلف، اوپل آسترا و فورد فوکوس بسیار قابل توجه است.
اروپاییها هنگام خرید این خودرو میتوانند از سه موتور بنزینی که شامل یک نسخه 118 اسب بخاری 1 لیتری سه سیلندر و یک مدل 138 اسب بخاری 1.4 لیتری چهار سیلندر و همچنین از سه نسخه متفاوت موتور دیزلی 1.6 لیتری هیوندای با 94، 108 و 131 اسب بخار نیرو یکی را انتخاب کنند. یک گیربکس شش دنده دستی به صورت استاندارد روی همه مدلها نصب خواهد شد. برای برخی از موتورها یک گیربکس دو کلاچه هفت دنده اتومات آن هم فقط روی مدلهای دیفرانسیل جلو ارائه خواهد شد.
فروش i30 استیشن جدید در اروپا از نیمه دوم سال فعلی میلادی قرار است آغاز شود.
نگاهی به جدیدترین ویرایش E کلاس ایامجی
کلاس جیتی به همراه خانواده!
تاریخ انتشار:95/12/07
در سال گذشته شاهد آن بودیم که مرسدسبنز تمام وقت خود را برای رقابت ایامجی GT با پورشه جیتیاس، نیسان جیتیآر و جگوار افتایپ هدر داد.
به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، این در حالی بود که این جیتی برای خودش شخصیت مستقلی داشت. این وقت تلف کردن مرسدسبنز او را به کلی از رسالتی که داشت، دور کرد. کاراکتر بنز در سال 2016 کاراکتر یک خودروساز پرهیاهو برای رسیدن به رتبههای عالی مسابقات بود. اما مرسدسبنز یک برند با اصالت است که گاهی هم دستی بر آتش اسپورتها میکشد. این فلسفه در ابتدای سال جاری میلادی به کلی دستخوش تغییر شد. شرکت به مسیری که باید در آن قرار میگرفت، برگشت. جدیدترین ویرایش نسل جدید E کلاس با دستکاریهای مهندسی AMG ناگهان تبدیل به یکی از تاثیرگذارترین اسپورتهای خانوادگی دنیا شد. این همان چیزی است که بنز را از بقیه متمایز میکند. خودرویی که اصالت از سر و رویش میبارد و با استادی تمام توانسته بخش عظیمی از مشتریان جوان و پا به سن گذاشته را به سوی خود بکشد. این خودرو شاید یک کابوس وهمانگیز برای همکلاسانش نباشد ولی بهطور حتم یک خبر تلخ برای آنها تلقی میشود. آلمانها معجونی را روانه بازار کردهاند که هیچ نیازی را پاسخنداده، نمیگذارد. بهطور حتم باید منتظر پاسخ آئودی و بامو در این زمینه باشیم.
هنوز هم اول در نسل پنجم
مرسدس از اواسط سال 2015 میلادی بهصورت رسمی خداحافظی با E کلاسهای کد W212 را استارت زد. تا اینکه سرانجام بعد از 48 ماه تحقیق و توسعه و ساخت بیش از 1200 نمونه پروتوتایپ آزمایشی و پیمودن بیش از 12 میلیون کیلومتر آزمونهای سردسیری و گرمسیری، بهصورت رسمی از W213 که در حقیقت پنجمین نسل از E کلاسهای مرسدسبنز بود، پردهبرداری کرد. این خودرو در آخرین ماههای سال گذشته بهصورت نمادین در نمایشگاه دیترویت آمریکا رونمایی شد. گفته میشود کمپانی مرسدس برای این نسل چیزی بیش از یک میلیارد یورو سرمایهگذاری کرده بود. این خودرو حسن ختامی بود بر یکی از جنجالیترین نسلهای E کلاس. در حقیقت نمونه قبلی این خودرو به قدری در زمینه طراحی با فراز و نشیب رفتار کرد که حتی سر و صدای موافقان برند را نیز درآورد. اینطور به نظر میرسید که مرسدس هنوز درون سازمان خود به یک جمعبندی اساسی درباره طراحی آن نرسیده بود. ابتدا نمونه کشیده با چراغ جلوهای جدا از هم را ساخت سپس سراغ نمونه به هم چسبیده منحنیشکل رفت ولی باز هم از ساخت آن راضی نشد. مرسدس مایل بود تا نسل جدید چیزی باشد شبیه C کلاسهای جدید. آنها این نظر را سرانجام در پنجمین ویرایش از E کلاس اجرا کردند. حالا دیگر میشود اینطور عنوان کرد که تمام سواریهای شرکت شبیه هم شدهاند. از GLA گرفته تا S کلاس فوق لوکس. همین نرمتر کردن زوایای جانبی برای خودرو یک موهبت بود. آنها توانستند ضریب اصطکاک را از 25/ 0 واحد به 23/ 0 واحد کاهش دهند و در کلاس خود تبدیل به یک سمبل شوند. اما شاید در کنار تمام آپشنهای بیشمار این خودرو، بزرگترین مزیت آن سیستم هوشمند «درایو پایلوت» باشد. سیستمی که به واسطه آن خودرو تا سرعت 130 کیلومتر در ساعت با کنترل کامل رادارهای همهجانبه حرکت میکرد. البته معلوم است که شرکت با این سیستم دارد خود را برای عرضه خودروهای خودران آماده میکند. ترمزگیری خودکار در صورت توقف ناگهانی خودروی روبهرویی، هشدار نسبت به انحراف از مسیر مستقیم و کنترل صوتی تمام نقاط کور چیزهایی است که در دنیای مدرن به کمک یک راننده آماتور میآید. همچنین درباره این خودرو سیستم جلوگیری از تصادف نیز معروف است که به عابران پیاده و خودروهای جانبی در صورتی که حواسشان به حرکت این خودرو نباشد بهصورت خودکار هشدار صوتی میدهد. این یکی از اولین محصولاتی است که میشود آن را از طریق تلفنهای همراه کنترل کرد. مثلا خودرو را از پارک بیرون آورد یا اینکه بعد از پیاده شدن آن را به جای پارک هدایت کرد. اولینباری که مرسدسبنز از LEDهای سازگارپذیر با محیط اطراف استفاده کرد در سال 2014 و روی مدل لوکس CLS بود. حالا این خودرو نیز با کمال افتخار سری جدید این چراغهای هوشمند را به نمایش گذاشته است. این تنها مربوط به چرخش لامپ همزمان با چرخش فرمان نمیشود. میزان پرتاب نور، تنظیم ارتفاع و حتی میزان قابل تغییر لامپ چپ و راست ویژگیهایی است که در کمتر خودرویی دیده میشود.
ما هم قبول داریم که این قویترین ویرایش E کلاس ایامجی نیست. اما شما هم باید این را قبول کنید که E43 مدرنترین محصول مرسدسبنز است. چراکه پیشرانه آن برای اولینبار است که استفاده میشود. یعنی پیشتر سابقه نداشته که بنزیها از این بلوک روی مدل دیگری نیز بهره بگیرند. داریم درباره موتور 3 لیتری شش سیلندر V شکلی صحبت میکنیم که به لطف 2 توربوشارژر میتواند 396 اسببخار نیرو را در 6100 دور در دقیقه و 520 نیوتنمتر گشتاور را در 2500 دور در دقیقه فراهم کند. این سدان زیبا با سیلندرهای 88 میلیمتری خود به ضریب تراکم 7/ 10 بر یک دست پیدا کرده است که چندان هم بد به نظر نمیآید. شاید فرمت طراحی منحنی گونه و زوایای نرم این خودرو کمی ابعادش را از چیزی که هست کوچکتر کرده است. اما این در حالی است که طول، عرض ارتفاع این E43 به ترتیب 4943، 1852 و 1448 میلیمتر از آب درآمده است. فاصله بین دو محور آن نیز 2939 میلیمتر شده است. این اعداد به خوبی نشان میدهند که مرسدسبنز فوق هنوز یکی از بهترینها در کلاس سدانهای فولسایز تجملی است. با فراهم کردن فضای داخلی معادل 3 متر مکعب، تمام 5 نفر سرنشین آن محیطی بسیار باز و دلشگا را شاهد هستند. باز هم اینطور به نظر میآید که صندوق عقب انحنایی این خودرو آنقدر کوچک است که فضایی برای قرار دادن اسباب و اثاثیه موجود نیست. اما این خودرو با در اختیار قرار دادن فضایی معادل 540 لیتر حتی خود را نزدیک به کلاس شاسیبلندها کرده است. خیلی عجیب است که این خودرو با تمام بزرگی و آن همه آپشن چطور هنوز وزنش از 1750 کیلوگرم فراتر نرفته است؟ البته وزن نهایی آن با 650 کیلوگرم باری که میتواند حمل کند 2415 کیلوگرم محاسبه شده است. در نسخههای استاندارد E کلاس شاهد استفاده مرسدسبنز از تایرهای 315.30 میلیمتری 19 اینچی هستیم. اما در این خودرو به طرزی عجیب میتوانیم از لاستیکهای فوق عریض 345.5 میلیمتری 20 اینچی استفاده کنیم. یک پیشرانه بسیار تازهنفس در کنار جعبهدنده مدرن 9 سرعته اتوماتیک و یک سیستم انتقال قدرت چهار چرخ متحرک که مرسدسبنز نام آن را از قدیم 4Matic گذاشته، نوید یک عملکرد عالی را روی پیست میدهد. مرسدسبنز E43 AMG میتواند صفر تا صد را در 4/ 4 ثانیه بپیماید. شتاب صفر تا 150 آن 2/ 9، صفر تا 200 معادل 6/ 17 و در نهایت شتاب صفر تا 270 کیلومتر در ساعت آن 3/ 61 ثانیه ثبت شده است. در نظر داشته باشید که این رکوردها برای یک سدان خانوادگی است. این آلمانی 400 متر را در 7/ 12 ثانیه آن هم با سرعت 173 کیلومتر در ساعت میپیماید. پیمایش مسیر صاف یک کیلومتری برای آن فقط 3/ 23 ثانیه زمان میطلبد. جعبهدنده مدرن 9 سرعته تاثیر خود را در شتاب ثانویه میگذارد. مثلا شتابگیری از 60 تا 100 کیلومتر در ساعت با این خودرو فقط 4/ 2 ثانیه طول میکشد. از 80 تا 120 دقیقا 2/ 3 و از 100 تا 180 کیلومتر در ساعت معادل 4/ 9 ثانیه زمان نیاز دارد. مصرف میانگین E43 چیزی حدود 13 لیتر در هر 100 کیلومتر است. این یعنی با احتساب یک باک 66 لیتری با یک بار سوختگیری میتوان معادل 500 کیلومتر با آن پیمایش داشت.
نظر دیگران
AUTO EXPRESS
بنز استاد ترکیب تمام چیزهایی است که کمتر میشود آنها را یک جا دید. مثلا دور هم آوردن یک جعبهدنده 9 سرعته و هماهنگ کردن آن با سیستم انتقال قدرت 4WD کاری نیست که از عهده هر خودروسازی بربیاید. مرسدسبنز E43 خودش را از بامو M5 جدا کرده از نظر کارآیی و فرم بدنه خود را به آئودی S6 نزدیک کرده است. البته بسیاری بر این باورند که شاید رقیب اصلی او جگوار XF باشد. مرسدسبنز تجربه کد 43 را پیش از این با C کلاس مزهمزه کرده بود. این خودرو اگر در کنسول میانی خود مودهای تغییر رفتار را نداشت آن وقت چطور میشد آن را کنترل کرد؟
AUTO WEEK
رویکرد اخیر بنز کاملا مشخص است. آنها دیگر تمایلی برای استفاده از پیشرانههای حجیم پر سر و صدای قدیم ندارند. وقتی میشود با دو توربوشارژر قدرت بالاتری را به دست آورد، چه نیازی است سراغ پیشرانههای 5 لیتری و بالاتر رفت؟ بخش اسپورتساز آنها نیز مانند همیشه در تمام قسمتها سنگ تمام گذاشته است. سدان E کلاس هیچگاه قرار نبوده که یک لوکس واقعی باشد. این نقش را باید S کلاس ایفا کند. ولی آنقدر این نسخه محبوب و دلچسب از آب در آمده که به نظر میآید شرکت باید یک تجدیدنظر اساسی در کلاسبندیهایش انجام دهد.
MOTOR TREND
هر بار که مرسدسبنز میخواهد محصول جدیدی را روانه بازار کند، یک دنیا نگاه رویش سنگینی میکند. تولیدات این شرکت نامدار تاثیراتی عمیق بر بازار سایر محصولات میگذارد. بهخصوص سگمنت D اروپا که در آن غولهایی مانند آئودی و بامو نیز انتظارش را میکشند. اما شرکت دیگر تجربه قدیم را تکرار نکرد. آنها سراغ یک موتور کاملا حرفهای رفتند تا در عین کوچکی، قدرتی بسیار بالا و مصرفی بسیار پایین داشته باشد. به نظر میرسد مرسدسبنز به درستی فهمید که تمرکز روی E63 با آن قلب بزرگش چندان هم سودآور نبوده است. در صورتی که E43 فقط 50 اسببخار از آن ضعیفتر است.
AUTO TRADER
سالی که گذشت، سالی سراسر از تنش برای اشتوتگارتیها بود. آنها تا میتوانستند برای برندینگ و جا انداختن نام سوپراسپورت جدیدشان یعنی AMG GT وقت و هزینه صرف کردند. تازه هنوز معلوم نیست آیا در این مسیر موفق شدند یا خیر؟ هرچه هست به نظر میرسد سال جدید میلادی برای آنها به گونهای دیگر استارت خورده است. آنها کمی محافظهکار شدهاند و دوباره به دنیای خانوادهها بازگشتهاند. ولی چه بازگشتی؟ شرکت هنوز هم گرایش اسپورتگرای خود را حفظ کرده است. آنها یکی از بهترین خروجیها را از یکی از سنگینترین سدانهای خود به دست آوردهاند. این بهطور قطع خبر بدی برای بامو سری 5 امپاور خواهد بود.
MOTOR REPORT
این یک انتخاب نخواهد بود. داریم درباره یک اجبار صحبت میکنیم. مشتری امروزی باید چنین خودرویی را برای خرید در نظر بگیرد. در دنیای امروزی نیاز به یک محصول جادار، قدرتمند، کممصرف، ایمن، کم استهلاک و با قیمتی مقرون به صرفه کاملا نیازی حیاتی است. مرسدسبنز E43 ایامجی هنوز هم میتواند خود را بهعنوان یک لوکس واقعی و یا یک اسپورت واقعی معرفی کند. داخل کابین آن یک نمایشگر 12.1 اینچی لمسی گنجانده شده که بر حسب انتخاب مشتری یا میتواند با سیستم عامل اندروید باشد یا اپل. از سلیقه شرکت در انتخاب سیستم صوتی «بورمستر» میتوان دریافت که این خودرو یک سدان خاص است.
DRIVE
وقتی اولین نسخههای نسل جدید E کلاس رونمایی شد، همه منتظر بودند ببینند شرکت بالاخره کی نسخه ایامجی آن را روانه بازار میکند؟ تقریبا همه میدانستند که E کلاسهای AMG جدید بهصورت سنتی از قلب برادرهای دیگر خود برای حضور در بازار استفاده میکند. اما شرکت همه را غافلگیر کرد. ناگهان در کاتالوگ فنی این خودرو یک موتور جدید با یک کد جدید به چشم خورد. 396 اسببخار برای یک بلوک V6 سه لیتری واقعا عالی است. گفته میشود 80 درصد گشتاور این خودرو تا دور موتور 2500 به چرخها منتقل میشود. بخش ایامجی برای بهبود آیرودینامیک کمی عرض خودرو را بیشتر کرده است. این چیزی است که کمتر کسی به آن دقت میکند.
نگاهی به برنامههای آتی فراری
تاریخ انتشار:95/12/07
شناختهشدهترین برند و نشان دنیای خودرو؟ فراری و اسب رقصانش! اینطور نیست؟ میلیونها نفر آرزوی مالکیت یک فراری را دارند؛ و اگرچه کمپانیهای رقیب تلاشهای بیشتری برای تولید محصولاتی در حد و اندازههای فراری را دارند اما تعداد معدودی از آنها موفق شدهاند.
یک کارمند بازنشستهی فراری به ما گفت که تقاضا برای محصولات فراری از میزان تولید آنها پیشی گرفته و این موضوع را در همه جای دنیا میتوان دید.
این روزها و با رشد مشتریان پولدار، بهجرئت میتوان گفت فراری به آسانی خودروهای خود را میفروشد. مشتریان زیادی وجود دارند که قادرند پولدار بودن خود را اثبات کرده و خود را لایق محصولات فراری بدانند.
امسال هفتادمین سالگرد تأسیس فراری است و این سالگرد مشابه همه خواهد بود. ماشین بازهای پولدار که خواهان خودرویی برای راندن و جلبتوجه هستند و سرمایهگذارانی که اجازه نمیدهند نور آفتاب به خودروهایشان بتابد به دنبال خرید از فراری خواهند بود. با میزان تولید پایین در هر سال، فراری هیچ نیازی به تلاش سختتر نمیبیند.
زمانی که ما گفتیم شاید فراری همانند بنتلی و رولزرویس وارد بازار شاسی بلندها شود سر خود را تکان داد. واکنش او به افرادی که میگویند خوشنودی از خود شاید در لباس جدیدی ظاهر شود این بود:
فراری تیری است که دقیقاً به هدف برخورد میکند.
او از تولید R8 توسط آئودی استقبال کرده و بازگشت هوندا با NSX و مک لارن 570S را دوست دارد. آنها دستهی جدیدی از مصرفکنندهها را جذب کرده و شاید بسیاری از افراد از خرید فراری صرفنظر کنند.
و البته همهچیز مثل خودروهای خیابانی این شرکت گلوبلبل نیست. دربارهی مسابقات پردردسر فرمول 1 صحبت میکنیم. سباستین فتل یکی از بهترینها بوده و خود را در مسابقات ژانویهی گذشته ثابت کرده است؛ اما او سزاوار چیزی بهتر از یک همتیمی بیحال و یک خودروی پردردسر است.
نباید اوضاع اینگونه باشد. ما در مارانللو و دیگر جاها شاهد این بودیم که مایکل شوماخر چقدر در پشت صحنه و در خط مقدم تیم برای فراری زحمت کشیده است. ما به رئیس اسبق فراری آقای لوکا دی مونته زمولو پیشنهاد کردیم که باید مایکل را به عنوان مرد شمارهی دو انتخاب کند. لوکا از ما به خاطر ایدهی بسیار بسیار خلاقانهمان تشکر کرد و البته این کار هرگز رخ نداد. خب حالا لوکا بیرون از کمپانی بوده و مایکل نیز برای زندگی میجنگد. ما آرزوی بهترینها را برای این دو مرد و همچنین برای فراری داریم…
به دلیل جلوگیری از حجیم شدن صفحه و برای راحتی بازدیدکنندگان ادامه مطالب در صفحه زیر گذاشته شده است