<<<صفحه بیست و هشت صفحه بیست و نه صفحه سی >>>
هدیه ۴۰ اسببخار به جگوار
تاریخ انتشار:95/12/05
جگوار خیلی زودتر از پیشبینیها ویرایش S سدان اسپورتلوکس خود XE را به بازار معرفی کرد. خودرویی که متعلق به سال ۲۰۱۸ خواهد بود.
به نقل از دنیای اقتصاد، این انگلیسی سرکش با استفاده از پیشرانه اف-تایپ دوستداشتنی توانسته تبدیل به یکی از جوانپسندانهترین سدانهای خانوادگی دنیا شود. خودرویی که درون سینه خود یک قلب 3 لیتری 6 سیلندر Vشکل با سیستم تقویت سوپرشارژر را میبیند. خروجی نسخه 2018 با افزایش 40 اسببخاری به مرز 380 اسببخار رسیده است. البته جگوار برای مشتریان معمولیتر خود نیز یک نمونه 2 لیتری با 200 اسببخار را کنار گذاشته است. جالب است این نمونه در ظاهر ضعیف میتواند صفر تا صد را در 1/ 7 ثانیه بپیماید. مدل جدید ایکس.ئی دارای یک نمایشگر بزرگ 3/ 12 اینچی لمسی با قابلیت کنترل تمام مکانیزمهای پیمایشی است. ویرایش 3 لیتری بهصورت AWD (همه چرخهای متحرک) و نمونه 2 لیتری بهصورت RWD (محور متحرک عقب) خواهد بود.
خودروها به یک دستیار ماهر، همراه سفر و شنونده دلسوز تبدیل میشوند
تاریخ انتشار:95/12/05
فورد بر این باور است که خودروهای آینده میتوانند حالت و موقعیت راننده را تشخیص داده و متناسب با آن رفتار کنند.
به نقل از عصرایران ،، یک تحقیق مشترک که توسط دانشگاه آخن آلمان و گروه صنعتی فورد صورت گرفته نشان میدهد که خودروساز آمریکایی آیندهای را به تصویر کشیده که در آن میکروفنهای پیشرفته و دوربینهای قادر به تشخیص خلق و خوی راننده بوده و میتوانند متناسب با آن واکنش نشان دهند.
خودروها به یک دستیار ماهر، همراه سفر و شنونده دلسوز تبدیل میشوند/ این خودروها سرحالتان می کنند
برای مثال خودرو میتواند در هنگام تشخیص استرس بالای راننده آهنگ مورد علاقه وی را شناسایی کرده یا با ایجاد نور مناسب درون خودرو به بهتر شدن حال وی کمک کند.
فورد در این خصوص میگوید خودروهای آینده در حال تبدیل شدنبه یک دستیار و کمک شخصی برای رانندگان هستند. این گروه سازنده خودرو بر این باور است که در دو سال آینده سامانههای نترل صدا به رانندگان می گویند: “شکلات مورد علاقه شما در مغازه منتخب شما در مسیر قرار دارد، آیا مایلید در این مکان توقف کرده و مقداری از شکلات را بخرید؟”
دوربینها میتوانند حرکت چشمان راننده را شناسایی کرده تا سامانه های ناوبری با توجه به حرکت چشمان راننده سامانههای ناوبری روی صفحه های نمایشگر را تنظیم کنند.
در یک مقاله ارائه شده در دانشگاه یورک دومنیک وات بیان شد که در حال حاضر مردم خودروهایشان را دوست دارند، اما سامانه تطبیق و هماهنگی در خودروهای جدید به گونهایست که یک رابطه دو طرفه بین راننده و خودرو شکل میگیرد. خودروها به زودی به یک دستیار ماهر، همراه سفر و شنوندهی دلسوز تبدیل شده که کاربران میتوانند با آنها بحث کرده و خواستههای متفاوتی را از آنها تقاضا کنند.
برند میتسوبیشی بالاترین میزان رضایتمندی از دید مشتریان سخت گیر آلمانی را بدست آورد
تاریخ انتشار:95/12/04
طبق جدید ترین گزارش سایت معتبر J.D.Power در بازار آلمان، دارندگان خودروهای سواری بالاترین نمره رضایتمندی را به محصولات میتسوبیشی داده اند.
این تحقیق توسط J.D.Power آلمان و مجله Auto Test (از نشریات (Auto BILD انجام شده است. این تحقیق در بازه زمانی 12 ماهه از مالکین خودروها در بازار آلمان صورت گرفته است. مالکینی که حداقل 12 ماه و حداکثر 36 ماه از تاریخ خرید خودروی نو توسط ایشان گذشته باشد. این تحقیق از مالکین پانزده هزار خودروی مدل های 2013 تا 2015 صورت پذیرفت.
این بررسی شامل 177 ایراد شایع در موتور، گیربکس، تریم داخلی، نشانگرها، کنترلرها، نویگشین، سیستم صوتی صندلی ها، بخاری، کولر و… می باشد. در تحقیق حداقل 100 عدد از خودروهای یک مدل خاص از هر برند بررسی شده است.
طبق این گزارش، مشتریان آلمانی انتظار دارند که خودروهایشان در سه سال اول مالکیت بدون مشکل باشند. در حالی که اگر در طول این مدت مشکلاتی برای خودروهای آنها بوجود بیاید که به دلیل کیفیت پایین قطعات یا مونتاژ خودرو باشد تاثیر مستقیم و منفی بر اعتماد آنها به خودرو و برند آن خواهد داشت.
طبق تحقیق J.D.Power از میان مشتریانی که هیچ گونه مشکلی با خودروی خود نداشته اند 68 درصد قطعا خودرویشان را به دیگران توصیه خواهند کرد. 55 درصد اعلام کرده اند که مجددا خودرویی از همان برند خریداری خواهند کرد. در حالی که در میان مشتریانی که حداقل 5 ایراد در خودرویشان بوجود آمده است تنها 28 درصد اعلام کرده اند که این برند را به دیگران توصیه خواهند کرد.
مشکلات خودرو ها به دو دسته تقسیم بندی می شود دسته اول مشکلاتی که در اثر درست کار نکردن یا خراب شدن یک قطعه یا سیستم در خودرو بوجود می آید اما دسته دوم مشکلاتی است که در اثر ایرادات طراحی و مهندسی وجود دارد.
دسته اول مشکلات توسط نمایندگی های خدمات پس از فروش قابل حل است همانند مواردی که ممکن است برای یک لامپ یا باطری خودرو بوجود آید، اما دسته دوم بدلیل ایرادات طراحی و یا مهندسی تولید است و عموما قابل رفع نیستند این اشکالات تا انتها به همراه یک خودرو می مانند همانند نفوذ بیش از حد صدای باد به داخل اتاق یا مشکلات مربوط به سخت بودن کار با سیستم نویگیشن یا مالتی مدیا. این قبیل مشکلات، بیشترین تاثیر منفی را بر ذهنیت مشتریان یک برند می گذارند.
رده بندی بیشترین میزان رضایت در هر سگمنت به ترتیب زیر است:
اشکودا با دو عنوان بهترین میزان رضایت : فابیا و ساپرب
اپل با یک عنوان : آدام
کیا یک عنوان : اسپورتیج جدید
تویوتا یک عنوان : آئوریس
اما در رده بندی کلی میتسوبیشی بیشترین میزان رضایت را در میان کلیه برندها بدست آورد.
خودروهای میستوبیشی با میانگین 77 مورد ایراد در هر 1000 دستگاه در کلیه سگمنت ها بهترین جایگاه را در میان تمام برند ها به خود اختصاص داده اند.
در رتبه دوم پژو با میانگین 92 ایراد در هر 100 خودرو و اشکودا با میانگین 95 ایراد در هر 1000 دستگاه خودرو در رتبه سوم قرار دارد. در رتبه های چهارم و پنجم نیز به ترتیب برند های ولوو و سئات قرار دارند.
بدین ترتیب میتسوبیشی با فاصله کاملا معنا داری نسبت به رتبه دوم و سوم در صدر آمار کم ایراد ترین برند از دید مشتریان سخت گیر آلمانی ایستاده است.
وزیر بازرگانی انگلیس: پژو حفظ کارخانههای اوپل را افتخار میداند
تاریخ انتشار:95/12/04
وزیر بازرگانی انگلیس گفت: مقامات اجرایی پژو- سیتروئن که در حال گفت و گو با جنرال موتورز برای خرید برند اوپل است، هفته پیش به وی گفته اند که PSA حفظ و تعطیل نشدن کارخانههای اوپل را افتخار میداند.
به نقل از رویترز، نگرانیهای روزافزونی در بریتانیا(جایی که جنرال موتورز تحت برند واکسهال یک کارخانه تولید سواری و یک کارخانه ون دارد) وجود دارد مبنی بر اینکه قرارداد فروش اوپل و واکسهال(زیرمجموعه اوپل) به پژو به کاهش مشاغل و تعطیلی کارخانههای اوپل منجر خواهد شد.
گِرِگ کلارک وزیر بازرگانی انگلیس در جمع خبرنگاران گفت: یکی از نکاتی که مقامات پژو به من گفتند این است که هر زمان که مدیریت جدید PSA بر اوپل حکمفرما شود، آنها از اینکه کارخانههای اوپل تعطیل نشوند، افتخار خواهند کرد.
کلارک همچنین گفت که بر اهمیت حمایت از کارکنان کنونی و سابق واکسهال که جزو برنامه مستمری بگیران این شرکت هستند، تاکید کرده است. این برنامه با کسری بودجه 1.25 میلیارد دلاری مواجه است.
اصلاح ۴۷۰ هزار خودروی آلاینده فولکس واگن در انگلیس
تاریخ انتشار:95/12/03
یک مقام فولکس واگن اعلام کرد این خودروساز آلمانی ۴۷۰ هزار دستگاه از ۱.۲ میلیون خودروی دیزلی آلاینده در انگلیس را تعمیر کرده است.
به نقل از ایسنا، پل ویلیس، مدیرکل فولکس واگن انگلیس با پرسشهای سختی از سوی قانون گذاران انگلیسی مواجه شد و بعضی از آنها از اینکه این شرکت در انگلیس جریمه نشده است و مالکان انگلیسی خودروهای آلاینده فولکس واگن مانند مالکان آمریکایی خسارت دریافت نکرده اند، خشمگین بودند.
فولکس واگن در آمریکا به دلیل اقرار به تقلب در تستهای آلایندگی دیزلی به پرداخت جریمه سنگینی محکوم شده است.
ویلیس به کمیته حمل و نقل پارلمان انگلیس گفت: تاکنون 470 هزار خودروی آلاینده تعمیر شده اند و با روند کنونی برای اصلاحات فنی، 20 هزار خودرو در هفته تعمیر خواهند شد.
جان هایس، معاون وزیر حمل و نقل انگلیس اظهار کرده است: وی به همراه کریس گریلینگ، وزیر حمل و نقل ماه آینده به آلمان سفر می کنند تا با همتایانشان دیدار کرده و اطلاعات بیشتری دریافت کنند که ممکن است به تحقیقات در خصوص فولکس واگن در انگلیس منتهی شود.
معاون وزیر حمل و نقل انگلیس به نمایندگان پارلمان گفت: بزودی با نمایندگان مصرف کنندگانی که بدنبال اقدام حقوقی علیه فولکس واگن هستند دیدار خواهد کرد تا ببیند دولت چه کمکی می تواند به آنها انجام دهد.
در ژانویه یک شرکت حقوقی انگلیسی یک اقدام حقوقی علیه فولکس واگن آغاز کرد تا هزاران پوند خسارت برای هر یک از مالکان خودروهای آلاینده ای که از سوی این خودروساز آلمانی فروخته شده است، دریافت کند.
پژو 3008 با چه مشخصاتی به ایران میآید؟
تاریخ انتشار:95/12/03
بالاخره شاسیبلند جمعوجور پژو شکل یک شاسیبلند واقعی به خود گرفت! این تعبیری بود که بیشتر رسانهها هنگام رونمایی نسل دوم این فرانسوی از آن استفاده کردند.
نسل دوم 3008؛ انقلاب فرانسوی
نسل اول 3008 محصول خاص و پرفروشی نبود و شاید به همین دلیل نیز پژو سال 2008 میلادی نسل اول این خودرو را در کشور کرواسی رونمایی کرد! نسل اول 3008 در فرانسه، چین، آرژانتین و مالزی تولید میشد و طبق عرف بینالمللی خودروسازان، که محصولات جدیدشان را یا در کشور تولیدکننده یا در بازار استراتژیک آن محصول رونمایی میکنند، همه انتظار داشتند که پژو محصول جدیدش را در یکی از این چند کشور رونمایی کند نه در کرواسی.
به هرحال این اتفاق افتاد و 3008 در 2008 متولد شد! این خودرو از آن تاریخ به مدت 8 سال روی خط تولید پژو باقی ماند تا آنکه نوبت نسل دومش رسید. نسل دوم این فرانسوی چیزی از نسل قبلیاش به ارث نبرده است و همهچیزش جدیدند. برخلاف نسل اول 3008، که فقط در برخی بازارهای خاص فروخته میشد، حالا پژو با نسل دوم 3008 محصولی ساخته است که همه بازارهای جهان منتظرش هستند.
بزرگتر و خشنتر
نسل قبلی 3008 با اینکه در کلاس شاسیبلندهای جمعوجور قرار داشت، در ظاهر بیشتر شبیه ونها و اندکی هم شبیه استیشنها بهنظر میرسید. اما در نسل جدید این خودرو دیگر همه میدانند با چه خودرویی سروکار دارند! فرانسویها در 3008 جدید قبل از هرچیزی، ابتدا با حفظ کلاس آن، دست به افزایش نسبی ابعاد و اندازهها زدهاند، طوری که دیگر با چشم غیرمسلح نمیتوان تشخیص داد که از میان شاسیبلندهای 3008 و 4008 پژو کدامیک بزرگتر است! این افزایش ابعاد همچنین باعث شده فضای پا و فضای سر در ردیف عقب حدود 3 سانتیمتر افزایش یابد. گنجایش فضای بار هم 90 لیتر بیشتر شده و به 520 لیتر رسیده است که با خواباندن صندلیهای عقب به 1824 لیتر میرسد.
برای ساخت 3008 جدید از شاسی EMP2 پژو استفاده شده که قبلا هم در هاچبک 308 به کار رفته بود، با این تفاوت که در 308 فاصله محوری 2620 میلیمتری داشت، ولی در 3008 این عدد به 2675 میلیمتر رسیده است. استفاده از EMP2 یک مزیت دیگر هم داشته: طبق گفته پژو، وزن خودرو، علیرغم بزرگترشدن ابعاد، حدود 100 کیلوگرم کمتر از نسل قبلی است.
بعد از بزرگتر شدن ابعاد، نوبت به تغییر چهره میرسد. چهره این خودرو برخلاف صورت افسرده و دلنچسب نسل قبلی (که البته یک بار در 2013 فیسلیفت شده بود) حالا به لطف چراغ و جلوپنجره جدید پژو که نخستینبار در 2008 جدید (مدل 2017) آن را دیدیم، خشنتر و جسورتر شده است. همچنین بزرگترشدن ورودیهای هوای سپر به همراه ورودیهایی که زیر مهشکنها خودنمایی میکنند، چهره 3008 را باابهتتر از 2008 نشان میدهد. در قسمت عقب خودرو نیز چراغهای عمودی جدید پژو قرار دارد که آنها را هم اولینبار در مدلهای 2016 هاچبکهای 208 و 308 دیده بودیم. از این تغییر چهره انقلابی میتوان پیشبینی کرد که بهزودی نسخههای جدید شاسیبلند 4008 و حتی ون جمعوجور 5008 نیز از این زبان طراحی بهره میبرند.
کابین دیجیتالی
در لیست مهمترین تغییرات 3008 جدید باید کابین جدید خودرو را هم افزود که کاملا تغییر کرده است و هیچ شباهتی به گذشته ندارد. پژو در 3008 جدید از نسل تازه کابینهایش یعنی i-Cockpit بهره گرفته که فوقالعاده زیبا و صدالبته مدرن و هیجانانگیز است.
مانیتور 8 اینچی لمسی بالای داشبورد آن شبیه تبلتهاست و صفحه کیلومتر تمام دیجیتالی 12.3 اینچیاش نیز رقیب جدیدی برای صفحه کیلومترهای آئودی محسوب میشود. فرمان جدیدی که قسمتهای پایین و بالای آن تخت شده به همراه کلیدهای خلبانی کنسول، که بالای اهرم گیربکس 6سرعته جاخوش کرده است، و همچنین روکشهای تزئینی طرح کرومی کابین به راننده چنین القا میکنند که در خودرویی اسپرت نشسته، نه شاسیبلندی معمولی.
قلب 4 سیلندر
پیشرانههای تاییدشده برای 3008 در بازار اروپا همگی جدیدند و استاندارد یورو 6 دارند. این پیشرانهها شامل دو انجین بنزینی و سه انجین دیزلی است که در جدول زیر مشخصات پیشرانه بنزینیاش را مشاهده میکنید.
چه زمانی؟ با چه قیمتی؟
تولید نسل جدید 3008 از اواخر 2016 آغاز شده است و از ابتدای 2017 نیز به دست مشتریانش میرسد. اما ظاهرا مشتریان ایرانی هم فرصت سوارشدن بر این شیر فرانسوی را دارند! آنطور که منابع مطلع خبردادهاند، ایران خودروییها تمایل دارند تا نیمه دوم سال آینده 3008 را به بازار ایران بیاورند.
قیمت پایهای پژو 3008 در فرانسه حدود 26000 یوروست؛ یعنی 3000 یورو گرانتر از قیمت پایهای پژو 2008. البته 3008 مانند سایر شاسیبلندهای پژو یک تیپ گرانتر با نام GT Line هم دارد که قیمت پایهای آن از 32000 یورو آغاز میشود. 3008 در صورت ورود به کشورمان باید با دیاس6، اسپورتیج QL و توسان TL رقابت کند.
قرارداد فروش اوپل به پژو ۱۹ اسفند امضا میشود
تاریخ انتشار:95/12/02
یک روزنامه آلمانی گزارش داد، قرارداد فروش برند اوپل جنرال موتورز به گروه پژو-سیتروئن احتمالا ۱۹ اسفند امضا میشود.
به نقل از رویترز، قرارداد فروش برند اوپل جنرال موتورز به گروه پژو-سیتروئن احتمالا 9 مارس(19 اسفند) و همزمان با آغاز به کار نمایشگاه خودرویی ژنو امضا خواهد شد.
جنرال موتورز و گروه پژو-سیتروئن مشغول مذاکره برای ادغام فعالیتهای اروپایی جنرال موتورز در گروه خودروساز فرانسوی هستند.
منابع آگاه گفتند، این مذاکرات در صورت موفقیت آمیز بودن به ادغام برند اوپل و واکسهال با گروه پژو-سیتروئن منجر خواهد شد و 16.3 درصد سهم بازار اروپا را در اختیار این خودروساز قرار خواهد داد.
قرار است مدیرعامل گروه خودروسازی پژو-سیتروئن در روزهای آینده برای مذاکره درباره برنامه خرید برندهای اوپل و واکسهال از جنرال موتورز با نخست وزیر انگلیس دیدار کند.
اوپل 38 هزار کارگر دارد که نیمی از آنها در آلمان و حدود 4500 نفر در انگلیس در کارخانه واکسهال مشغول به کار هستند. اوپل علاوه بر آلمان کارخانههایی را در اتریش، مجارستان، لهستان، اسپانیا و همچنین انگلیس(با برند واکسهال) دارد.
پژو با این خرید به دومین خودروساز بزرگ اروپا پس از فولکس واگن و جلوتر از رقیب هموطنش رنو تبدیل خواهد شد.
برای حصول این توافق باید تمام موانع مالی، صنعتی و سیاسی سر راه برداشته شود.
جنرال موتورز و پژو-سیتروئن(PSA) که برندهای پژو، سیتروئن و دیاس را در اختیار دارد، در حال حاضر شاسیبلندها و مینی ونها را به طور مشترک تولید میکنند
اعلام شماره شناسه خودروهای وارداتی الزامی است
تاریخ انتشار:95/12/02
گمرک ایران از عدم ترخیص خودروهایی که شماره شناسه آنها با اسناد و مدارک و بازرسی فیزیکی خودرو تطابق ندارد، خبر داد.
بر اساس تصمیم سازمان توسعه تجارت، واردکنندگان خودرو باید شماره شناسه (VIN) خودروهای خود را در زمان تنظیم اظهارنامه اعلام کنند.
این سازمان با صدور بخشنامهای تاکید کرده است که صاحبان کالا موظف به ارائه فایل حاوی شمارههای شناسه خودروهای خود در زمان تنظیم اظهارنامه در EPL هستند.
از سوی دیگر، گمرک ایران نیز به گمرکات اجرایی ابلاغ کرده است که باید فایل حاوی این اطلاعات گرفته شود که اطلاعات مذکور از طریق مکانیزم تبادل اطلاعات (وب سرویس) برای سازمان توسعه تجارت ارسال میشود.
بنابراین در صورتی که تعداد و شمارههای شناسه اعلامشده از سوی واردکننده با اسناد و مدارک و بازرسی فیزیکی خودروها تطابق نداشته باشد، امکان ترخیص خودروی مذکور وجود نخواهد داشت.
متن کامل بخشنامه گمرک ایران به گمرکات اجرایی کشور به شرح زیر است:
“ضمن ارسال تصویر نامه شماره ۶۹۱۶۰/۲۱۰/۹۵ تاریخ ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ دفتر مقررات صادرات و واردات مبنی بر عدم امکان ترخیص و شمارهگذاری خودرو در صورت عدم تطابق VIN با اسناد و بازرسی فیزیکی خودرو، به پیوست تصویر صورت جلسه تاریخ چهارم بهمن ۱۳۹۵ سازمان توسعه تجارت ایران در خصوص نحوه پذیرش ثبت سفارشات خودرو ارسال و اعلام میشود برابر بند ۲ صورتجلسه مورد اشاره مقرر گردید:
۱. صاحبان کالا موظف به ارائه فایل حاوی شماره های VIN در هنگام تنظیم اظهارنامه در EPL هستند. تعداد و شمارههای مذکور باید منطبق بر تعداد خودروی اظهارشده و شمارههای مندرج در اسناد مربوطه باشد.
۲. اطلاعات مذکور از طریق مکانیزم تبادل اطلاعات (وب سرویس) برای سازمان توسعه تجارت ارسال میشود.
۳. سازمان توسعه تجارت موظف به انجام فرآیندهای کنترل داخلی و ارسال تایید به اطلاعات مذکور از طریق مکانیزم تبادل اطلاعات (وب سرویس) به این سازمان است. “
دو خودروساز چینی به دنبال نوآوری مشترک
آیا DF و FAW ادغام میشوند؟
تاریخ انتشار:95/12/01
دو شرکت خودروسازی دانگ فنگ(DF) و فاو(FAW) اعلام کردند که برای نزدیک تر شدن فعالیت هایشان یک مرکز نوآوری مشترک احداث خواهند کرد.
به نقل از رویترز، دانگ فنگ سازنده کراس اور H30 کراس و FAW سازنده بسترن در سال 2015 یک تبادل مدیریت اجرایی انجام دادند.
این دو شرکت توافقنامه ای را امضا کردند که به همکاری آنها در پنج حوزه شامل فناوری پیل سوختی، ارتباط هوشمند و تاسیسات تست منجر خواهد شد. دانگ فنگ و FAW به شرایط مالی این توافق اشاره نکردند.
در سال 2015، ژو یانفنگ رئیس سابق FAW جانشین شو پینگ رئیس وقت دانگ فنگ شد که وی نیز به صورت متقابل به ریاست شرکت FAW منتقل شد.
این انتقال گمانه زنیهای زیادی را درباره ادغام این دو شرکت ایجاد کرده و باعث افزایش ارزش سهام زیرمجموعه های آنها شده است.
این دو شرکت در ثبت برندهای مستقل که بتوانند با شرکتهای خودروسازی خارجی رقابت کنند مشکل داشته اند اگرچه هر دو آنها سرمایه گذاریهای مشترک سودآوری با خودروسازان خارجی ایجاد کرده اند.
فاو سرمایه گذاری های مشترک با تویوتا و فولکس واگن و دانگ فنگ نیز سرمایه گذاری های مشترکی با هوندا و نیسان دارد.
موضوع فروش اوپل په پژو را روزانه با آلمان و انگلیس بررسی میکنیم
تاریخ انتشار:95/12/01
وزیر صنعت فرانسه گفت، دولت فرانسه پیشنهاد فروش برند اوپل متعلق به جنرال موتورز به گروه پژو-سیتروئن را با مشورت روزانه و نزدیک دولتهای آلمان و انگلیس ارزیابی خواهد شد.
به نقل از رویترز، کریستف سیروگو وزیر صنعت فرانسه پس از یک کنفرانس خبری گفت: ما در حال مذاکره برای تبادل اطلاعات هستیم زیرا ما هم در این کنفرانس از موضوع انتقال احتمالی اوپل به پژو مطلع شدیم.
سیروگو افزود: پس از مذاکرات با همتایان انگلیسی و آلمانی، وزرای به طور روزانه صحبت و موضوعات مهم این انتقال برای کشور متبوع خود را ارزیابی خواهند کرد. این گفتگوها مورد تایید دو شرکت پژو-سیتروئن و جنرال موتورز قرار گرفته است.
جنرال موتورز و PSA روز سهشنبه اعلام کردند که در حال گفتگو بر سر واگذاری تجارت اروپایی جنرال موتورز(برندهای اوپل و وکسهال) به خودروساز فرانسوی هستند؛ انتقالی که صنعت خودرو جهانی را تکان خواهد داد.
اتحادیه کارگران اوپل:
آماده گفتگوهای سازنده با پژو هستیم
نمایندگان کارگری در شرکت خودروسازی اوپل اعلام کردند که آماده گفتگوهای سازنده با گروه پژو-سیتروئن در صورت انتقال اوپل به این شرکت هستند.
به نقل از رویترز، نمایندگان کارگری در اوپل گفتند، اگر گروه واگذاری اوپل به پژو-سیتروئن محقق شود، آماده گفتگوی سازنده با مالک جدید هستند.
شورای کار آلمان و اروپا و اتحادیه تجاری “IG متال” در آلمان در بیانیه مشترکی اعلام کردند: پایه و اساس این مذاکرات باید به رسمیت شناسی و اجرای توافقات موجود درباره سایتهای تولید اوپل و وکسهال(برند اوپل در انگلیس) باشد.
هیوندای اکسنت 2018 در نمایشگاه تورنتو رونمایی شد
تاریخ انتشار:95/11/30
با فرا رسیدن 16 فوریه 2017، کمپانی خودروسازی هیوندای به وعده خود عمل کرد و جدیدترین مدل از هیوندای اکسنت 2018 را در نمایشگاه بین المللی تورنتو کانادا رونمایی کرد تا پس از یک نمایش عمومی باشکوه، خود را برای عرضه در سه ماهه سوم 2017 آماده کند.
درست یک هفته پیش از معرفی رسمی این محصول، پیش نمایشی جزیی توسط هیوندای منتشر شده بود که همراه با خود، اطلاعاتی شایعه وار هم از مشخصات فنی هیوندای اکسنت 2018 به همراه داشت که تاکید میکرد در زیر کاپوت این خودرو از پیشرانهای 1.6 لیتری 137 اسب بخاری استفاده میشود.
حال با معرفی رسمی این محصول میتوان حضور پیشرانهای 1.6 لیتری چهار سیلندر را تایید کرد، ولی با حداکثر قدرتی 132 اسب بخاری و گشتاوری 161 نیوتن متری که نسبت به مدلهای قبل خود حدود 8 اسب بخار قدرت بیشتر و 7 نیوتن متر گشتاور بیشتر دارد که در عمل باعث کاهش زمان شتابگیری هم شده است.
علاوه بر پیشرانه خودرو، شرکت خودروسازی هیوندای سیستمهای جدید و بروز صنعت خودروسازی را هم برای اکسنت 2018 تایید کرده است که به ترتیب شامل سیستم هشدار برخورد از جلو، مدیریت خودرو در سرازیریها و همچنین سیستم ترمز اضطراری خودکار میشود که برای اولین بار است بر روی این برند از شرکت خودروسازی هیوندای مورد استفاده قرار میگیرد، هرچند سیستمهای استاندارد سابق وجود دارد و سیستمهای ذکر شده به آنان اضافه شدهاند.
از سایر فن آوریهای این اتومبیل هم میتوان به صفحه نمایشگر 5 اینچی و یا 7 اینچی LCD TFT، استارت دکمهای، دوربین دید عقب و قابلیت پشتیبانی از اپل کارپلی و آندروید اوتو اشاره داشت.
میتسوبیشی مدلEclipse را احیا میکند
تاریخ انتشار:95/11/28
کمپانی ژاپنی میتسوبیشی قصد دارد که مدل جدید «اکلیپس» (Eclipse) را در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ معرفی کند و تولید آن را به زودی از سر بگیرد.
به نقل از اقتصادآنلاین ،اکلیپس اصطلاحی است که در علم نجوم مورد استفاده قرار میگیرد و به معنی خسوف و کسوف است. از طرف دیگر، اکلیپس نام یکی از محصولات قدیمی میتسوبیشی بوده که در قالب کلاس کوپه از سال 1989 تا 2012 تولید شده است؛ اما به نظر میرسد که مدل جدید در کلاس کراساور قرار دارد.
تصاویر منتشر شده از این کراساور کامپکت نشان میدهد که میتسوبیشی، اصول طراحی نسلهای گذشتهی این محصول را هنوز در چهرهی این مدل نگه داشته است. بهطور مثال، در برآمدگی نمای سپر جلو و بخش انتهایی این کراساور حدید از سیاستهای کلی نسلهای قبل که همان مدل کوپه بوند، پیروی کرده است. میتسوبیشی در نمای کناری، اکلیپس را همانند اسپرت استیشن طراحی کرده است. روی هم رفته اکلیپس ظاهر تلفیقی از دو کلاس کوپه و شاسیبلند دارد. رنگ قرمز پررنگی هم که برای این خودرو انتخاب شده، از صحنهی کسوف الهام گرفته است.
در مورد مشخصات فنی هنوز اطلاعات موثقی در دست نیست و تا زنده شدن مدل اکلیپس میتسوبیشی باید تا نمایشگاه ژنو منتظر بمانیم. بیشک زنده کردن نام یک مدل قدیمی برای میتسوبیشی یک سیاست مهم بوده تا بتواند با تولید یک مدل جدید کراساور کوچک به رقابت خودروسازانی مثل رنو، بامو و هیوندای برود.
معرفی جدیدترین مدل از هیوندای الانترا GT
تاریخ انتشار:95/11/28
معمولا وقتی اسمی از هیوندای”الانترا” به میان میآید، همه ذهنشان درگیر مدلهای سدان و اخیرا سدان اسپرت هیوندای الانترا میشود، اما غافل از اینکه نسخهای هاچ بک از هیوندای الانترا تحت عنوان “الانترا GT” برای بازارهای اروپا ساخته و عرضه شده است که اخیرا جدیدترین مدل از آن با چهرهای دگرگون شده به صورت رسمی معرفی شده است، هرچند قبل از این پیش نمایشی جزیی توسط کمپانی خودروسازی هیوندای ارائه شده بود تا ذهن مخاطبانش را آماده کند.
اولین قسمتی که هیوندای ویژه به آن پرداخته است، بدون شک طراحی ظاهری هیوندای الانترا GT خواهد بود که درست مثل سایر محصولات جدید هیوندای، حالا نسل جدید طراحی هیوندای بر روی چهره آن نقش بسته و در این بین میتوان چلوپنجره بزرگ و مشبک شش ضلعی، چراغهای کشیده و پیشرفته LED به همراه چراغهای مخصوص روز و در نهایت ورودیهای تعبیه شده در اطراف سپر اشاره کرد.
فضای داخل کابین هم تغییرات قابل توجهی به خود دیده است، ولی مهمترین ویژگی آن میتواند افزایش فضای کابین و مسافران تا حداکثر 2733 لیتر باشد که از این حجم فضا چیزی معادل 705 لیتر آن به فضای بار اختصاص داده شده است که میتوان با خواباندن صندلیهای عقب، این حجم فضا را به 1560 لیتر هم افزایش داد.
در زیر کاپوت هیوندای الانترا GT مدل 2018 هم دو پیشرانه متفاوت مورد استفاده قرار گرفته است که به ترتیب شامل پیشرانهای 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با حداکثر قدرتی 162 اسب بخاری و همچنین شامل پیشرانهای 1.6 لیتری توربوشارژر از نوع T-GDI با حداکثر قدرتی 201 اسب بخاری و گشتاوری 264 نیوتن متری میشود که پیش از این شاهد فعالیت آن بر روی هیوندای الانترا اسپرت سدان هم بودهایم.
در ادامه هم برای تبدیل و انتقال قدرت تولیدی موتور 2 لیتری از جعبه دندهای شش سرعته دستی و یا شش سرعته اتوماتیک استفاده خواهد شد، در حالی که پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژر نیروی تولیدی خود را تنها از طریق جعبه دندهای 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه به خروجی منتقل میکند.
امسال ۱.۳۵ میلیون خودرو در ایران تولید میشود
تاریخ انتشار:95/11/27
تا ۲۰۱۹ رنو در ایران از پژو پیشی میگیرد
موسسه آمارهای اقتصادی IHS اعلام کرد: بازار خودرو ایران در سال جاری میلادی با هشت درصد رشد به تولید یک میلیون و ۳۵۰ هزار دستگاه خودرو خواهد رسید.
به نقل از رویترز، IHS انتظار دارد که بازار خودرو ایران در سال جاری میلادی با هشت درصد رشد به تولید یک میلیون و 350 هزار دستگاه خودرو و تا سال 2024 به تولید یک میلیون و 800 هزار دستگاه خودرو برسد.
این موسسه آماری افزود: شرکت رنو، بزرگترین رقیب پژو-سیتروئن( PSA) در ایران، در حال افزایش تولید خود در این کشور است و مدلهای جدیدی را با شرکای ایرانی تولید کرده و پیش بینی میشود این شرکت به مدد پلتفرمهای کم هزینه تر که به تولید خودروهای ارزان تر میانجامد، احتمالا تا سال 2019 از فروش پژو در ایران سبقت خواهد گرفت.
پژو سال گذشته پس از توافق هسته ای که به لغو تحریمها علیه تهران انجامید به ایران بازگشت و براساس آمار موسسه IHS جایگاه خود را به عنوان پرفروش ترین برند خودرویی در ایران با 32 درصد سهم بازار پس گرفته است
نخستین خودرو پرنده ۲۰۱۸ می آید
تاریخ انتشار:95/11/27
به نقل از مهر ، طی سال های گذشته خودروی پرنده یکی از رویاهای انسان بوده است. اکنون کارشناسان صنعت معتقدند این رویا در مرز تبدیل شدن به واقعیت است.
آنها معتقدند PAL-V ONE، یک خودروی دونفره هیبریدی –جایروکوپتر، محتمل ترین گزینه خودروی پرنده است که به طور واقعی ساخته خواهد شد. در همین راستا PAL-V شرکت هلندی سازنده آن نیز پیش سفارش برای این محصول را یا قیمت 400 هزار دلار آغاز کرده است.
رابرت دینگمانز مدیر ارشد اجرایی PAL-V می گوید: ما سالهاست که مشغول برطرف کردن چالش های کیفیتی و فنی هستیم. این خودرو با استانداردهای ایمنی همخوانی کامل دارد وسازمان های قانون گذاری سراسر دنیا نیزآن را تایید کرده اند.
این وسیله نقلیه دو نفره در 10 دقیقه از یک موتور سیکلت سه چرخه به جایروکوپتر تبدیل می شود.
قدرت موتورچهار سیلندرPAL-V ONE آن 230 اسب بخار و حداکثر سرعت آن در هوا و جاده 112 مایل برساعت است.
پس از آزمایش های موفقیت آمیز PAL-V ONE در سال های 2009 و 2012 میلادی این شرکت تولید محصول را به صورت تجاری آغاز کرد.
به گفته دینگمانز پس از ساخت خودروهای پیش سفارشی، درسال جاری میلادی تولید انبوه و تجاری محصول آغاز می شود.
البته تاریخ تحویل خودروهای مدل جاده و هوا پایان 2018 میلادی تعیین شده است.
اولین ساینا اتوماتیک در بغداد رونمایی شد
تاریخ انتشار:95/11/26
مراسم رونمایی از خودرو ساینا اتوماتیک سایپا با حضور مهندس نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان، مهندس صالح نیا معاون وزیر ، دانایی فر سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و همچنین محمد شیاع سودانی وزیر صنعت ، سلمان الجمیلی وزیر تجارت کشور عراق در محل غرفه گروه خودورسازی سایپا در نمایشگاه خودرو بغداد برگزار شد.
خودرو ساینا اتوماتیک محصول جدید گروه خودروسازی سایپا در عراق است که با توجه به برنامه ریزی های صادراتی گروه خودروسازی سایپا و با همکاری بخش خصوصی و همچنین وزارت صنعت عراق بزودی وارد بازار این کشور خواهد شد.
بر این اساس قرار است که تولید خودرو ساینا در کشور عراق همراه با انتقال دانش فنی و تکنولوژی ساخت و تولید خودرو و قطعات این محصول باشد و در این راه طبق برنامه ریزی های صورت گرفته محصولات دیگر گروه خودروسازی سایپا نیز در دستور مذاکرات و هماهنگی های بعدی برای ورود به این کشور خواهند بود.
گروه خودروسازی سایپا با تکیه بر سابقه بسیار مطلوب خود در ارائه خودرو های اقتصادی به بازار عراق و همچنین ایجاد بستر مناسب در جهت ارائه خدمات پس از فروش محصولات خود توانسته است از استقبال قابل توجه خریداران خودرو این کشور شود و حضور این گروه خودروسازی در نمایشگاه بغداد با استقبال رسانه ها و مردم بغداد همراه شد.
در مراسم امروز رونمائی از خودرو ساینا اتومات علاوه بر وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، وزاری صنعت و تجارت عراق نیز حضور داشته اند و در جریان آخرین دستاوردهای این نمایشگاه قرار گرفتند.
شایان ذکر است یکی از ویژگی های غرفه گروه سایپا در این نمایشگاه ارائه تنوع محصول در ده مدل است که پاسخگوی تمامی سلیقه ها و بودجه ها برای خریداران و خانواده های عراقی می باشد
گروه خودروسازی سایپا با حضور در نمایشگاه خودرو عراق با همراهی شرکت های سایپا، پارس خودرو، سایپا کاشان، بن رو، مگاموتور ،سایپا یدک، پلاسکوکار،سنان شیمی،سایپا آذین ، رادیاتور ایران و با به نمایش گذاشتن محصولات ساینا اتوماتیک، وانت ریچ، وانت151 ( کافه تریا) ، وانت151 کانوپی، چانگان cs35، ساینا 131 فول آپشن،تیبا2، تیبا LPG، تیبا فول آپشن، آریو ، قطعات خودرو و توانمندی در ارائه خدمات پس از فروش محصولات، با استقبال قابل توجه بازدیدکنندگان عراقی همراه شد.
مراسم رونمائی از خودرو ساینا اتوماتیک سایپا امروز بیست و پنجم بهمن ماه با حضور مهندس نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان، مهندس صالح نیا معاون وزیر ، دانایی فر سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و همچنین محمد شیاع سودانی وزیر صنعت ، سلمان الجمیلی وزیر تجارت کشور عراق در محل غرفه گروه خودورسازی سایپا در نمایشگاه خودرو بغداد برگزار شد.
خودروهای “اسمارت” از پاییز آینده دیگر بنزینی نخواهند بود
تاریخ انتشار:95/11/26
شرکت دایملر، مالک برند مرسدس-بنز، فروش خودروهای اسمارت موتور درون سوز را در آمریکا و کانادا متوقف و برند اسمارت را در این دو بازار روی عرضه خودروهای الکتریکی متمرکز خواهد کرد.
به نقل از رویترز، دیتر اکسلر رئیس مرسدس-بنز در آمریکا در نامه ای به واسطههای این شرکت نوشت: فروش خودروهای اسمارت با موتورهای بنزینی با اتمام عرضه مدلهای 2017 در پاییز سال جاری میلادی متوقف خواهد شد.
این تازه ترین نشانه تلاشهای برند اسمارت در بازار آمریکا است.
اکسلر افزود: تحولات موجود در بخش خودروهای کوچک شهری نشان دهنده یک سری چالشها برای برند اسمارت شرکت دایملر است. تمرکز روی پیشرانه الکتریکی در آمریکا و کانادا یک گام منطقی برای حمایت از یک آینده پایدار و عادی از آلایندگی برای این برند است.
این خودروساز آلمانی نسخه های باتری دار خودروهای اسمارت “فورتو” و فورتو کروکی را در آمریکا و کانادا به فروش خواهد رساند.
رشد فروش شاسیبلندهای تویوتا
تاریخ انتشار:95/11/25
عصر خودرو- رئیس تویوتای آمریکا اعلام کرد سرمایهگذاریهای انجام شده از سوی تویوتا برای افزایش ظرفیت تولید خودروهای شاسیبلند و وانت، موجب خواهد شد فاصله این خودروساز ژاپنی با خودروسازان آمریکایی در حوزه خودروهای بزرگ کاهش یابد.
به نقل از رویترز، بیلفای، رئیس تویوتای آمریکا، به خبرگزاری رویترز گفت افزایش تولید وانت تاکوما و شاسیبلندهای تویوتا راو4و هایلندر و کراساوور جدید سی-اچآر موجب خواهد شد فروش وانتهای سبک و شاسیبلندهای تویوتا از 52 درصد در سال 2016 به 60 درصد در سال 2017 افزایش یابد. به گزارش دنیای اقتصاد، او گفت در ماههای اخیر میانگین فروش وانتهای سبک و شاسیبلندها از صنعت خودروی آمریکا حدود 64 درصد بوده است که کاهش قیمت بنزین علت رشد فروش این خودروها بوده است. به گفته فای، سهم این خودروها از کل بازار آمریکا همچنان افزایش خواهد یافت. او گفت تویوتا زمان دقیقی را برای رسیدن به میانگین فروش شاسیبلندها و وانتها در بازار آمریکا تعیین نمیکند.
بوگاتی هم شاسی بلند میسازد؟
تاریخ انتشار:95/11/25
اگر یک یا دو دههی پیش به ما میگفتید که خودروسازان تولید محدود با کراس اوورهای بسیار لوکس و گرانبها وارد بازار شاسی بلندها میشوند، شاید با تمسخر ما روبرو میشدید! اما حالا ما به این حقیقت واقف شدهایم چراکه کمپانیهایی نظیر رولزرویس، بنتلی، استون مارتین، مزراتی و لامبورگینی در حال ارائهی جذابترین و گرانترین کراس اوورها هستند. خب نفر بعدی کیست؟!
اگر بخواهیم صادق باشیم احتمالاً بوگاتی کمپانی بعدی در این بازی نیست. هرچند بوگاتی قبلاً با کانسپت Galibier ایدهی یک سدان چهار درب را به ما نشان داده اما تنها خودروهایی که در 25 سال قبل توسط بوگاتی تولید شدهاند دو درب، دونفره و پیشرانه وسط بودهاند و هرکدام 4 توربوشارژر، تعداد سیلندرهای دورقمی، خروجی پیشرانهی بسیار زیاد و حتی برچسب قیمتی بالا داشتهاند.
البته اگر بوگاتی وارد بازی شاسیبلند سازی شود شاید نتیجهی کار بسیار جذاب از کار دربیاید. خب برای اینکه ایدهای بهتر از شاسیبلند بوگاتی داشته باشیم نگاهی میاندازیم به رندری که در تصویر میبینید. Peisert Design نام این خودرو را بوگاتی Megalon گذاشته است. این خودرو بر پایهی بنتلی بنتایگا به تصویر کشیده شده اما واضح است که طراحی آن از شیرون الهام گرفته است؛ و البته Jan Peisert به ما گفته که پیشرانهی خودرو در بخش عقب جای گرفته است.
اما این اولین بار نیست که بوگاتی علاوه بر خودروهای اسپورت دو درب خود دست روی مدلهای دیگری هم میگذارد. در زمان اتوره، کمپانی در همهی بخشها از قطار گرفته تا هواپیما دست داشت. اتوره سپس کارخانهی سازندهی سریعترین کامیونهای دنیا را ترک کرد تا رقیب بنتلی را تولید کند؛ اما بوگاتی هماکنون جلوهای بسیار متفاوت دارد چراکه به تولید خودرویی میلیون دلاری با قدرتی بالای هزار اسب بخار میپردازد و البته بنتلی را نیز روبروی خود نمیبیند!
مجوز سوبارو برای تست خودروهای خودران در کالیفرنیا
تاریخ انتشار:95/11/24
دپارتمان خودروهای موتوری کالیفرنیا، شرکت سوبارو را به فهرست خودروسازانی که مجوز تست خودروهای خودران در جادههای این ایالت دارند، افزود.
به نقل از ایسنا، با افزوده شدن سوبارو به این فهرست، شمار اعضای این کلوب انحصاری به 22 می رسد.
سوبارو بازوی خودروسازی شرکت حمل و نقل ژاپنی “فوجی هوی اینداستریز” است و خودروهایی شامل مدلهای محبوب “فارستر” و “اوت بک” تولید می کند.
سوبارو قصد دارد آپشنهای جدید شامل ناوبری اتوماتیک و کنترل فرمان معرفی کند که برای کار در ترافیک با سرعت پایین طراحی شده اند.
این شرکت همچنین قصد دارد قابلیت نیمه اتوماتیک در بزرگراهها شامل تغییر لاین و حرکت در پیچ و خم جاده را تا سال 2020 عرضه کند.
بر اساس گزارش وب سایت تک کرانچ، کالیفرنیا به دلیل برنامه ای که برای تست امکانات اتوماتیک و نیمه اتوماتیک رانندگی در خیابانها و جادههای این ایالت معرفی کرده است، مورد توجه بسیاری از شرکتهای خودروسازی و فناوری قرار دارد.
آلودگی هوا در اروپا ۲۷ برابر کشندهتر از چین است
تاریخ انتشار:95/11/24
آلودگی هوا در کشورهای اروپایی ۲۷ برابر بیش از آلودگی هوا در چین کشنده است.
به نقل از ایسنا، آلودگی هوا در چین اغلب ناشی از پدیدههای طبیعی است در حالیکه این وضعیت در کشورهای اروپایی از صنعتی شدن ناشی میشود.
امسال آلودگی هوا در چین و انباشت ذرات معلق به رکورد بسیار بالایی رسید که از حاصل از احتراق مداوم زغال سنگ برای مصارف خانگی بود. تنها چند روز پس از آنکه چین به عنوان آلودهترین کشور در جهان معرفی شد مهدود و آلودگی هوا در لندن توجه حامیان محیط زیست را به خود جلب کرد.
دکتر مایگنگ ژو، از مرکز کنترل و پیشگیری از امراض چین در حین بررسیهای بیشتر از وسعت و ماهیت ذرات معلق در کشورهای اروپایی دریافت در حالیکه آلودگی هوا در بسیاری از شهرهای چین به جز پکن و هنگکنگ در اصل از انتشار طبیعی ذرات معلق ناشی میشود اما مهدود موجود در لندن و دیگر کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی اغلب در تسخیر ذرات معلقی است که به دلیل پدیده صنعتی شدن در هوا منتشر میشود.
مطالعات اخیر حاکی از آن است که میزان قرار گرفتن افراد در معرض ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در چین پنج برابر بیش از مقدار توصیه شده توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO) است. این ذرات معلق تاثیر مستقیمی بر سلامتی افرادی دارد که آن را تنفس میکنند.
فرانک کلی، کارشناس سلامت و فعال محیط زیست از کالج لندن گفت: خطرات سلامتی مرتبط با آلودگی هوا در چین به طور چشمگیری در مقایسه با مشکلات جسمی ناشی از قرار گرفتن در معرض مهدود کشنده در لندن کمتر است.
به گزارش ساینس ورلدریپورت، بررسیها حاکی از آن است که افزایش انباشت ذرات معلق موجب بالا رفتن شش درصدی نرخ مرگ و میر در اروپا و آمریکای شمالی است. این وضعیت نشان میدهد پیامدهای آلودگی هوا بر سلامت در لندن و آمریکای شمالی 27 برابر بیش از آلودگی هوا در چین است.
دفاع پژوسیتروئن از موتورهای دیزلی
تاریخ انتشار:95/11/23
گروه پژوسیتروئن از مکانیسم کنترل آلایندگی در خودروهای پژو و سیتروئن دفاع کرد و از اینکه دولت فرانسه نتایج تحقیقات از موتورهای دیزلی این شرکت را به یک دادستان ارسال کرده است، ابراز تعجب کرد.
به نقل از ایسنا، وزارت اقتصاد فرانسه اواخر هفته گذشته اعلام کرد گزارش دفتر رسیدگی به کلاهبرداری درباره آلایندگی موتورهای دیزلی پژوسیتروئن را به وزارت دادگستری ارسال کرده و پژوسیتروئن چهارمین خودروسازی است که پس از رنو، فولکس واگن و فیات کرایسلر اتوموبیل به دادستانها ارجاع داده می شود.
این خودروساز در واکنش به این خبر، اعلام کرد به مقررات در همه کشورهایی که در آنها فعالیت دارد، عمل می کند و خودروهایش هرگز به نرم افزار تقلب در آلایندگی مجهز نبوده اند.
پژوسیتروئن که سومین خودروساز بزرگ اروپاست، در راستای تحقیقات گسترده درباره آلایندگی اکسید نیتروژن خودروهای دیزلی در فرانسه تحت تحقیق قرار گرفته است.
رگولاتورها از زمان کشف تقلب فولکس واگن در تستهای آلایندگی دیزلی، فشار بر خودروسازان برای رعایت مقررات را تشدید کرده اند. کمیسیون اروپا از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواسته است درباره خودروها در حوزه قضایی خود بیشتر تحقیق کنند.
دولت فرانسه سرگرم بررسی مکانیسم کنترل آلایندگی در دهها خودروسازی است که خودروهای دیزلی در این کشور می فروشند. تحقیقات دفتر کلاهبرداری از پژوسیتروئن، بر مبنای اسنادی بوده که در زمان جست و جوی دفتر این شرکت بدست آمده است.
دادستان پاریس تحقیقات مقدماتی درباره این مسئله در رنو و فولکس واگن گشوده است و گزارشی از بررسی وزارت اقتصاد از خودروهای فیات کرایسلر دریافت کرده است. تحقیقات درباره سایر خودروسازان همچنان ادامه دارد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، تحقیقات مربوط به خودروهایی است که تحت استاندارد اتحادیه اروپا معروف به یورو 5 هستند.
افزایش 70درصدی سود ولوو در سال گذشته میلادی
تاریخ انتشار:95/11/23
شرکت خودروسازی ولوو امروز چهارشنبه 20 بهمن ( 8 فوریه) در بیانیهای اعلام کرده است افزایش فروش محصولات این شرکت در سال گذشته میلادی حدود 66 درصد سود این خودروساز سوئدی را افزایش داده است.
این خودروساز توانست در سال گذشته میلادی سود خود را به یک میلیارد و 240 میلیون دلار برساند. این رقم در سال 2015 میلادی 744 میلیون دلار بود. ولوو در سال 2016 میلادی حدود 534 هزار خودرو به فروش رسانده است و پیشبینی کرده این روند رو به رشد در سال جاری میلادی ادامه یابد.
پارسال فروش محصولات این خودروساز در آمریکا و چین به ترتیب حدود 18 و 11 درصد رشد داشتند. ولوو از 7 سال پیش تحت مالکیت یک شرکت چینی به نام “ژجیانگ گیلی هولدینگ گروپ” قرار دارد و محصولات این خودروساز طرفداران زیادی در جهان دارد. این شرکت هنوز بزرگترین سهم را در بازار اتومبیل سوئد دارد به طوری بیش از یک پنجم خودروهای موجود در جادههای این کشور ساخت ولوو هستند.
شرکت خودروسازی ولوو در حالی افزایش سود خود را اعلام کرده که پارسال برای اولین بار در بیش از نیم قرن این خودروساز عنوان پرفروشترین اتومبیل سوئد را از دست داد.
به گفته انجمن خودروسازان سوئد در سال 2016 مدل “گلف” شرکت فولکس واگن بیشترین فروش را در این کشور داشت.
گلف در این سال مجموعا سهمی 5.9 درصدی از اتومبیلهای فروخته شده در سوئد را از آن خود کرد و ولوو با 5.7 درصد (که شامل سه مدل مختلف بود) سهم دوم را داشت.
آخرین باری که ولوو در صدر این جدول نبود سال 1962 بود زمانی که مدل بیتل فولکس واگن پرفروشترین شد. ماه گذشته شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان اعلام کرد با سبقت گرفتن از رقیب ژاپنی خود، تویوتا، به پرفروشترین خودروساز جهان تبدیل شده است. فولکس واگن با انتشار تازهترین آمار فروش خود در سال 2016 میلادی اعلام کرد ، توانسته حدود 10 میلیون و 310 هزار خودرو در این مدت در کشورهای مختلف جهان به فروش برساند.
به دلیل جلوگیری از حجیم شدن صفحه و برای راحتی بازدیدکنندگان ادامه مطالب در صفحه زیر گذاشته شده است