/<<<صفحه بیست و یک صفحه بیست و دو صفحه بیست و سه >>>
ممنوعیت تردد خودروهای فرسوده آلاینده در پکن
تاریخ انتشار: 95/09/02
سازمان حفاظت محیط زیست چین اعلام کرد: از سال آینده تردد خودروهای فرسوده آلاینده در مواقع هشدار آلودگی هوا در پکن ممنوع میشود.
به نقل از ایسنا، چین طی سالهای گذشته برای کاهش آلودگی هوا در بسیاری از شهرهای شمالی این کشور در زمستان که وضعیت رفت و آمد و زندگی روزمره را مختل میسازد اقدامات متعددی در نظر گرفت.
از سال آینده نیز خودروهایی که از زمان تولید آنها 10 سال گذشته و مطابق با استانداردهای تعیینشده دولت نباشند از تردد در مناطق اصلی شهر پکن در مواقع هشدار آلودگی هوا منع میشوند. همچنین خودروهایی که این قانون را رعایت نکنند به ازای هر چهار ساعت تردد در خیابانهای پکن به پرداخت 100 یوان جریمه محکوم میشوند.
به گفته کارشناسان حفاظت محیط زیست چین، خودروهایی که شامل این قانون میشوند تنها 8 درصد خودروهای پکن را شامل میشوند در حالی که عامل انتشار بیش از 30 درصد آلودگی هوا و مهدود هستند.
مقامات شهری پکن برای کاهش انتشار آلایندههای ناشی از تردد خودروها اقدامات دیگری نیز اتخاذ کردهاند که اجرا کردن طرح زوج و فرد و در نظر گرفتن یارانه به خریداران خودروهای برقی از جمله آنهاست.
بهترین شاسی بلندها برای برف نوردی (+عکس)
تاریخ انتشار: 95/09/02
برای یک رانندگی عالی در زمستان راننده باید نگرشی عالی به جاده داشته و بدون کوچکترین ترسی حرکت کند. راننده وظیف دارد از مسافران حفاظت کرده و کابین را گرم نگهدارد.
به نقل از عصرایران ، اگر در مناطق سرد و کوهستانی زندگی میکنید، اگر زمستانها در نقاط برف خیز به اسکی میروید یا عاشق رانندگی روی مناطق یخزده و برفی هستید، به وسیله نقلیهای نیاز دارید که خیالتان را از سر خوردن و لغزیدن روی برف و یخ راحت کرده و حس امنیت را به شما القا کند.
بسیاری از SUV ها به قابلیت محرک چهارچرخ مجهزند که به خودرو کشش جزئی در شرایط نرم و لغزنده را میبخشد. این قدرت حتی در بدترین SUV ها با قابلیت حرکت چرخهای عقب ملموس است.
از آنجایی که فشار وزنی اکثر شاسی بلندها بیشتر در بخش جلوی خودرو قرار دارد، قابلیت محرک چرخهای عقب خودرو را بیشتر مستعد گیر کردن در برف یا چرخش روی یخ میکند. به همین دلیل SUVها با قابلیت محرک تمام چرخ یا چهار چرخ ارائه میشوند تا قدرت را به تمامی چرخها توزیع کند. این روند به حرکت بهتر روی سطوح لغزنده کمک میکند.
برای یک رانندگی عالی در زمستان راننده باید نگرشی عالی به جاده داشته و بدون کوچکترین ترسی حرکت کند. راننده وظیف دارد از مسافران حفاظت کرده و کابین را گرم نگهدارد. در بررسی بهترین شاسی بلندها و SUVها برای روزهای برفی به ارزیابی سامانه رانندگی زمستانی آنها میپردازیم.
لندروور رنجروور اسپورت 2016
در صدر فهرست بهترینها برای رانندگی در یخ و برف قرار میگیرد. تکنولوژی برجسته کنش به سطوح مختلف جغرافیایی در این خودرو قدرتمند ظاهر شده که یکی از آنها شامل راندن در برف میشود. شما میتوانید از میان حالات رانندگی روی چمن شن و برف گزینه مورد نظر را انتخاب کرده تا فرمان، موتور، سامانه انتقال قدرت و تعلیق برای حالت انتخابی بهینهسازی شوند.
اگر سامانه کنش به سطوح جغرافیایی در این خودرو را ارتقاء دهید، همه چیز به صورت خودکار با موقعیت شما هماهنگ میشود. سامانه کنترل شیب تپه نیز به صورت استاندارد به حفظ سرعت شما در سرازیری و افزایش کشش در این حالت در مناطق برفی و یخ زده کمک میکند.
سامانه گرمایشی درون کابین نیز به خوبی صندلیها، تکیهگاه و هوا را گرم میکنند.
تویوتا لندکروز 2016
اولین مدل این اتومبیل در سال 1950 معرفی شد و به سرعت رشد کرد. اینک یک شاسیبلند لوکس با قابلیت آفرود بالا محسوب میشود و یکی از بهترینها برای برفنوردی است. مدل 2016 این خودرو به سامانه تعلیق سنگین و دو گزینه حرکت سرعتی با دامنه کم مجهز است. در حالت رانندگی زمستانی، لغزش تایرها کم شده و در مقابل کشش روی سطوح یخی افزایش مییابد.
این خودرو به صورت 8 صندلی در سه ردیف ارائه میشود که دو صندلیهای ردیف جلو به گرمکن مجهز هستند.
گرند چروکی 2016
یکی دیگر از بهترینهای برفنوردی با خودرو محسوب میشود. گزینه های ایمنی خودرو بسیار زیاد و استاندارد هستند. پایه خودرو با قابلیت محرک چرخهای عقب ارائه میشود، اما مدلهای دیگری از این جیپ به صورت محرک چهار چرخ نیز ساخته شده است. سامانه تجهیزات امنیتی خلاقانه در این خودرو میتواند در شرایط برفی به بهبود حرکت خودرو کمک کنند. سامانه هشدار ترمز دهنده در صورت افزایش فشار روی پدال گاز یا حرکت روی سطوح شیبدار از سرعت خودرو میکاهد. پنج سرنشین جیپ میتوانند از گرمکن صندلی و در نتیجه و فضای گرم کابین استفاده کنند.
سوبارو اوتبک 2016
یک خودرو با سامانه محرک چهار چرخ در قالب کراساوورها. این خودرو کشش عالی را در آب و هوای بارانی و برفی ارائه میهد. گونههای محرک تمام چرخ این خودرو به توزیع قدرت بیشتر و ایجاد کشش اضافی کمک میکند.
جیپ رنگید 2016
اگر خواهان یک شاسیبلند کوچک، برای راندن روی برف هستید رنگید را انتخاب کنید. 60 سانتیمتر از گرند چروکی کوتاهتر و کشش فوق العادهای مانند آن دارد. به یک سامانه اکتیو درای مجهز است که در زمینهای مختلف قدرتهای مختلفی را به خودرو میبخشد. این سامانه در شرایط برفی به خزیدن و کشش بیشتر خودرو کمک میکند. گزینه های امنیتی خودرو بالا بوده و مناسب حال سرنشینان است.
هیوندای خانواده کراس اور های خود را گسترش میدهد
تاریخ انتشار:95/09/01
هیوندای قصد دارد خانواده کراس اور های خود را تقویت کند زیرا سلیقه بازار به سرعت در حال دور شدن از خودروهای سدان خانوادگی و رفتن به سمت کراس اورها است.
به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از لفتلین نیوز، دیو زوکوفسکی مدیرعامل هیوندای در آمریکا گفت: این اقدام بازی را به نفع ما تغییر خواهد داد. این رویکرد صرفا افزودن خودروهای جدید نخواهد بود، بلکه به معنی جا انداختن بهتر خانواده خودروهای کراس اور هیوندای در بازار است.
هیوندای دو کراس اور کوچک دیگر به سری خودروهای پایین رده خود خواهد افزود و فروش آنها را از سال 2018 شروع خواهد کرد. هیوندای حتی قصد دارد این کار را با افزودن یک کراس اور کوچک تر نیز ادامه دهد.
در سوی مقابل، سانتافه به یک کراس اور فول سایز هشت سرنشین تبدیل خواهد شد و برای اجتناب از اشتباه گرفته شدن آن با سانتافه و سانتافه اسپورت، نام دیگری برای آن انتخاب خواهد شد. در آخر هیوندای توسان به میانه رده خودروهای کراس اور هیوندای منتقل خواهد شد ولی ابعاد آن کمی بزرگ تر میشود.
هیوندای امیدوار است که تا سال 2020 خانواده خودروهای کراس اور خود را اصلاح کند. خودروساز کره ای همچنین قصد دارد تا این سال 14 محصول جدید با پیشرانه سبز روانه بازار کند.
ورود نخستین مازراتی لوانته 2017 به ایران توسط آرتاتاک موتورز
تاریخ انتشار:95/09/01
اخیرا یک دستگاه Maserati Levante به کشورمان وارد شده که توجه بسیاری از خودرو دوستان را به خود جلب نموده است، همین امر بهانهای شد تا به معرفی این شاسی بلند لوکس ایتالیایی بپردازیم.
اگرچه مشخصات فنی لوانته فعلا امکان حضور آن را تنها در مناطق آزاد فراهم میکند اما با انتشار خبر احتمال قریبالوقوع لغو ممنوعیت واردات خودروهای لوکس، میتوان آن را با پلاک ملی در خیابانها دید.
لوانته برای رانندههایی ساخته شده است که بر روی جنبههای عملکردی خودرو اسپرتشان حساب میکنند؛ جنبههایی مانند استفاده گسترده از متریالهای سبکوزن، توزیع ایدهآل وزن بر روی محورها و کمارتفاعترین نقطه گرانش نسبت به سایر مدلها در این کلاس. لوانته به کمک این ویژگیها چابکی بینظیری در بین شاسیبلندهای لوکس دارد.
مازراتی لوانته یک نقطه عطف در تاریخ مازراتی محسوب میشود. این مدل جدید که اولین بار در نمایشگاه اتومبیل ژنو ۲۰۱۶ در معرض دید عموم قرار گرفت، مسیر را برای ورود این برند سهشاخه به بزرگترین کلاس خودروهای لوکس دنیا باز کرد. هندلینگ فوقالعادهای که از تمام محصولات مازراتی انتظار میرود و قابلیتهای آفرود ویژه کلاس خودروهای شاسیبلند، عناصری هستند که شخصیت کلی لوانته را تعریف میکنند.
این مدل با ترکیب فضای مناسب در داخل کابین، خطوط طراحی به سبک مدلهای کوپه و سطح بالای بازده آیرودینامیک، مفهومی جدید به دنیای شاسیبلندها اضافه کرده است. مازراتی لوانته، حتی از یک فاصله دور، بهسرعت به عنوان یک «مازراتی» شناسایی میشود. جلوپنجره مقعر ویژه لوانته، در واقع ادای احترامی به مدلهای گذشته پرافتخار مازراتی، نظیر Tipo 60 موسوم به «قفس پرنده» محسوب میشود.
این شاسیبلند لوکس با طولی به اندازه ۵ متر، درازترین بدنه را در کلاس خودروییاش دارد و فاصله محوری ۳ متری آن، حدود ۶ تا ۱۰ سانتیمتر بزرگتر از رقیبان اصلیاش است. مکمل نمای جانبی بدنه، چرخهای آلیاژیای هستند که به صورت عریض، سبکوزن و اسپرت انتخاب شدهاند و کاملاً با زبان طراحی مازراتی منطبقند.
کابین لوانته از نظر کیفیت و میزان فضا، به سطح بالای کلاس خودروییاش نزدیک است. به لطف فاصله محوری و عرض مناسب بدنه، صندلیهای عقب بهراحتی میتوانند سه سرنشین بزرگ را در خود جای دهند. طراحی دو صندلی بیرونی در عقب بهگونهای است که بیشترین میزان راحتی و تکیهگاه جانبی را ایجاد میکند. همچنین به لطف طرح ارگونومیک صندلیها، فضای سر کابین در بین بهترینهای این کلاس خودرویی قرار میگیرد.
برای تأمین انرژی دستگاههای قابلحمل نیز یک درگاه ۱۲ ولت در محل صندوقعقب و ۳ درگاه دیگر از همین نوع در داخل کابین درنظر گرفته شده است. در این مدل، دو بسته تجهیزات انتخابی اسپرت و لوکس، سطح بالایی از سفارشیسازی را در اختیار مشتری قرار میدهند.
لوانته مجهز به آخرین نسل از پیشرانههای V6 مازراتی است. دو نسخه بنزینی دو توربوشارژر و نسخه اقتصادی توربو دیزل، در دنیای خودرو به خاطر صدای خاص و عملکرد بینظیرشان شناخته شده هستند. هر دو نسخه بنزینی و دیزلی مازراتی لوانته از گیربکس اتومات ۸ سرعته ZF برای انتقال قدرت استفاده میکنند که بسته به حالتی که برای رانندگی خودرو (نرمال، اسپرت و آفرود) انتخاب میشود، وضعیت مناسبی از نظر راحتی و سرعت شیفت دندهها دارند.
همچنین سیستم تعلیق آلومینیومی دو جناغی- ۵ لینک متشکل از فنربندیهای گازی و جاذبهای شوک اسکایهوک در کنار سیستم دیفرانسیل هوشمند Q4 چهارچرخ متحرک و سیستم جدید توزیع گشتاور، عملکردی مناسب در جاده و رفتاری نسبتاً عجیب از یک «مازراتی» در خارج از جاده ایجاد میکنند. در واقع، جادههای ناهموار و پوشیده از برف، از اهداف طراحی اولیه لوانته بودهاند.
قیمت پایهای مازراتی لوانته در بازار امارات حدود 320 هزار درهم (معادل تقریبی 280 میلیون تومان) و لوانته S نیز حدود 380 هزار درهم (معادل تقریبی 330 میلیون تومان) است که در صورت لغو ممنوعیت واردات خودروهای لوکس باقیمتی فراتر از 600 میلیون تومان فروخته میشود. بامو X6 ، پورشه کاین و مرسدس GLE از مهمترین رقبای این ایتالیایی در بازار جهانی هستند.
چری تیگو 3x ، مهمان آینده بازار ایران در چین معرفی شد
تاریخ انتشار:95/08/29
چری در مراسمی با شکوه از یک مینی شاسی بلند جدید به نام Tiggo 3X همزمان در 3 شهر چین رونمایی کرد و این مراسم به صورت زنده در کل دنیا پخش شد.
این مراسم اولین قسمت از سریال معرفی این خودرو در کشور های چین، ایران، شیلی، روسیه و برزیل بود. به گفته رسانه های چینی این مراسم یکی از بی نظیر ترین برنامه های رونمایی در کل چین بوده است.
به زودی نیز این موج به ایران خواهد رسید و این خودرو قرار است به زودی در بازار ایران با نام ام.وی.ام ایکس 22 عرضه شود.
این مراسم با شکوه در چین با انجام حرکات نمایشی حرفه ای و هنرنمایی هنرمندان گرافیتی کار آغاز شد. در حالی که مشتریانی از پنج کشور دنیا به عنوان مهمان نظاره گر برنامه رونمایی ویژه این خودرو بودند، شوق و شعف آنها در استقبال از این مراسم کیفیت این برنامه را به اوج خود رساند.
ام.وی.ام ایکس22 از لحاظ ایمنی، با بهره گیری از نسل دوم تکنولوژی چری، به خوبی شاخص های جهانی این کلاس را پاسخگو است. از منظر طراحی و تجربه رانندگی نیز این خودرو قدم فراتر از خودرو های هم نسل خود گذاشته و در مقام الگو برای سایر هم رده هایش ایستاده است.
بر اساس ایدئولوژی طراحی چری مبنی بر نبض زندگی در جنبش و حرکت، بدنه این خودرو از کاراکتر هیدرودینامیک آب الهام گرفته شده و طراحی عضلانی و جالب خطوط به شکل خوبی هنر و قدرت را در این طراحی یک پارچه کرده است. عدم تقارن در طراحی داخلی در کنار تریم دو رنگ نارنجی و مشکی به زیبایی چابکی ساختار این خودرو را در برآوردن سلیقه جوانان نمایش می دهد.
با نگاهی به بدنه این شاسی بلند کوچک ابعاد این خودرو را 4200 میلی متر در طول و 1760 میلی متر عرض می بینیم و با ارتفاعی 1579 میلی متری از سطح زمین یک سر و گردن بالاتر از هم کلاس هایش ایستاده است. فاصله محوری این مدل نیز 2555 میلی متر می باشد که فضای کافی برای سرنشینان فراهم کرده است.
با نگاهی مجدد به ایمنی این خودرو متوجه خواهیم شد که این مدل دارای 5 ستاره ایمنی C-NCAP می باشد که اطمینان لازم را برای راننده و سرنشینان به ارمغان خواهد آورد. ساختار بدنه بسیار تقویت شده و روش تولید دقیق نیز تضمین ایمنی مسافران این خودرو می باشد. از لحاظ کیفیت و قابلیت های این خودرو، MVM X22 با گذراندن حدود 100 آزمون استاندارد تولید خودرو، نمره قبولی خوبی به دست آورده است.
برای اطمینان از نتایج تمامی این 100 آزمون، مهندسان همین طور بیش از 200 دستگاه اتومبیل را در مرحله تحقیق و توسعه در مسافتی حدود 1,100,000کیلومتر با موفقیت پیمایش کرده اند. در این حال مصرف سوخت ترکیبی این خودرو تنها و تنها 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است که در نوع خود قابل توجه است. به طور کلی، روح اصالت و ظرافت در اینSUV کوچک جدید دمیده شده است.
چری و MVM ، در آینده ای نزدیک، چشم انداز روشن و پوششی بیشتر در بخش SUV با X33S،X22 و سایر مدل هایی که به بازار معرفی خواهند کرد، خواهند داشت.در آن زمان، چری و MVM نیز یک ماتریس از محصولات منحصر به فرد با گزینه های مختلف را برای ارائه تجربه بهتر به مشتریان ایرانی خواهند داشت.
مرز میان روزمرگی و هیجان
تاریخ انتشار:95/08/29
نُهمین مدل از سری جدید AMG ۴۳های مرسدس که مرزی شدهاند میان ساخته های عادی مرسدس-بنز و مدل های تماما عملکردمحور AMG، مدل GLE۴۳ ۴MATIC است؛ برداشتی اسپرتی تر از کراساوور سایز متوسط لوکس مرسدس که جایگزین مدل GLE۴۰۰ میشود.
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این AMG جدید مرسدس، از همان موتور V6 توئینتوربو 3.0 لیتری GLE400 نیرو می گیرد، البته با 33 اسببخار قدرت و 40 نیوتنمتر گشتاور بیشتر. مسیر انتقال 520 نیوتنمتر گشتاور بیشینه این پیشرانه 367 اسبی به چهار چرخ، سیستم 4MATIC دستکاری شده توسط متخصصین AMG است و به همین شکل، آ اِم گ سیستم فرمان، ترمز ها، فنربندی و حتی گیربکس 9 سرعته اتومات GLE43 را نیز برای ارتقاء مانورپذیری و توان عملکردی، مورد بازنگری قرار داده است. حاصل کار، GLE کلاس چالاک تری است با شتاب 5.7 ثانیه و متوسط مصرف سوخت 8.6 لیتر در 100 کیلومتر است. طبیعی است برای نشان دادن این توان عملکردی بالاتر، کیت بدنه AMG Line با رُخ تهاجمی تر و چرخ های استاندارد 20 اینچی AMG (بصورت آپشنال، 21 اینچی) برای خودرو در نظر گرفته شده است. گرمکن صندلی ها، سانروف، سیستم COMAND با صفحه نمایش 8 اینچی ایستاده بر روی داشبورد و پخش هارمنکاردن از جمله امکانات استاندارد GLE43 4MATIC هستند و در لیست بلندبالای آپشن ها نیز گستره ای از سامانه های ایمنی همیار، تریم فیبرکربن یا سیاه براق، صندلی های اسپرت و پخش Bang&Olufsen گنجانده شده است.
Mercedes-AMG GLE43 4MATIC، قیمت پایه 68.075 دلاری دارد.
شکایت از رنو به دلیل عدم رعایت قوانین زیست محیطی
تاریخ انتشار:95/08/27
پرونده شرکت خودروسازی رنوی فرانسه به زودی و پس از آنکه آژانس حمایت از حقوق مصرفکنندگان در این کشور مدارکی مبنی بر عدم رعایت قوانین زیست محیطی توسط رنو در ساخت پیشرانه های مورد استفاده در محصولات خود را به دادستانی فرانسه ارائه کرد، از سوی مقامات قضایی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت. گفتنی است اعلام این خبر از سوی دولت فرانسه سبب شد تا ارزش سهام رنو در بازارهای مالی با افت قابل توجهی مواجه شود.
در این راستا وزیر انرژی فرانسه روز چهارشنبه گذشته اظهار داشت که آژانس حمایت از حقوق مصرف کنندگان مدارکی را به دادستانی ارسال کرده که بیانگر جزییاتی در زمینه عدم رعایت قوانین زیست محیطی و استانداردهای آلایندگی و همچنین عدم استفاده از روش های تست و بررسی میزان آلایندگی خودرو توسط شرکت خودروسازی رنو است.
دولت فرانسه پس از دریافت گزارشات مربوط به تخلفات احتمالی رنو با صدور بیانیه ای اعلام کرد: «در حال حاضر این محاکم قضایی فرانسه هستند که مسئول رسیدگی و بررسی اتهامات مطرح شده علیه رنو در رابطه با عدم رعایت احتمالی قوانین و استانداردهای مربوط به آلایندگی هستند» صدور این بیانیه از سوی دولت فرانسه در شرایطی رخ می دهد که مقامات دادستانی پاریس از هرگونه اظهار نظر در ارتباط با این موضوع خودداری کردند.»
از سوی دیگر شرکت خودروسازی رنوی فرانسه نیز با صدور اطلاعیه ای کوتاه نسبت به اتهامات مطرح شده علیه خود واکنش نشان داد. در اطلاعیه رنو آمده است: «تمامی پیشرانه های استفاده شده در خودروهای این شرکت مطابق با استانداردهای روز اروپا است.» گفتنی است نه دولت فرانسه و نه مدیران رنو درباره هدف احتمالی تحقیقات سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان حاضر به اظهار نظر و ارائه توضیحات بیشتر نشدند.
شایان ذکر است علاوه بر گروه خودروسازی فولکس واگن آلمان، رنوی فرانسه و بعضی دیگر از خودروسازان متهم شده اند از قطعاتی در خودروهای تولیدی خود استفاده کرده اند که میزان کنترل و تأثیرگذاری تکنولوژی بر کاهش میزان انتشار گاز سمی اکسید نیتروژن را کاهش داده است. گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که این قطعات به منظور تحت تأثیر قرار دادن تست های آلایندگی بین المللی استفاده شده تا نتایج به دست آمده را مطابق استانداردهای موجود نشان دهد. با این حال عدم قرار دادن خودروهای تولید شده در تست های طولانی جاده ای یعنی جایی که میزان آلایندگی خودروها به حداکثر می رسد از جمله تخلفاتی است که رنو متهم به ارتکاب آن شده است. براساس اطلاعات ارائه شده از سوی کارشناسان این میزان از آلایندگی خودروها در جاده تنها زمانی مجاز است که محافظت از پیشرانه ضروری باشد، این خلأ قانونی موجود در قوانین و استانداردهای آلایندگی اتحادیه اروپا موجب سوء استفاده گسترده از سوی شرکت های خودروسازی بین المللی شده است.
شرکت های خودروسازی نظیر رنو، اُپل و فیات پیش تر در سال جاری میلادی به مقامات قضایی فرانسه گفته بودند که استفاده از این قطعات به منظور محافظت از پیشرانه خودروهای شان بوده و براساس قوانین موجود کاملاً قانونی است، چراکه استفاده از این قطعات در مواردی مجاز بوده و شامل معافیت های قانونی است. با این حال و براساس اظهارات مقامات قضایی فرانسه که در این تحقیقات حضور داشتند، شرکت های خودروسازی رنو، اُپل و فیات هنوز مدارک و مستندات فنی خود را برای اثبات عدم تخلف در تبعیت از قوانین و استانداردهای آلایندگی اتحادیه اروپا ارائه نکرده اند.
اعتراف تلخ فولکس واگن!!
تاریخ انتشار:95/08/27
بنا به گزارش رویترز فولکسواگن اذعان کرده مدلهای مشخصی از آئودی که به گیربکس آتوماتیک مجهز هستند نرمافزاری را دارند که میتواند در هنگام تست آلایندگی نتایج را تحریف کند.
هفتهی گذشته خبری توسط نشریهای آلمانی منتشر شد که در آن گفته شده یک رگلاتور کالیفرنیایی دستگاه تقلب جدیدی را در مدلهای قدیمی آئودی کشف کرده است. این دستگاه هنگامیکه فرمان بیشتر از 15 درجه چرخانده نشود فعال خواهد شد و بدین ترتیب تشخیص میدهد که خودرو احتمالاً در شرایط تست قرار دارد.
اگر چنین حالتی رخ دهد نرمافزار به گیربکس پیغام میدهد که دندهها را سریعتر و در دورهای پایینتری تعویض کند تا آلایندهی دی اکسید کربن و نیتریک اکسید کمتری تولید شود.
در یک بیانیه فولکسواگن اعلام کرده است که:
آئودی پسزمینهی فنی برنامههای تعویض دندهی تطبیقپذیر را به ادارهی فدرال وسایل نقلیهی موتوری KBA توضیح داده و اطلاعات فنی در دسترس را به آنها ارائه کرده است. در حالت استفادهی عادی این سیستمهای تطبیقپذیر با تنظیم تعویضهای دنده به بهترین حالت شرایط رانندگی وضعیت بهینهای به وجود میآورند.
گزارش شده که آژانش حفاظت محیطزیست و رگلاتور آمریکایی در حال حاضر به تحقیقات بیشتر دربارهی موضوع مشغولاند و دولت ایالاتمتحده در حال تصمیم برای این مورد است که آیا این سیستم را به عنوان وسیلهی تقلب و نقص در خودروهای بنزینی در نظر بگیرد یا خیر.
دیروز هم اعلام شد مدیر اجرایی آئودی راپرت استادلر توسط دادگستری ایالاتمتحده دربارهی این نرمافزار مورد سؤال قرار گرفته است.
آشنایی با نسل های پیشین تویوتا پریوس
تاریخ انتشار:95/08/26
با توجه به اخبار کذب منتشره در رابطه با وضعیت شماره گذاری تویوتا پریوس و به تبع آن جوابیه شرکت ایرتویا مبنی بر پیگیری عادی روند شماره گذاری این خودرو، موکدا به اطلاع کلیه هموطنان گرامی می رساند تمامی خودروهای تویوتا پریوس که توسط ایرتویا وارد کشور شده اند، ساخت و مونتاژ کشور ژاپن بوده و لذا به هیچ عنوان مشمول عدم شماره گذاری خودروهای ساخت کشور آمریکا نمی باشند.
به منظور آشنایی هر چه بیشتر تمامی هموطنان با مدل فعلی خودروی پریوس و نسل های پیشین آن که همگی از بدو تولید تا کنون منحصرا در کشور ژاپن بودهاند، در ادامه به معرفی اجمالی نسل های مختلف این خودرو خواهیم پرداخت:
نسل اول:
اولین نسل پریوس در سال 1997 و در شهر آئیچی ژاپن، به عنوان اولین خودروی تمامی هیبریدی دنیا تولید گردید .
تولید این نسل از خودروی پریوس در ژاپن تا سال 2003 ادامه داشت و در این مدت بیش از 123 هزار دستگاه از این خودرو به فروش رسید.
نسل دوم:
تویوتا نسل دوم پریوس را در سپتامبر سال 2003 میلادی عرضه کرد و در پی آن جوایز متعددی را از آن خود نمود.
جوایزی همچون : جایزه طراحی زیبا در سال 2003 ، انتخاب خودروی سال آمریکای شمالی در سال های 2003 و 2004 و جایزه خودروی سال اروپا در سال 2005 از جمله جوایزی بود که تویوتا پریوس در آن سال ها دریافت کرد.
پیشرانه استفاده شده در نسل دوم پریوس ارتقاء یافت که باعث افزایش 50 درصدی قدرت خروجی موتور و پایین تر آمدن قدرت سوخت شد.
تولید و فروش این نسل که در آئیچی و کاریای ژاپن انجام می گرفت، تا سال 2009 ادامه داشت و در این مدت فروشی بیش از 1،192،000 دستگاه از آن صورت پذیرفت.
نسل سوم
سومین نسل پریوس در سال 2009 معرفی شد. موتور استفاده شده در این نسل، بزرگتر از نسل پیشین و به حجم 1.8 لیتر بود و در عین حال، کاهش مصرف سوخت 23 درصدی را نسبت به نسل پیشین خود داشت که این مورد حکایت از عملکرد فوق العاده کارای خودرو داشت.
در حالی که نسل اول پریوس معرفی موفقی از این خودرو داشت، نسل دوم با معرفی نسلی پیشرفته تر بیش از پیش این خودرو را مطرح کرد تا با معرفی نسل سوم این مدل به علت ایمنی خود و موفقیت در عملکرد هیبریدی به یکی از بهترین خودروهای بازار تبدیل گردد.
نسل سوم پریوس برنده عنوان خودروی سال ژاپن در سال های 2009 و 2010 شد.
همانند برادران بزرگتر خود، این خودرو نیز در زادگاهش یعنی کشور ژاپن و در شهرهای کاریا و آئیچی تولید و مونتاژ گردید و تولید آن تا سال 2015 ادامه داشت. قابل ذکر است تویوتا موفق گردید بیش از 1.5 میلیون دستگاه از این نسل را در سراسر جهان به فروش رساند.
نسل چهارم
اما نسل چهارم و فعلی پریوس در سال 2016 به صورت رسمی وارد بازارهای جهانی شد.
تویوتا در این نسل نیز سنت شکنی نکرده و همانند نسلهای پیشین تولید این خودرو را در سرزمین مادر یعنی ژاپن نگه داشته است. با این وجود، این نسل از پریوس تفاوتهای عمدهای با نسلهای پیشین داشته است که عمدهترین آن استفاده از پلتفرم جدید کمپانی تویوتا برای این خودرو موسوم به TNGA می باشد که این مورد باعث افزایش چشمگیر کارایی خودرو، کاهش قابل توجه آلایندگی، و همچنین کاهش بسیار زیاد مصرف سوخت (در حدود 3.6 لیتر در هر 100 کیلومتر) گردیده است. همچنین، نسل فعلی پریوس با وجود گذشت زمان کم از عرضه آن به بازار، به شدت مورد استقبال قرار گرفته و برنده جوایز بسیاری از جمله جایزه قابل اعتمادترین خودروی سال 2016 گردیده است.
کمپانی تویوتا موتور کورپوریشن ژاپن موفق شده است در طول مدت 20 ساله عرضه تویوتا پریوس، بیش از 3.7 میلیون دستگاه از نسل های مختلف این خودرو را به فروش رساند. برخلاف سایر محصولات تویوتا که معمولا در کارخانه های تولید تویوتا در کشورهای دیگر نیز مونتاژ می شوند، تویوتا پریوس همواره در ژاپن تولید و مونتاژ گردیده است تا نهایت اطمینان از کیفیت این خودرو حاصل گردد.
در ایران نیز آخرین نسل تویوتا پریوس توسط ایرتویا و همگام با بازارهای جهانی عرضه می گردد. خودروهای هیبریدی در ایران به دلیل سیاست های تشویقی دولت مبنی بر پایین بودن تعرفه واردات این خودروها جذابیت بسیار بالایی برای مشتریان دارند که این جذابیت با در نظر گرفتن سایر امتیازات از قبیل داشتن مجوز رایگان ورود به منطقه طرح ترافیک در پایتخت بیشتر نیز گردیده است. قابل ذکر است خودروهای هیبریدی تویوتا در ایران با گارانتی 5 سال یا 150 هزار کیلومتر ایرتویا عرضه می شوند و علاوه بر آن، باتری هیبرید این خودروها نیز دارای گارانتی 7 سال یا 200 هزار کیلومتر تعویض می باشد.
سازمان حمایت درمورد پیشفروش خودروهای وارداتی هشدار داد
تاریخ انتشار:95/08/26
مصرفکنندگان خودروهای خارجی از هرگونه انعقاد قرارداد در قالب پیشفروش خودرو و یا پرداخت وجه به شرکتهایی که نمایندگی رسمی از شرکت تولیدکننده خارجی ندارند، خودداری کنند.
این سازمان در اطلاعیهای اعلام کرد: به اطلاع کلیه هموطنان و مصرفکنندگان خودرو میرساند به منظور پیشگیری از بروز مشکلات ناشی از عدم ایفای تعهدات شرکتهای فاقد نمایندگی رسمی و ضرورت نظارت و کنترل بر عرضه خودرو به شکل پیشفروش، بر اساس ماده(۵) آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو، پیشفروش خودرو صرفاً در قالب اخذ مجوز مربوطه از وزارت صنعت، معدن و تجارت امکانپذیر خواهد بود.
این در حالی است که بر اساس تصمیمات اتخاذشده، پیشفروش خودرو صرفاً توسط نمایندگان رسمی واردکننده خودرو و پس از اخذ مجوز، مجاز خواهد بود. بر اساس مفاهیم و تعاریف مندرج در قانون، پیشفروش خودرو به روشی از فروش خودرو اطلاق میشود که در آن، مدت زمان تحویل بیش از ۳۰روز (کاری و غیرکاری) تعیین میشود.
گفتنی است؛ تمامی آگهیهای پیش فروش خودرو توسط اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد نمایندگی رسمی واردات از حیث اعتبار ساقط است. با توجه به این موارد، سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان از تمام متقاضیان خرید خودرو درخواست میکند تا از هرگونه انعقاد قرارداد در قالب پیشفروش خودرو و یا پرداخت وجه به شرکتهایی که نمایندگی رسمی از شرکت تولیدکننده خارجی ندارند، خودداری کنند.
در این ارتباط؛ وبگاه دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمانهای صنفی کشور به نشانی www.iranianasnaf.ir جهت استعلام و ملاحظه فهرست شرکتهایی که نمایندگی رسمی از شرکتهای تولیدکننده خارجی دارند معرفی میشود.
کم فروشی جایگاهداران سوخت؟ یا تبخیر زیاد بنزین ها؟ مشکل کدام است؟
تاریخ انتشار:95/8/25
بعضی مردم معتقدند جایگاههای سوخت کمفروشی میکنند اما سند چندانی برای اثبات ادعای خود و احقاق حقوقشان ندارند. این موضوع درحالی رخ میدهد که جایگاهداران سوخت همیشه این موضوع را رد کردهاند و معتقدند،ادعای هوافروشی در پمپ بنزین علمی و واقعی نیست.
آنچه این نگرش را تقویت میکند میزان بخارات همراه بنزین است که به گفته برخی از کارشناسان سال به سال در حال افزایش است. به نظر میرسد مسئله استاندارد بنزین در ایران به این سادگیها حل نخواهد شد و افزودنیهای مجاز و غیرمجاز هر سال مردم و جایگاهداران را با مشکلات تازهای روبهرو میکند. اما این در حالی است که بخارات بنزین موجود در باک خودرو یا مخازن جایگاههای بنزین به دلیل نبود امکانات لازم در هوا آزاد میشود که نهتنها موجب بالارفتن حجم اتلاف سوخت میشود، بلکه زیانهای زیستمحیطی فراوانی را نیز به بار میآورد. بنابراین اجرای طرح کهاب با توجه به حجم بالای مصرف بنزین در کشور ضروری به نظر میرسد.
بخارات بنزین یا هوافروشی
بنزین دارای ۵ تا ۷ اتم کربن در هر مولکول و شامل ترکیباتی از پنتان، هگزان، هپتان، اکتان، نونان و دکان است. ترکیبات بنزین سبک بوده و دمای جوشی بین ۳۰ تا ۱۲۵ درجه سانتیگراد دارد. سبکترین ماده موجود در بنزین، پنتان با نقطه جوش ۳۰ درجه سانتیگراد و دکان ۱۲۵ درجه سانتیگراد است بنابراین دمای نزدیک به۳۰ درجه نخست منجر به تبخیر پنتان میشود. گرچه فرار بودن بنزین از مزایای آن در هنگام روشن کردن موتور محسوب میشود و روشن شدن خودرو را تسهیل میکند اما تبخیر این ماده و انتشار آن در هوا میتواند منجر به آلودگیهای زیستمحیطی شده و پیامدهای ناگواری در پی داشته باشد. بنابراین باید اصولی برای کاهش تبخیر در زمان حمل و انبار کردن این ماده در مخازن رعایت شود. بیژن حاج محمد رضا رییس جایگاهداران سوخت کشور به صمت میگوید: بیشترین میزان تبخیر در زمان بارگیری، تخلیه و حمل اتفاق میافتد به این معنی که آنچه موجب بالا رفتن تبخیر میشود اختلاف دما است. نخستین مرحله تبخیر زمانی اتفاق میافتد که بنزین از یک مخزن با دمای نزدیک به دمای انجماد وارد مخازن گرم میشود، حال اگر زمان انتخاب شده برای حمل بنزین آن را در معرض تابش خورشید قرار دهد گرم شدن جدار آهنی مخزن بر شدت تبخیر میافزاید.
اما مشکل زمانی دو چندان میشود که بنزین گرم بار دیگر وارد مخازن سردتر میشود، در این صورت برخی از بخارات که هنوز به دمای مایع شدن نرسیدهاند روی سطح بنزین مایع میمانند. به گفته وی برای مایع شدن بخارات بنزین ۷۲ساعت زمان لازم است که پیشتر این موضوع در جایگاهها رعایت میشد. بنابراین داغداغ مصرف شدن بنزین حمل شده موجب میشود بنزین همراه با بخار در اختیار مشتریان قرار گیرد. ناصر رییسیفرد رییس کانون انجمنهای صنفی کارفرمایی صاحبان جایگاه سوخت در گفتوگو با صمت هوا فروشی و کم فروشی در پمپبنزینها را تکذیب کرده و تصریح میکند: تمامی مخازن جایگاههای بنزین سراسر کشور از سال ۷۱ به سیستم شناور مجهز شده، از طرفی نظارت واحد مهندسی شرکت و پلمببودن تمامی تجهیزات تلمبه که شامل ۱۴ عدد پلمب در هر تلمبه است بنابراین با وجود کنترل سازمانهای مربوط ازجمله سازمان استاندارد و واحد کنترل کیفی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران، امکان کمفروشی در جایگاهها وجود ندارد.
به گفته وی، سیستمهای نصبشده در جایگاههای سوخت منسوخ شده و قدیمی هستند که این مسئله باعث شده تبخیر در جایگاههای سوخت بیش از حد مجاز باشد. درواقع آنچه مصرفکننده گمان میکند، هواست، گاز درون بنزین است که متصاعد نمیشود. در نتیجه مردم هوا نمیخرند بلکه بخار بنزین را خریداری میکنند. گفته میشود که چگالی بنزین ۰/۷۱۹گرم بر سانتیمتر مکعب است و به همین دلیل همیشه بر روی آب شناور میماند و نمیتواند با بنزین ترکیب شده به حجم بنزین موجود بیافزاید با این گفته علمی میتوان نتیجه گرفت که امکان مخلوط این دو ماده در مخازن جایگاهها امکانپذیر نیست. همچنین از آنجا که بنزین خود یک ماده فرار است قرارگرفتن آن در کنار گازهای دیگر میتواند بسیار خطرناک بوده و حتی میتواند منجر به انفجار شود. در مخازن برای جلوگیری از تراکم بخارات بنزین لولههایی را در مخازن نصب کردهاند که این بخارات را به هوای بیرون تخلیه میکند.
ترکیبات غیراستاندارد بنزین
رییسیفرد معتقد است ترکیبات غیراستانداردی که به بنزین افزوده میشود موجب افزایش تبخیر بنزین شده است. وی میگوید: تعیین استاندارد بنزین برعهده پژوهشگاه صنعت نفت است و آزمایشگاه دیگری برای تایید استانداردهای تعیین شده در کشور وجود ندارد. پالایشگاهها و سازمان استاندارد نیز محصول تولیدی را براساس استانداردهای اعلام شده از سوی پژوهشگاه ارزیابی میکند. این در حالی است که عباس کاظمی در مصاحبه با صمت افزایش میزان تبخیر بنزین را رد کرده و خاطرنشان میکند: تبخیر از ویژگیهای بنزین است و این خاصیت در همه بنزینهای تولیدی سراسر جهان وجود دارد و نمیتوان میزان آن را به صفر رساند با توجه به اینکه تولید بنزین ایران بر اساس استانداردهای جهانی است میزان تبخیر نمیتواند افزایش یافته باشد و این میزان مساوی سالهای قبل است. اما کاظمی افزایش تبخیر بنزین در جایگاهها را رد میکند که جایگاهداران با افزیش تبخیر بنزین روبهرو بوده و در آستانه ورشکستگی هستند. گرچه وجود گاز در بنزین برای متراکمسازی آن از دیدگاه علمی درست نیست اما هنوز مشخص نیست به بنزین مصرفی چه موادی افزوده میشود.
به این معنی که با وجود اینکه برای بالا بردن عدد اکتان راهحلهای دیگری چون افزودن اتانول وجود دارد هنوز هم بنزین مصرفی با عنوان سوپر حاوی ترکیبات سرب است. دلیل این موضوع ویژگی بهسوزی بالاتر «تری اتیل سرب» به نسبت اتانول است. اثر جانبی افزایندههای سرب حفاظت سوپاپ در برابر فرسایش بود. به علت در دسترس نبودن سوختهای سربدار بسیاری از موتورهای ماشینهای قدیمی به منظور استفاده از سوختهای بدون سرب باید اصلاح میشدند. به هر حال محصولات جایگزین سرب نیز تولید شده و گاهی اوقات در مغازههای فروش قطعات خودرو یافت میشوند. بنزین خریداری شده از پمپ بنزین همچنین شامل افزودنیهایی به منظور کاهش تشکیل دوده در موتور است که سبب بهینه شدن سوختن بنزین شده و باعث میشود خودرو در هوای سرد آسانتر روشن شود. هنوز هم بهترین بنزین مصرفی در ایران سوپر با عدد اکتان ۹۵ است و بعد از آن یورو ۴ و بعد بنزین معمولی با عدد اکتان ۸۷ قرار دارد.
طرح کهاب و جمعآوری بخارات
با اجراییشدن طرح «کهاب»، بخار منتشرشده از باک خودروها و مخازن زیرزمینی جایگاهها جمعآوری میشود و به سمت نفتکشها هدایت میشود. پس از این نفتکش برای سوختگیری مجدد به انبار نفت مراجعه میکند. پس از این فرآیند نفتکشها با بهرهجویی از طرح تکمیلی بازوهای بارگیری، بخار بنزین را برای استحصال به واحد بازیافت بخار (VRU) منتقل میکنند و از بخار مایع بنزین بهدست میآید. اما درحالی که رییس شرکت پخش و پالایش فرآوردههای نفتی اجرای این طرح را برای اقتصاد و محیطزیست کشور ضروری میداند، جایگاهداران سوخت بر این باورند که هزینه اجرای این طرح برای جایگاهداران بسیار بالاست و با توجه به شرایط فعلی قیمتها، اجرای آن هیچ توجیهی از نظر اقتصادی برای جایگاهداران ندارد. حاج محمد رضایی در این باره میگوید: در حالی که هزینه اداره جایگاهها ماهانه ۳۰۰میلیون تومان است و جایگاهدار با ۱ دهم این میزان یعنی ۲۵میلیون تومان در حال اداره جایگاه است نمیتوان انتظار عملی شدن این طرح را داشت مگر اینکه دولت پولی را برای اجرای این طرح در اختیار جایگاهداران بگذارد که در حال حاضر پول ندارد.
نبود سرمایه لازم برای اتمام پروژههای چند سالهای که در دستورکار است مورد تازهای نیست؛ اما پیامدهای زیستمحیطی انتشار بخار بنزین در هوا به دلیل تبعات زیستمحیطی و اقتصادی به یک امر الزامآور برای دولت تبدیل شده است، به گونهای که به گفته حاج محمد رضایی به ازای هر ۱۰هزار لیتر ۴۵ لیتر بخار بنزین تولید میشود که وارد هوای تهران میشود که این مسئله به دلیل قرارگرفتن جایگاههای بنزین در محیط مسکونی علاوه بر هدررفت سوخت هزینههای اجتماعی و بیمار شدن نشهروندان را نیز در آینده بر دوش دولت خواهد گذاشت که سوءمدیریتها در حوزه برنامهریزی شهری نهتنها موجب کاهش این گازها نشده بلکه واگذاری جایگاههای بنزین در نزدیکی مدارس و بیمارستانها مشکلات جدیدی را برای دولت به بار خواهد آورد. ناصر رییسیفرد، رییس کانون جایگاهداران سوخت کشور نیز با انتقاد از دیرکرد اجرای کامل این طرح تصریح میکند: طرح «کهاب» در سال ۸۷ در کشور کلید خورد و تا سال ۹۰، ۳هزار و۵۰۰ جایگاه در مرحله نخست به سیستم بازیافت بخار بنزین مجهز شدند و جایگاهداران سوخت در مرحله نخست و دوم لوله مجزایی را تا مخزن ایجاد کردند که این مرحله نیز در تعدادی از جایگاههای سوخت کشور اجرایی شد. اما مرحله سوم مهمترین مرحله اجرای این طرح در جایگاههای سوخت است که تجهیز تلمبههای سوختگیری به سیستم تخلیه بخار به دلیل هزینههای هنگفت این طرح غیرممکن است.
به گفته وی جایگاهدار برای تجهیز یک جایگاه با ۱۰ تلمبه حداقل باید ۱/۵میلیارد تومان هزینه کند که با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و نحوه قیمتگذاری سوخت در ایران چنین هزینهای هیچ توجیه اقتصادی ندارد. رییسیفرد درباره ضرر و زیانهای ناشی از انتشار بخار بنزین برای جایگاهداران میگوید: انتشار این بخارات تیغ دو لبه است، جایگاهداران درحالی که خود از بالابودن بخار بنزین زیان میبینند درنهایت ناچار به پرداخت جریمه کمفروشی بنزین نیز میشوند. این امر موجب میشود به اصطلاح دخل جایگاهها با خرجشان نخواند و در پایان سال مجبور به پرداخت جریمهای شوند که هیچ نقشی در این هدررفت و به اصطلاح کمفروشیها نداشته است.
راهکار چیست؟
نوسازی و استانداردسازی ناوگان حملونقل، مخازن نگهداری و تلمبههای جایگاهها در کنار استانداردسازی بنزین براساس استانداردهای جهانی از مهمترین راهکارهایی است که میتواند باعث کاهش تبخیر شده و از پیامدهای مالی و جانی ناشی از آن جلوگیری کند. به نظر میرسد اینجا نیز فناوری حرف نخست را میزند. هرچه دستگاههای مورد استفاده مدرنتر باشد میزان اتلاف سوخت در جایگاهها کاهش مییابد بنابراین لازم است دولت تمام تلاش خود را در این رابطه مبذول دارد.
درگیری بین دو خودروساز جهانی
تاریخ انتشار:95/08/25
فولکس واگن: آئودی متقلب است
فولکسواگن اعلام کرد خودروهای دنده اتوماتیک آئودی دارای تکنولوژیای هستند که میتواند در هنگام آزمایش میزان آلایندگی را تحریف کند.
رویترز، روزنامه آلمانی بیلد ام سانتونگ هفته گذشته گزارش داد«هیات منابع هوایی کالیفرنیا» نرمافزار جدیدی را در برخی مدلهای آئودی پیدا کرده است که در هنگام آزمایشها میزان انتشار گاز دیاکسید کربن را کمتر از حد واقعی نشان میدهد.
فولکسواگن در واکنش به مقاله دیگری که در این مورد در روزنامه زوددویچه منتشر شده بود، اعلام کرد: «هنگام آزمایش خودرو، برنامه تغییر همگامسازی میتواند موجب شود نتایج نادرستی حاصل شود.» به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، فولکسواگن همچنین اعلام کرد:«آئودی سوابق فنی برنامه تغییر همگامسازی را به مقامات فدرال وسائل نقلیه موتوری توضیح داده است و اطلاعات فنی را در اختیار آنان قرار داده است.»
هدف از برنامه تغییر همگامسازی بهبود عملکرد از طریق ارتقای بهرهوری سوخت و کاهش تعداد تغییر دنده است. روزنامه زوددویچه با اشاره به مدارک محرمانه فولکسواگن میگوید اگر نرمافزار کنترلکننده دنده اتوماتیک برخی خودروهای آئودی تشخیص دهد که در شرایط آزمایش است، خودرو با سرعت بیشتری دنده عوض میکند و این مساله میزان انتشار گاز دیاکسید کربن را کاهش میدهد.
نیسان سرویس کرایه خودرو راه اندازی میکند
تاریخ انتشار:95/08/24
نیسان یک برنامه پایلوت کرایه خودرو موسوم به “میکرا” را راه اندازی میکند.
این شرکت یک “تجربه 100 درصد دیجیتال” را که به عنوان یک واسطه برای سازماندهی جوامع به اشتراک گذاری خودرو کار خواهند کرد، عرضه خواهد کرد. مصرف کنندگان به صوت الگوریتمی براساس پروفایل اجتماعی و اطلاعات محل دسته بندی خواهند شد.
این شرکت میگوید: این سرویس جدید زاده بینش هوشمندانه نیسان نسبت به حمل و نقل است. این سرویس چارچوبی را برای نحوه تامین نیرو، رانده شدن و حضور خودروها در جامعه ایجاد خواهد کرد، به طوریکه تمرکز روی ایجاد تجربه های لذت بخش رانندگی همچنان حفظ شود.
مشارکت کنندگان هزینه داشتن سرویس “میکرا” را تقسیم خواهند کرد که بر پایه استفاده فردی خواهد بود.
این برنامه پایلوت اواخر سال جاری میلادی در پاریس معرفی خواهد شد ولی خودروها تا آوریل 2017 برای استفاده در دسترس نخواهند بود. این شرکت هنوز تعداد راننده های یک گروه، هزینه ها یا جرائم را تعیین نکرده است.
این سرویس Get&Go Micra نام دارد و به نظر میرسد با هدف ایجاد گروههای کوچکتری از کاربرانی که قصد اجاره خودرو شخصی شان را دارند، راه اندازی خواهد شد. این سرویس با ناوگان های شهری کرایه خودرو همچون “زیپکار” که بیشتر سرویس های سنتی اجاره خودرو هستند تا مالکیت مشترک، رقابت خواهد کرد.
ب ام و به دنبال فروش ۱۰۰ هزار خودرو الکتریکی است
تاریخ انتشار:95/08/24
ب ام و قصد دارد فروش خودروهای الکتریکی را در سال آینده به میزان دو سوم افزایش دهد.
هرالد کروگر مدیرعامل ب ام و به روزنامه آلمانی “سودچ سایتونگ” گفت که این لوکس ساز آلمانی این روزها در حال عرضه مدلهای بیشتری با پیشرانه الکتریکی باتری دار است.
کروگر در گفتگویی که امروز(دوشنبه) منتشر شد افزود: ب ام و انتظار دارد که فروش خودروهای کاملا الکتریکی و هیبریدی این شرکت سال جاری به 60 هزار دستگاه برسد. فروش مدل های باتری دار ب ام و از سال 2013 تاکنون در مجموع به 100 هزار دستگاه رسیده است.
این روزنامه آلمانی به نقل از کروگر افزود: حمل و نقل الکتریکی خواهد آمد ولی در حال حاضر قرار نیست تقاضا برای این خودروهای افزایش یابد.
به منظور کمک به افزایش فروش، ب ام و همچنین در حال افزایش برد باتری خودروی شهری i3 به میزان 50 درصد در سال جاری است.
i3 تنها خودروی ب ام و با پیشرانه باتری، در سال گذشته فقط 25 هزار دستگاه فروش داشته است.
سودچ سایتونگ نوشت: ب ام و که از حیث رتبه بندی جهانی فروش خودروسازان لوکس به پشت سر مرسدس- بنز سقوط کرده است، میخواهد سهم خود در بازار خودروهای الکتریکی و هیبریدی را تا سال 2025 به میزان 15 تا 25 درصد توسعه دهد.
گلف فیسلیفت ۲۰۱۷ رونمایی شد+تصاویر
تاریخ انتشار:95/08/23
فولکس واگن همانطور که قبلا اعلام کرده بود از گلف فیسلیفت رونمایی کرد.
این مدل نسل 7.5 این خودرو نامگذاری شده همانطور که نسل جدید پورشه 911 نسل 991.2 نام گرفته است.
به نظر میرسد فولکس در اقدامی غیرمعمول بیشتر تغییرات این فیس لیفت را در بخش ظاهری و کمتر در زمینه فنی و موتوری اعمال کرده است. اما اینطور نیست که نتیجه کار مطلوب نباشد. در واقع گلف فیس لیفت یکی از پیچیده ترین و در عین حال جذاب ترین خودروها در بخش خود است.
این خودرو که هر بیننده ای را مسحور میکند گلف R-Line نام دارد.
فولکس واگن در R-Line سیستم تعلیق اسپورت و چرخهای بزرگتری را اضافه کرده که هندلینگ خودرو را بهتر کرده است. هواکش های بزرگتر با تریم مشکی نمای جلوی خودرو را متفاوت کرده و نمای عقب نیز به دو تریم مجهز شده که شبیه لوله اگزوز به نظر میرسند.
گلف فیس لیفت 2017 همانند فیس لیفت لئون از چراغ های عقب ال ای دی استاندارد بهره میبرد اما آنها ممکن است بسته به مدل خودرو(درست مثل آنچه در پاسات دیده میشود) با هم فرق کنند.
تغییرات داخل کابین قابل پیش بینی اما بسیار مطلوب هستند. اکنون میتوان این خودرو را با داشبورد دیجیتال نظیر آنچه که در آئودی TT وجود دارد همچون نقشه نویگیشن در وسط سفارش داد. گلف جدید فقط با سیستم های ایمنی راننده را کسل نخواهد کرد. در عوض سیستم سرگرمی خودرو با نمایشگرهای 6.5، 8 و 9.2 اینچی قابل عرضه است و برخی از این سیستم ها همانند خودروهای ب.ام.و سری هفت با حرکت دست در هوا قابل کنترل هستند.
بنز ۱۲ سیلندر، «S۶۰۰ مایباخ» + تصاویر
تاریخ انتشار:95/08/23
موتور ۶ لیتری توربوی ۱۲ سیلندر V شکل، با قابلیت خروجی ۵۳۰ اسب بخار از این خودرو یک اسطوره قدرتمند ساخته است؛ تزئینات و آپشنهای داخلی آن نیز قابل توجه است.
به نقل از تسنیم، مدل مایباخ S600 کمپانی مرسدس بنز یکی از طراحیهای شگفتیساز این خودروساز به شمار میرود. جلوی این خودرو نمادی از کلاس S استاندارد است؛ چراغهای جلوی LED به همراه لامپهای دید در روز روشنایی خوبی را در جلوی این خودرو ایجاد میکند. محورهای جلو و عقب این خودرو در مقایسه با S کلاسهای کلاسیک بنز، دارای فاصله بیشتری است. یک نشان مایباخ روی ستون C این خودرو و همچنین روی درب صندوق عقب خاص بودن آن را به رخ میکشد.فاصله بیشتر بین دو محور این خودرو باعث افزایش فضای داخلی شده است. کابین درجه یک این خودرو دارای دو صندلی مستقل است که قابلیت خمیدگی 43.5 درجهای دارند. این صندلیها دارای ماساژور، تهویه هوا، گرمکن و روکش چرم هستند. حتی دستههای صندلی این خودرو نیز قابلیت گرمشدن دارند. داخل S600 آپشنهای رفاهی و سرگرمی متعددی تعبیه شده است. روکش چوبی دستساز با ساعت آنالوگ طراحی IWC به انحصار این خودرو افزوده است. یک سیستم صوتی سه بعدی 1540 وات و 24 بلندگو، پخش موسیقی با کیفیت در داخل این خودرو را تضمین میکند.
موتور 6 لیتری توربوی 12 سیلندر V شکل، با قابلیت خروجی 530 اسب بخار از این خودرو یک اسطوره قدرتمند ساخته است.
نسخههای اولیه این خودرو هماکنون راهی بازار شده، اما نسخهنهایی آن در نیمه دوم سال 2017 میلادی قابل تحویل است. گفته میشود در بازار ایران نیز این خودرو با مجوز تردد 6 ماهه و قابل تمدید تا یکسال بهصورت گذرموقت حدود یک میلیارد تومان به فروش میرسد.
به دلیل جلوگیری از حجیم شدن صفحه و برای راحتی بازدیدکنندگان ادامه مطالب در صفحه زیر گذاشته شده است