<<<صفحه بیست و دو صفحه بیست و سه صفحه بیست و چهار >>>
گرانی ۵۰ تومانی بنزین در بودجه ۹۶
تاریخ انتشار :95/09/14
دولت در راستای ارتقا زیرساخت های شبکه خطوط لوله قیمت هر لیتر از حاملهای انرژی را در بودجه پیشنهادی سال آینده ۵ درصد گران کرد.
به نقل از میزان، بنا بر لایحه پیشنهادی دولت برای سال آینده، قیمت حاملهای انرژی در راستای نوسازی و توسعه شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام و میعانات گازی و فرآوردههای نفتی و تامین مالی سهم دولت در توسعه پالایشگاهها و زیرساختهای تامین، ذخیرهسازی و توزیع فرآورده، 5 درصد افزایش مییابد.
این افزایش 5 درصدی قیمت حاملهای انرژی بر قیمت هر لیتر فرآوردههای نفتی شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز، نفت کوره، گاز مایع و سوخت هواپیما لحاظ و پس از تامین و واریز به خزانه داری کل کشور تا سقف پانزده هزار میلیارد ریال به مصرف میرسد.
لازم به ذکر است این درآمد جز درآمدهای شرکت محسوب نمیشود و مشمول مالیات با نرخ صفر است.
رونمایی از غول جدید شورولت +تصاویر
تاریخ انتشار:95/09/14
خودروساز امریکایی شورولت از محصول پیکاپ جدید خود(Colorado ZR۲) رونمایی کرد.
ساخت شاسی بلند جدید جگوار لندروور
تاریخ انتشار:95/09/11
جگوار لندروور نسل جدید شاسی بلند دیسکاوری را در کارخانه خود در اسلواکی خواهد ساخت.
به نقل از ایسنا، دیسکاوری جدید نخستین خودرویی است که برای تولید در این کارخانه یک میلیارد پوندی (1.25 میلیارد دلار) که قرار است در سال 2018 افتتاح شود، انتخاب شده است.
این خودروساز لوکس که متعلق به شرکت هندی تاتاموتورز است، سال گذشته اسلواکی را برای مکان کارخانه جدید خود انتخاب کرد. این کارخانه ظرفیت تولید سالانه 300 هزار خودرو را داشته و یکی از بزرگترین سرمایهگذاریهای مستقیم خارجی در اسلواکی است.
براساس گزارش رویترز، جگوار لندروور که به سرعت شمار مدلها و حجم تولیدش را برای رسیدن به یک میلیون دستگاه تا پایان دهه جاری افزایش میدهد، در حال حاضر دیسکاوری جدید را در کارخانه سولی هال در مرکز انگلیس تولید میکند.
عرضه نسل جدید مدل پرفروش فورد در اروپا
تاریخ انتشار:95/09/13
فورد برای افزایش سودآوری در اروپا، قصد دارد مدل ساب کامپکت فیستا را در این منطقه عرضه کند.
به نقل از ایسنا، خودروسازان حجم انبوه ماند فورد به دلیل توسعه فعالیت رقیبان لوکس مانند مرسدس بنز دایملر و آئودی فولکس واگن در بخش خودروهای ارزان بازار، سالها تحت فشار قرار داشتند.
اما فورد که خریداران لوکس را با مدلهای پیشرفته مانند بعضی از خودروهای بزرگتر عرضه شده تحت برند ویگنال هدف قرار داده است، اکنون قصد دارد از فرصت پیش آمده بهره برداری کند.
نسل جدید فیستا که هفته جاری در برابر 2500 کارمند، واسطه فروش و خبرنگاران در کارخانه کلن فورد رونمایی شد، به امکانات ایمنی پیشرفته مجهز است و برای جلب رضایت مشتریان، کراس اوور جدید و مدلهای گران قیمت آن عرضه خواهند شد.
جیم فرلی، مدیرعامل فورد اروپا در گفت و گو با رویترز به ضرورت سودآوری در اروپا اشاره کرد اما درباره سهم فیستا در درآمدهای این شرکت توضیحی نداد. فورد از سال 1976 که نخستین مدل فیستا را به بازار عرضه کرد، بیش از 17 میلیون دستگاه از این خودرو فروخته است.
به گفته یک سخنگوی فورد، این خودروساز آمریکایی که از کاهش هزینهها و فروش رو به رشد شاسی بلندها سود می برد، ممکن است سود در اروپا را امسال به حدود یک میلیارد دلار افزایش دهد که بالاتر از 259 میلیون دلار در سال گذشته خواهد بود.
فورد در ژوئن به سود 600 میلیون دلاری که برای کل سال هدف گذاری کرده بود، دست یافت.
این شرکت همچنین خودروی 10 هزار یورویی Ka+ city را که برای مشتریان با بودجه اندک مناسب است، در نظر گرفته است. اما باید دید عرضه مدل بازطراحی شده فیستا و سایر مدلها در بازار پرازدحام اروپا به فورد برتری خواهد داد.
طبق تحقیقات شرکت آی اچ اس مارکیت، فروش فورد در اروپا ممکن است از 1.47 میلیون دستگاه که برای سال جاری برآورد شده است، به 1.4 میلیون دستگاه تاسال 2025 برسد که 5.2 درصد کاهش خواهد داشت. در مقابل فروش اوپل جنرال موتورز در همین مدت دو درصد کاهش پیدا می کند و به 1.14 میلیون دستگاه می رسد در حالیکه فروش برند فولکس واگن با 4.6 درصد رشد، 2.16 میلیون دستگاه خواهد بود.
بر اساس گزارش رویترز، مارک فیلدز، مدیرعامل فورد در خبر جداگانه ای اعلام کرد این خودروساز تست خودروهای خودران در اروپا را سال آینده آغاز می کند. این خودروساز قصد دارد تا سال 2021 یک خودروی تمام اتوماتیک به بازار عرضه کند.
نسل ۶ هیوندای الانترا در راه ایران
تاریخ انتشار:95/09/11
خبر وردو نسل ۶ هیوندای الانترا و جدیدترین اخبار صنعت خودرو ایران و جهان را روز شنبه ۱۳ آذر در سیصد و بیست و دومین شماره از هفته نامه خودرو امروز و ضمیمه طراحی خودروامروز پلاس بخوانید.
“چشم انداز تاریک رقابت پذیری صنعت خودرو ایران” سرآغاز پرونده سیصد و بیست و سومین شماره از هفته نامه خودرو امروز است. در این مطلب پای گفته های فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو نشسته ایم و وضعیت رقابت پذیری در صنعت خودرو کشورمان را بررسی کرده ایم.
در رویدادهای هفته هم “افزایش 4 میلیونتومانی قیمت ساندرو استپ وی در بازار ایران” و “تیگو 5 چقدر ایمن است” را خواهیم خواند.
دیگر رویداد ویژه این هفته بررسی نسل ششم الانترا با قیمت 133 تا 140 میلون تومانی در آستانه ورود به بازار ایران خواهد بود.
بازارگردی این شماره به انواع زنجیر چرخ مختص خودرو اختصاص دارد و در جهان خودرو با “نسل جدید سری 5” ، “مجلل ترین S روباز با نشان مایباخ” و “کزاس اوور کوچک مزدا” گشتی خواهیم زد و “چهره جدید پژو 301” را قبل از ورود به بازار ایران بررسی می کنیم.
در گام بعدی با “جان سخت رومی” به آزمایش بلند مدت فیات سی ینا در بازار دست دوم می پردازیم و “ظاهر خشن و باطن نسبتا آرام” لکسوس S 250 را هم در بررسی ای دیگر در میان حاضرین در بازار دست دوم ها تشریح خواهیم کرد.
در ادامه هم ملاقاتی خواهیم داشت با BYD FS new در پیست اختصاصی این شرکت در چین و با پرونده “غایبان دوست داشتنی” جای خالی کراس اوورهای جمع و جور در بازار کشورمان را بررسی می کنیم.
در ماسل کار این هفته برای شناسای ابر ماسل کار گمنام دهه 90 به سراغ هیولای پشت مدرن می رویم و در ماشین سنگین نیز به مرور تاریخچه اتوبوس سازی شرکت MAN آلمان می پردازیم.
در ادامه نیز “برندسازان در ایران” ما را با خودروهایی که سبب محبوبیت برندها در کشورمان شده اند آشنا می کند.
کسانی که تصمیم به خرید خودرو دارند هم می توانند در صفحه راهنمای خرید مشخصات “خودروهای دست دوم چینی در بازار 40 تا 60 میلیون تومانی” را مطالعه کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنند.
در آخر نیز طبق روال پیشین به عیب یابی خودرو به زبان ساده می رسیم. در این شماره از هفته نامه با “نفس گرم” اصول استفاده، حفظ و نگهداری صحیح پیشرانه های توربو را می آموزیم.
خودرو امروز پلاس نیز این هفته با موضوع طراحی خودرو علاقمندان را همراهی خواهد کرد. در دومین شماره از ضمیمه طراحی خودرو با “رودستر ایتالیایی با ژن شرقی” داستان طراحی فیات 124 اسپایدر را می خوانیم.
“چگونه طراح خودرو شویم” گام های اولیه آشنایی با این حرفه را به علاقمندان معرفی می کند و با “انقلابی دیگر در صنعت خودرو” ساخت به روش چاپ سه بعدی و تأثیر آن در طراحی و تولید خودرو را بررسی می کنیم.
در ادامه نیز با مطالبی نظیر “زیبایی در هم تنیده با هوشمندی”، “سادگی کلاسیک”، “7 ایده های آمریکایی”، “نقاشان برتر تاریخ خودرو”، “ژشت شیک تر اپتیمای نسل 4″، “اصالت با زبان طراحی”، “Clay Modeling ؛ بازمانده طراحی سنتی”، “بررسی درآمد شغل های مرتبط با طراحی خودرو”، “امروز و آینده طراحی DS” و “ورای سطح” را خواهید خواند.
شرکت کنندگان در کمپین # منو طراحی _خودرو امروز هم می توانند در این شماره از هفته نامه طرح های برگزیده اولین کمپین طراحی خودرو هفته ناه خودرو امروز در اینستاگرام را ببینند.
بررسی بازار شاسی بلندهای وارداتی در ۷ ماهه نخست امسال
تاریخ انتشار:95/09/11
در این بخش مروری بر آمار واردات خودروهای شاسیبلند و کراساوور در این مدت خواهیم داشت.
هرچند بازار شاسیبلندها و کراساوورها همچنان سهم قابلتوجهی از بازار خودروهای وارداتی به کشور را به خود اختصاص میدهند اما در این بخش از بازار از سوی دیگر شاهد تنوع قابلتوجهی نیز هستیم و همین مسئله باعث رقابت جذابی میان برندها و مدلهای مختلف در این بخش شده است و البته در 7ماهه نخست سال شاهد تغییر در صدر این جدول هم بودیم.
برترینهای بازار شاسیبلندها
رتبه نخست این جدول البته همچون سالهای اخیر در اختیار سانتافه است. این خودرو چنان با قدرت به تخت سلطنت تکیه زده که بعید به نظر میرسد در آینده نزدیک هیچ مدلی بتواند جایگاه آن را در بازار از آن خود کند و شاید تا زمان عرضه نسل جدید آن که احتمالا اواخر سال آینده خواهد بود، احتمالا سانتافه میتواند بهراحتی صدرنشینی خود را ادامه دهد چراکه در مدت حضور نسل فعلی این خودرو در بازار شاهد حضور مدلهای متعددی در کلاس قیمتی و ابعادی سانتافه بودیم اما این خودرو مشتریان خود را حفظ کرد.
هیوندای سانتافه
سانتافه در 7ماهه نخست سال درمجموع با واردات 6,462 دستگاهی، نهتنها رتبه نخست بازار شاسیبلندهای ایران را از آن خود کرده است بلکه برترین خودرو وارداتی ایران نیز بوده و به این ترتیب جایگاه محکمی را در اختیار دارد که حتی سدانها و هاچبکهای ارزانقیمت هم نمیتوانند با آن مقابله کنند.
سانتافه هرچند با واردات این تعداد دستگاه، بهراحتی عنوان نخست را از آن خود کرده، اما رقبای قدرتمندی نیز در بازار دارد که ممکن است در آینده نزدیک سهمی از این خودرو در بازار را از آن خود کنند. سانتافه هماکنون سهم 29درصدی از بازار خودروهای شاسیبلند را در اختیار دارد که نسبت به متوسط سال پیش کاهش اندک کمتر از 3 درصدی را نشان میدهد که با توجه به حضور رقبای تازهنفس میتوان آن را طبیعی دانست. سانتافه اختلاف قابلتوجهی با دومین خودرو این ردهبندی دارد و به همین دلیل قطعا در پایان سال نیز میتواند جایگاه خود را حفظ کند و حتی در سال آینده نیز به کسب چنین رتبهای امیدوار باشد. یکی از مهمترین مزیتهای سانتافه بهویژه نسل فعلی آن در طول دوران عرضه، بهروزرسانیهای مناسب آن است بهگونهای که عملا در طی دوران عرضه هرسال روندی رو به بهبود داشته است ضمن آنکه نمونههای فیسلیفت شده آن با انبوهی از امکانات که بعضی از آنها را پیش از این در خودروهای لوکس بازار میدیدیم، خریداران را تا حد زیادی از خرید خودروهای گرانقیمتتر بینیاز میکند.
سانگیانگ تیوولی
هرچند رتبه نخست این جدول قابل پیشبینی بود اما شگفتی بزرگ را باید در رتبه دوم دید؛ جایی که شاهد حضور تیوولی، کراساوور کوچک سانگیانگ هستیم و این در حالی است که در آمار 6ماهه، این لکسس NX بود که در رتبه دوم قرار داشت. تیوولی را شاید بتوان سورپرایز بزرگ سانگیانگ نهتنها برای بازار ایران که برای بازارهای جهانی دانست؛ خودرویی کوچک در کلاس کراساوورها که کاملا با روند طراحی و طیف محصولات پیشین سانگیانگ متفاوت بود و به لطف همین تفاوت هم توانسته در بازارهای جهانی موفق باشد. در 7ماهه نخست امسال تیوولی با واردات 2,163 دستگاهی توانسته ضمن پیشرفت قابلتوجه نسبت به سال گذشته، لکسس NX، کیا اسپورتیج و تویوتا RAV4 را نیز پشت سر بگذارد و پس از سانتافه دومین خودرو وارداتی در کلاس شاسیبلندها و کراساوورها باشد.
تیوولی در نیمه سال با اختلافی اندک در حال رقابت با بزرگان بازار بود و البته با توجه به برند خود شاید انتظار چندانی هم برای حضور در بازار نداشت و به این ترتیب حضور در رتبه چهارم نیز جایگاه مناسبی برای این کرهای کوچک بود اما در مهرماه ناگهان همهچیز تغییر کرد و درحالیکه NX و RAV4 روند طبیعی واردات خود را حفظ کرده بودند و اسپورتیج شاهد افت قابلتوجه واردات بود، تیوولی با واردات 547 دستگاهی ناگهان معادلات را بر همریخت و توانست خود را به رتبه دوم بازار تحمیل کند و جای NX را در این رتبه بگیرد. تیوولی جزو معدود خودروهای وارداتی است که قیمت آن در بازار بیش از قیمت عرضهکننده است و این موضوع نشان از اقبال آن در بازار دارد و با همین اقبال میتواند بهراحتی بهپیش برود. یکی از جذابیتهای تیوولی برای بازار ایران قطعا طراحی ظاهری است ضمن آنکه بخشی از موفقیت این خودرو را شاید بتوان در کاهش و سپس قطع عرضه رنو کپچر به بازار دانست و شاید با آغاز عرضه کپچر، تیوولی کمی تحتفشار قرار بگیرد هرچند پیشفروشهای گسترده تیوولی نشان میدهد در ادامه سال نیز شاهد عرضه پرحجم این خودرو خواهیم بود.
لکسوس NX
لکسوس NX هرچند جایگاه خود در رتبه دوم را از دست داده است و به رتبه سوم رسیده اما همچنان میتوان آن را شگفتی بزرگ بازار خودروهای وارداتی در ایران دانست. البته این شگفتی تا حدودی قابل پیشبینی بود، جایی که ایرتویا نخستین سری از NXهای خود را بدون تبلیغات زیاد و تنها با انتشار یک خبر در رسانههای اینترنتی بهطور کامل و در عرض چند ساعت به فروش رساند و اینجا بود که میشد حدس زد این خودرو آینده خوبی در بازار ایران خواهد داشت. البته تا اینجای کار چندان دشوار نبود اما شاید حتی خوشبینترین تحلیلگران بازار هم پیشبینی نمیکردند این خودرو با برچسب قیمتی بیش از 300 میلیون تومان بتواند چنین جایگاهی در بازار پیدا کند و کراساوورها و شاسیبلندهای ارزانقیمتتر را پشت سر بگذارد. لکسوس در 7ماهه نخست سال با واردات 1,889 دستگاه توانست سهم 8.5درصدی از بازار را از آن خود کند تا به این ترتیب در جایگاهی بالاتر از کراساوورها و شاسیبلندهای ارزانقیمتتری همچون سورنتو، اسپورتیج، ix35 ،ASX و … قرار گیرد. بخشی از این مسئله را میتوان در قیمت این خودرو دید؛ جایی که هرچند در نمونههای فول آپشن برچسب قیمتی بیش از 350 میلیون تومان را نیز به خود میبیند، اما پرداخت این مبلغ در قبال نام لکسوس از دید بسیاری از خریداران توجیهپذیر است ضمن آنکه عدم حضور برندی همچون مرسدس بنز در این کلاس هم میتواند علت دیگری برای این موضوع باشد. از سوی دیگر باید به ظاهر جذاب آن بهویژه برای نسل جوان اشاره کرد. لکسوس تا چند سال پیش یک خودروی خوب بود اما طراحی آن را نمیشد هیجانانگیز دانست و این مسئله بهویژه در بازار سنتی ایران که خودروی لوکس را در بنز و بامو میدید، فروش این برند را دشوار میکرد.
در مقابل اما لکسوس نسل جدید طراحیهای خود را دگرگون کرده است و این مسئله برای خریداران ایرانی و بهویژه خریداران قشری که مشتریان بالقوه لکسوس هستند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به این ترتیب NX به لطف ظاهرش حضور پررنگی در بازار دارد. NX غیر از آنکه توانسته جایگاه بالایی در بازار به دست آورد، موفق شده بامو X4 بهعنوان یکی از مهمترین رقبایش در این بخش از بازار را نیز از میدان به در کند. سال گذشته را میتوان دوران اوج موفقیت بامو X4 دانست؛ خودرویی که باوجود قیمت بالای خود روزهای موفقی در بازار داشت و رتبه چهارم را در اختیار داشت و بالاتر از لکسس NX ایستاده بود اما از نیمه دوم سال بهمرور NX با حضورش در بازار جایگاه X4 را گرفت و هماکنون X4 در رتبه دهم بازار شاسیبلندها و کراساوورها ایستاده است.
نیمنگاه
هیوندای ix35 پس از دوران کمرونق در آغاز سال در حال بازگشت بهروزهای خوب گذشته است. این خودرو در 7ماهه نخست سال با واردات 1,874 دستگاهی هرچند نتوانست جایگاه چهارم سال گذشته خود را کسب کند اما روند صعودی این برند در 3ماهه اخیر نشاندهنده اقبال بازار به نسل جدید ix35 است و میتوان پیشبینی کرد با ادامه این روند، این خودرو بتواند در پایان سال بار دیگر جایگاه خود را به دست آورد.
کیا اسپورتیج همچنان شاهد افت در بازار است بهگونهای که در مهرماه تنها 27 دستگاه از این خودرو وارد کشور شده است. مجموع واردات 1,472 دستگاهی این خودرو هرچند همچنان آن را در میان 10 بازیگر برتر بازار ایران جای میدهد اما اسپورتیج بهوضوح از روزهای خوب خود در سال قبل دور شده است؛ جایی که با اقتدار رتبه دوم بازار را در اختیار داشت. در روزهایی که واردات بزرگان بازار شاسیبلندها و کراساوورها در حال افزایش است، بامو X4 که سال گذشته جزو برترینهای بازار بود امسال حالوروز خوبی ندارد. البته واردات 790 دستگاهی آن در 7ماهه نخست سال جاری را نمیتوان آماری بد برای این خودرو گرانقیمت دانست اما وقتی این آمار را با سال پیش مقایسه میکنیم و این مقایسه را در کنار متوسط روند صعودی بازار (نزدیک به 60درصد) قرار میدهیم، میتوان با اطمینان گفت X4 در حال از دست دادن جایگاه خود در بازار است. این خودرو سال گذشته درمجموع 1,383 دستگاه واردات را تجربه کرده است که در صورت همراهی با بازار باید بتواند در سال جاری به عددی در حدود 2,200 دستگاه دست پیدا کند اما اگر این را بهعنوان هدف X4 تا پایان سال در نظر بگیریم، در 7ماهه نخست سال این خودرو تنها 36درصد از اهداف خود را پوشش داده است و به این ترتیب بسیار بعید به نظر میرسد که بتواند به جایگاه خود در سال گذشته بازگردد. رنو داستر روزهای پرنوسانی را در بازار میگذراند و هرچند با واردات 1,115 دستگاه در میان 10 خودروی برتر بازار در کلاس شاسیبلندها و کراساوورهاست اما با توجه به قیمت و برند خود هنوز فضای زیادی برای پیشرفت دارد.
رنو کپچر بهعنوان شگفتی 3ماهه نخست سال همچنان روزهای کمفروغی را در زمینه واردات تجربه میکند. این خودرو در 3ماهه نخست سال با واردات 1,057 دستگاه توانست خود را به قدرت اول بازار تبدیل کند و حتی جایگاه رنو را در جدول ردهبندی خودروهای وارداتی ارتقا داد اما پس از آن شاهد توقف ورود این خودرو بودیم. البته در مهرماه 27 دستگاه از این خودرو وارد کشور شده و به نظر میرسد مشکلاتی که ایرانخودرو برای واردات این خودرو داشت حل شده است. بر اساس شنیدهها، تا پایان سال حدود هزار دستگاه کپچر دیگر وارد بازار خواهد شد و به این ترتیب کپچر میتواند کمی جایگاه خود را ارتقا دهد اما با توجه به حجم واردات 7ماهه رقبا بعید است درنهایت با واردات بیش از 2 هزار دستگاهی هم بتواند خود را در میان 5 خودرو نخست بازار جای دهد.
برخلاف میتسوبیشی ASX که واردات آن افت محسوسی را نشان میدهد، اوتلندر روند رو به جلویی در واردات دارد و به نظر میرسد بازار استقبال مناسبی از مدلهای فیسلیفت شده آن داشته است. البته واردات 770 دستگاهی آن را نمیتوان یک رکورد دانست اما با توجه به جایگاه این خودرو در مقابل رقبا میتوان آن را یک موفقیت دانست. در مورد ASX هم باید منتظر عرضه مدلهای فیسلیفت شده آن باشیم ضمن آنکه بر اساس شنیدهها، حجم عمده واردات محصولات میتسوبیشی در ماههای پیش رو اتفاق خواهد افتاد. ولوو XC90 که با توجه به حجم موتور خود توانسته در کلاس شاسیبلندهای بزرگ حضور پیدا کند، فعلا در بازار بدون رقیب است و همین مسئله باعث شده باوجود مشکلات زیادی که برای واردات این خودرو وجود دارد، بتواند در 7ماهه امسال با واردات 360 دستگاه، خود را در بازار نگهدارد هرچند بر اساس شنیدهها واردات این خودرو به دلیل مشکلات واردکننده رسمی در زمینه خدمات پس از فروش بهزودی متوقف میشود و به این ترتیب شاید این پایانی برای ولوو در بازار ایران باشد.
نسل بعدی هیوندای سانتافه بزرگتر میشود
تاریخ انتشار:95/09/09
شاسیبلندهای محبوب هیوندای سانتافه و توسان در نسل بعدی خود تغییراتی قابل توجه خواهند داشت تا بتوانند رقابت بهتری با رقبای خود داشته باشند.
به نقل از مدیرعامل هیوندای آمریکا، Dave Zuchowski گفته شده که این برند کره ای دو شاسی بلند کوچک را بین سال های 2018 و 2020 معرفی خواهد کرد در حالی که محصولات متوسط و بزرگ کنونی اش اصلاح خواهند شد تا خط تولید آن متمایز شود.
وی اظهار داشت: “این اقدام نه تنها افزودن خودروهای جدید را شامل می شود بلکه اقدامی بهتر برای رتبه بندی خانواده ای از CUVها است.”
وی افزود: “ما از خط تولید خود راضی هستیم.”
شاسی بلند کوچک هیوندای که می تواند رقیبی برای مزدا CX-3 و نیسان قشقایی باشد بعدها به مدل ساب کامپکت موچک تری نیز ملحق خواهد شد.
در عین حال سانتافه و مدل کشیده گرند سانتافه نیز به منظور ایجاد تفاوت بیش تر، به طور قابل توجهی بزرگ تر خواهند شد.
قرار است سانتافه کنونی بزرگ شود در حالی که مدل گرند سانتافه نیز مجددا بزرگ تر شده و با ساختار هشت سرنشین عرضه خواهد شد تا بتواند با تویوتا Kluger و نیسان پسفایندر رقابت کند.
البته هیوندای، توسان متوسط را نیز فراموش نکرده که گمان می رود در نسل بعدی بزرگ تر شود اما به نظر نمی رسد تفاوت هایی قابل توجه داشته باشد.
این تغییرات طی سال های باقی مانده این دهه اعمال می شوند در حالی که این خودروساز برای عرضه 14 خودروی سوخت جایگزین در ایالات متحده تا سال 2020 نیز برنامه ریزی کرده است.
قیمت نسل جدید کیا کادنزا در بازار جهانی
تاریخ انتشار:95/09/09
شرکت خودروسازی کیا موتورز کره جنوبی برای عرضه نسل جدید کیا کادنزا در بازار آمریکای شمالی و سپس عرضه آن در بازارهای جهانی، برای مدل پایه قیمتی 32 هزار و 890 دلاری، برای مدل بالاتر از آن قیمتی 39 هزار و 890 دلاری و در نهایت برای مدل فول آپشن هم قیمتی 45 هزار و 290 دلاری را در نظر گرفته است که تمامی آنها مشمول هزینه حمل و نقل 900 دلاری میشود.
یادآور می شود این برای چندمین بار است که کیا از نام کادنزا استفاده میکند.
اول از همه در سال 2010 میلادی بود که نسل فعلی کیا کادنزا به عنوان جایگزینی برای خودروی نه چندان جالب “اپیروس” معرفی و به بازار عرضه شد و حالا پس از گذشت 5 سال، نسل جدید آن آماده شده تا به عنوان جانشینی برای کادنزای فعلی وارد بازار شود.
در رابطه با طراحی ظاهری، کیا کادنزای جدید به یک بدنه عضلانیتر از قبل خود مجهز شده که در بخش جلویی آن یک جلوپنجره سنتی کیا قرار گرفته و دو طرف آن هم چراغهای پیشانی سادهتر اما با قاب داخلی پیچیده و پیشرفتهتر قرار گرفته است.
مه شکنهای جلو هم همانطور که در تصاویر منتسب به این خودرو مشخص است، به سبک مه شکنهای نسل جدید کیا اسپورتیج طراحی شده است. در بخش عقبی هم شاهد یک طراحی خوب و چشم نواز هستیم که خروجیهای اگزوز کرومی و چراغهای تمام LED عقبی آن، بیشترین تاثیر را در زیبایی این سدان لوکس داشتهاند.
برای طراحی و توسعه این محصول هم طراحان از طول کلی 4970 میلی متری، عرض 1870 میلی متری، ارتفاع 1470 میلی متری و در نهایت فاصله بین دو محور 2855 میلی متری استفاده کردهاند که در این ابعاد پیشرانههای مختلفی از جمله موتوری 2.4 لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر با حداکثر قدرتی 188 اسب بخاری و گشتاوری 240 نیوتن متری مورد استفاده قرار گرفته و در کنار آن هم پیشرانهای شش سیلندر 3.3 لیتری با حداکثر قدرت 290 اسب بخاری و گشتاور 340 نیوتن متری دیده میشود.
اولین تصویر از پژو ۵۰۰۸ مدل ۲۰۱۷
تاریخ انتشار:95/09/07
مدل تولیدی پژو ۵۰۰۸ جدید پس از رونمایی در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶ اخیرا در یک نمایشگاه دیده شده است.
به نقل از ایران جیب ، مدل تولیدی پژو 5008 جدید پس از رونمایی در نمایشگاه خودروی پاریس 2016 اخیرا در یک نمایشگاه دیده شده است.
پژو تایید کرده که تحویل 5008 جدید حدود ماه مارس سال 2017 در انگلستان آغاز خواهد شد.
به نظر می رسد خودروی فاش شده مدلی پایه باشد چرا که دارای رینگ های آلیاژی 5 پره و فاقد تزئینات کرومی است در حالی که مدل به نمایش درآمده در نمایشگاه پاریس از بدنه ای دو رنگ، قاب کرومی شیشه ها و رینگ های برش الماسی با پره های مشکی متضاد بهره می برد. طراحی این خودرو دارای عناصری از پژو 3008 جدید است که طراحی شبه MPV خود را از دست داده تا سبک شاسی بلندی تهاجمی را داشته باشد که مطابق سلیقه مشتریان اروپایی است.
اگرچه فعلا تصاویری از داخل این خودرو منتشر نشده اما گفته می شود که 5008 از کابین i-Cockpit تحولی پژو بهره خواهد برد.
پژو 5008 بر اساس پلتفرم EMP2 جدید این خودروساز ساخته شده که با پژو 3008 کوچک تر مشترک است. خط تولید موتور این خودرو شامل 1.2 لیتری PureTech بنزینی، 1.6 لیتری PureTech بنزینی، 1.6 لیتری BlueHDi دیزلی و 2.0 لیتری BlueHDi دیزلی است. گزینه های گیربکس این خودرو نیز دستی پنج سرعته و اتوماتیک شش سرعته هستند.
هیوندای به مشارکت با خودروساز خارجی تن نداد
تاریخ انتشار:95/09/07
با وجود اینکه برخی مسئولان وزارت صنعت و خودروسازی در ایران همواره بر مشارکت با خودروسازان خارجی تاکید دارند، بررسی تجربه خودروسازان موفق جهانی نشان می دهد این روش نه تنها موفق نبوده بلکه در موارد بسیار مانع توسعه شرکت خواهد بود.
به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، مطالعه عملکرد شرکت هیوندای موتورز به عنوان یکی از موفقترین شرکتهای خودروسازی در نیم قرن اخیر نیز نشان میدهد که این شرکت کرهای برای رسیدن به موفقیت، بیش از هر چیزی بر توانمندی خود در مدیریت تکیه کرده است و حتی آن جایی که دولت قصد دارد آزادی عمل هیوندای را محدود کند و هیوندای را به سمت مشارکت با خودروسازان خارجی سوق دهد، در مقابل دولت ایستادگی کرده و راه توسعه مستقل خود را پیش می گیرد.
در پی شرایط سخت سیاسی حاکم بر کره جنوبی و بحرانهای اقتصادی اوایل دهه 1980، دولت کره تصمیم به بازنگری در سیاستهای حمایتی خود از صنعت خودروسازی گرفت و به منظور ایجاد فضای یکپارچه تولید، انحصارگرایی در بخش خودروهای سواری را در دستور کار خود قرار داد. بنابر این به شرکت هیوندای توصیه کرد که به منظور ایجاد انحصار در این بخش و نیز انتقال فنآوری روز دنیا به داخل کشور کره، با جنرال موتورز آمریکا برای تاسیس یک جوینت ونچر مذاکره کند. اما شرکت هیوندای به همکاری با جنرال موتورز علاقهای نداشت. چرا که این شرکت از مذاکرات و همکاریهای گذشته با فورد، دیگر شرکت آمریکایی خودروساز تجربیات خوبی نداشت.
با این حال، هیوندای در اثر فشارهای دولتی در آگوست و سپتامبر 1980 با جنرال موتورز به مذاکره نشست و خیلی زود به بن بست رسید. جنرال موتورز به این دلیل که 50% از سهام بزرگترین رقیب هیوندای در بازارهای داخلی را در اختیار داشت، خواستار نیمی از سهم شرکت جوینت ونچر جدید بود. اما مدیر و مالک هیوندای زیر بار فشارهای جنرال موتورز نمیرفت و اصرار داشت که سهم هر شرکت باید بر اساس ارزش داراییهای آن شرکت در کره محاسبه شود و در نهایت 20% سهم برای شرکت آمریکایی قائل بود. بالاخره جنرال موتورز با حداقل 33% از سهم مشارکت موافقت کرد تا بتواند از حق وتو در تصمیمات مدیریتی شرکت استفاده کند، اما هیوندای که اهداف و راهبردهای خود را در تضاد با برنامه و اهداف شرکت رقیب میدید، حتی این میزان از سهام را هم نپذیرفت.
جنرال موتورز اصرار داشت که جوینت ونچر باید به عنوان یک زیرمجموعه از شبکه تولید بینالمللی این شرکت فعالیت کرده و تنها محصولاتی با فنآوری و طراحی جهانی جنرال موتورز را تولید کند. همچنین، جنرال موتورز برای جلب نظر دولت کره و هیوندای، طرح ایجاد یک شبکه بزرگ تولید قطعات و تجهیزات در کره جنوبی را پیشنهاد میداد که تولیدات آن از طریق شبکه توزیع جنرال موتورز در بازارهای جهانی به فروش برسد. با این حال، هیوندای قصد داشت استقلال خود در مدیریت شرکت و تولید محصول را حفظ کند تا بتواند در انتخاب محصول برای بازارهای داخلی و خارجی آزادی عمل داشته باشد.
در نهایت، هر چند که انحصار در بازارهای داخلی سود سرشاری را برای هیوندای به ارمغان میآورد اما هیوندای برای دستیابی به اهدافی بزرگتر مانند استقلال در تصمیم گیری و ورود به بازارهای جهانی با طرح پیشنهادی دولت و مشارکت با جنرال موتورز مخالفت کرد. بعد از آن هیوندای به سرعت مسیر انتقال فن آوری از سایر منابع خارجی را طی کرد و خیلی زود دومین محصول داخلی خود را روانه بازار کرد و در نهایت طی دو دهه بعد به عنوان یکی از خودروسازان موفق، خودروهای خود را در جهان عرضه کرد.
اگر به بندهای قرارداد اخیر ایران خودرو و سایپا با پژو- سیتروئن فرانسه نگاهی انداخته شود، مشاهده می گردد که این قرارداد ها در مقابل قراردادی که جنرال موتورز به دنبال انعقاد آن بود بسیار ضعیف تر هستند و آورده های تکنولوژیک کمی برای صنعت خودروی ایران دارند. اما با این وجود هیوندای به دلیل آنکه برنامه توسعه جهانی خود را دنبال می کرد و معتقد بود که شراکت با خودروساز خارجی او را از توسعه مستقل باز می دارد هرگز به آن تن نداد و سیاست های توسعه جهانی خود را پیگیری نمود.
رایزنی برای شمارهگذاری خودروهای وارد شده از آمریکا
تاریخ انتشار:95/09/06
نایب رئیس انجمن واردکنندگان خودرو از مذاکره با پلیس راهنمایی و رانندگی برای آغاز شمارهگذاری خودروهای وارد شده از آمریکا خبر داد.
کوروش مرشد سلوک اظهار کرد: همچنان شمارهگذاری خودروهای تولید شده در آمریکا که وارد ایران شده از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی متوقف است. وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در مقطعی صراحتا فرمودند کالاهای مصرفی تولیدی آمریکا وارد ایران نشود، خاطرنشان کرد: با این حال متاسفانه با تفسیرهای اشتباه، محدوده کالاهای مصرفی جا به جا شد و به خودروهای غیر آمریکایی تولیدی در این کشور هم رسید.
نایب رئیس انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: این در حالی است که مقام معظم رهبری فرمودند خودروهای آمریکایی که حتی خود آمریکاییها به دلایلی همچون پر مصرف بودن از آنها استفاده نمیکنند، وارد ایران نشود.
وی افزود: بنابراین منظور از خودروی آمریکایی خودروهایی است که با برند آمریکا در این کشور تولید شده و در بازار خود آمریکا نیز متقاضی چندانی برای آنها وجود ندارد و برندهای غیر آمریکایی همچون هوندا، تویوتا و بیامو مشمول این ممنوعیت نمیشوند.
مرشد سلوک با بیان اینکه متاسفانه در این رابطه تفسیرهای اشتباهی صورت گرفته که به واسطه آن خودمان را از تکنولوژی روز محروم میکنیم، تصریح کرد: به عنوان مثال در حال حاضر که درگیر آلودگی هوا هستیم، به دلیل توقف شمارهگذاری، خودمان را از خودرویی مانند تویوتا کمری هیبرید محروم کردهایم.
وی ادامه داد: قرار بر این بود که حجم بالایی از خودروهای هیبرید وارد چرخه حمل و نقل عمومی شود. خودروهای هیبریدی که مجوز واردات دارند محدودند؛ با این حال شمارهگذاری آن متوقف است.
نایب رییس انجمن واردکنندگان خودرو افزود: بنابراین در این شرایط در حالی رایزنی با پلیس برای آغاز شمارهگذاری خودروهای غیر آمریکایی ساخته شده در آمریکا هستیم اما هنوز جواب مثبتی ندادهاند. با این حال امیدواریم مسوولان وارد عمل شوند و تفسیر اشتباه صورت گرفته را اصلاح کنند و نگذارند جامعه از تکنولوژی خودروهایی همچون هیبرید محروم شود.
وی خاطرنشان کرد: خودروهایی همچون هوندا و تویوتا ژاپنی و بیامو آلمانی هستند و حتی اگر در آمریکا تولید شده باشند نمیتوان این خودروها را آمریکایی دانست.
حدود یک ماه پیش ایسنا براساس برخی اسناد به دست آمده اعلام کرد که برخی خودروهای تولید شده در آمریکا با برندهای هوندا، تویوتا، ولوو و بیامو وارد ایران شده است.
به دنبال آن پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی شمارهگذاری این خودروها را متوقف کرده و برخی کارشناسان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با توجه به خصومت آمریکا با ایران واردات خودرو از این کشور را به صلاح ندانسته و خواستار توضیح وزارت صنعت در این رابطه شدند.
در این رابطه منتقدان اظهار کردند که واردات خودرو از آمریکا به معنای خروج ارز از ایران در جهت ایجاد اشتغال برای کارگران آمریکایی است که با توجه به سیاستهای خصمانه این کشور در قبال ایران در حدود نیم قرن گذشته، این کار برخلاف منطق و مصالح ملی است. با این حال این وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکنون از شفافسازی در این رابطه خودداری کرده است. این وضعیت در حالی است که شنیده میشود پلیس راهنمایی و رانندگی نیز شمارهگذاری خودروهای واردات شده از آمریکا را به اعلام رسمی نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت در این رابطه موکول کرده است
۴ رمز کلیدی خودروسازی هیوندای
تاریخ انتشار:95/09/06
رئیس شرکت خودروسازی هیوندای تاکید کرد که این شرکت در ساخت خودروهایش روی چهار کلمه کلیدی کیفیت، دوستدار محیط زیست، هوشمند و جهانی تاکید دارد.
به نقل از کره تایمز، چونگ مونگ کو، رئیس هیوندای موتور در بحبوحه رقابت جهانی خودروسازان و کاهش تقاضای خودرو در جهان تاکید کرد که هیوندای روی چهار موضوع کلیدی کیفیت، دوستدار محیط زیست، هوشمند و جهانی در ساخت خودرو تاکید دارد.
هیوندای با فروش بیش از هشت میلیون خودرو در سال 2014 عنوان پنجمین خودروساز بزرگ جهان را از آن خود کرد، اما از طرف کاهش تقاضای جهانی خودرو، چالش خودروسازان چینی و تشدید رقابت در زمینه فناوری تحت فشار قرار گرفته است.
رئیس هیوندای گفت: این خودروساز کره ای برای غلبه بر مشکلات متعهد به ساخت خودروهای لوکس تر و زیست سازگارتر مجهز به فناوری خودروهای هوشمند است.
وی همچنین خواهان افزایش شبکه های فروش جهانی خود برای معرفی خودروهای جدید در آینده است.
هیوندای برای دستیابی به هدف مد نظر چونگ، برند لوکس جنسیس را سال گذشته معرفی کرد تا راه خود را برای ورود به رده های بالای بازار باز کند.
هیوندای در کنار توسعه برند لوکس جنسیس در حال پیشبرد برند N در بخش خودروهای سرعت و مسابقه ای است.
خودروساز کره ای با استخدام آلبرت بیرمان سرمهندس سابق بخش M شرکت ب ام و در سال گذشته به دنبال تقویت فناوری های خود در زمینه خودروهای مسابقه ای است.
برند N هیوندای از سال 2015 در رقابتهای رالی جهانی شرکت کرده و اکنون به دنبال اولین قهرمانی در این مسابقات است.
هیوندای به طور همزمان در حال پیشبرد برنامه خودروهای زیست سازگار است.
این شرکت براساس نقشه راه 2014 خود برای ارتقای 25 درصدی بهره وری سوخت خودروهای هیوندای و کیا، قصد دارد تا سال 2020 بیش از 26 مدل خودروی زیست سازگار معرفی کند.
هیوندای همچنین پروژه خودروهای الکتریکی و دوستدار محیط زیست از جمله هیبریدی و مدلهای الکتریکی پیل سوختی را نیز پیش میبرد.
۱۰ خودرویی که بهترین صندلی ها را دارند (+عکس)
تاریخ انتشار:95/09/04
فضای کابین رنجروور زیبا طراحی شده و صندلی ها از چرم مجلل و لوکس ساخته شدهاند. تمام صندلی ها به صورت الکتریکی قابل تا شدن هستند و به شارژهای USB مجهز شدهاند.
به نقل از عصرایران ، راحتی در خودرو به صندلی آن بستگی دارد. تفاوت بین احساس ترس در جاده و نگرانی از نشستن در پشت فرمان یا آرامش و راحتی در حین رانندگی به صندلیها ربط پیدا میکند. از طرفی همین صندلیها هستند که امکان رانندگی طولانی را رقم میزنند.
اکثر رانندگان ساعتهای طولانی را در مسیرهای شهری و جادهای روی صندلی خودروهای خود سپری میکنند، بنابراین تعجبی ندارد که خودروسازان برای رقابتیتر شدن خودروهایشان سرمایهگذاریهای زیادی روی این بخش انجام داده و تمام تلاش و ابتکارشان را برای هرچه بهتر شدن صندلیها به کار گیرند. برخی از خودروسازان در این میان نسبت به رقبای خودر برتریهایی را در خودروهای خود ایجاد میکنند. بزرگی، راحتی، سامانههای گرمایشی- سرمایشی دسته های راحت و … از این مزایا هستند.
ولوو V90
شهرت این خودرو به دلیل صندلیهای راحتی است که فضای زیادی را در اختیار کاربران قرار میدهد. علاوه بر آن سرنشینان از فضای بزرگ داخلی بهرهمند میشوند. در نسخه استاندارد این صندلیها از چرم ساخته شده و مشتریان بدون پرداخت پول اضافه از راحتی آن لذت میبرند. صندلیها آرامبخش هستند و چهار انسان بالغ قد بلند به راحتی ازآن لذت میبرند.
مرسدس کلاس S
کابین کلاس S جایگاه نفیس و گرانی است. این جایگاه آرامشبخش و به شدت اصلاح شده است. فضای داخلی با فناوریهای برتر پر شده که احساس راحتی فوق العادهای را به کاربر میبخشد.
صندلیهای جلو حفاظتی و نرم هستند و لذت رانندگی را جار میزنند. گرمکن صندلی نیز در روزهای سرد بیشتر لذتبخش جلوه میکنند. مسافران بخش عقب خودرو فضای بیش از حد بزرگ و کشیدهای دارند.
رنجروور
فضای کابین زیبا طراحی شده و صندلی ها از چرم مجلل و لوکس ساخته شدهاند. تمام صندلی ها به صورت الکتریکی قابل تا شدن هستند و به شارژهای USB مجهز شدهاند. حالت صندلیها به صورت الکتریکی تنظیم میشوند و هر صندلی به یک تکیهگاه صندلی جاو مجهز است.
سیتروئن گرند C4 پیکاسو
لازم نیست که برای داشتن فضایی راحت در خودرو پول زیادی خرج کنید. در خانواده مینیونهای شخصی نیز فضای داخلی این مدل سیتروئن نیز انعطافپذیر، راحت و زیباست.
ردیف دوم این خودرو سه صندلی سایز بزرگ دارد. بنابراین ناراحتی برای نشستن در فضای عقب وجود ندارد. صندلیها به صورت اختیاری به گرمکن و حرکت برقی مجهز میشوند.
بیامو سری 7
یک سالن لوکس دیگر با فضای داخلی باشکوه و بسیار راحت و صندلیهای بزرگ. صندلیهای پشت و جلو بزرگ، روشن، راحت و مناسب برای مسافتهای طولانی برگزار شده است. تنظیمات الکتریکی، جنس اعلا، نمایشگرهای صندلیهای پشت و انتخاب رنگ فضای داخلی از جمله انتخابهای کابین این خودرو هستند.
در خودروهای دیگر این فهرست. نیز مشخصات مشابهی وجود دارد.
رولزرویس فانتوم
مینی هاچبک
اشکودا ساپرپ استیشن
بنتلی مولسان
هوندا سیویک تایپ R
فولکس واگن عرضه خودروهای دیزلی در آمریکا را متوقف کرد
تاریخ انتشار:95/09/04
فولکس واگن پس از این هیچ خودروی دیزلی در آمریکا عرضه نخواهد کرد.
به نقل از رویترز، رئیس برند جهانی فولکس واگن با پایان دادن به گمانه زنیها مبنی بر احتمالا بازگشت این شرکت به فناوری دیزل پس از خوابیدن قائله رسوایی آلایندگی، گفت: فولکس واگن از این به بعد هیچ خودروی دیزلی در آمریکا عرضه نخواهد کرد.
این سخنان از سوی هربرت دیس رئیس برند فولکس واگن، قاطعانه ترین موضع گیری خودروساز آلمانی مبنی بر عدم وجود فناوری دیزل در برنامه های فولکس واگن برای آمریکا است.
فولکس واگن در ماه اکتبر با مالکان 475 هزار دستگاه خودروی دیزلی و مسئولان ایالت کالیفرنیا به یک توافق 14.7 میلیارد دلاری رسید.
هدفگذاری فولکس واگن برای افزایش سودآوری
تاریخ انتشار:95/09/3
گروه خودروسازی فولکس واگن قصد دارد سودآوری برند بازار انبوه فولکس واگن را که عقبتر از رقیبانش قرار دارد، پس از سال ۲۰۲۵ به بالای شش درصد افزایش دهد.
به نقل از ایسنا، هربرت دیس، مدیر برند فولکس واگن پس از اعلام توافق این برند با اتحادیههای کارگری برای حذف 30 هزار موقعیت شغلی تا سال 2025، جزییات برنامههایش را در یک کنفرانس مطبوعاتی شرح داد.
وی در ساختمان مرکزی این گروه به خبرنگاران گفت: ما میخواهیم فولکس واگن را در برابر آسیبهای و شوکهای رویدادهای آینده حفظ کنیم.
بر اساس گزارش رویترز، سودآوری این برند در سال جاری تنها دو درصد برآورد شده است.
رنو کولئوس، برترین SUV سال
تاریخ انتشار:95/09/3
نشریه معتبر Arab Wheels همچون سال های گذشته طی مراسمی برترین خودروها در کلاس های مختلف را معرفی کرد که بر این اساس، رنو کولئوس، جدیدترین شاسیبلند رنو فرانسه توانست در دسته شاسیبلند ها، عنوان برترین خودرو را از آن خود کند.
رنو کولئوس که بهتازگی به بازارهای جهانی معرفی شده است توانسته ترکیبی کامل از تواناییهای فنی، زیبای ظاهری، کیفیت، امکانات و البته برند اروپایی رنو را ارائه کند و با بهرهگیری از این تواناییها توانسته در بازار پررقابت شاسیبلند ها عنوان نخست را از سوی این نشریه از آن خود کند.
رنو در نسل جدید کولئوس که اوایل امسال به بازار معرفی شد، در زمینه طراحی و در مقایسه با نسل پیشین همهچیز را بهکلی دگرگون کرده است چراکه کولئوس این بار از زبان طراحی جدید رنو پیروی میکند که پیش از این مشابه آن را در تلیسمان هم دیدهایم و بر روی مگان جدید هم پیاده شده است. این مسئله باعث شده این بار در کنار تواناییهای فنی، جذابیتهای ظاهری هم به لیست بلند دلایل انتخاب کولئوس اضافه شود.
برای این خودرو رنو از یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر بهره برده است که میتواند 170 اسب بخار قدرت و 233 نیوتون متر گشتاور تولید کند تا به این ترتیب کولئوس خودرویی در حد و اندازه رقبای خود در این کلاس باشد ضمن آنکه مصرف سوخت متوسط 8.1 لیتری این شاسیبلند 1.6 تنی نشان میدهد با خودروی کممصرفی طرف هستیم. در زمینه گیربکس، رنو بار دیگر از تجربیات و دانش خود در زمینه تولید گیربکس بهره گرفته و بر روی کولئوس شاهد عرضه گیربکس CVT با نام اختصاصی X-Tronic هستیم.
نشریه Arab Wheels بخشی از گروه بزرگ رسانه ای Trace Media International است که علاوه بر نشریه Arab Wheels، مالک وبسایت، تلویزیون اینترنتی، اپلیکیشن موبایل و نشریه الکترونیکی با همین نام نیز هست و هر ساله با بررسی خودروهای حاضر در بازار کشورهای عربی، برترین خودروها در کلاس های مختلف را معرفی میکند.
با توجه به آنکه رنو کولئوس این عنوان ارزشمند را در رقابت با خودروهایی همچون تویوتا، فورد، هیوندا و کیا و … به دست آورده است، جدال کولئوس با رقبایش در بازار ایران دیدنی خواهد بود.
به دلیل جلوگیری از حجیم شدن صفحه و برای راحتی بازدیدکنندگان ادامه مطالب در صفحه زیر گذاشته شده است