<<<صفحه بیستم صفحه بیست و یک صفحه بیست و دو >>>
آئودی و سایک موتور شریک شدند
تاریخ انتشار:95/08/22
شرکت خودروسازی آئودی با سایک موتور(SAIC) چین برای ایجاد یک سرمایه گذاری مشترک به توافق رسید.
به نقل از چاینا دیلی، تصویری از لحظه امضای توافقنامه بین دو شرکت در فضای مجازی منتشر شده و بسیار پربازدید شده است.
این سرمایهگذاری مشترک یک شرکت با سهام برابر 50-50 خواهد بود و سایک موتور خودروهای آئودی را تولید خواهد کرد و انتظار میرود اولین مدل تحت این شراکت جدید ماه آوریل به بازار بیاید.
آئودی در چین و فولکس واگن(شرکت مادر آئودی) هر دو از اظهارنظر درباره این موضوع خودداری کرده اند و میگویند جزئیات این موضوع تا اواخر دوشنبه اعلام نخواهد شد.
آئودی اولین سرمایه گذاری مشترک خود را در سال 1991 با شرکت چینی FAW انجام داده که از آن زمان تاکنون خودروهای آئودی را بومی سازی کرده و میفروشد.
نمایندگان آئودی که پیش از امضای این قرارداد در جریان موضوع قرار نگرفته بودند، عصبانیت خود را از این توافق اعلام کرده و خواستار پاسخ آئودی درباره نحوه حفاظت این شرکت از منافعشان شده اند.
انجمن نمایندگان آئودی در نامه ای اعلام کرد: برخی نمایندگی ها با موجودی بالا مواجه هستند و اگر شما شرکت فروش جدیدی را تاسیس کنید، منافع آنها بیش از پیش لطمه خواهد دید.
۹۰۰ تصادف تنها در یک روز برفی در مسکو !
تاریخ انتشار:95/08/22
در روز گذشته ۹۰۰ مورد تصادف در مسکو پایتخت روسیه به ثبت رسید که ۲۶ مصدوم به جای گذاشت.
به نقل از ایسنا ، در پی سردشدن ناگهانی هوا و بارش شدید برف و باران، تردد در راهها و محورهای مواصلاتی مسکو به علت لغزندگی و یخزدگی مشکل و حادثه ساز شد.
اداره راهنمایی و رانندگی روسیه اعلام کرد: روز گذشته 900 تصادف در جادههای برفی و یخزده مسکو رخ داد که علت بیشتر تصادفات سرعت غیر مجاز، انحراف به چپ و عدم رعایت فاصله قانونی با خودروی جلویی بود.
دمای هوای مسکو در حالی به کمتر از 12 درجه سانتیگراد زیر صفر رسیده که پیش بینی میشود بارش برف و یخبدان در این کشور همچنان ادامه داشته باشد.
مسکو با داشتن 18 میلیون نفر جمعیت، بزرگترین شهر روسیه است که بیشترین بار ترافیکی را دارد به نحوی که روز گذشته در اتوبانهای این شهر رانندگان بیش از 5 ساعت را در ترافیک شدید سپری کردند .
همچنین شرایط بد جوی در این شهر تا کنون باعث لغو بیش از صد پرواز در فرودگاههای شرماتووا و داماددوا شده است.
آدرس سایت: www.mahercar.ir
آدرس تلگرام: telegram.me/tuneupmaher
آدرس اینستاگرام : instagram.com/tuneupmaher
رنو کپچر، کوئید و کولئوس در برزیل عرضه خواهد شد
تاریخ انتشار:95/08/20
رئیس زیرمجموعه منطقه ای رنو در آمریکای جنوبی اعلام کرد که این شرکت عرضه سه مدل کراس اور جدید شامل کپچر، کوید و کولئوس را در سال ۲۰۱۷ در برزیل شروع خواهد کرد.
به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از رویترز، فابریس کامبولیو رئیس شرکت تابعه منطقه ای رنو گفت: کپچر و کوئید در برزیل تولید خواهند شد و کولئوس از کره جنوبی وارد خواهد شد.
خودروسازان برزیلی در سالهای اخیر به دلیل رکود اقتصادی شدید در این کشور با مشکلات زیادی روبرو شده اند.
شیشه خودروهای هوندا با لمس دودی خواهند شد
تاریخ انتشار:95/08/20
هوندا درخواست ثبت اختراع سیستم جدیدی را داده که به سرنشینان خودرو اجازه میدهد میزان تیرگی شیشه ها را با یک لمس آن کنترل کنند.
به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اتوگاید، همانند سیستم سانفروف کنترل شونده موسوم به “آسمان جادویی” در برخی مدلهای مرسدس-بنز، هوندا سیستمی را توسعه داده که به سرنشین اجازه میدهد میزان دودی بودن شیشه های خودرو را کنترل کنند. البته سیستم ابداعی هوندا نسبت به مرسدس-بنز یک گام جلوتر است
ماجرا از این قرار است که سرنشین با کشیدن انگشت خود روی پنجره خودرو میتواند به طور دقیق تعیین کند که شیشه چقدر تیره باشد.
ترکیه بنز میسازد
تاریخ انتشار:95/08/18
سامسونگ و مرسدس بنز از سویچ دیجیتالی خود رونمایی کردند.
به نقل از تسنیم ، سیاستهای اتخاذ شده در صنعت خودروی ترکیه کاملاً با ایران متفاوت است؛ در نگاه اول به این سیاستها، به نظر میرسد ترکیه بهشت خودروسازان دنیا باشد، اما شرایط برای صنعت ترکیه کمی متفاوت است.
راهبرد کشورهای دنیا در صنعت خودروسازی معمولاً شامل دو رویکرد است که هریک الزامات و تبعات خود را دارد؛ رویکرد «مونتاژ محور» که سرمایهگذاری افزونتر کمپانیهای پیشرو، تولید مدلهای پیشرفتهتر، واردات بیشتر زیرسیستمها و صادرات افزونتر خودروهای آماده، اشتغالزایی کمتر و توجه ناچیز به قطعهسازی و صنایع خرد در پیش گرفته میشود؛ رویکرد «تولید محور» که دقیقاً فاکتورهایی مقابل رویکرد قبلی را در پی دارد.
ترکیه یکی از کشورهایی است که رویکرد مونتاژ محور را در صنعت خودروی خود در پیش گرفته است. این کشور ــ به دلیل اتخاذ سیاست حمایت از مونتاژ و نیز داشتن موقعیت ژئواستراتژیک و قرار گرفتن در مرز آسیا و اروپا باعث جذب سرمایهگذاران بینالمللی صنعت خودرو شده است. سایتهای مونتاژ بزرگترین شرکتهای خودروساز بینالمللی در این کشور تأسیس شده است. حتی بهعنوان نماد میتوان به کمپانی «مرسدس بنز» اشاره کرد که یکی از بزرگترین سرمایهگذاران خارجی در این صنعت ترکیه به شمار میرود. مرسدس در 50 سال گذشته بیش از 960 میلیون یورو برای توسعه صنعت ساخت محصولات خود در ترکیه سرمایهگذاری کرده است.
استانبول، با بیش از 90 کمپانی فعال، مرکز خودروسازی ترکیه بهشمار میرود. مجموع مساحت خودروسازهای این شهر بالغ بر 300 هکتار و درآمد حاصل از این صنعت هر ساله بیش از 2 میلیارد و 300 میلیون یورو است. یکی از فعالان بخش خودرو ترکیه میگوید: «ما به آلمان و فرانسه و مناطق دیگر دنیا خودرو صادر میکنیم.»
یکی دیگر از خودروسازان بزرگ دنیا کمپانی آمریکایی «پروکتر اند گمبل» است که از سه دهه پیش در این کشور حضور دارد. یک چهارم محصولات تولید شده این شرکت صادر میشوند؛ سه چهارم دیگر نیز در خود ترکیه بهفروش میرسد. این شرکت آمریکایی نیز تاکنون 700 میلیون دلار در ترکیه سرمایهگذاری کرده است. مدیرعامل پروکتر اند گمبل درباره کمکهای دریافتی کمپانیهای بینالمللی از سوی دولت ترکیه گفت: «در بخش مالیاتی و واردات کمکهایی دریافت میکنیم. گاهی واردات با هزینه کمتری انجام میشود. سرمایهگذاری در ترکیه برای شرکتهای خارجی جذاب است.»
با وجود اینکه تیراژ تولید اتومبیل در ترکیه و ایران تقریباً برابری میکند، اما ترکیه با رویکرد «مونتاژ محور» عملاً تنها توانسته حدود 30 هزار نفر ــ معادل 5 درصد اشتغال صنعت در ایران ــ را به کار مشغول کند. همچنین کمپانیهای بزرگ با ایجاد سایت مونتاژ در این کشور ــ علاوه بر معافیتهای قانونی و صرفهجویی نسبی در هزینههای ترانزیت و نیروی کار و … ــ بخش قابل توجهی از بازار مصرف خود را تأمین میکنند.
فراریهای هیبریدی در راه بازار
تاریخ انتشار:1395/08/18
سرجو مارکیونه، مدیرعامل فراری اعلام کرد از آغاز سال ۲۰۱۹ یک تغییر اساسی در این شرکت روی میدهد و خودروهایی که از آن سال به بعد تولید خواهند شد، به نوعی هیبریدی خواهند بود.
به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، مارکیونه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت:«خودروهایی که از سال 2019 به بعد تولید خواهند شد، هیبریدی خواهند بود.» او پیشتر گفته بود که فراری باید از«دنیای هیبریدی استقبال کند» اما چارچوب زمانی برای این برنامه اعلام نکرده بود. مارکیونه معتقد است ترکیب موتورهای درون سوز و برقی عملکرد خودروهای فراری را بهبود میبخشد. فراری در سال 2013 از نخستین خودروی هیبریدی خود با نام «لافراری» رونمایی کرد، اما تنها 200 دستگاه از این خودرو برای برخی از مشتریان خاص تولید شده است. مارکیونه همچنین اعلام کرد تا سال 2015 فراری سالانه بیش از 10 هزار خودرو بهفروش خواهد رساند. فراری متعهد شده است در سال جاری حدود 8 هزار دستگاه خودرو بهفروش برساند.
خبر «توقف تولید پژو ۴۰۵ و پراید» تکذیب شد
تاریخ انتشار:95/08/18
وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر« توقف تولید پژو ۴۰۵ و پراید تا پایان امسال» را تکذیب کرد.
به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از شاتا، خبری با مضمون ” توقف تولید خودروهای پژو 405 و پراید تا پایان سال 95 ” به نقل از بهروز ریاحی مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت درخروجی برخی رسانه ها قرار گرفت که در این رابطه ذکر نکاتی حایز اهمیت است.
نخست اینکه در مجموعه مشاوران وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت سمتی با عنوان مشاور عالی تعریف نشده است و جناب ریاحی مشاور وزیراست و سخنان و موضع گیری های ایشان درباره “توقف تولید خودروهای پژو 405 و پراید” صرفا نظر شخصی بوده و هیچ ارتباطی با سیاست گذاریها و مصوبات وزارت صنعت، معدن و تجارت ندارد.
نکته دوم این است که گویا جناب ریاحی با ظن و گمان درباره این تصمیم صحبت کردند ، اما رسانه محترم مصاحبه کننده با ایشان به گونه ای بازتاب داد گویی این تصمیم قطعی و حتمی است و این برداشت و بازتاب ناصحیح بوده است.
قطعا مواضع رسمی وزارتخانه درباره موضوعات مختلف از سوی معاونین ذیربط و یا سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اطلاع رسانی خواهد شد.
خودروی سدان دی اس 5LS مجوز ورود به کشور را دریافت کرد
تاریخ انتشار:95/08/18
خودروی سدان دی اس 5LS مجوز ورود به کشور را دریافت کرد. این خودرو در حقیقت نمونه ی سدان خودروی هاچ بک DS5 است که پیش از این نیز توسط آریان موتور عرضه شده بود و بعد از آن شاهد حضور شاسی بلند این برند به نام DS6 بودیم که فروش نسبتاً مناسبی را نیز تجربه کرد.
دی اس 5LS یک خودروی لوکس فرانسوی است که از سال 2014 در بازار حضور دارد و سیتروئن تا کنون موفق به فروش بیش از ۱۰هزار دستگاه از آن را به فروش برساند.
این خودروی سدان در بازارهای جهانی با پیشرانههای مختلفی از ۱.۲ لیتری تا ۱.۸ لیتری عرضه میشود که برای بازار ایران مدل ۱.۶ لیتری توربوشارژر در نظر گرفته شده است. این پیشرانه توانایی تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتون متر گشتاور را دارد که این نیرو از طریق گیربکس شش سرعتهی خودکار ساخت آیسن ژاپن به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند. بد نیست به این نکته نیز اشاره کنیم که موتور این خودرو با همکاری بی ام و ساخته شده است.
دی اس 5LS مجهز به امکاناتی چون سیستم نمایشگر سر بالا، هشدار نقطهی کور، چرم طبیعی با کیفیت داخلی، دوربین دید عقب و سانروف برقی است. قیمت نهایی این خودرو در بازار هنوز اعلام نشده است اما عرضهی آن به زودی آغاز میشود.
با این ابزار ساده خودرویتان را با گوشی ردیابی کنید
تاریخ انتشار:95/08/17
اگر معمولا نمی توانید محل پارک خودروی خود را به سادگی بیابید و باید برای این کار زمان طولانی صرف کنید یک ابزار هوشمند ساده می تواند در این زمینه به شما کمک کند.
به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، برای حل این مشکل حتی نیازی به نصب سیستم های گران قیمت جی پی اس هم نیست و تنها کافی است وسیله ای به نام TrackR را خریداری کنید. این وسیله که به اندازه کف دست است همراه با یک برنامه موبایلی عرضه می شود.
پس از نصب برنامه TrackR بر روی گوشی آن را به ابزارش متصل می کنید و سپس این ابزار را به بدنه خودروی خود می چسبانید تا بتوانید موقعیت آن را از طریق گوشی ردگیری کنید. بنابراین کل فرایند استفاده از ابزار مذکور 5 دقیقه هم به طول نمی انجامد.
شما می توانید از TrackR برای یافتن محل قرارگیری دیگر اشیا مانند کلیدها، کیف، ساک های مسافرتی و هر وسیله مهمی که نگران گم کردنش هستید استفاده کنید و سپس با برنامه موبایلی TrackR آن را ردگیری کرده و بیابید. برای این کار در محیط برنامه بر روی دکمه ابزار را بیاب یا find device در پایین صفحه ضربه می زنید و برنامه موقعیت دقیق ابزار مورد نظر را به شما نشان می دهد.
قیمت این محصول 29 دلار و عمر باتری آن 12 تا 18 ماه است و بعد از گذشت این مدت می توان با پرداخت یک دلار باتری جدید خریداری کرد.
رفع نیاز خودروهای داخلی به سنسورهای گاز و هوا
تاریخ انتشار:95/08/17
عصر خودرو- یکی از شرکتها فناور داخلی توانسته است سنسورهای مورد استفاده در خودروهای داخلی از جمله سنسور دریچه هوا و سنسور گاز را تولید و نیاز صنعت خودرو کشور به این محصولات را تامین کند.
به نقل از ایسنا، حمید صلاحی راد، مدیر عامل این شرکت فناور به تولید تجهیزات سنسور خودرویی توسط این شرکت فناور اشاره کرد و گفت: این شرکت با کسب توانمندی فنی تولید سنسورهای مورد استفاده توانسته است محصولاتی از جمله سنسور دریچه هوا و سنسور گاز را تولید و نیاز صنعت خودرو کشور به این محصولات را تامین کند.
این فعال فناور با بیان اینکه این شرکت بهعنوان اولین و تنها تولیدکننده سنسور موقعیت دریچه هوا (پتانسیومتر) فعالیت خود را آغاز کرده است، ادامه داد: این شرکت یکی از تامین کنندگان اصلی خطوط تولید خودروسازان داخلی به شمار میرود.
صلاحی راد با اشاره به تمرکز این شرکت فناور به ساخت انواع پتانسیومتر و قطعات منفصله انواع دریچه هوا، گفت: از دیگر فعالیتهای این شرکت میتوان به مشاوره در خصوص ساخت قطعات با تکنولوژی بالا، ساخت قالبهای پیچیده تزریق پلاستیک، کشش عمیق فلزی و باکالیتی اشاره کرد.
بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری، وی تصریح کرد: پتانسیومترهای ساژم، میلههای با سطح مقاطع خاص و ویژگیهای خاص، شیر برقی کنیستر، گرمکن دریچه هوا، اهرم گاز دریچه هوا و نیز سنسور دمای آب انژکتور، پتانسیومتر، سنسور دریچه گاز زیمنس از دیگر تولیدات این شرکت هستند.
کدام خودروهای غیر آمریکایی در آمریکا مونتاژ میشود
تاریخ انتشار:95/08/16
طی چند هفته اخیر واردات خودروهای ساخت آمریکا به کشورمان به مسالهای بحثبرانگیز و داغ تبدیل شده است. در جدیدترین واکنش به این مساله نیروی انتظامی از شمارهگذاری این خودروها خودداری کرده است. از سوی دیگر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز به این موضوع ورود کردهاند و خواستار پاسخگویی مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت در این زمینه و بازگرداندن خودروهای وارد شده از آمریکا شده اند.
مراکز شمارهگذاری پلیس راهنمایی و رانندگی از شمارهگذاری خودروهای تولید شده در آمریکا خبر دادهاند. این خودروها در اصل غیرآمریکایی هستند ولی پیش از ورود به ایران در داخل آمریکا مونتاژ و تولید شدهاند.
به منظور مشخص شدن این مساله که کدام برندها در آمریکا خودرو تولید میکنند، به معرفی خودروهای خارجی ساخت آمریکا میپردازیم.
فولکس واگن:
فولکسواگن مدل پاسات خود را در کارخانه چاتانوگا واقع در ایالت تنسی تولید میکند.
این کارخانه در سال 2011 افتتاح شده است و 2 هزار نفر در آن مشغول به کار هستند. در این کارخانه فقط مدل سایز متوسط پاسات تولید میشود. در سال 2011 تنها 22 هزار دستگاه از این خودرو در آمریکا تولید شد، اما از آن به بعد سالانه بیش از 100 هزار دستگاه پاسات در کارخانه فولکسواگن آمریکا تولید میشود. براساس آمار اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای آمریکا، تقریبا 42 درصد از قطعات پاسات در آمریکا تولید میشود، اما فولکسواگن قصد دارد این میزان را به 85 درصد برساند تا ظرفیت تولیدی سالانه به 600 هزار دستگاه برسد. فولکسواگن سرمایهگذاری بزرگی در آمریکا انجام داده است. سهم گروه خودروسازی فولکسواگن از بازار آمریکا در ماه سپتامبر سال جاری میلادی 3.2 درصد بوده است.
سوبارو:
مدل آتبک سوبارو در کارخانه لافیت واقع در ایندیانا تولید میشود.
این کارخانه بهصورت مشترک توسط سوبارو و ایسوزو در سال 1989 ساخته شد؛ اما سوبارو در سال 2002 ایسوزو را با یک دلار خریداری کرد و برای مدت کوتاهی خودروهای سوبارو باجا و سوبارو ترایبکا را در آنجا تولید کرد. در حال حاضر در این کارخانه سوبارو آتبک تولید میشود. سهم سوبارو از بازار آمریکا در ماه سپتامبر سال جاری 3.8 درصد بوده است.
تویوتا:
بسیاری از مدلهای تویوتا در آمریکا تولید میشود. وانت محبوب این خودروساز ژاپنی با نام تویوتا توندرا در کارخانه سن آنتونیو واقع در تگزاس تولید میشود. 75 درصد از قطعات این وانت در آمریکا تولید میشود. مدلهای کرولا، کمری، کمری هیبریدی، آوالن، آوالن هیبریدی، ونزا، لکسوس اییاس، تاکوما، سکویا، سینا،هایلندر و هایلندر هیبری نیز در کارخانههای تویوتا در آمریکا تولید میشود. در دسامبر سال جاری میلادی سهم تویوتا از بازار آمریکا 13.8 درصد بوده است.
ب. ام.و:
خودروساز آلمانی بیامو در سال 1994 کارخانه خود را در گریر واقع در ایالت کارولینای جنوبی تاسیس کرد.
در حال حاضر بیاموی ایکس سریز در این کارخانه تولید میشود. در سال 2014 حدود 364 هزار دستگاه ایکس سریز در این کارخانه تولید شد که 70 درصد از این خودروها به 140 کشور جهان صادر شد. در حقیقت ایکس سریز از چنان محبوبیتی برخوردار است که بیامو میلیاردها دلار هزینه کرده و کارخانه کارولینای جنوبی را به بزرگترین کارخانه خود در جهان تبدیل کرده است.
نیسان:
نیسان موتور در آمریکا دو کارخانه دارد. یک کارخانه در اسمرنا در ایالت تنسی واقع شده است و کارخانه دیگر در کانتون در ایالت میسیسیپی قرار دارد. در این دو کارخانه 12 مدل نیسان (و اینفینیتی کیوایکس60) تولید میشود. نیسان در آمریکا سرمایهگذاری هنگفتی انجام داده است و در دسامبر سال جاری میلادی توانسته است 8.9 درصد از سهم بازار ایالاتمتحده را به دست آورد.
50 درصد از قطعات خودروهای ساخت آمریکای نیسان نیز در آمریکا تولید میشود.
ازجمله مدلهای نیسان که در آمریکا تولید میشوند، عبارتند از: آلتیما، ماکسیما، تیتان، فرانتیر، آرمادا، اکسترا، پتفایندر و مینی ون کوئست.
هوندا:
هوندا اودیسه در کارخانه هوندا در لینکولن واقع در ایالت آلاباما تولید میشود و 75 درصد از قطعات آن ساخت آمریکاست. هوندا در آمریکا 4 کارخانه دارد و مدلهای فراوانی در این کارخانهها تولید میشوند.
این مدلها عبارتند از: هوندا سیآر-وی، هوندا سیویک، هوندا سیویک جیایکس انجیوی، هوندا سیویک هیبریدی، هوندا کراستور، هوندا اودیسه، هوندا پایلوت، هوندا جی انجین، هوندا ریجلاین، آکیورا آردیایکس، آکیورا آیالایکس، آکیورا امدیایکس و آکیورا آناسایکس. در ماه سپتامبر سال جاری میلادی سهم هوندا موتور از بازار آمریکا 9.3 درصد بوده است.
هیوندای:
هیوندای یک خودروساز کرهای است، اما بیش از 50 درصد از خودروهای این شرکت که در بازار آمریکا فروخته میشوند، ساخت ایالاتمتحده هستند. کارخانه هیوندای در آمریکا در مونتگمری واقع در ایالت آلاباما قرار دارد. در این کارخانه سالانه 300 هزار دستگاه تولید میشود. اما حدود 39 درصد از قطعات به کار رفته در این خودروها در آمریکا تولید میشود. در این کارخانه مدلهای النترا، سوناتا و سانتافه تولید میشود. مدل الانترا پرفروشترین مدل هیوندای در آمریکا محسوب میشود.
کیا:
کیا موتور زیرمجموعه هیوندای محسوب میشود، اما در آمریکا کارخانهای برای خود دارد که در وستپینت واقع در ایالت جورجیا قرار دارد. در این کارخانه مدلهای سورنتو و اپتیما تولید میشود. از سال 2010 تاکنون سالانه حدود 300 هزار خودرو در این کارخانه تولید شده است. در ماه سپتامبر سال جاری میلادی مجموع سهم هیوندای و کیا از بازار آمریکا 8.1 درصد بوده است.
مرسدس بنز:
مرسدس بنز در ونس واقع در ایالت آلابامای آمریکا کارخانه دارد و در آن دو مدل جیالاس-کلاس و سی-کلاس را تولید میکند. مرسدس بنز از سال 1997 تاکنون در آمریکا فعالیت دارد. دایملر شرکت مادر مرسدس بنز محسوب میشود و سهم این خودروساز از بازار آمریکا در سپتامبر سال جاری میلادی 2.3 درصد بوده است.
میتسوبیشی:
این خودروساز ژاپنی در شهر نرمال واقع در ایالت ایلینوی آمریکا کارخانه داشت و به تولید خودرو میپرداخت؛ اما در ماه ژوئیه سال 2015 این شرکت اعلام کرد به دلیل افت فروش در آمریکا به تولید در این کشور پایان میدهد و کارخانه خود را میفروشد. این در شرایطی است که سهم این خودروساز از بازار آمریکا به 0.5 درصد کاهش یافته بود. در حال حاضر میتسوبیشی در بازار آمریکا خودرو تولید نمیکند.
فولکس واگن برای تعمیر ۲.۶ میلیون خودرو مجوز گرفت
تاریخ انتشار:95/08/16
فولکس واگن برای تعمیر فنی ۲.۶ میلیون خودروی آلاینده در اروپا مجوز گرفت و اکنون میتواند برای این خودروها فراخوان دهد.
به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، فولکس واگن سال گذشته اقرار کرد، نرم افزاری در بیش از 11 میلیون خودروی دیزلی نصب کرده که کنترلهای آلایندگی را غیرفعال می کند.
فولکس واگن در اروپا که 8.5 میلیون دستگاه از این خودروها به فروش رفتهاند با رگولاتورها برای انجام تعمیرات فنی به توافق رسیده است.
رگولاتور خودروی آلمان تعمیرات حدود 5.6 میلیون خودروی گروه فولکس واگن با موتور 1.2 و دو لیتری را تایید کرده است که باید برای سیستمهای کنترل آلایندگی آنها بهروزرسانی نرم افزاری انجام بگیرد.
تعمیر موتورهای تی دی آی 1.6 لیتری نوع EA 189 هم مورد تایید قرار گرفته و نیازمند نصب یک توری نزدیک فیلتر هواست. تاییدیه رگولاتور خودروی آلمان برای همه کشورهای اروپا معتبر است.
رسوایی آلایندگی، کسب و کار جهانی فولکس واگن را مختل کرده و به شهرت این خودروساز لطمه زده و باعث برکناری مارتین وینترکورن، مدیرعامل آن شده است.
فولکس واگن در آمریکا حداکثر 16.5 میلیارد دلار برای حل و فصل شکایت و خسارت 500 هزار خودروی آلاینده هزینه میکند. اما این خودروساز درخواستهای کمیسیون اروپا برای جبران خسارت مالکان خودروهای آلاینده در اروپا را رد کرده است.
این خودروساز آلمانی پنج شنبه گذشته اعلام کرد نرم افزاری که به خودروهای دیزلی امکان داده مقررات آلایندگی را دور بزنند، قوانین اروپا را نقض نکرده است. این اظهارات انتقاد ایالت ساکسونی سفلی را که بزرگترین سهامدار این خودروساز است برانگیخت.
بر اساس گزارش رویترز، مدیران فولکس واگن روز جمعه برای کاهش هزینهها و سرمایهگذاری به منظور کمک به مقابله با پیامدهای رسوایی آلایندگی و تغییر به سوی مدلهای برقی و خودروهای خودران دیدار کردند.
تویوتا کورولا ۵۰ ساله شد
تاریخ انتشار:95/08/15
تویوتا کورولا که یکی از پرفروشترین خودروهای سواری جهان است، هفته جاری ۵۰ ساله می شود.
به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، از زمانی که نخستین مدل کورولا در پنجم نوامبر سال 1966 در ژاپن به فروش رفت تا پایان سپتامبر، حدود 44.3 میلیون کورولا شامل کورولا فیلدر و انواع دیگر این خودرو در سراسر جهان به فروش رفتهاند.
در اواخر دهه 1950 که اقتصاد ژاپن در حال احیا از دوران جنگ جهانی دوم بود، خودروسازان تصمیم گرفتند خودروی ارزانی برای خانوادههای متوسط که بیشتر آنها خودرو نداشتند، تولید کنند.
تویوتا موتور ابتدا مدل پابلیکا را عرضه کرد که چندان مورد استقبال قرار نگرفت. در سال 1966، مدل دو درب کورولا را با هدف تولید 30 هزار دستگاه در ماه معرفی کرد، آن هم در شرایطی که کل تولید ماهانه این شرکت 50 هزار دستگاه بود.
این خودرو به خوبی فروش رفت و سه سال بعد از عرضه، کورولا پرفروشترین خودروی ژاپن شد و به آغاز دوران موتوریزه شدن این کشور کمک کرد.
تاتسوئو هاسیگاوا، مردی که مسئول طراحی مدل اولیه کورولا بود، در دوران جنگ هواپیما طراحی کرده بود و آیرودینامیک هواپیما را در خودروی جدید استفاده کرده بود. وی برای این خودرو یک جعبه دنده دستی چهار سرعته طراحی کرد که در کف خودرو قرار داشت. کورولا همچنین یک موتور 1100 سی سی داشت که اندکی بزرگتر از موتور رقیبش نیسان سانی بود.
تویوتا به سنت دیرینه خود وفادار بوده و هر بار که مدل جدیدی را از کورولا را معرفی میکند، فناوریهای جدیدی را در آن عرضه می کند. این خودرو اکنون در یازدهمین نسل خود در ژاپن است و در 13 کشور دنیا تولید شده و در بیش از 150 کشور به فروش می رود.
بر اساس گزارش رویترز، کورولا پس از اینکه به مدت 33 سال متوالی پرفروشترین مدل ژاپن بود، در سال 2002 این عنوان را به هاچ بک فیت هوندا موتور واگذار کرد.
این خودرو از تویوتا آکوا و مدل هیبریدی پریوس پرفروشتر است، زیرا مصرف کنندگان ژاپنی خودروهایی را ترجیح میدهند که مصرف سوخت بهینهتری دارند.
با این همه چشم انداز کورولا در ژاپن چندان روشن نیست، زیرا بازار خودرو با کاهش جمعیت، کوچکتر می شود. فروش داخلی کورولا اکنون حدود یک چهارم اوج فروش 400 هزار دستگاه در سال 1973 است. اما کورولا در آمریکا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون دومین خودروی سواری پرفروش پس از تویوتا کمری بوده است.
در حال حاضر یازدهمین نسل تویوتا کرولا در 13 کشور ساخته و در 150 کشور فروخته میشود. مدلهای مختلف این خودرو را در گذر زمان ببینید.
جریمه جالب و هوشمندانه پلیس چین برای رانندگان متخلف
تاریخ انتشار:95/08/15
پلیس منطقه شنژن چین با انتشار تصاویری در شبکههای اجتماعی از شیوه عجیب جریمه رانندگانی که در خیابانها از نور بالا استفاده میکنند پرده برداشت.
در این تصاویر، پلیس افرادی را که در خیابانها با چراغهای نور بالا در حال رانندگی هستند، به مدت یک دقیقه در مقابل نور بالای خودروها قرار میدهد و آنها را مجبور به نگاه به چراغها میکند. منابع رسمی اعلام کردهاند که رانندگان علاوه بر این اقدام، باید جریمهای ۴۴ دلاری نیز پرداخت کنند.
نیروهای پلیس این منطقه در سال ۲۰۱۴ برای اقدامی مشابه مورد انتقاد بسیار شدید قرار گرفتند؛ اما به نظر میرسد تصمیم گرفتهاند تا روند این جریمه را بار دیگر آغاز کنند. بسیاری از نیروهای دیگر پلیس نیز از این اقدام حمایت کردهاند و یک نظرسنجی اینترنتی نشان میدهد ۹۰ درصد مردم از چنین جریمهای حمایت میکنند.
افت قیمت هوندا CR-V در بازار به دنبال توقف شماره گذاری
تاریخ انتشار:95/08/13
به دنبال اقدام پلیس در توقف شمارهگذاری خودروهای وارد شده از آمریکا، قیمت این محصولات در بازار کاهش یافته است.
هفته گذشته براساس برخی اسناد به دست آمده اعلام شد که علیرغم بیانات صریح مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت واردات کالاهای مصرفی از آمریکا، خودروهای تولیدی این کشور وارد ایران شده است.
به دنبال افشا شدن این موضوع، رییس انجمن واردکنندگان خودرو با تایید واردات خودروهای تولیدی آمریکا خبر داد که پلیس راهنمایی و رانندگی شمارهگذاری این خودروها را متوقف کرده است.
پس از آن در شرایطی که کارشناسان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مخالفت خود را با واردات خودروهای ساخت آمریکا اعلام کردند، ایسنا مجددا هشدار داد شرکتهایی که خودروهای ساخت آمریکا را وارد ایران کردهاند با توجه به توقف شمارهگذاری این خودروها، باید تبلیغات و فروش این محصولات را متوقف کنند تا خریداران دچار ضرر و زیان نشوند. در این وضعیت از هفته گذشته ایسنا براساس برخی اسناد به دست آمده اعلام کرد که علیرغم بیانات صریح مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت واردات کالاهای مصرفی از آمریکا، خودروهای تولیدی این کشور وارد ایران شده است.
به دنبال افشا شدن این موضوع، رییس انجمن واردکنندگان خودرو با تایید واردات خودروهای تولیدی آمریکا خبر داد که پلیس راهنمایی و رانندگی شمارهگذاری این خودروها را متوقف کرده است. پس از آن در شرایطی که کارشناسان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مخالفت خود را با واردات خودروهای ساخت آمریکا اعلام کردند، ایسنا مجددا هشدار داد شرکتهایی که خودروهای ساخت آمریکا را وارد ایران کردهاند با توجه به توقف شمارهگذاری این خودروها، باید تبلیغات و فروش این محصولات را متوقف کنند تا خریداران دچار ضرر و زیان نشوند.
در این وضعیت از بازار خودرو خبر میرسد که توقف شمارهگذاری، کاهش قیمت این خودروها در بازار را به دنبال داشته است. در این زمینه یکی از نمایشگاهداران پایتخت میگوید که از هفته گذشته با توقف شمارهگذاری، قیمت هوندا CR-V از ۲۳۳ میلیون تومان به حدود ۲۲۷ میلیون تومان کاهش یافته است. در این شرایط تکلیف خریداران خودروهای وارد شده از آمریکا هم مشخص نیست و معلوم نیست چه کسی باید ضرر و زیان وارد شده به خریدارانی که نمیتوانند خودروی خود را پلاک کنند را جبران کند.
این در حالی است که برخی شرکتهای واردکننده خودروهای ساخت آمریکا علیرغم توقف شمارهگذاری همچنان به تبلیغات خود برای فروش این خودروها ادامه میدهند. در یکی از نمونهها شرگت گلرنگ موتور که کار فروش خودروهای وارد شده با برند هوندا را انجام میدهد، همچنان به تبلیغات وسیع خود در بیلبوردهای سطح پایتخت برای فروش خودروی هوندا CR-V ادامه میدهد. در واکنش به این اقدام رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان خواستار هوشیاری شهروندان شده و از آنها خواست تا تعیین تکلیف موضوع از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، از خرید خودروهای ساخت آمریکا خودداری کنند.
محمد جعفری در این زمینه اظهار کرد: واردات خودروهای ساخت آمریکا برخلاف سیاستهای کلان تبیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب است و خوشبختانه پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی شمارهگذاری این خودروها را متوقف کرده است.
وی با بیان اینکه باید دید تکلیف خودروهای وارد شده از آمریکا که شمارهگذاری آنها متوقف شده چه خواهد بود، خاطرنشان کرد: با توجه به قوانین کشور احتمالا این خودروها باید به کشور مبداء صادرکننده عودت داده شده و از کشور خارج شوند. با توجه به آنکه پلیس شمارهگذاری خودروهای وارد شده از آمریکا را متوقف کرده، فروش آنها از نظر اخلاقی و حرفهای درست نیست زیرا خریداران نمیتوانند این خودروها را شمارهگذاری کنند و دچار ضرر و زیان میشوند، بنابراین شهروندان باید آگاه شده و از خرید این خودروها خودداری کنند.
خبر میرسد که توقف شمارهگذاری، کاهش قیمت این خودروها در بازار را به دنبال داشته است. در این زمینه یکی از نمایشگاهداران پایتخت میگوید که از هفته گذشته با توقف شمارهگذاری، قیمت هوندا CR-V از ۲۳۳ میلیون تومان به حدود ۲۲۷ میلیون تومان کاهش یافته است. در این شرایط تکلیف خریداران خودروهای وارد شده از آمریکا هم مشخص نیست و معلوم نیست چه کسی باید ضرر و زیان وارد شده به خریدارانی که نمیتوانند خودروی خود را پلاک کنند را جبران کند.
این در حالی است که برخی شرکتهای واردکننده خودروهای ساخت آمریکا علیرغم توقف شمارهگذاری همچنان به تبلیغات خود برای فروش این خودروها ادامه میدهند. در یکی از نمونهها شرگت گلرنگ موتور که کار فروش خودروهای وارد شده با برند هوندا را انجام میدهد، همچنان به تبلیغات وسیع خود در بیلبوردهای سطح پایتخت برای فروش خودروی هوندا CR-V ادامه میدهد. در واکنش به این اقدام رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان خواستار هوشیاری شهروندان شده و از آنها خواست تا تعیین تکلیف موضوع از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، از خرید خودروهای ساخت آمریکا خودداری کنند.
محمد جعفری در این زمینه اظهار کرد: واردات خودروهای ساخت آمریکا برخلاف سیاستهای کلان تبیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب است و خوشبختانه پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی شمارهگذاری این خودروها را متوقف کرده است.
وی با بیان اینکه باید دید تکلیف خودروهای وارد شده از آمریکا که شمارهگذاری آنها متوقف شده چه خواهد بود، خاطرنشان کرد: با توجه به قوانین کشور احتمالا این خودروها باید به کشور مبداء صادرکننده عودت داده شده و از کشور خارج شوند. با توجه به آنکه پلیس شمارهگذاری خودروهای وارد شده از آمریکا را متوقف کرده، فروش آنها از نظر اخلاقی و حرفهای درست نیست زیرا خریداران نمیتوانند این خودروها را شمارهگذاری کنند و دچار ضرر و زیان میشوند، بنابراین شهروندان باید آگاه شده و از خرید این خودروها خودداری کنند.
آیا هیوندای آزرا به ایران باز میگردد؟
تاریخ انتشار:95/08/13
این روزها برخی تصاویر از هیوندای آزرا نسل جدید منتشر شده است. حدود 3 سال است که واردات هیوندای آزرا در نسل فعلی به بازار ایران ممنوع شده و تنها بحث حجم موتور این ممنوعیت را ایجاد کرده است.
البته در برخی بازارها، آزرا با موتور 2.4 لیتری سوناتا، توسان، سانتافه و… عرضه می شود. حال احتمال داده می شود که کمپانی هیوندای روی آزرا نسل جدید، موتور 2 لیتری توربو جدید خود را نصب کند که حدود 242 اسب بخار قدرت تولید می کند. با توجه به سبک طراحی و پیشرانه های احتمالی این خودرو، می توان حدس زد که در صورت حضور در بازار ایران، قیمتی بیش از 220 میلیون تومان در انتظار آزرا نسل جدید است.
برخی اعتقاد دارند با توجه به نبود آزرا در این چند وقته، بخش 230 تا 270 میلیون تومان بازار این کشش را دارد تا به سراغ خودرویی خوشنام در خاطرهها برود.
البته باید در نظر داشت که هنوز ظاهر جدید این خودرو به صورت رسمی معرفی نشده و نمونه ای از آن در نسخه نهایی به صورت نمایش رسمی رویت نشده است. ولی با توجه به برخی شنیده ها، به احتمال قوی، هیوندای آزرا نسل جدید برای عرضه در سال جدید آمده میشود.
تسلا یک گام دیگر برای توسعه انرژیهای پاک برداشت
تاریخ انتشار:95/08/12
تلاشهای فعالان عرصه فناوری برای کاهش وابستگی به انرژی های فسیلی و سوختهای تجدیدناپذیر روزبه روز در حال افزایش است.
به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایران جیب ، در این میان شرکت های مختلف با تولید خانه های هوشمند، الکترونیک و… در تلاشند تا حد زیادی از روش های تامین انرژی سنتی فاصله بگیرند. در همین حال شرکت تسلا به تازگی از طرح سقف شیشه ای خود با هدف افزایش کاربرد انرژی خورشیدی در شهر آفتابگیر لس آنجلس رونمایی کرد.مزایای این طرح چیست؟
تسلا به عنوان یکی از مشهورترین شرکت های نوآور و خلاق در عرصه استفاده از سیستم های هوشمند مبتنی بر انرژی های پاک و تجدید پذیر شناخته می شود. همانطور که گفته شد این شرکت اخیرا در ایالت کالیفرنیا و شهر لس آنجلس از سقفی شیشه ای رونمایی کرده که قابلیت جذب انرژی خورشیدی را دارد، اما مزیت اصلی این سقف نسبت به سقف های سنتی چیست؟
در نگاه اول کارکرد این سقف چندان عجیب به نظر نمی رسد و بسیاری از ساختمان های کالیفرنیا (با توجه به آفتاب خیز بودن این ایالت) از پنل های خورشیدی استفاده کرده اند. با این وجود سقف جدید تماما از کاشی های شیشه ای ویژه ای ساخته شده که با هدف جذب انرژی خورشیدی طراحی شده اند.
استفاده از این روش نسبت به روش های پیشین (نصب پنل های خورشیدی در بام خانه ها) سودی دوجانبه دارد: نخست اینکه نصب این کاشی ها، نرخ جذب انرژی را بین 5 تا 10 برابر افزایش می دهد.
دوم این سیستم، تمامی نیاز ساکنان خانه به انرژی را پوشش داده و در نتیجه هزینه های اضافی را که باید صرف تامین سوخت های تجدیدناپذیر شود از میان برمی دارد. به نظر می رسد راهکار جدید تسلا می تواند نرخ واردات انرژی و تحمیل هزینه های اضافی بر دوش دولت را تا حد زیادی کاهش دهد، مشروط بر آنکه کشورهای مذکور جزو آفتاب گیر ها باشند.
همه چیز به صرفه تر خواهد بود
این نخستین بار نیست که شرکت تسلا در حوزه تولید سقف های خورشیدی فعالیت می کند. پیش از این نیز پروژه خانه های خورشیدی تحت سرپرستی ایلان مسک به طور آزمایشی اجرا شده بود. حتی نسخه ای از خانه های خورشیدی تسلا در سریال پربیننده «زنان خانه دار» رونمایی شد. هدف از نشان دادن این نوع خانه ها در این سریال پربیننده، ترغیب مخاطبان به استفاده از این نوع پنل ها در ساخت و ساز خانه ها بود. نام پروژه نخست شرکت تسلا powerwall بود و نام پروژه جدید و ثانویه powerwall2.
با این وجود، پروژه جدید شرکت تسلا، تفاوت هایی آشکار با پنل های سنتی دارد؛ طرحی که به گفته مدیران پروژه، بالغ بر 5500 دلار(4. 511 یورو) صرفه جویی در هزینه های انرژی را به همراه خواهد داشت. بخش ذخیره انرژی هوشمند این طرح با ذخیره انرژی های اضافی دریافتی از طریق خورشید نقشی موثر در کاهش هزینه های خانوار ایفا خواهد کرد.
طرح powerwall قادر به تامین 10کیلووات انرژی بود، در حالی که طرح powerwall2 بالغ بر 14کیلووات انرژی تولید می کند. از سوی دیگر طرح اولیه با هزینه 3500 دلار قابل نصب بود، اما طرح جدید شرکت تسلا، بالغ بر 5500 دلار هزینه خواهد داشت.
با توجه به اینکه شرکت تسلا اخیرا در حوزه سود سه ماهه سوم سالانه خود، رشد را تجربه کرده، پیش بینی می شود توسعه این طرح بلند پروازانه در رشد اقتصادی این شرکت طی ماه های آتی بی تاثیر تلقی نشود. اگرچه براساس برآوردهای اولیه توسعه طرح خانه هایی با سقف خورشیدی بالغ بر 2.5میلیارد دلار هزینه در پی خواهد داشت.
کیا هم خودروهای خودران عرضه میکند
تاریخ انتشار:95/08/12
شرکت کیا از عرضه خودروهای خودران اختصاصی خود خبر داده است. این خودروها در چهار مدل عرضه خواهند شد.
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل ازخبرگزاری فارس، خودروهای یاد شده فعلا در مرحله تست و بررسی هستند و هر یک برای رفع نیازهای خاص گروهی از مردم طراحی شده اند.
چهار خودروی یاد شده به ترتیب Nitro Triathlon، School of Rock Sedona، Soul First Class و imposing Sorento Ski Gondola نام دارند.
Nitro Triathlon خودرویی نسبتا بزرگ و جادار و مناسب برای مسافرت است که حتی می توان فضای مناسب برای خواب و استراحت را در ان به وجود آورد. بررسی و کنترل سرعت و فواصل برای حفظ امنیت کاربران از جمله ویژگی های این خودرو است.
School of Rock Sedona هم قابلیت های آموزشی دارد و برای استفاده جوانان بسیار مناسب است. بدنه این خودرو هم توسط شرکت کیا و بر مبنای سلیقه هر خریداری طراحی و رنگ می شود. در این خودرو نمایشگرها و بلندگوی های مناسب برای استفاده های تفریحی هم تعبیه شده است.
Sorento Ski Gondola هم برای حرکت در شرایط بدجغرافیایی و باد و باران و برف طراحی شده و به جای چرخ عادی در آن چهار زه فلزی چرخنده مشابه با تانک های جنگی نصب شده است. Soul First Class هم یک خودروی شاسی بلند ساده برای استفاده شهری یا مسافرت های کوتاه مدت است. قیمت این خودروها در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.
به دلیل جلوگیری از حجیم شدن صفحه و برای راحتی بازدیدکنندگان ادامه مطالب در صفحه زیر گذاشته شده است