<<<صفحه بیست و هفت صفحه بیست و هشت صفحه بیست و نه >>>
یک ماشین و دو تیون!
تاریخ انتشار:95/11/21
شاید عجیب به نظر بیاید ولی تجربه نشان داده خودروهای کوپه آنقدر که پذیرای خواص اسپورت هستند، میزبان لوکسگرایی نیستند.
به نقل از اقتصادآنلاین، وقتی مرسدسبنز در 2001 ایدههای اولیهاش درباره یک خودرو با زبان کوپه ولی 4 در صندوقدار را مطرح کرد، با توجهی روبهرو شد. آنها در سکوت کامل خبری دو سه سالی روی این پروژه کار کردند و در نهایت خودرویی خاص و متفاوت به اسم CLS را بیرون دادند. محصولی که در زمان خودش از نظر فرمت طراحی بیرقیب بود. برای بنز مهم این بود که در لیست فروش شرکت رقیب هنوز مدل همکلاس برایش وجود نداشت و این بزرگترین شانس آنها بود.
در واقع نزدیکترین خودرو بامو، سری 6 کوپه واقعا کوپه بود. یعنی یک 2 در کشیده. باید اعتراف کرد باواریاییها 8 سال تمام خون دل خوردند تا اینکه سرانجام توانستند رقیبی درخور برای سیالاس پیدا کنند. آنها روی همان ساختار سری 6 یک نمونه 4 در به اسم گرن کوپه تولید کردند. به گزارش دنیای ماشین، تازه از سال 2012 بود که رقابت این دو برند با آن دو مدل جدی شد. وقتی مرسدس برای تقویت مدلهای استاندارد سراغ زیرمجموعه تیونینگ خود یعنی AMG رفت، بامو با کمی تاخیر از M-Power کمک گرفت. تا اینکه مدتی بعد باواریاییها پیش افتادند. آنها به لطف تیونری که به آن اطمینان کامل داشتند، سطح تواناییهای این سری 6 را به طرز چشمگیری ارتقا دادند. این گروه، آلپینا نام داشت. تیونری که بدون کمک امپاور بهتنهایی آتشبازی به راه میانداخت. مرسدس هنوز برای این حرکت بامو پاسخی پیدا نکرده است.
رودرروی هم
بعد از تمام این توضیحات، سوال مهمی که پیش میآید این است که بالاخره امپاور بهتر عمل کرده یا آلپینا؟ بیایید همهچیز را از ابتدا شروع کنیم. مهندسی واقعی وقتی خودش را نشان میدهد میفهمیم هر دو خودرو از یک بلوک پیشرانه استفاده میکنند. یعنی همان موتور معروف S63B که حجم دقیقش 4395 سیسی و آرایش آن هشت سیلندر Vشکل است. امپاور برای این پیشرانه از یک توربوشارژ بزرگ مدل MSD بهره گرفته است. سیستم پرخورانی که روی دیگر مدلهای M نیز میبینیم. ام6 به لطف همین سیستم توانسته 562 اسببخار نیرو را در 6000 دور در دقیقه و 680 نیوتنمتر گشتاور را در 1500 دور در دقیقه فراهم کند اما از آنسو، آلپینا برنامه دیگری را طرحریزی کرده بود. آنها برای بی6 از دو توربوشارژر کوچک بوش استفاده کردند. به همین دلیل خروجی عدد 591 اسببخار در 6000 دور در دقیقه و گشتاور 800 نیوتنمتر در 3500 دور در دقیقه را نشان میدهد. آلپینا کاری با موتور کرده که میزان تحمل آن را تا مرز 7500 دور در دقیقه بالا برده ولی موتور امپاور بیش از 7200 دور در دقیقه تاب نمیآورد. برتری ملموس بی6 در قسمت قوای محرکه باعث افزایش وزن آن نیز شده است. بهطوریکه جرم خالص بدون آب، روغن و بنزین آن 2020 کیلوگرم محاسبه شده است. در حالیکه ام6 دقیقا 20 کیلوگرم سبکتر از آب درآمده است. جای تعجبی ندارد که دو خودرو از نظر ابعاد نیز شبیه به هم باشند. اما آلپینا به خاطر خواص اسپرتترش کمی نزدیک به زمین و به دلیل نصب یک بادیکیت کمی عریضتر شده است. یعنی طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب 5016، 1900 و 1371 میلیمتر شده در حالی که امپاور ابعادی معادل 5016، 1894 و 1394 میلیمتر پیدا کرده است. این قد و قواره برای خودرویی که خودش را یک کوپه معرفی میکند واقعا چشمگیر است.
اما در حقیقت بامو M6 بیشتر به یک جیتی واقعی شبیه است. یعنی هم خواص جوانگرایانه دارد و هم اینکه میتوان برای مسافرت و پیمایشهای معمولی رویش حساب کرد. چراکه فضای داخلیاش 2.76 متر مکعب شده در حالیکه B6 برای سرنشینان خود فضایی 2.49 متر مکعبی تدارک دیده است. دلیل این کاهش فضا، استفاده از صندلیهای بزرگ و به عبارتی مسابقهای است که البته باب میل مشتریان عادی نخواهد بود. از آنجا که آلپینا اغلب عادت دارد روی تیونینگهایش سیستم صوتی خاص نصب کند، بخش بزرگی از حجم صندوق عقب را نیز قربانی یک سابووفر بزرگ کرده است. حالا فضای صندوق آن 350 لیتر و فضای صندوق امپاور 368 لیتر است. جسارت بی6 را در قسمت جعبهدنده نیز میبینیم. آنها سراغ گیربکس حرفهای 8 سرعته اتوماتیک رفتهاند در حالیکه ام6 از همان مدل 7 سرعته استفاده میکند با این تفاوت که ساختار جعبهدنده امپاوریها دو کلاچه است ولی ساختار رقیب اتوماتیک معمولی. نکته جالب آن است که سیستم انتقال قدرتی که واسط بین جعبهدنده و موتور است، در هر دو بهصورت RWD (محور متحرک عقب) در نظر گرفته شده است. آلپینا که امضای همیشگیاش آن دو جفت رینگ شلوغ آلیاژی است، از تایرهای 255.35 میلیمتری در جلو و 295.30 میلیمتری هر دو جفت 20 اینچی در عقب استفاده کرده است. در مقابل امپاور با تمرکز روی توانمندیهای پایداری سراغ لاستیکهای 265.35 میلیمتری در جلو و 295.30 میلیمتری در عقب که هر دو آنها نیز 20 اینچی شدهاند، رفته است. افسارگسیختگی بی6 در تولید اسببخارهای بیشتر، برایش مصرف سوخت بالاتر را به همراه آورد. یعنی این سری 6 زیبا با یک باک 70 لیتری بهصورت میانگین در هر 100 کیلومتر چیزی حدود 12 لیتر بنزین نیاز دارد. اما امپاور که زیر نظر مهندسان باواریایی فعالیت میکند با یک باک حجیمتر 80 لیتری، مصرف میانگینی معادل 9.6 لیتر در هر 100 کیلومتر دارد. با وجود برتری بی6 تقریبا مطمئن شدهایم که او در قسمت شتابگیری نیز عملکرد بهتری از خود نشان میدهد. ولی واقعیت حیرتانگیز آن است که هر دو خودرو در قسمت شتاب صفر تا صد رکورد 1/ 4 ثانیهای را کسب کردهاند. در ادامه آلپینا صفر تا 160 را در 4/ 8، صفر تا 200 را در 13، صفر تا 250 را در 3/ 22 و در نهایت صفر تا 300 کیلومتر در ساعت را در 47 ثانیه میپیماید. امپاور نهایت تلاش خود را کرد که در بحث شتابگیری کم نیاورد ولی در سرعتهای بالاتر قافیه را واگذار کرد. بهطوریکه شتاب صفر تا 160 آن 6/ 8، صفر تا 200 معادل 5/ 13، صفر تا 250 معادل 6/ 23 و در نهایت صفر تا 300 کیلومتر در ساعت را در 57 ثانیه ثبت کرده است. وزن کمتر و گیربکس بهتر ام6 کار خود را به بهترین روش ممکن در شتاب صفر تا صد نشان داد ولی در ادامه مغلوب دو توربوشارژر رقیب شد. آلپینای فوق 400 متر را 12 ثانیهای با سرعت 192 کیلومتر در ساعت طی میکند. امپاور سایه به سایه او را با رکورد 2/ 12 ثانیهای و سرعت نهایی 190 کیلومتر در ساعت تعقیب میکند. پیمایش مسیر صاف یک کیلومتری برای بی6 دقیقا 6/ 21 ثانیه و برای ام6 فقط با 2/ 0 ثانیه اختلاف پیموده میشود. خبر بد برای طرفداران M6 آن است که B6 برتری خود را در زمینه شتاب ثانویه نیز حفظ کرده است. این خودرو 60 تا 100 کیلومتر در ساعت را 2 ثانیهای میپیماید. 80 تا 120 را 2/ 2 و 100 تا 180 کیلومتر در ساعت را 5/ 6 ثانیهای ثبت کرده است. در حالیکه حریف 60 تا 100 کیلومتر در ساعت را در 9/ 1، 80 تا 120 را در 3/ 2 و 100 تا 180 کیلومتر در ساعت را در 8/ 6 ثانیه طی میکند. سرعت نهایی بامو آلپینا B6 328 کیلومتر در ساعت ثبت شده است. همه میدانند که امپاور همیشه بهصورت استاندارد سرعت نهاییاش را روی 250 کیلومتر در ساعت کنترل میکند. بهعنوان آخرین آیتم مقایسهای این را در نظر داشته باشید که قیمت بی6 با این همه برتری 135 هزار دلار و قیمت ام6 چیزی بیش از 155 هزار دلار است.
نظر نهایی
دیگر جایی برای دفاع از امپاور نمانده است. این خودرو تقریبا در همه قسمتهای فنی از حریفش کم آورد. این به دلیل ضعف آنها نیست، بلکه دلیل اصلیاش برتری فوقالعاده آلپینا بوده است. بی6 مانند یک تیونر حرفهای عمل کرده بود. ظاهر پروژهشان بسیار باوقار و متین ولی در باطن بسیار آتشین و تندمزاج. راستش را بخواهید بی6 با استفاده از نقطه ضعف ام6 کارش را پیش برده بود. در حقیقت هرجایی که امپاور به خاطر مسائل استراتژیک مجبور به محافظهکاری شده بود، آلپینا همان نقطه را تقویت میکرد. حال سوال مهم این است که چرا شانس با خودرویی که هم قویتر است و هم ارزانتر، یار نیست؟ جواب این سوال ساده نیست. باواریاییها آن را طی 100 سال فراز و نشیب کسب کردهاند. از نظر بخش موتوراسپورت بامو، جوانگرایی به معنای حذف تمام لذتهای واقعی یک خودرو نیست. سفت و سخت شدن سیستم تعلیق، فرمانپذیری بسیار تند و صندلیهای مخصوص خودروهای رِیس، آپشنهایی نیست که هر کسی را به سمت خود بکشد. در حقیقت رمز موفقیت و فروش بالای این سری 6 آن است که آنها با استادی تمام هم افراد پا به سن گذاشته محتاط را در نظر گرفتهاند و هم جوانترهای هیجانطلب را.
کوپهای که دوستش داریم
شاید عجیب به نظر بیاید ولی تجربه نشان داده خودروهای کوپه آنقدر که پذیرای خواص اسپورت هستند، میزبان لوکسگرایی نیستند. یعنی هرچه محصول تجملی در دنیاست در 99درصد مواقع یا سدان هستند یا شاسیبلند فولسایز. این تصور کلیشهای و سنتی حدود 40 سال پیش توسط بامو مورد تهاجم واقع شد. سال 1976 باواریاییها برای اولینبار از یک محصول 2 در صندوقدار که ترکیبی بود از مدلهای لوکس و نسخههای اسپورت، رونمایی کردند. این خودرو «سری 6» نام گرفت. خودرویی که از یکسو به دلیل کوپه بودنش مورد توجه جوانترها واقع میشد و از سوی دیگر به دلیل تجملی بودنش از سوی متمولان جامعه با استقبال روبهرو شده بود. نه آنقدر بزرگ بود که دنیای سری 7 را به خطر بیندازد و نه آنقدر کوچک که سری 3 را به چالش بکشد. بامو در همان سال اول عرضه، موفقیت این خودرو را تضمین کرد. استفاده از یک موتور 2/ 3 لیتری 220 اسببخاری، موجی از محبوبیت را برای او به ارمغان آورد. نسل اول سری 6 تا سال 1989 یکسره تولید شد ولی ناگهان بنا به دلایلی که بعدها از آن بهعنوان فلسفه توسعه یاده شده بود، تولیدش متوقف شد. شرکت در این فاصله کار روی سری 3، سری 5 و سری 7 را پیش برد و برای اولینبار شاسیبلندی به اسم X3 را روی کار آورد. خواب زمستانی سری 6 چیزی حدود 15 سال طول کشید. بازگشت این خودرو در 2003، توفانی بود. خودروی جدید باواریاییها یک کوپه سایز بزرگ با مشخصات فنی خیرهکننده و ظاهری بسیار شیک بود. این محصول از سوی کارشناسان و طرفداران به «کوسه ماهی» معروف شد. انحنای زیبایی که از کاپوت جلو شروع میشد، روی سقف ادامه پیدا میکرد و در انتها روی سپر عقب خاتمه مییافت، واقعا چشمنواز بود. نسل دوم این خودرو طی 7 سال عمرش، تمام رکوردها را برای شرکت جابهجا کرد. تا اینکه اینبار دیگر بدون فوت وقت، سومین نسل در 2012 معرفی شد. یک سطح نوین از مهندسی بامو. این تمام داشتههای سری 6 جدید نبود. شرکت برای اولینبار یک ویرایش 4 در را با اسم گرن کوپه معرفی کرد. پاسخی قابل قبول برای مرسدسبنز و آئودی A7 که حالا او نیز به جمع کوپههای صندوقدار اضافه شده بود. مدلهای 2 در سریعا وارد معرکه دعوا با مرسدسبنز SL شدند ولی شرکت روی ویرایشهای سدان حساب دیگری باز میکرد. درست از روزی که فروش این خودرو استارت خورد، فروش مرسدسبنز سیالاس با افول روبهرو شد. این تلافی دردناکی بود که بامو بعد از 10 سال سر رقیب خالی کرده بود. بامو اساسا برای سری 6 پیشرانه سبکی در نظر نگرفته بود. نسخه پایه با موتوری 3 لیتری 315 اسببخار نیرو تولید میکرد. خیلی زود سر و کله بخش امپاور نیز پیدا شد اما راستش را بخواهید آنقدری که CLS63 AMG قدرت داشت M6 نداشت. از سال 2014 بامو با پر و بال دادن به تیونری که عضو رسمی خانواده باواریاییها نبود ولی همیشه مورد تفقد آنها قرار میگرفت، ورق برگشت. درباره آلپینا صحبت میکنیم. شرکتی که آنقدر خوب کار میکند که تولیداتش از سوی نمایندگیهای خدمات بامو قبول میشوند. این شرکت با چراغ سبزی که از شرکت دریافت کرده بود کاری کرد که پرونده سیالاسهای سری AMG در دم بسته شد!
پیش بینی چین برای فروش ۸۰۰ هزار خودروی سبز
تاریخ انتشار:95/11/21
چین پیشبینی میکند امسال بیش از ۸۰۰ هزار خودروی انرژی سبز در این کشور فروخته شود که نسبت به سال ۲۰۱۶ حداقل ۵۸ درصد افزایش خواهد داشت.
به نقل از ایسنا، چین تبلیغات گستردهای برای خودروهای برقی انجام داده که شامل میلیاردها دلار هزینه در یارانههایی بوده که به منظور محدود کردن آلودگی هوای شهری و کمک به صنعت خودروی داخلی برای پیشتازی در این فناوری فراهم شده است.
دولت مرکزی چین سالها از فروش خودروهای سبز حمایت کرده است اما فروش این خودروها در سال 2015 رونق گرفت و دولت امیدوار است این بخش با تقاضای بازار، رشد بیشتری پیدا کند.
چین امسال یارانه اختصاص یافته به این خودروها را به میزان 20 درصد کاهش داده است و در صدد حذف کامل این یارانهها تا پایان دهه جاری است.
شو یان هووا، معاون دبیر انجمن تولیدکنندگان خودروی چین به نشریه اکونومیک اینفورمیشن دیلی، اظهار کرد: خودروهای سواری به رشد بازارهای پلاگین هیبریدی کمک خواهند کرد و انتظار میرود بیش از 70 درصد تقاضا در سال 2017 برای این خودروها باشد. همچنین در سال 2017 تقاضا برای خودروهای تمام برقی رشد بیشتری خواهد کرد و تسهیلات شارژ این خودروها با روند سریعتری افزایش خواهند یافت.
بر اساس گزارش رویترز، چین سال گذشته 507 هزار خودروی برقی و خودروی پلاگین هیبریدی فروخت که بیش از 50 درصد رشد نشان داد، اما کمتر از پیشبینی اولیه برای فروش 700 هزار خودرو بود.
تمایل اشکودا به امضای قرارداد با یکی از دو خودروساز بزرگ کشور
تاریخ انتسار:95/11/20
در حالی خبرها حکایت از مذاکرات شرکت خودروسازی اشکودا با خودروسازان داخلی دارد که به گفته یک عضو اتاق بازرگانی تهران، تمایل این شرکت اروپایی به امضای قرارداد با یکی از دو خودروساز بزرگ کشور است.
بعد از امضای توافق هستهای یکی از گزینههای حضور در صنعت خودرو ایران، شرکت اشکودا بود، شرکتی که از برندهای زیرمجموعه شرکت فولکس واگن محسوب میشود و مقر آن در جمهوری چک است. موضوعی که ویتخ فیلیپ، نایبرئیس مجلس نمایندگان جمهوری چک نیز هفته گذشته در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی تهران به آن اشاره کرد و از مذاکرات زیاد و مطلوب برند اشکودا با خودروسازان ایرانی خبر داد؛ به گفته او خودروسازان چک و ایران در جریان مذاکرات به نتایج خوبی برای همکاری دست یافتهاند. وی هدف از همکاری میان اشکودا و خودروسازان ایرانی را مونتاژ، راهاندازی خط تولید مشترک و ارائه خدمات پس از فروش عنوان کرد. در این زمینه یکی از اعضای اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه اشکودا در روند مذاکرات با خودروسازان دولتی و خصوصی جلسات متعددی داشته است، میگوید: تمایل اشکودا به فعالیت با یکی از دو خودروساز بزرگ کشور است؛ دلیل این موضوع نیز نگرانی از ریسک سرمایهگذاری در ایران است. پیش از این نیز همزمان با در جریان بودن مذاکرات هستهای، اخباری درخصوص مذاکرات این شرکت با ایران خودرو به گوش میرسید.
پورشه های متروکه به کشورهای مبدا بازصادرات میشوند
تاریخ انتسار:95/11/20
از ۱۷۱ خودروی مذکور ۸۷ دستگاه آن قاچاق هستند و حتما باید بازصادرات شوند و ۸۴ دستگاه متروکه هستند و قابلیت فروش در داخل کشور به صورت مزایده دارند
مدیرعامل سازمان جمعآوری و فروش اموال تملیکی در نشست خبری بیست و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان اموال تملیکی خبر از بازصادرات خودروهای لوکس متروکه به کشورهای مبدا داد و اعلام کرد: «اکنون حدود ۶۴ دستگاه خودروی قاچاق و ٣۴٠ دستگاه خودروی متروکه در کشور وجود دارد که بالای ٢۵٠٠ سیسی نیستند و مشکل فروش ندارند، در صورت فروش اگر سازمان استاندارد تایید کند و شمارهگذاری شوند، امکان فروش آنها وجود دارد.»
مرجوعی خودروهای لوکس متروکه
به گزارش روزنامه «دنیای خودرو»، هماکنون ۹۵۱ دستگاه خودرو تحت اختیار سازمان اموال تملیکی است که ۷۸۰ دستگاه آن حجم موتورشان کمتر از ۲۵۰۰ سیسی بوده و ۱۷۱ دستگاه خودرو دیگر حجم موتورشان بالای ۲۵۰۰ سیسی است.
از ۱۷۱ خودروی مذکور ۸۷ دستگاه آن قاچاق هستند و حتما باید بازصادرات شوند و ۸۴ دستگاه متروکه هستند و قابلیت فروش در داخل کشور به صورت مزایده دارند، زیرا بر اساس رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری، خودروهای متروکه بالای ۲۵۰۰ سیسی که قبل از سال ۹۳ وارد کشور شدهاند و طبق قوانین گمرکی بهعنوان کالای متروکه در اختیار این سازمان قرار دارند، قابل فروش هستند.
طبق این قانون در مزایده الکترونیکی که مرحله اول آن حدود یک ماه قبل برگزار شد و تمام آن خودروها پورشه بودند، دو دستگاه پورشه به فروش رفت. امین دلیری، مدیرعامل سازمان جمعآوری و فروش اموال تملیکی در این باره گفت: «دو دستگاه پورشه مجموعا به ارزش چهار و نیم میلیارد تومان که جزو خودروهای لوکس متروکه بودند، در این مزایده به فروش رفتند.»
دلیری در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳۷ خودروی متروکه در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار دارد، تصریح کرد: «خودروهای متروکه لوکس باید توسط صاحبانشان به کشورهایی که از آنجا وارد شدهاند، مرجوع شوند که متاسفانه صاحبان آنها این روند را پیگیری نمیکنند و خود سازمان این روند را پیش میبرد که قرار است در مرحله اول ٢٨ دستگاه پورشه به کشورهای مبدا صادرات مجدد شوند.»
مقصد نامعلوم بازصادرات خودروهای قاچاق
امین دلیری، مدیرعامل سازمان جمعآوری و فروش اموال تملیکی در گفتوگو با روزنامه «دنیای خودرو» در توضیح کشورهای مقصد در نظر گرفته شده برای باز صادرات خودروهای قاچاق عنوان کرد: «برای بازصادرات خودروها تاکنون کشور مشخصی در نظر گرفته نشده است و سازمان اموال تملیکی برای انجام بهتر بازصادرات خودروهای قاچاق از ظرفیت بازرگانان تمام استانها بهره گرفته شده و انجام این کار را به صادرکنندگان حرفهای واگذار کرده است.
بنابراین در حال حاضر هیچ کشوری هدف بازصادرات خودروهای لوکس قاچاق ما نیست. ممکن است کشور آذربایجان یا کشورهای عربی باشند حتی به برخی کشورهای آفریقایی هم فکر شده است. انتخاب کشورهای مقصد بر عهده بازرگانان خواهد بود.»
قیمتگذاری خودروهای قاچاق در ابهام
دلیری در توضیح نحوه قیمتگذاری خودروهای قاچاق عنوان کرد: «قیمتگذاری یکی از مشکلات فعلی ماست و بر اساس مصوبه قیمت باید بر اساس قیمت روز تجاری تعیین شود، ضمن اینکه سایر هزینهها نیز اضافه میشود و مجموع این هزینهها بالاتر از هزینه روز تجاری است. این مورد یکی از مشکلات ماست که مصوبه را باید بازنگری کرد و قیمتها به گونهای تنظیم شود که قابل رقابت باشند.»
سفارتخانهها مشتری خودروهای لوکس متروکه
حدس و گمان برای سرنوشت خودروهای لوکس قاچاق تنها به انهدام این خودروها محدود نشد. فروش خودروهای لوکس قاچاق و متروکه به سفارتخانهها موضوع دیگری بود که در رسانهها مطرح شد اما فروش خودروهای قاچاق به سفارتخانهها به سرعت تکذیب شد، چراکه شمارهگذاری خودروهای قاچاق و تردد آنها در کشور ممنوع است،
در حالیکه این احتمال هنوز برای خودروهای متروکه وجود دارد. دلیری درباره فروش خودروهای متروکه به سفارتخانهها عنوان کرد: «تاکنون در این خصوص مستقیما صحبتی با ما نشده اما ممکن است این پیشنهاد در جایی مطرح شده باشد که سفارتخانهها با ارز دولتی یا ریال اقدام به خرید خودروهای متروکه کنند.
در واقع منعی برای این کار وجود ندارد و سفارتخانهها میتوانند بهجز شرکت در مزایده با مذاکره اقدام به خرید خودروها کنند.»
تصاویر هیوندای سوناتا جدید با لباس استتار
تاریخ انتسار:95/11/19
هفتمین نسل هیوندای سوناتا حدود 3 سال پیش عرضه شده بنابراین جای تعجبی ندارد که این برند کرهای در حال کار بر روی نسخهی فیس لیفت این سدان میدسایز میباشد. در تصاویر پروتوتایپی را مشاهده میکنیم که در حال تست زمستانی بوده و پوششهای استتاری زیادی دارد. علیرغم این پوشش سنگین میتوان دستهای از چراغهای روز روشن LED را تشخیص داد.
ما کاملاً مطمئن نیستیم اما به نظر میرسد جلوپنجرهی خودرو بهطور قابلتوجهی بزرگتر از مدل فعلی بوده و بیشتر از قبل به طرف پایین گسترش یافته است. همانگونه که از یک خودروی فیس لیفت میتوانید انتظار داشته باشید، پروفایل جانبی سوناتا تقریباً بدون تغییر باقی مانده هرچند ممکن است طراحی آینههای جانبی تغییر اندکی داشته باشد.
بخش عقبی خودرو تقریباً بهطور کامل پوشانده شده اما حتی با این وجود نیز میتوانید گرافیک جدید چراغهای LED را تشخیص دهید. شاید خود چراغها نیز بازنگری اندکی داشته باشند. سپرهای جلو و عقب نیز اصلاحاتی خواهند داشت. از دیگر تغییرات نسخهی فیس لیفت هیوندای سوناتا میتوان به طراحی جدید رینگها و رنگهای جدید احتمالی اشاره کرد.
تصاویر جاسوسی قبلی نشان دادهاند که هیوندای در حال کار بر روی نسخهی قدرتمندتر سوناتا با نمای جلوی گیراتر است. این خودرو خروجیهای اگزوز بزرگتر خواهد داشت و به خاطر اصلاح سیستم تعلیق ارتفاع آن کمتر خواهد بود؛ اما بزرگترین تغییر خودرو زیر کاپوت خواهد بود چراکه هیوندای سوناتای پرفورمنس پیشرانهای قویتر را پذیرا خواهد بود.
هنوز معلوم نشده این پیشرانه چه مشخصاتی دارد اما شاید از پیشرانهی 2 لیتری توربوی استفاده شده در i30 N در سوناتا بهره برده شود. این پیشرانه قدرت 260 اسب بخاری دارد.
مطمئنترین خودروهای بازار آلمان را بشناسید
تاریخ انتشار:95/11/19
مطالعهی میزان اطمینان خودروی جی دی پاور آلمان در سال 2016 درست همانند مطالعهی صورت گرفته در آمریکا است به این معنی که جی دی پاور تعداد مشکلات پدیدار شده در طی یک سال توسط مالکان اصلی خودرو را پس از 12 تا 36 ماه مالکیت بررسی و اندازه میگیرد.
در آلمان به ازای هر 100 دستگاه خودرو بهطور متوسط 127 مشکل گزارش شده و میتسوبیشی با 77 مشکل به ازای هر 100 دستگاه خودرو حائز بهترین رتبه شده است. کسب این نتیجه بسیار شگفتانگیز و تعجبآور است زیرا همین شرکت در آمریکا امتیازی پایینتر از حد متوسط 152 مشکل به ازای هر 100 دستگاه خودرو را به دست آورده است (161 مشکل به ازای هر 100 دستگاه خودرو).
اما موضوع جالبتوجهتر اینکه بامو با داشتن 178 مشکل به ازای هر 100 خودرو در وطن خود بدترین عملکرد را داشته است. این عملکرد پایینتر از حد متوسط است. هرچند در ایالاتمتحده بامو بهتر از میانگین عمل کرده و به ازای هر 100 خودرو 142 مشکل داشته است.
اما پس از میتسوبیشی بهترین عملکرد را برندهای پژو (92)، اشکودا (95)، ولوو (96) و سئات (99) داشتهاند؛ اما برندهای همسایهی بامو در انتهای لیست هم عبارتاند از آئودی (150)، مینی (150)، سیتروئن (166) و فیات (170). تنها چیزی که بین مطالعهی صورت گرفته در آلمان و آمریکا یکسان بوده رتبهی فیات است. در آمریکا نیز فیات به ازای هر 100 دستگاه خودرو 171 مشکل داشته و آن را در انتهای لیست جای داده است.
مدیرعامل رنو-نیسان ، تولید در آمریکا باید در اولویت باشد
تاریخ انتشار:95/11/18
مدیرعامل رنو-نیسان میگوید، این شرکت باید خود را با تجارت در دوران دونالد ترامپ سازگار کند.
کارلوس گون مدیرعامل رنو-نیسان در گفتگو با سی ان ان درباره دونالد ترامپ و حملات اخیر وی به خودروسازان درباره تولید خودرو در مکزیک صحبت کرد.
نیسان هنوز هدف انتقادات ترامپ در شبکه های اجتماعی قرار نگرفته و حتی این شرکت با انتشار آمار سرمایه گذاری خود در آمریکا طی چند سال گذشته در موضع هجومی نسبت به دولت ترامپ قرار گرفت.
اما برخلاف فورد که تصمیم گرفت برنامه های خود در مکزیک را لغو و در آمریکا سرمایه گذاری کند، نیسان تا زمان استقرار کامل دولت جدید آمریکا صبر خواهد کرد تا ببیند که قبل از هرگونه تصمیم گیری درباره افزایش تولید در آمریکا، چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.
گون معتقد است تمام خودروسازان در آمریکا، در نتیجه روی کار آمدن ترامپ، ظرفیت های خود در این کشور را افزایش خواهند داد.
وی اذعان کرد، پیام ترامپ واضح است، آمریکا باید در اولویت باشد.
دو هفته تا رونمایی هاچبک زیبای هیوندای در نمایشگاه خودرو شیکاگو
تاریخ انتشار:95/11/18
هیوندای الانترا GT هاچبک مدل 2018 در نمایشگاه خودروی شیکاگو 2017 هفته آینده رونمایی خواهد شد.
این خودروساز کره ای چند تصویر تیزر از این هاچ بک جدید را منتشر کرده است که گمان می رود نسخهای آمریکایی از i30 باشد که در نمایشگاه خودروی پاریس 2016 رونمایی شد. الانترا GT مدل 2018 از سبک طراحی نوین هیوندای از جمله جلوپنجره شش ضلعی با قاب ضخیم کرومی شکل به همراه مجموعه چراغهای جلوی کشیده شده به سمت عقب بهره خواهد برد. این خودرو هم چنین دارای فاصله بین دو محور نسبتا بیش تری بوده و فضای بار و کابین بیشتری در مقایسه با مدل قبلی خود خواهد داشت.
هنوز مشخص نیست که هیوندای الانترا GT مدل 2018 در ایالات متحده از چه نیروی محرکهای بهره می برد اما گمان میرود این خودرو موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر مشترکی با سدان الانترای استاندارد داشته باشد. این موتور قدرت 147 اسب بخار و گشتاور 132 فوت پوند تولید می کند. انتظار می رود هیوندای نسخهای عملکرد بالا به نام الانترا اسپرت را نیز با موتور 1.6 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر و قدرت 200 اسب بخار عرضه کند.
ثبت بهترین فروش ماهانه خودرو در ایتالیا
تاریخ انتشار:95/11/17
فروش خودروهای جدید در ایتالیا در ماه ژانویه با افزایش ۱۰ درصدی روبهرو شد و بهترین فروش ماهانه از سال ۲۰۱۰ تاکنون رقم خورد.
به نقل از آتوموتیو نیوز، وزارت حملونقل ایتالیا اعلام کرد فروش خودرو در ماه ژانویه به 171 هزار و 556 دستگاه افزایش یافت و به این ترتیب سی و دومین ماه متوالی رشد فروش در بازار ایتالیا رقم خورد. طی ماه ژانویه فروش فیاتکرایسلر 13 درصد افزایش یافت. فروش برند فیات با افزایش 15 درصدی روبهرو شد و فروش برند آلفا رومئو 26 درصد جهش کرد، اما فروش برند جیپ 6/ 5 درصد کاهش یافت. در گروه خودروسازی فولکسواگن، فروش برند فولکسواگن 11 درصد رشد کرد، فروش برند اشکودا 13 درصد افزایش یافت و فروش برند سیات 16 درصد جهش کرد. فروش هیوندای 6/ 1 درصد و فروش کیا 5/ 6 درصد رشد را تجربه کرد. تویوتا نیز ژانویه خوبی را در ایتالیا ثبت کرد و فروش این خودروساز با افزایش 29 درصدی روبهرو شد.
جریمه خودروسازان انرژی پاک در چین
تاریخ انتشار:95/11/17
چین هفت شرکت سازنده خودروهای انرژی پاک را به دلیل تولید و فروش خودرو با باتریهایی که ظرفیت نیروی کمتری از میزان تبلیغ شده دارند، جریمه کرد.
به نقل ازایسنا، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین در بیانیه ای اعلام کرد این شرکتها چاینا یانگمن اتوموبیل، سایک تانگشان باس، لیفان گروپ، ژنگژو نیسان، شانگهای سان وین باس، نانجینگ اسپشیال و چونگ کینگ هنگتون باس هستند.
دولت چین دهها خودروساز را به نقض مقررات مربوط به یارانههای خودروی سبز متهم کرده است که تلاش این کشور برای حمایت از صنعت و مبارزه با آلودگی هوا را مورد ابهام قرار داده است.
بر اساس گزارش رویترز، چین میلیاردها دلار یارانه برای تولید چنین خودروهایی هزینه کرده است و این برنامه به افزایش فروش خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی کمک کرده است.
رنجروور خودرو جدید رونمایی می کند (+عکس)
تاریخ انتشار:95/11/16
لندروور به دنبال این است که با ارائه مدل جدیدی بین SUV و کوپه فروش بیامو X۶، مرسدس بنز کوپه GLE و پورشه ماکان را تحت نام تجاری رنجروور از آنها برباید.
به نقل از عصرایران ، این کمپانی انگلیسی اعلام کرده که از نام ولار برای SUV- کوپه جدیدش استفاده خواهد کرد. این نام یادآور نمونههای مرموز اولیه از رنجروورهای اصلی که اولین مدل های آن در اواخر دهه 60 میلادی به نمایش درآمد.
انتظار میرود ولارهای جدید رنجروور، بین مدلهای اسپورت و اووک این خودروسازی قرار گیرد. در شناسنامه این خودرو ویژگیهای اسپورتتر و سقف کج را خواهیم دید. این خودرو روی یک طراحی فشرده آلومینیومی JLR ساخته خواهد شد و در ساختار با اف- پیس جگوار مشترک است. البته تمرکز در ساخت خودرو روی قابلیتهای اجرایی و کاربردی است. تنظیمات افرودی در این خودرو جایگاه چندانی ندارد و ولار بیشتر یک خودروی قوی شهری است.
موتورهای دیزلی و بنزینی 4 یا 6 سیلندر روی این خودرو قرار خواهند گرفت. اگرچه گزارشهایی نیز در خصوص ارائه مدلهای الکتریکی یا هیبریدی وجود دارد. موتورهای 3 لیتری دیزلی V6 که اینک روی موتورهای مدل اسپورت قرار دارند، محتملترین گزینه به شمار خواهند آمد.
همکاری خودروساز با خودروساز؛ تجربه شکست خورده در چین و کره
تاریخ انتشار:95/11/16
بررسی تجربه کشورهای چین و کره جنوبی نشان میدهد که استراتژی مبتنی بر همکاری خودروساز-خودروساز علاوه بر اینکه انتقال تکنولوژی را برای شرکت در حال توسعه به همراه نداشته است، بلکه شرکت را به عرضه کننده ای برای محصولات شرکت توسعه یافته تبدیل کرده است.
به نقل از تسنیم ، استراتژی همکاری خودروساز-خودروساز همواره به عنوان یکی از راههای انتقال فناوری به حساب میآید، اما بررسی تجربه کشورهایی مانند چین و کره جنوبی که مسیر توسعه در صنعت خودرو را پیمودهاند به خوبی نشان میدهد که استراتژی مبتنی بر همکاری خودروساز-خودروساز علاوه بر اینکه انتقال تکنولوژی را برای شرکت در حال توسعه به همراه نداشته است، بلکه شرکت را به عرضهکننده ای برای محصولات شرکت توسعه یافته تبدیل کرده است.
استراتژی چین برای توسعه صنعت خودرو بهعنوان یک صنعت رقابتپذیر جهانی بهشکل جدیتر از اوایل دهه 90 میلادی آغاز شد. دولت در سال 1991 و در برنامه 5 ساله هشتم خود صنعت خودرو را بهعنوان یک صنعت محوری انتخاب کرد و در سال 1994 یک سیاست صنعتی جامع برای صنعت خودرو طراحی کرد. دولت چین همکاری و مشارکت با خودروسازان خارجی را بهعنوان راه توسعه این صنعت برگزید. خودروسازان خارجی موظف بودند درصدی از قطعات را از داخل چین تأمین کنند و برخی وظایف در انتقال فناوری و تحقیق و توسعه به آنها تحمیل شد.
هرچند طی این مدت تیراژ تولیدات خودرو در چین به میزان چشمگیری افزایش یافته است و چین به بزرگترین تولیدکننده خودرو در دنیا تبدیل شده، اما این تولید بالا، چینیها را به اهداف خود نرسانده است و آنها نتوانستهاند برنامههای توسعه خود را با موفقیت دنبال کنند
برنامه 5 ساله یازدهم چین در سال 2006 معرفی شد و بر طبق هدفگذاری آن صنعت خودرو باید جهتگیری صادراتی به خود بگیرد به نحوی که در سال 2010 نیمی از ارزش تولیدات به ارزش 35 الی 40 میلیارد دلار صادر شود.
علاوه بر این در سال 2009 و در میان بحران رکود جهانی، دولت چین تصمیم گرفت تا حمایت خود از صنعت داخلی ساخت خودرو و قطعات را متمرکز کند و شدت ببخشد. از همین رو برنامه تجدید حیات و بازسازی صنعت خودرو را در دستور کار قرارداد. بر اساس این برنامه، صادرات خودرو سواری با برندهای چینی باید 10% از حجم تولید و فروش را به خود اختصاص میداد.
این در حالی است که بر اساس جدول و نمودار زیر تا پایان سال 2015، نسبت صادرات به تولید از مرز 3 درصد فراتر نرفت و این نسبت در سال 2015، 55 درصد در مقایسه با سال 2012 افت کرد.
نیسان Z در نمایشگاه توکیو رونمایی می شود
تاریخ انتشار:95/11/14
نسل بعدی نیسان Z احتمالا یک پیشرانه هیبریدی ۵۰۰ اسب بخاری خواهد داشت.
نیسان برای رونمایی از یک کانسپت که در واقع پیش نمایشی از نسل بعدی Z است، پا به نمایشگاه خودرویی توکیو خواهد گذاشت.
پیشتر شایعات گسترده صنعت خودرو حاکی از این بود که نیسان Z در قالب یک کراس اور به تولید انبوه خواهد رسید ولی نشریه کار اند درایو متوجه شده که این خودرو به عنوان یک خودروی کوپه(که در تصویر موجود است) باقی خواهد ماند.
این خودرو به لحاظ بصری تحت تاثیر کانسپت Vmotion 2.0 که چند هفته قبل در نمایشگاه خودرویی دیترویت معرفی شد، شکل مخروطی تر به خود خواهد گرفت.
نیسان با توان برند اینفینیتی در حال توسعه مدل Z است. این کوپه در پلتفرم دیفرانسیل عقب و پیشرانه توربوشارژ دوگانه، موتور سه لیتری V6 با Q60 مشترک است. موتور شش سیلندر این خودرو 400 اسب بخار نیرو و 474 نیوتن متر گشتاور برخوردار است.
کار&درایو می گوید پیشرانه این خودرو در سه نوع عرضه خواهد شد که به جز پیشرانه ای که ذکر شد، شامل پیشرانه هیبریدی V6 با 500 اسب بخار قدرت و یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ هستند که البته جزئیات فنی آنها هنوز مشخص نشده است.
قیمت این خودرو از حدود 30 هزار دلار شروع خواهد شد. نیسان درباره آینده این خودرو زیاد صحبت نکرده و باید تا زمان افتتاح نمایشگاه توکیو در ماه اکتبر صبر کنیم.
نیسان روگ هیبریدی ارزان تر از RAV۴ هیبریدی قیمت خورد
تاریخ انتشار :95/11/14
نیسان روگ هیبریدی ۲۰۱۷ در ۱۸ ایالت آمریکا با قیمت پایه ۲۷ هزار و ۱۸۰ دلار عرضه شد که از تویوتا RAV۴ هیبریدی که قیمتش از ۲۹ هزار و ۹۷۰ دلار شروع میشود، ارزانتر است
به نقل از اتوگاید، این کراس اور که در نمایندگی های نیسان در ایالت های غربی، شمال غربی و کوهستانی آمریکا عرضه شده با قیمت پایه 27 هزار و 180 دلار روانه بازار شده است. روگ هیبریدی دیفرانسیل جلو در مسافت های شهری در هر 33 مایل یک گالن و در بزرگراهها در هر 35 مایل یک گالن و در سیکل ترکیبی در هر 34 مایل یک گالن مصرف دارد، نسخه دو دیفرانسیل این خودرو در مسافت های شهری در هر 31 مایل یک گالن، در بزرگراهها در هر 34 مایل یک گالن و در سیکل های ترکیبی در هر 33 مایل یک گالن بنزین مصرف می کند. این در حالیست که تویوتا RAV4 در مسافت های شهری در هر 34 مایل یک گالن، در بزرگراهها در هر 30 مایل یک گالن و در سیکل ترکیبی در هر 32 مایل یک گالن می سوزاند.
پیشرانه هیبریدی روگ شامل یک موتور دو لیتری چهار سیلندر با توان 141 اسب بخار و 195 نیوتن متر گشتاور در کنار یک موتور الکتریکی 40 اسب بخاری و گشتاور 159 نیوتن متر است.
نیسان روگ هیبریدی 2017 از بهار 2017 در سراسر آمریکا روانه بازار می شود.
فولکس واگن دوباره بزرگترین خودروساز جهان شد
تاریخ انتشار:95/11/13
فولکس واگن یک سال بعد از رسوایی آلایندگی خودروهای دیزلی به هدف خود مبنی بر پس گرفتن عنوان پرفروش ترین خودروساز جهان از تویوتا نائل آمده است.
خودروساز آلمانی سال گذشته موفق شد 10 میلیون و 310 هزار دستگاه خودرو بفروشد که کمی بیشتر از فروش 10 میلیون و 175 هزار دستگاهی تویوتا است.
جنرال موتورز هنوز آمار فروش خود را در سال گذشته میلادی اعلام نکرده است اما سخنگوی این شرکت به آسوشیتدپرس گفت این آمار احتمالا به 10.3 میلیون دستگاه نمیرسد.
علائم این تغییر در ماه آوریل و زمانی که تویوتا کاهش 2.3 درصدی در میزان فروش خود در سه ماهه اول 2016 را اعلام کرد، مشخص شد. کاهش فروش تویوتا در آن زمان به انفجار در یک کارخانه فولاد تامین کننده قطعات تویوتا نسبت داده شد. در همین بازه زمانی فروش فولکس 0.8 درصد رشد داشت که به دلیل افزایش فروش این شرکت در چین و فروش خوب در اروپا بود.
بدشانسی های تویوتا در سه ماهه دوم نیز ادامه یافت و زمین لرزه کوماموتو تولید این شرکت را مختل کرد. تویوتا فروش خود را در اواخر 2016 بهبود بخشید ولی رشد فروش 0.2 درصدی این شرکت در برابر جهش 3.8 درصدی فولکس چاره ساز نبود.
10 برند برتر سال 2016 در صنعت خودروسازی جهان را بشناسید
تاریخ انتشار:95/11/13
1 – لکسوس
برند لکسوس که درواقع زیرمجموعه گروه خودروسازی تویوتا محسوب میشود موفق شد با عملکرد بینقص خود عنوان قابل اعتمادترین برند صنعت خودروسازی جهان را به خود اختصاص دهد. این خودروساز ژاپنی – آمریکایی با معرفی 9 مدل جدید به بازار موفق شد 86 امتیاز از 100 امتیاز ممکن را به خود اختصاص داده و رتبه نخست جدول را به تصرف خود درآورد.
2 – تویوتا
گروه خودروسازی تویوتای ژاپن با قرار گرفتن در رتبه دوم جدول توانست بسیاری را غافلگیر کند. این خودروساز ژاپنی که بزرگترین تولیدکننده خودرو در جهان به شمار میرود، با تولید 12 مدل جدید موفق شد با کسب 78 امتیاز از 100 امتیاز موجود در مکان دوم جدول قابل اعتمادترین برندهای خودروسازی جهان قرار بگیرد.
3- بیوک
شرکت خودروسازی آمریکایی بیوک در سال های اخیر موفق شده است به نوعی به بلوغ در طراحی محصولات خود رسیده و با رفع نقص فنی موجود در برخی از مدل های تولید شده توسط این شرکت جایگاه خود را در صنعت خودروسازی جهان به میزان قابل توجهی بهبود بخشیده و رتبه سوم قابل اعتمادترین برندهای خودروسازی جهان را تصاحب کند. گفتنی است شرکت بیوک در سال گذشته مدل های متعددی را روانه بازار کرده است.
4 – آئودی
شرکت خودروسازی آئودی آلمان که از جمله شرکت های زیرمجموعه گروه خودروسازی فولکس واگن محسوب میشود با معرفی و عرضه هفت مدل جدید به بازار و کسب 71 امتیاز و با یک پله نزول نسبت به سال گذشته موفق شد در رتبه چهارم قابل اعتمادترین برندهای خودروسازی جهان قرار گیرد. هردو مدل Q3 و Q7 تولید شده توسط آئودی از جمله مدل هایی بودند که در سال 2016 میلادی در میان خودروهای جذاب و قابل اعتماد جهان قرار گرفتند.
5 – کیا
رتبه پنجم جدول، در اختیار یک برند آسیایی باکیفیت و ارزان قیمت قرار گرفته است. شرکت خودروسازی کیاموتورز کره ً با برطرف کردن ایرادات شایع در محصولاتش و با جنوبی اخیرا خلق یک زبان طراحی جدید موفق شده است با کسب 69 امتیاز رتبه پنجم را از آن خود کند. معرفی چهار مدل جدید به بازار از جمله دلایل کسب امتیاز یاد شده توسط کیاموتورز است.
6 – مزدا
در جدول مشابهی از برندهای خودروسازی معتبر که در سال 2015 میلادی منتشر شد شرکت خودروسازی مزدا در رتبه چهارم قرار داشت اما این خودروساز ژاپنی در سال 2016 با کسب 68 امتیاز و دو پله سقوط در رتبه ششم جدول قرار گرفت. گفتنی است شرکت خودروسازی مزدا به رغم عرضه شش مدل جدید به بازار موفق نشد هیچ کدام از مدل ها را در لیست مدل های محبوب و توصیه شده قرار دهد.
7 – هیوندای
خودروی SUV هیوندای سانتافه از محبوبیت بسیار زیادی در سراسر جهان برخوردار بوده ومعرفی مدل جدید آن در سال 2016 میلادی، رتبه هفتم قابل اعتمادترین برندهای خودروسازی جهان را برای هیوندای به ارمغان آورد. این خودروساز کره ای در پی عملکرد خوب خود موفق شد با کسب امتیاز متوسط 66 در رده هفتم جدول قرار گیرد.
8 – اینفینیتی
شرکت خودروسازی اینفینیتی (برند لوکس نیسان) موفق شده است با کسب 62 امتیاز از 100 امتیاز ممکن رتبه هشتم جدول رده بندی قابل اعتمادترین برندهای خودروسازی جهان را از آن خود کند. این شرکت آمریکایی موفق شد با معرفی و عرضه مدل هایی نظیر Q7 به بازار، جایگاه خود را به شکل قابل توجهی بهبود بخشیده و با 16 پله صعود رتبه هشتم را تصاحب کند.
9 – بی ام و
این برند محبوب و خوشنام آلمانی سال گذشته در رتبه یازدهم قابل اعتمادترین برندهای جهان قرار داشت اما در سال 2016 موفق شد با کسب 57 امتیاز از 100 امتیاز ممکن و با معرفی هشت مدل جدید به بازارهای جهانی رتبه نهم قابل اعتمادترین برندهای خودروسازی جهان در سال 2016 میلادی را به خود اختصاص دهد.
10 – هوندا
شرکت خودروسازی هوندا موفق شد در سال 2016 میلادی در آزمون کیفیت محصولاتش از 100 امتیاز ممکن 57 امتیاز کسب کند که این میزان 2 امتیاز کمتر از سال گذشته بوده و این خودروساز ژاپنی را در رتبه دهم برترین برندهای خودروسازی جهان قرار میدهد. بروز ایراد در سیستم اطلاع رسانی و تعلیق محصولات هوندا ازجمله دلایل کاهش امتیاز این شرکت محسوب میشود. لازم به ذکر است که شرکت هوندا تنها هفت مدل در سال 2016 به بازار عرضه کرده و مدل سیویک این شرکت دیگر در لیست خودروهای محبوب خریداران قرار ندارد.
ترکیه در صادرات خودرو رکورد زد
تاریخ انتشار:95/11/12
از هر صد خودروی تولیدی در کشور ترکیه، ۷۷ دستگاه آن به خارج از این کشور صادر شده است.
به نقل از میزان، میزان تولید وسایل نقلیه ی ترکیه در سال 2016 میلادی در مقایسه با سال 2015، با 9 درصد افزایش به 1 میلیون و 486 هزار رسیده است و طبق آمار منتشر شده، از هر صد وسیله ی نقلیه ی تولیدی، 77 دستگاه آن به خارج از ترکیه صادر شده است.
انجمن صنعت خودرو ترکیه (OSD) اخیرا طی گزارشی، میزان تولید وسایل نقلیه، صادرات و فروش آنها در ترکیه را منتشر ساخته است . بر اساس این گزارش در سال 2016 میلادی نسبت به سال 2015، میزان تولید وسایل نقلیه در مجموع، 9 درصد افزایش داشته و میزان تولید خودرو نیز با 20 درصد افزایش همراه بوده است.
در سال 2016 میلادی در مجموع 1 میلیون و 486 هزار وسیله ی نقلیه در ترکیه ساخته شده است که در این بین سهم خودرو 951 هزار دستگاه بوده است. و بدین ترتیب میزان تولید صنعت خودروی ترکیه در این سال به بالاترین سطح خود رسیده است.
ولی علی رغم این افزایش کلی در میزان وسایل نقلیه ساخت ترکیه، میزان تولید وسایل نقلیه ی تجاری در سال گذشته در مقایسه با سال 2015 با 6 درصد کاهش همراه بوده است. میزان تولید وسایل نقلیه ی تجاری سبک و وسایل نقلیه ی سنگین نیز به ترتیب با 2 و 44 درصد کاهش توام بوده است.
میزات تولید میدیبوس(میدیبوس به وسایل نقلیه ی عمومی یک طبقه اطلاق می شود) با 53 درصد، کامیون بزرگ با 52 درصد، کامیون کوچک با 48 درصد، اتوبوس با 8 درصد، مینی بوس با 6 درصد و کامیونت با 2 درصد کاهش روبه رو بوده است.
افزایش میزان صادرات
در سال گذشته در مقایسه با سال 2015 میلادی مجموع صادرات وسایل نقلیه در ترکیه با 15 درصد افزایش همراه بوده است. میزان صادرات خودرو نیز رشدی 23 درصدی را نشان می دهد. به طوری که از هر 100 خودروی تولیدی ترکیه، 77 دستگاه آن به خارج از ترکیه صادر شده است.
هجوم تاکسیهای لندن به خیابانهای اروپا
تاریخ انتشار:95/11/12
مدیرعامل شرکت تاکسی لندن از ورود تاکسی های معروف پایتخت انگلیس به خیابانهای اروپا در سال آینده خبر داد.
به نقل از ایسنا، این شرکت که متعلق به خودروساز چینی جیلی است، افزایش 10 برابری تولید به حدود 10 هزار تاکسی و کامیونهای سبک تا پایان دهه جاری را هدف قرار داده است و بدنبال فروش تاکسیهای خود به شهرهای بزرگ اروپایی است.
با وجود نگرانیهای صنعت نسبت به دسترسی انگلیس به بازار اتحادیه اروپا پس از جدایی از این بلوک، این شرکت تاکسی سازی به برنامههای سرمایه گذاری ادامه می دهد و یک کارخانه جدید در مرکز انگلیس را تقریبا تکمیل کرده است.
مدیران شرکت تاکسی لندن که قدمتش به سال 1899 بازمی گردد و در سال 2013 از سوی جیلی خریداری شد، در ماههای اخیر از شهرهایی مانند اوسلو، آمستردام، پاریس و برلین دیدار کرده اند و بدنبال بازارهای جدیدی برای تاکسی سیاه لندن هستند.
کریس گابی، مدیرعامل شرکت تاکسی لندن در گفتوگو با رویترز مشخص نکرد کدام شهر نخستین بازار خارجی این تاکسی خواهد بود اما این شرکت قصد دارد مدلهای جدید خود را که آلایندگی اندکی دارند، از سال آینده صادر کند.
این شرکت حدود 300 میلیون پوند (380 میلیون دلار) در کارخانه جدیدی نزدیک شهر کاونتری و نزدیک به کارخانه کنونی که مدلهای معمولی را تولید می کند، سرمایه گذاری کرده است.
گابی به رویترز گفت که رای برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و ابهامی که درباره توافقات تجاری آتی این کشور وجود دارد، هیچ گونه تغییر در سرمایه گذاری را بدنبال نخواهد داشت اما نگرانیهایی وجود دارد.
سکوت فورد و جنرال موتورز در برابر ممنوعیت مهاجرت
تاریخ انتشار:95/11/11
خودروسازان روی طناب باریکی حرکت می کنند زیرا سعی دارند توجه ترامپ را که سیاستهایش در زمینه استانداردهای هوای پاک، مالیات شرکتها و تجارت بر سرنوشتشان تاثیر دارند، جلب کنند.
به نقل از ایسنا، اما این خودروسازان ناچارند خود را با ملاحظات دیگری وفق دهند. سه خودروساز بزرگ آمریکایی در میشیگان مستقر هستند که از پیروزی ترامپ حمایت کرد اما جمعیت قابل توجهی از مهاجرانی که در این ایالت زندگی می کنند، با فرمان ترامپ در خصوص مهاجرت دچار مشکل شده اند.
دیربورن که خانه فورد است، با بیش از 30 درصد جمعیت عرب تبار، به عنوان پایتخت مسلمان آمریکا شناخته می شود. از سال 2005 تا 2015 این ایالت 19 هزار و 545 پناهنده از عراق و سوریه پذیرفت که در میان کشورهای تحت ممنوعیت مهاجرت ترامپ قرار دارند.
ترامپ در زمان تبلیغات انتخاباتی خود فورد را هدف انتقاد قرار داد و این خودروساز از آن زمان تلاش می کند نظر مساعد رییس جمهور جدید را جلب کند.
مارک فیلدز، مدیرعامل فورد هفته گذشته برای مذاکره درباره مشاغل، استانداردهای اقتصاد سوخت و حتی دکور دفتر رییس جمهور چند بار به کاخ سفید رفت.
بر اساس گزارش بلومبرگ، با این همه فورد و همتایانش در صنعت خودرو در منطقه دیترویت درباره فرمان ممنوعیت مهاجرت ترامپ سکوت پیشه کرده اند.
تداوم رشد فروش جهانی خودرو در ۲۰۱۷
تاریخ انتشار:95/11/11
گزارشهای منتشر شده از سوی اسکوشیابانک نشان میدهد فروش جهانی خودرو در سال ۲۰۱۷ برای هشتمین سال متوالی روندی صعودی خواهد داشت.
به نقل از دنیای اقتصاد، در ماههای پایانی سال 2016 فروش جهانی خودرو با افزایش قابلتوجهی رو به رو شد و این مساله از فروش خوب در سال جدید میلادی حکایت دارد. اسکوشیابانک پیشبینی میکند در سال 2017 تقاضا برای خودرو در آمریکا و اروپای غربی افزایش خواهد یافت. فروش خودرو در بازارهای نوظهور نیز با افزایش روبهرو خواهد شد. با وجود این پیشبینی میشود رشد فروش خودرو در بازار چین اندکی کند خواهد شد. آمار منتشر شده از سوی اسکوشیابانک نشان میدهد در سال 2016 تویوتا کرولا پرفروشترین خودروی جهان بوده است. 946 هزار دستگاه از این خودرو در سراسر جهان فروخته شده است. فولکسواگن گلف با فروش 740 هزار دستگاه، دومین خودروی پرفروش جهان در سال گذشته میلادی بوده است.
تصاویر هیوندای i30 مدل 2017 منتشر شد
تاریخ انتشار:95/11/10
از هایلایت های i30 مدل 2017 می توان به مجموعه ای از تجهیزات ایمنی جدید اشاره کرد. هیوندای سیستم هشدار تغییر مسیر، هشدار برخورد از جلو، کمک ثبات در مسیر، ترمز اضطراری خودکار و کمک استارت در سراشیبی را به صورت استاندارد در تمام مدل های این خودرو ارائه می کند.
مدل پایه i30 S از موتور 1.0 لیتری 120 اسب بخاری به همراه گیربکس دستی شش سرعته بهره می برد و دارای رینگ های آلیاژی 15 اینچی، LEDهای دید در روز، بلوتوث با کنترل های روی فرمان، شیشه های جلو و عقب برقی و قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده است. نسخه SE این خودرو به رینگ های آلیاژی 16 اینچی، چراغ های مه شکن جلو، نمایشگر لمسی 5 اینچی LCD، سیستم کمک پارک عقب، دوربین دید پشت و فرمان چرمی مجهز می شود.
i30 مدل 2017 هم چنین به موتور 1.4 لیتری T-GDi جدید با قدرت 140 اسب بخار مجهز می شود که با گیربکس دستی شش سرعته یا DCT هفت سرعته همراه است. i30 نقش مهمی در تغییرات هیوندای طی دهه گذشته داشته است و از زمان معرفی نسل اول این خودرو در سال 2007 بیش از 117 هزار دستگاه از آن در انگلستان به فروش رسیده است.
بالاخره انتظارها به سر رسید
تویوتا سوپرا پاییز آینده در نمایشگاه توکیو
تاریخ انتشار:95/11/10
انتظارها برای خودروی اسپورت بعدی تویوتا تقریبا به سر رسیده است.
بهترین نشریه خودرویی ژاپن گزارش میدهد که تویوتا جانشین تویوتا سوپرا را که مدتها همه منتظرش هستند، در نمایشگاه خودرویی توکیو 2017 رونمایی خواهد کرد.
گزارشها پیرامون این خودرو در ماههای اخیر به شدت داغ شده و تصاویر جاسوسی از تست این خودرو توسط تویوتا منتشر شده و همگی موید این مطلب است که خودروساز ژاپنی در تدارک رونمایی از خودروی اسپورت جدید خود است.
شایعات حاکی از اینست که خودرویی که در نمایشگاه توکیو معرفی خواهد شد، یک کانسپت است، ولی انتظار میرود که این مفهومی به یک نسخه تولید انبوه بسیار نزدیک باشد.
تویوتا در کنار کانسپت “سوپرا”، کانسپت های S-FR و کرولا GTI را نیز در معرض دید علاقمندان خواهد گذاشت.
بیشتر اطلاعاتی که درباره سوپرا وجود دارد بر پایه شایعات استوار است اما مشخص شده که این خودرو از یک پلتفرم اسپورت که به همکاری ب ام و توسعه یافته بهره میبرد. ب ام و نیز از این پلتفرم برای ساخت کروکی Z5 که جانشین Z4 میشود، استفاده خواهد کرد.
برخی میگویند که تویوتا از یک موتور دو لیتری چهارسلندر توربوشارژ با توان 255 اسب بخار در نسخه پایه سوپرا و از یک موتور سه لیتری توربو V6 در سری پرچمدار این خودرو که 340 اسب بخار نیرو دارد، استفاده خواهد کرد.هردو پیشرانه در کنار یک گیربکس هشت دنده اتوماتیک قرار خواهند گرفت و این در حالیست که نسخه هیبریدی این خودرو نیز یک سال بعد از اولین عرضه روانه بازار میشود.
کدام برند سریعترین رشد در بازار اروپا در سال ۲۰۱۶ را داشته است؟
تاریخ انتشار:95/11/09
کمپانی هوندا به عنوان کمپانی برتر از نظر رشد میزان فروش محصولات در بازار اروپا معرفی شد. و این گویای موفقیتی دیگر از کمپانی های ژاپنی در صنعت خودروسازی دنیاست.
به نقل از میزان، کمپانی هوندا در دو سال اخیر در امر گسترش و بروز رسانی محصولات خود سرمایه گذاری های هنگفتی کرده است و مزد این سرمایه گذاری خود در سال 2016 میلادی را، در اروپا و انجمن تجارت آزاد اروپا (EFTA) گرفته است. چرا که در بازار اروپا علی الخصوص کشور های انجمن تجارت آزاد اروپا به رشدی 20.8 درصدی در میزان فروش محصولات خود دست یافته است.
کمپانی هوندا در ماه آخرین ماه میلادی سال گذشته در اروپا دارای شتاب تولید بی سابقه ای بود که سرانجام ، عنوان برترین کمپانی از نظر رشد فروش محصولات خود در اروپا، را برای آن به ارمغان آورد. کمپانی هوندا در ماه دسامبر سال گذشته، علاوه بر اروپا، سردمدار فروش در ترکیه نیز بود. بیشترین تقاضا از خط تولید هوندا که باعث افزایش شتاب تولید محصولات این کمپانی شده است به مدل های HR-V، Jazz و سیویک برمی گردد.
بر اساس اعلام انجمن خودرو سازان اروپا (ACEA)، هوندا در پایان سال 2016 میلادی در اروپا و کشور های انجمن تجارت آزاد اروپا، موفق به فروش 159126 دستگاه خودرو شده که در مقایسه با سال 2015 میلادی با 20.8 درصد رشد همراه بوده است.
در مورد انجمن تجارت آزاد اروپا نیز باید افزود که، سازمان تجاری مستقلی است که به موازات اتحادیه اقتصادی اروپا و همکاری با آن فعالیت دارد. این اتحادیه از چهار کشور ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس تشکیل شده است.
نیسان روگ هیبریدی ارزان تر از RAV۴ هیبریدی قیمت خورد
تاریخ انتشار:95/11/09
نیسان روگ هیبریدی ۲۰۱۷ در ۱۸ ایالت آمریکا با قیمت پایه ۲۷ هزار و ۱۸۰ دلار عرضه شد که از تویوتا RAV۴ هیبریدی که قیمتش از ۲۹ هزار و ۹۷۰ دلار شروع میشود، ارزانتر است.
به نقل از اتوگاید، این کراس اور که در نمایندگی های نیسان در ایالت های غربی، شمال غربی و کوهستانی آمریکا عرضه شده با قیمت پایه 27 هزار و 180 دلار روانه بازار شده است.
روگ هیبریدی دیفرانسیل جلو در مسافت های شهری در هر 33 مایل یک گالن و در بزرگراهها در هر 35 مایل یک گالن و در سیکل ترکیبی در هر 34 مایل یک گالن مصرف دارد، نسخه دو دیفرانسیل این خودرو در مسافت های شهری در هر 31 مایل یک گالن، در بزرگراهها در هر 34 مایل یک گالن و در سیکل های ترکیبی در هر 33 مایل یک گالن بنزین مصرف می کند. این در حالیست که تویوتا RAV4 در مسافت های شهری در هر 34 مایل یک گالن، در بزرگراهها در هر 30 مایل یک گالن و در سیکل ترکیبی در هر 32 مایل یک گالن می سوزاند.
پیشرانه هیبریدی روگ شامل یک موتور دو لیتری چهار سیلندر با توان 141 اسب بخار و 195 نیوتن متر گشتاور در کنار یک موتور الکتریکی 40 اسب بخاری و گشتاور 159 نیوتن متر است.
نیسان روگ هیبریدی 2017 از بهار 2017 در سراسر آمریکا روانه بازار می شود.
به دلیل جلوگیری از حجیم شدن صفحه و برای راحتی بازدیدکنندگان ادامه مطالب در صفحه زیر گذاشته شده است