<<<صفحه نوزدهم صفحه بیستم صفحه بیست و یک>>>
ورود خودروهای خارجی ۲۰۱۷ به بازار با افزایش قیمت ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومانی
تاریخ انتشار:95/08/11
طی روزهای اخیر برخی خودروهای خارجی با مدل ۲۰۱۷ وارد بازار خودرو ایران شدند که اختلاف قیمت آنها با مدلهای قبلی این خودروها بین ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومان است.
به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، طی روزهای اخیر برخی خودروهای خارجی با مدل 2017 به بازار خودرو کشور وارد شدهاند که در مقایسه با مدلهای 2016 این خودروها اختلاف قیمت 10 تا 25 میلیون تومانی را دارا هستند. هرچند ممکن است آپشن اضافی هم نداشته باشند اما به دلیل جدیدتر بودنشان از قیمت بالاتری برخوردارند.
سانتافه 2017 از جمله این خودروهاست که هم اکنون در بازار با قیمت 225 تا 230 میلیون تومان عرضه میشود. قیمت مدل 2016 این خودرو در بازار حدود 217 میلیون تومان است.
همچنین قیمت توسان مدل 2017 در بازار 195 میلیون تومان است اما مدل 2016 این خودرو با قیمت 180 میلیون تومان به مشتریان عرضه میشود.
در مورد قیمت اپتیما 2017 نیز باید گفت که این خودرو با نرخ 205 میلیون تومان به مشتریان عرضه میشود که 25 میلیون تومان بالاتر از قیمت مدل قبلی آن است.
سراتو با مدل 2017 نیز افزایش قیمت 11 میلیون تومانی را نسبت به مدل قبلی خود تجربه کرده و در حال حاضر با قیمت 150 میلیون تومان به مشتریان عرضه میشود.
در عین حال، مدلهای 2017 دیگر خودروهای پرفروش خارجی مانند اسپورتیج و سوناتا هنوز وارد بازار نشده و باید دید طی روزهای آینده چه تغییر قیمتی در بازار این خودروها اتفاق خواهد افتاد.
با وجود ورود مدلهای جدید خودروهای خارجی به بازار خودرو، این مسأله بر قیمت مدلهای قبلی تأثیر خاصی نداشته و کاهش قیمتی در مورد آنها اتفاق نیفتاده است.
بلک بری مهمان خودروهای فورد میشود
تاریخ انتشار:95/08/11
فورد موتور برای استفاده بیشتر از سیستم عامل QNCX شرکت بلک بری، با این سازنده تلفنهای هوشمند قرارداد امضا کرد.
به نقل از ایسنا، قرارداد با فورد، نخستین قراردادی است که بلک بری مستقیما با یک خودروساز بزرگ امضا میکند. این شرکت در حال حاضر فناوری خود را به تامین کنندگان صنعت خودرو میفروشد.
بلک بری که تا حد زیادی سهمش در بازار تلفن هوشمند را به رقیبانی مانند اپل، گوگل و سامسونگ واگذار کرده است، تلاش میکند فروش محصولات نرم افزاری به خودروسازان و سایر تولیدکنندگان را گسترش دهد.
شرکت پاناسونیک اتوموتیو در حال حاضر از نرم افزار QNX در کنسول اطلاعات سرگرمی استفاده میکند که برای فورد تامین میکند.
بلک بری امیدوار است قرارداد جدید، استفاده از نرم افزار بلک بری در خودروهای فورد را گسترش دهد.
جان وال، مدیر واحد QNX به رویترز گفت: ما میتوانیم مبنای کل خودرو از رانندگی اتوماتیک تا اطلاعات سرگرمی را تشکیل دهیم. وی در ادامه افزود: نرم افزار QNX برای استفاده در رانندگی اتوماتیک و سیستمهای ایمنی فعال تایید شده است.
فورد سرگرم تلاش برای طراحی خودروهای خودران است و قصد دارد تا سال 2021 یک خودروی تمام اتوماتیک عرضه کند.
بلک بری و فورد درباره نحوه عرضه QNX در سیستمهای جدید یا درباره شرایط مالی قراردادشان توضیحی ندادند.
بر اساس گزارش رویترز، بلک بری اعلام کرد یک تیم ویژه از مهندسان QNX در اوتاوا و واترلو با فورد به منظور گسترش استفاده این خودروساز از سیستم عامل صنعتی نوترینو و همچنین برنامه فراگیری که می تواند سایر سیستمهای عامل یا فناوری امنیتی مرتبط را کنترل کند، همکاری خواهند کرد.
هایلوکس! پیکاپی که مانور پذیر نیست
تاریخ انتشار:95/08/10
تویوتا هایلوکس به اندازهی یک سوسک جانسخت است و این خودرو اغلب در میان سختترین چیزها برای کشتن قرار دارد! اما مثل اینکه سرانجام یک نقطهضعف برای این سوپرتراک پیدا شده است: مانورپذیری گریزان.
ما پیش از این دیدهایم که هایلوکس از انفجار ساختمانها جان سالم به در برده و سفری به قطب شمال داشته است؛ اما تلاش کنید که تغییر لاین رانندگی ناگهانی در سرعت 60 کیلومتر در ساعت داشته باشید! ناگهان همهچیز ناامن به نظر خواهد آمد.
بازرسان ایمنی خودروی سوئدی در Teknikens Värld “تست گوزن شمالی” را دوست دارند زیرا این چیزی است که رانندگان سوئدی همیشه با آن دست به گریباناند: گریختن از برخورد با گوزن در سرعتهای بزرگراهی. خودروسازها از این تست متنفرند زیرا تعادل خودرو را بسیار به هم میزند. ما طبیعتاً این تست را به همان دلیل دوست داریم! اما برای دیدن و درک این تست نیازی نیست در منطقهای زندگی کنید که گوزنهای وحشی حضور دارند. تنها کافی است تصور کنید که با سرعت 60 کیلومتر در ساعت در حال رانندگی هستید و ناگهان چیزی روبروی شما سبز میشود. این مورد هنوز هم برای دانستن واکنش خودروهای شما خوب خواهد بود.
به سال 2007 برگردیم. مرکز Teknikens Värld این خودرو را تست کرد و نتایج فاجعه انگیز مشابهی در سرعت 60 کیلومتر در ساعت به دست آمد. تقریباً یک دههی بعد، نسخهی جدید هایلوکس هنوز هم بهطور ترسناکی نزدیک است که چپ کند!
حالا با وجود اینکه سرعت 60 کیلومتر در ساعت چندان سریع به نظر نمیرسد اما میتوانید اثرات تغییر سریع لاین رانندگی را مشاهده کنید. این عمل استرس زیادی به خودرو وارد میکند. مخصوصاً در مورد خودرویی نظیر یک تراک با مرکز ثقل بالاتر.
البته در ویدئوی کامل منتشر شده شما میتوانید خودروهای رم 1500، نیسان ناوارا، فولکسواگن آماروک، فورد رنجر، ایسوزو D-Max و میتسوبیشی تریتون را ببینید که در همین تست شرکت کرده و البته نتایج بسیار بهتری به دست میآورند.
Teknikens Värld گزارش داده که تستهای آنها طبق مشخصات اعلامی کارخانه و با حداکثر ظرفیت بار اعلامی تراک ها صورت میگیرد. هایلوکس حاضر در تست وزن کمتری را حمل میکند زیرا افراد حاضر در خودرو باعث میشوند تا وزن خودرو بیش از مقدار مجاز باشد. طبق گفتهها این وزن اضافی خود یک مشکل است.
تست کنندهی Teknikens Värld روبن بورجسن میگوید:
اگر یک تراک با بار غیرمجاز در تست شرکت کند، سیستم تعلیق مشکل خواهد داشت؛ اما من فکر میکنم که مشکل به نبود سیستمهای ضد غلطش و چسبندگی لاستیکها مربوط است.
مدیر تویوتا در سوئد قبلاً پاسخی رسمی به Teknikens Värld ارائه کرده است:
بر پایهی تمامی تستهایی که در زمان توسعهی هایلوکس صورت گرفته، ما مطمئن هستیم که این خودرو ایمن است. آنگونه که ما فهمیدهایم شما تست مانورپذیری گریزان را روی چندین پیکاپ انجام دادهاید که هایلوکس نیز از آن جمله بوده است. شما به ما اطلاع دادهاید که هایلوکس انتظارات را برآورده نکرده است. ما از دیدن نتایج این تست سورپرایز شدهایم و مشاهدات شما را بسیار جدی میگیریم. هایلوکس بهصورت مکرر طبق استاندارد ایزو 3888 تستهای مانورپذیری گریزان را در زمان توسعه انجام داده و با موفقیت این آزمونها را پشت سر گذاشته است. چندین پارامتر فنی روی خروجی این تست تاثیر دارند بنابراین ما میخواهیم که پارامترهای دقیق تست شما را بدانیم.
هماکنون چندین هزار دستگاه از هایلوکس تولید شده از سال 2007 به بعد در جادهها تردد میکنند و ما هیچ فراخوانی را دربارهی چپ کردنهای اپیدمیک مشاهده نکردهایم. البته مشاهدات بازرسان سوئدی کاملاً واضح است و به نظر میرسد که هایلوکس نسبت به تراک های دیگر بهطور کامل پایداری خود را از دست میدهد.
باید منتظر ماند و دید که آیا تویوتا وقعی به نتایج و مشاهدات تست Teknikens Värld مینهد یا خیر اما شما حداقل میدانید که اگر با یک گوزن در جاده روبرو شدید خودرویتان چه واکنشی خواهد داشت!
مرسدس، ایمنترین خودروی اروپا
تاریخ انتشار:95/08/10
جدیدترین مدل ای-کلاس مرسدس بنز بالاترین رتبه ایمنی آژانس حمل و نقل اروپا و آژانس دولتی کرهجنوبی را به دست آورده است.
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از اقتصادآنلاین، مرسدس بنز ای-کلاس رتبه 5 ستاره که بالاترین رتبه ممکن ایمنی است را از سوی مرکز «یورو انسیایپی» به دست آورده است. این مرکز عملکرد ایمنی خودروهای تولید شده در اروپا و همچنین خودروهایی را که در این قاره تردد میکنند، مورد ارزیابی قرار میدهد. «یورو انسیایپی» ایمنی خودروها را در چهار دسته ایمنی سرنشینان، ایمنی کودکان، حفاظت از عابران پیاده و سیستمهای کمک راننده ارزیابی میکند و مرسدس بنز ای-کلاس در همه این موارد 5 ستاره به دست آورده است. مرسدس بنز ایی-کلاس از سوی «موسسه توسعه بیمه» کرهجنوبی نیز درجه 11 را کسب کرده است که دو درجه بالاتر از مدل قبلی ای-کلاس است. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، یکی از مقامات مرسدس بنز میگوید: «مرسدس بنز تمام تلاش خود را میکند تا ایمنی سرنشینان را به حداکثر برساند.»
کاهش استفاده از مواد گران قیمت در تولید خودروهای ب ام و
تاریخ انتشار:95/08/09
خودروساز آلمانی ب ام و برای بالا نگه داشتن حاشیه سود، استفاده از مواد گران قیمت فیبرکربن برای تولید خودروهای پرفروش را کاهش میدهد و در عوض به استفاده از مواد سبک ارزانتری مانند آلومینیوم و فولاد روی می آورد.
به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، خودروهای سبکتر سوخت کمتری مصرف میکنند و اگر با باطری کار کنند، میتوانند مسافت بیشتری را طی کنند. چنین ویژگی امتیاز بزرگی برای خودروسازان محسوب می شود تا رضایت مصرف کنندگان و رگولاتورها را جلب کنند.
اگرچه فیبرکربن سبکتر از آلومینیوم است، اما قیمت گرانتری دارد و ب ام و با انتخابهای دشواری برای حفظ سودآوری روبروست، زیرا رقیبانش با مدلهای برقی سبک وزنی که عرضه میکنند، فاصله شان با این خودروساز را کمتر میکنند.
ب ام و اکنون از مواد سبک وزن دیگری به همراه فیبرکربن استفاده میکند تا وزن خودروها را بدون گرانتر کردن آنها سبکتر کند.
هر چه وزن یک خودروی برقی کمتر باشد، نیاز به باطری بزرگتر برای تامین نیروی آن کمتر شده و در نتیجه، در هزینههای تولید آن صرفهجویی میشود. باطری ها گرانترین بخش خودروهای برقی هستند و یک بخش غیرسودآور در صنعت خودرو باقی ماندهاند.
پس از عرضه دو مدل i3 city و i8 هیبریدی در سال 2013 که فیبرکربن زیادی در ساخت آنها مصرف شده بود، مدل جدید 5-series ب ام و که اوایل ماه جاری معرفی شد، برای قطعات بزرگ از فیبرکربن استفاده نکرده است.
تحلیلگران میگویند فروش خودروی برقی i3 city ب ام و به دلیل استفاده گران از فیبرکربن، رشد چندانی نکرده است. قیمت این خودروی گران حدود 45 هزار یورو است. رقیبی مانند شرکت آمریکایی تسلا قصد دارد مدلهایی را با قیمت حدود 35 هزار دلار عرضه کند و حداکثر 400 هزار پیش سفارش برای خودروهای ارزانتر دریافت کرده است.
بر اساس گزارش رویترز، ب ام و اکنون تلاش می کند راههایی را برای کاهش هزینه استفاده از فیبرکربن در تولید انبوه پیدا کند و در این زمینه، پیشرفتهایی داشته است.
طبق گزارش شرکت فراست اند سالیوان، هر کیلو فیبرکربن حدود 16 یورو هزینه دارد در حالیکه هزینه هر کیلو فولاد معمولی، کمتر از یک یورو است. با این همه هزینه فیبرکربن با گسترش استفاده از آن در صنایعی مانند هواپیماسازی، کمتر خواهد شد. اگر خودروهای لوکس تنها یک درصد فیبرکربن استفاده کنند، ارزش بازار قطعات خودرو ممکن است در 10 سال آینده از حدود 250 میلیون دلار به حدود سه میلیارد دلار صعود کند.
خودروسازان متعدد با شرکتهای متخصص قراردادهای همکاری فناوری بسته اند تا در تولید کربن به پیشرفتهایی دست پیدا کنند. ب ام و هم با شرکت «اس جی ال کربن» قرارداد همکاری دارد.
چشمانداز ناخوشایند برای آئودی
تاریخ انتشار:95/08/09
آئودی اعلام کرد بهدلیل بیثباتی بازارهای ارز، چشمانداز فروش برای سال جاری را کاهش میدهد.
عصر خودرو- این خودروساز آلمانی همچنین پیشبینی کرد درآمد این شرکت در سال جاری نسبت به سال گذشته بدون تغییر خواهد بود.
به نقل ازاقتصاد آنلاین، شرکت آئودی اعلام کرد درآمد سال 2016 برابر با درآمد سال گذشته یعنی رقم 4/ 58 میلیارد یورو خواهد بود.
این در شرایطی است که این شرکت پیشتر افزایش درآمد برای سال جاری را پیشبینی کرده بود. سخنگوی آئودی گفت کاهش ارزش پوند در بریتانیا که دومین بازار بزرگ آئودی در اروپا محسوب میشود، مشکلاتی را برای این شرکت به وجود آورده است.
اما بیثباتی نرخ ارز در دیگر بازارها نیز در چشمانداز ضعیف فروش نقش داشته است. روپرت استدلر، مدیرعامل آئودی نیز میگوید:«درحال حاضر آئودی با شرایطی پرچالش رو به رو است.»براساس اعلام آئودی سود عملیاتی این شرکت طی 9 ماه گذشته یکچهارم کاهش یافته و به 03/ 3 میلیارد یورو رسیده است. حاشیه سود این شرکت نیز به 9/ 6 درصد کاهش یافته که بسیار کمتر از هدف 8 تا 10 درصدی تعیینشده از سوی این شرکت است.
آیا راندن چینیها از کشور به صلاح صنعت و بازار خودرو کشور است؟
تاریخ انتشار:95/08/08
با حضور خودروسازان اروپایی در ایران، گویا وزارت صنعت، معدن و تجارت دیگر میلی به گسترش فعالیت شرکتهای چینی در بازار خودرو کشور نداشته و حالا این پرسش مطرح میشود که آیا راندن چینیها به صلاح صنعت و بازار خودرو کشور است؟
شاهد مثال این بیمیلی وزارت صنعت را میتوان در ماجرای واگذاری «سایت بنرو» به وضوح دید، چه آنکه مسوولان وزارتخانه اجازه ندادند این سایت به چینیها واگذار شود. بنرو یکی از زیرمجموعههای سایپا به حساب میآید که این شرکت قصد داشت آن را به شریک چینیاش (چانگان) واگذار کند، اما ناگهان وزارت صنعت از راه رسید و مانع این کار شد.
دقیقا در روزهایی که سایپا و چانگان مشغول چانهزنی بر سر بنرو بودند، وزارت صنعت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با رنوی فرانسه به توافق رسیده و اعلام شد این سایت (بنرو) به رنو واگذار شده است. این موضوع نشان میدهد مسوولان وزارت صنعت حالا که پای خودروسازان مطرح به ایران باز شده، میخواهند تا حد امکان فعالیت چینیها را محدود کنند. این در شرایطی است که خودروسازان چینی در دوران تحریم و رفتن شرکتهای بزرگ از ایران، بهنوعی نقش سوپاپ اطمینان را برای بازار خودرو کشور ایفا کرده و توانستند سهم مناسبی از بازار را به دست بگیرند. در حال حاضر نیز آمارها نشان میدهند خودروهای چینی سهم قابلتوجهی در بازار ایران دارند و هماکنون نیز شاهد فعالیت گسترده خودروسازان بخش خصوصی کشور با چشمبادامیها هستیم.
در این شرایط، دو سناریو در مورد حضور خودروسازان چینی در ایران مطرح است؛ اول اینکه حضور خودروسازان چینی در کشور محدود و به حداقل برسد و دوم اینکه چینیها همچنان به گسترش فعالیتهای خود ادامه داده و بهعنوان یک رقیب، با سایر خودروسازان حاضر در کشور رقابت کنند.در این بین اگر قرار به اجرای سناریوی دوم باشد، این موضوع بهنوعی باید به تایید مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت برسد و چینیها و شرکای ایرانی شان، این وزارتخانه را بابت اجرای سناریوی موردنظر قانع کنند. بهعبارت بهتر، اجرایی شدن سناریوی موردنظر زمانی خواهد بود که مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت قانع شوند که خودروسازان چینی همچنان میتوانند نقش سوپاپ اطمینان را برای خودروسازی و بازار ایران ایفا کنند. تجربه قبلی تحریمها و رفتن خودروسازان بزرگ از ایران، میتواند استدلال مناسبی برای قانع کردن وزارت صنعت بابت محدود نکردن خودروسازان چینی باشد، چه آنکه اگر به هر دلیلی شرکتهای بزرگ دوباره ساز رفتن کوک کنند، میتوان باز هم روی چینیها با همه نقاط ضعف شان حساب باز کرد.
نکته دیگر اینجا است که خودروسازان چینی با سرعت زیادی در حال توسعه و پیشرفت بوده و با بزرگان خودروسازی جهان نشست و برخاست میکنند و پیش بینی میشود در سالهای آینده، علاوهبر کمیت، در حوزه کیفیت و تکنولوژی نیز حرف برای گفتن داشته باشند. بهعبارت بهتر، شراکت با چینیها میتواند در آینده پلی باشد بهسوی تکنولوژی روز دنیا، هرچند از نظر وزارت صنعت، این پل باید به سمت اروپاییها و خودروسازان بزرگ آسیا (کرهایها و ژاپنیها) باشد. در این مورد، فربد زاوه کارشناس خودرو کشور میگوید: خودروسازان چینی به سرعت در حال پیشرفت هستند و قطعا 10 تا 15 سال دیگر، شرایط بسیار بهتری در کیفیت و سطح تکنولوژی خواهند داشت. وی با بیان اینکه دو نکته مثبت در مورد خودروسازان چینی وجود دارد، میافزاید: نکته اول اینجاست که چینیها با خودروسازان بزرگ دنیا مشغول شراکت هستند؛ بنابراین رفتهرفته با تکنولوژی روز دنیا آشنا شده و این موضوع تاثیر بسیار مثبتی روی روند کیفی محصولات آنها داشته و خواهد داشت. نکته دوم نیز به بازار چین برمیگردد، چه آنکه رقابتی بودن آن اجازه نمیدهد خودروسازان چینی غفلت کرده و سطح کمی و کیفی محصولات خود را بالا نبرند. به گفته زاوه، خودروسازان چینی حکم چند سال پیش شرکتهای کرهای را دارند، چه آنکه آن زمان نیز کمتر کسی روی آنها (کرهایها) در خودروسازی حساب میکرد، اما هماکنون امثال هیوندایی و کیا اوضاع مناسبی در صنعت خودرو جهان دارند.
اما به سراغ سناریوی اول برویم که این روزها احتمال رخ دادنش بیش از اولی است. پایه و اساس این سناریو را مسوولان وزارت صنعت روی خودروسازان و خودروهای چینی تشکیل میدهد، چه آنکه اقدامات این وزارتخانه نشان میدهد چندان میلی به گسترش فعالیت این چشم بادامیها ندارد. در واقع فرصتی که توافق هستهای و برجام در اختیار خودروسازی ایران قرار داده و پای شرکتهای معتبر را به کشور باز کرده است، وزارت صنعت را بر آن داشته تا با محدود کردن چینیها، جای بیشتری برای خودروسازان دلخواهش باز کند. جدای از اینکه دخالت وزارت صنعت در امور خودروسازان، موضوعی قابلبحث و بررسی است، بهنظر میرسد این وزارتخانه در راستای ارتقای سطح کیفی و تکنولوژی محصولات خودروسازی کشور، در پی محدود کردن چینیها و فضا دادن به خودروسازان معتبرتر است.
در واقع مسوولان وزارت صنعت با اعتقاد به اینکه مشارکت با شرکتهای معتبر اروپایی و آسیایی، خروجی کیفی و فنی بهتری نسبت به مشارکت با چینیها دارد، بهدنبال پیاده کردن سناریوی موردنظر هستند.در این مورد زاوه اما با بیان اینکه بازار باید برای بودن یا نبودن خودروهای چینی تصمیم بگیرد، میگوید: بدون شک با توجه به ورود خودروسازان اروپایی، فعالیت خودروسازان چینی بهتدریج محدود خواهد شد، اما نمیتوان آنها را از بازار کشور حذف کرد.وی میافزاید: چینیها مدتها است که فهمیدهاند بازار خودرو ایران در حال رقابتی شدن است؛ بنابراین رفتار خود را تاحدودی تغییر دادهاند، چون میخواهند در بازار بمانند و رقابت کنند. به گفته این کارشناس، محدود شدن چینیها سبب میشود آنها در حوزههای قیمتی و کیفی و همچنین خدمات پس از فروش، بهتر از گذشته عمل کنند تا توانایی رقابت با رقبای خود در بازار ایران را داشته باشند.
“CarPlay” چیست و چگونه عمل می کند؟
تاریخ انتشار:95/08/08
در این مطلب می توانید از چگونگی عملکرد “CarPlay” آیفون مطلع شوید و از امکانات آن استفاده کنید.
به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از امکانات اپل و گوشی های آیفون، Car Play است. کاربران آیفون های 5 به بالا که نسخه آی او اس آنها نیز بالای 7.1 باشد می توانند از این ویژگی فوق العاده استفاده کنند.
Car Play یکی از امکانات اپل است که به وسیله آن می توانید گوشی آیفون را به ماشین خود متصل کنید و از امکانت گوشی خود در ماشین بهره ببرید. Car Play به کاربران اجازه می دهد تا صفحه نمایش ماشین خود را به صفحه گوشی خود تبدیل کنند و در حین رانندگی از آن استفاده کنند. با این امکان می توانید تماس برقرار کنید، پیامک ارسال کنید، موزیک ها را پخش کنید، از دستیار صوتی خود کمک بخواهید و از همه مهم تر نقشه را روی صفحه نمایش گوشی خود داشته باشید.
این امکان اپل کار را برای کاربران خود راحت تر کرده و آنها می توانند در حین رانندگی از امکانات گوشی خود استفاده کنند. البته باید ماشین شما نیز از این امکان پشتیبانی کند. برای این کار کافی است آیفون خود را به واسطه کابل USB به ماشین متصل کنید. البته می توانید این ویژگی را به وسیله بلوتوث هم فعال کنید. به این طریق باید بلوتوث ماشین خود را روشن کنید و پس از آن دکمه ی Car Play موجود روی فرمان اتومبیل را نگهدارید.
از مراحل زیر استفاده کنید تا اوتومبیل شما در گوشی تان شناسایی شود.
ابتدا به Settings بروید.
وارد General شوید.
در قسمت CarPlay ماشین خود را پیدا کنید.
قیمت برخی خودروهای ۱ میلیارد تومانی + جدول
تاریخ انتشار:95/08/06
عصر خودرو- پورشه کاین ۸ سیلندر ، به مبلغ ۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان در بازار به فروش می رسد .
ازین پس گواهی ترخیص خودرو به صورت الکترونیکی صادر میشود
تاریخ انتشار:95/08/06
مرکز واردات و امور مناطق آزاد گمرک ایران طی بخشنامهای به گمرکات اجرایی نحوه ثبت اطلاعات خودروهای وارداتی در اظهار نامه و پروانه الکترونیک را اعلام کرد.
بر اساس این بخشنامه کلیه وارد کنندگان خودرو از ابتدای آبان ماه سال جاری نسبت به واردات هر دستگاه خودرو باید در یک قلم اظهارنامه اقدام کنند. همچنین در فیلد “شرح کالا” مشخصات هر دستگاه خودرو شامل نوع خودرو، نشان تجاری، تیپ، سال ساخت، مدل ساخت، کشور سازنده، تعداد سیلندر، حجم موتور، تعداد محور، تعداد چرخ، تعداد درب، رنگ، شماره شاسی، شماره موتور و نوع سوخت را قید نمایند.
در این بخشنامه به گمرکات اجرایی تاکید شده است، از ابتدای آبان ماه از صدور گواهیهای کاغذی ترخیص خودرو خودداری شود.
بعد از حذف گواهیهای کاغذی، صاحبان کالا، مراکز شماره گذاری خودرو و دستگاههای اجرایی میتوانند جهت استعلام رسید پروانه الکترونیک به سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی مراجعه کنند.
در رابطه با صدور گواهیهای ترخیص الکترونیک گفتنی است پیش از این باندهای قاچاق خودرو با سو استفاده از گواهیهای ترخیص کاغذی، اقدام به جعل این گواهینامهها مینمودند. سودجویان با گواهی ترخیص کاغذی که امکان دستکاری آپشنهای خودروی وارداتی در آن وجود داشت به مراکز شماره گذاری مراجعه میکردند. از این پس با لینک شدن مراکز شماره گذاری خودرو به سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی امکان استعلام الکترونیکی این گواهینامهها فراهم شده است.
کانسپت های جنجالی برند جدید جیلی
تاریخ انتشار:95/08/05
در یکی دو روز گذشته شاهد معرفی برند جنجالی جیلی بودیم و همانطور که انتظار میرفت، محصول جدید این خودروساز چینی در سگمنت کراس اوورها و با نام Lynk&Co 01 رونمایی شد.
برای طراحی و توسعه این محصول جدید از پلتفرم ولوو XC40 استفاده شده است، اما به هنگام انتشار پیش نمایش چند هفته قبل از معرفی رسمی، خبرگزاریها از وجود یک سدان اسپرت هم خبر داده بودند که قصد دارد با محصولات تسلا وارد رقابت شود که با معرفی کراس اوور Lynk&Co 01 تحت الشعاع قرار گرفت و به عنوان یک شایعه قلمداد شد، اما بلافاصله پس از آن، کمپانی خودروسازی جیلی از یک طرح کانسپت سدان با همان نام Lynk&Co ، ولی بدون کد 01 رونمایی کرد تا شایعات موجود به حقیقت تبدیل شود.
همانطور که گفتیم، این خودروی سدان و خوش استیل در مراحل ابتدایی طراحی قرار دارد و فعلا به عنوان یک طرح کانسپت از آن یاد میشود که هنوز سیستم محرک و انتقال قدرت ثابتی برای آن تعریف نشده است، ولی از آنجایی که گفته شده این سدان اسپرت برای رقابت با محصولات سدان “تسلا” آماده ورود به بازار میشود، پس در این خصوص میتوان منتظر یک سیستم محرک الکتریکی برای این خودروی سدان جیلی بود، هرچند تا به اینجای کار هیچ چیزی تایید نشده است.
برای طراحی و توسعه این محصول هم درست مثل کراس اوور Lynk&Co 01 که بر روی پلتفرم ولوو XC40 ساخته شده است، مراحل طراحی و تولید این سدان اسپرت هم بر روی شاسی و پلتفرم ولوو V40 دنبال شده که با فاصله بین دو محور نسبتا زیاد خود میتواند فضای پای مناسبی برای سرنشینان عقب فراهم آورد.
براساس اطلاعات بدست آمده، نام Lynk&Co قرار است به عنوان برندی مستقل در زیر چتر حمایت جیلی فعالیت کند و قرار است دو مدل خودروی دیگر با کدهای 02 و 03 با نام Lynk&Co رشد کنند که به نظر میرسد سدان اسپرت مد نظر با کد 02 توسعه پیدا کند که فعلا تایید نشده است، درست مثل برند “جنسیس” و یا برند “DS” که به ترتیب از سوی شرکتهای خودروسازی هیوندای و سیتروئن حمایت میشوند و هرکدام برای خود محصولات اختصاصی مختلفی دارد
طراحی عجیب هنریک فیسکر برای خودروی جدیدش
تاریخ انتشار:95/08/05
هنریک فیسکر تصاویر تازه ای از خودروی جدید خود را منتشر کرد.
به نقل از اتوگاید، فیسکر پس از انتشار تصاویری از نمای نیمرخ و دربهای پروانه ای این خودرو، این شرکت در یک پست جدید در توئیتر، نمای جلو این خودرو را منتشر کرده است.
اما برخلاف مدل جذاب فیسکرکارما که اکنون به “کارما رووِرو” شناخته میشود، خودروی جدید فیسکر کمی عجیب به نظر میرسد.
خودروی آتی الکتریکی هنریک فیسکر به جای داشتن یک سبک و سیاق شیک و بروز، نمای جلو پهن و تا شده ای دارد که پر از خطوط تیز و دریچه است.
به گفته شرکت فیسکر این خودرو دارای یک طراحی ایرودینامیک کم ارتفاع مجهز به دوربین و رادار مرکزی است که ممکن است بیانگر خودران بودن این خودرو باشد. خودرو جدید هنریک فیسکر همچنین از چراغهای ال ای دی سازگارشونده بهره میبرد و همانند خودروهای تسلا جلوپنجره ندارد.
گفته میشود خودروی جدید فیسکر جانشین کارما اولیه بوده و از فناوری باتری بهره میبرد.
بهترین فصل سوم کیا رقم خورد
تاریخ انتشار:95/08/04
آمار منتشر شده از سوی سندیکای خودروسازان اروپا نشان میدهد کیا موتور بهترین فروش فصل سوم را در اروپا ثبت کرده است.
به گزارش اکونومیک تایمز، تا پایان ماه سپتامبر فروش کیا در اروپا به 337 هزار و 595 دستگاه خودرو افزایش یافته است. به این ترتیب، فروش نسبت به سال گذشته با افزایش 14.4 درصدی رو به رو شده است.
رشد فروش در سال جاری موجب شده است سهم بازار کیا از 2.7 درصد در سال 2015 به 2.9 درصد در سال جاری افزایش یابد. عرضه مدلهای جدید کیا در اروپا به رشد فروش این شرکت کمک کرده است.از ابتدای سال جاری تاکنون فروش اسپورتیج جدید به 110 هزار و 358 دستگاه رسیده است. علاوهبر اسپورتیج، جدیدترین مدل کیا، یعنی کراساوور هیبریدی نیرو، فروش موفقی در اروپا داشته است. فروش این خودرو از تابستان آغاز شده است و از آن زمان تا اواسط ماه اکتبر نزدیک به 5 هزار دستگاه در اروپا فروخته شده است.
خودروی جدید سری i هیوندای معرفی شد
تاریخ انتشار:95/08/04
هیوندایی حق دارد که نامگذاری سری i را خوش یمن بداند. خودروهای i10، i20 و دیگر مدلهای این سری فروش خوبی را نصیب این خودروسازی کردهاند. اما بیامو نیز از کد I برای ساخت خودروهای باتریای خود استفاده میکند. شاید به همین دلیل است که هیوندایی این بار در اقدامی رقابتی بار دیگر I را بر سر یک مدل جدید دیگر قرار داده تا مدلی از خودروهای سبز را ارائه دهد.
به گزارش “تاپگیر”، هیوندایی آیونیک، یک هاچ بک تمام الکتریکی و هیبریدی است که احتمالا در سال آینده قابلیتهای پلاگین نیز به آن اضافه میشود.این خودرو روی پلت فرم جدیدی نصب خواهد شد که شبیه هیچکدام از دیگر پلتفرمهای به کار رفته در خودروهای هیوندایی نیست. اندازه پلتفرم جدید تقریبا مشابه I30 است اما تفاوت های زیادی بین آنها وجود دارد.
کیا، کمپانی خواهر هیوندایی از این پلتفرم و سامانه مولد مشابه در این خودرو برای مدل “نیرو”ی خود استفاده کرده است. اما مدل آیونیک بسیار سبکتر است. قسمت جلوی آیونیک از کراساوور کیا نیرو کوچکتر بوده و مصرف سوخت و آلایندگی آن کمتر است.
هیوندایی و کیا استفاده از سامانه انتقال قدرت DCT به جای موتورهای دوقلوی تویوتا بهره میبرند. نهایت بهرهوری از چنین سامانهای ممکن است چندان خوشایند نباشد اما استفاده از این سامانه از احساس خوب رانندگی با این خودرو نمیکاهد.
قدرت این خودرو از ترکیب یک موتور 1.6 لیتری بنزینی آتکینسون و یک موتور کوچک الکتریکی دریافت میشود. موتور الکتریکی به تنهایی میتواند خودرو را در مسافتهای کوتاه جابهجا کند. این مشخصات برای یک خودروی شهری بسیار عالی به نظر میرسد.
قدرت دینامیکی و پویایی این خودرو نیز مناسب به نظر میرسد و با توجه به وزن هندلینگ آن آسان است. به دلیل اینکه باتریها در زیر صندلیهای عقب قرار گرفتهاند، مرکز ثقل خودرو در واقع پایینتر از فولکس گلف GTI است. با این ویژگی آیونیک با اعتماد به نفس و ثابت قدمی پیچها را طی میکند و کاملاً بانشاط و هیجانانگیز ظاهر شده است. مانورهای شجاعانه از ویژگی خودرو به شمار میآید. رادارهای کروز و سامانههای کمکی نگهدارنده بین خطوط نیز در این خودرو به خوبی فعال هستند.
صندلیهای عقب خودرو به اندازه پیروس تویوتا بزرگ نیستند. اما تجهزات زیادی در خودرو به کار رفته است. همهی آیونیک های الکتریکی بهصورت استاندارد از چراغها و برفپاککنهای خودکار، رینگهای آلیاژی 16 اینچی، اپل کار پلی، دوربین پشتی، چراغهای جلوی LED، کروز کنترل تطبیقی و صفحهنمایش 7 اینچی با امکان ناوبری بهره میبرند.
تمامی خودروهای برقی مجهز به سیستم خودران می شوند
تاریخ انتشار:95/08/03
تصمیم اخیر شرکت خودروسازی تسلا موتورز آمریکا مبنی بر خودران بودن تمامی محصولات این شرکت در آینده مجددا خبرساز شده و رقابت میان شرکت های خودروسازی را به شدت افزایش داده است.
به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فصت امروز ، براساس اخبار منتشر شده در رسانه ها، سامانه خودران تولید شده توسط شرکت تسلا که قرار است روی محصولات این شرکت نصب شود، برای عملکرد مناسب و صحیح به سنسور رادار و دوربین ها اتکا دارد. گفتنی است تکنولوژی به کار رفته شده در خودروهای تسلا متفاوت از فناوری تصویر برداری لیزری است که بسیاری از شرکت های خودروسازی جهان در پی استفاده از آن در محصولات شان هستند.
همچنین شرکت خودروسازی تسلا از فناوری و توانمندی های شرکت Mobileye نیز در تولید خودروهای خودران خود استفاده نخواهد کرد. این در شرایطی است که این خودروساز آمریکایی پیش از این در فرآیند تولید قطعات مربوط به ویژگی Autopilot محصولات خود از این تکنولوژی استفاده کرده است. در همین ارتباط «ایلان ماسک» مدیر اجرایی تسلا موتورز آمریکا در سال جاری میلادی با شرکت Mobileye به دلیل ایمنی قطعات تولید شده توسط آن وارد یک مجادله عمومی شد. اختلاف میان مدیر اجرایی تسلا و شرکت Mobileye زمانی به اوج رسیدکه در ماه مه یک خودروی تسلا « Model S » به هنگام استفاده راننده آن از قابلیت خودران این خودرو با یک کامیون برخورد کرد و جان خود را از دست داد.
«برایان جانسن» از تحلیلگران بانک Barclays در این رابطه معتقد است: «فروش یک خودرو با استفاده از بهترین و به روزترین قطعات موجود و استفاده از یک بسته نرم افزاری نامطمئن به هیچ عنوان استراتژی مناسبی نیست.» این اظهارات در شرایطی مطرح می شود که شرکت نرم افزاری Mobileye با بسیاری از شرکت های خودروسازی بین المللی همکاری داشته و اخیرا قراردادی را در زمینه همکاری برای توسعه خودروهای خودران با شرکت آلمانی BMW منعقد ساخته است. شایان ذکر است شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی نظیر اینتل و دلفی از جمله شرکای Mobileye محسوب می شوند.
« دن گلاوس » مدیر شرکت Mobileye در ارتباط با همکاری این شرکت با خودروسازان بین المللی در زمینه تولید قطعات مورد نیاز خودروهای خودران می گوید: «همزمان با حرکات ما به سوی تولید خودروهای خودران شما به دنبال کاهش هزینه ها خواهید بود که استفاده از سیستم های رادار و تصویربرداری لیزری این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد.» وی افزود: «به عقیده ما هرچه تعداد سنسورهای به کار رفته در خودروها بیشتر باشد، بهتر است چرا که ضریب ایمنی آنها افزایش می یابد.»
در این میان بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه صنعت خودروسازی بر این عقیده اند که برنده جنجال و اختلافات موجود میان Mobileye و Tesla شرکت سخت افزاری « Nvidia» است، چرا که طبق قرارداد موجود میان این شرکت و تسلا، پردازنده های مورد نیاز برای تولید سامانه های خودران تسلا بر عهده « Nvidia » خواهد بود.
به رغم جنجال های موجود در زمینه تولید و فروش خودروهای خودران و همچنین تلاش های شبانه روزی شرکت های خودروسازی و استفاده گسترده از تکنولوژی های نوین برای تولید خودروهایی که بتوانند بدون نیاز به راننده حرکت کرده و به مقصد برسند، تا امروز هیچ شرکت خودروسازی از جمله تسلا موتورز قادر به ساخت و تولید خودروهای تماما خودران نبوده است. خودروی خودران گوگل ترکیبی از تکنولوژی رادار و تصویر برداری لیزری را به کار گرفته است. استفاده گسترده خودروی گوگل از سنسورهای متعدد به گفته مدیران این پروژه به دلیل محدودیت های موجود در سنسورهای استفاده شده در خودروی گوگل است.
دوربین ها به هنگام تاریکی شب یا نور زیاد روز قادر نیستند عملکرد مناسبی از خود ارائه کنند. سرما و یخ زدن سنسورها و همچنین برف می تواند دید سنسورها را از بین ببرد. از سوی دیگر فناوری تصویربرداری لیزری به دلیل دید 360 درجه ای آن از وضعیت بهتری نسبت به رادار برخوردار است هرچند که فناوری تصویر برداری لیزری نیز در مه و به هنگام بارش باران توانایی خود را به میزان قابل توجهی از دست می دهد.
سباستین تورن، مدیر سابق پروژه تولید خودروی خودران گوگل در این باره می گوید: «هزینه استفاده از تکنولوژی تصویربرداری لیزری بسیار ارزان است و استفاده از این فناوری موجب بهبود وضعیت ایمنی خودرو می شود، بنابراین در این روزهایی که خودروهای خودران در ابتدای راه قرار دارند، بسیاری از خودروسازان برای افزایش ضریب ایمنی محصولات خود به استفاده از این تکنولوژی می پردازند.»
WR-V ،کانسپت اولیه از کراساور کوچک هوندا
تاریخ انتشار:95/08/03
تقاضا برای کراساورهای سابکامپکت تنها محدود به بازار ایالات متحده نمیشود و سایر مناطق دنیا نیز عطش زیادی برای خرید این کلاس از خودروها نشان میدهند. هوندا که در حال حاضر مدل سابکامپکت HR-V را نیز ارائه میکند، در حال آمادهسازی یک کراساور کوچک دیگر برای برزیل و دیگر بازارهای امریکای جنوبی است. این کراساور جدید WR-V نام دارد که مخفف عبارتی به معنای «وسیله نقلیه سبک و سرمست» است. طرح اولیه WR-V قبل از معرفی آن در نمایشگاه بینالمللی موتور شوی سائوپائولو منتشر شده است.
به گفته خودروساز، تیم تحقیق و توسعه «اتوموویز دو برزیل»، شاخه برزیلی تولید و فروش هوندا، توسعه WR-V را بر پایه نیازهای مشتریان بازار خودروی امریکای جنوبی انجام داده است. هوندا از WR-V با عنوان وسیله نقلیه «سرسخت و شهری» یاد کرده که البته نمیتواند بهخوبی بیانگر طراحی به کار رفته در آن باشد. با این وجود، ابعاد کوچک این کراساور مسلماً آن را به وسیله نقلیهای ایدهآل برای محیط شهری تبدیل میکند. گفته میشود که WR-V نسبت بسیار نزدیکی با مدل سگمنت B، هوندا فیت دارد؛ مدلی که باز هم دارای پلتفرمی مشترک با HR-V است. هوندا مدل HR-V را در برزیل تولید و به فروش میرساند و بنابراین، WR-V در سطحی پایینتر از این مدل قرار میگیرد. هوندا WR-V میتواند اساساً یک «فیت» با اندکی ارتفاع بیشتر رانندگی باشد؛ درست مشابه مدل «فیت توویست» که قبلاً منحصراً در بازار برزیل ارائه میشد.
اینکه هوندا قصد داشته باشد WR-V را در بازار کشوری مانند ایالات متحده نیز به فروش برساند، هنوز مشخص نیست، ولی این کمپانی در حال حاضر تأیید کرده که این CUV برای برزیل و دیگر کشورهای امریکای جنوبی آماده شده است. همچنین گفته میشود که مقصد بعدی این کراساور کوچک، هندوستان خواهد بود. وقتی WR-V در نمایشگاه اتومبیل سائوپائولو در هشتم و نهم نوامبر رونمایی شود، احتمالاً جزئیات بیشتری در مورد این مدل جدید منتشر گردد.
مرسدس بنز ۵ میلیاردی در تهران /عکس
تاریخ انتشار:95/08/02
قیمت این خودرو ۳.۸ میلیارد تومان + ۱.۲ میلیارد تومان هم برای گزینه شماره گذاری و … در نظر گرفته شده است.
به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایران جیب، این آخرین نسخه از مرسدس بنز SLS AMG است که GT Final Edition نام دارد و فقط 350 دستگاه از آن تولید شده است.این خودرو دارای یک موتور 8 سیلندر خورجینی به حجم 6.2 لیتر به قدرت 583 اسب بخار و گشتاوری در حدود 650 نیوتن متر، شتاب صفر تا صد 3.7 ثانیه، دیفرانسیل عقب و گیربکس 7 سرعته با کلاچ دوگانه با تعویض سریعتر است.
اولین پیکاپ مرسدس بنز هفته آینده معرفی میگردد
تاریخ انتشار:95/08/02
سرانجام در پی یک برنامه گسترده و کامل مهندسان با اطمینان از سه امتیاز ستارهای،تضمین دادند که تمام بخش های پیکآپ جدید مرسدس بنز به خوبی عمل میکند و این خودرو به زودی به نمایش درمی آید.
به گزارش “تی اف 1″، این پیکآپ بنز که میتواند در کلاس GLT یا کلاس X مونکور قرار بگیرد، در 25 اکتبر (هفته آینده) با دعوتنامه در معرض دید مدعوین قرار گرفته و پس از آن در تاریخ 8 نوامبر به شکل رسمی در نمایشگاه خودرویی سائوپائولو 2016 به نمایش درمیآید. رقبای اصلی این خودرو آماروک فولکسواگن، تویوتا هایلوکس و برخی گزینههای دیگر هستند. این پیکآپ بنز براساس پلتفرم نیسان ناوارا ساخته شده که در آلاسکان رنو نیز مورد استفاده قرار گرفته است.
پیشرانه (موتور) استفاده شده در این خودرو نیز تقریبا مشخصههای مدل ناوارا را دارد که یک مدل دیزلی 2.3 لیتری 4 سیلندر توربوی دوقلو با قدرتی بین 160 تا 190 اسب بخار میشود. این موتور احتمالا در محدوده دوم از طبقهبندی پیشرانههای بنز قرار میگیرد.
احتمالا فروش جهانی این خودرو که هنوز نامی برایش انتخاب نشده، از سال آینده آغاز میشود. بنز امیدوار است در اروپا، آمریکای لاتین و آفریقا فروش خوبی از این مدل داشته باشد.
این خودرو چراغ قرمز را رد نمیکند! +عکس
تاریخ انتشار:95/08/01
عصر خودرو- فورد اخیرا در حال ارزیابی و آزمایش یک فناوری جدید است که اجازه عبور رانندگان از چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی را از آنها صلب میکند.
این خودرو چراغ به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصر ایران،، این سامانه آزمایشی با بهینهسازی سرعت در نزدیکی چراغ راهنمایی سرعت خودرو را کنترل میکند.
این سامانه که به “سامانه کمکی بهینهسازی سرعت چراغهای راهنمایی” معروف است، اطلاعات چراغهای راهنمایی را از حاشیه جادهها دریافت کرده و با این اطلاعات راننده را وادار به حرکت با سرعت مناسب میکند.
در واقع خودرو سرعت مورد نظر را با توجه به فاصله مکانی خود و چراغ راهنمایی به راننده پیشنهاد میدهد. این قابلیت یکی از مزایای خودروهای ارتباطی پیشرفته به شمار میآید.
مدیر ارشد بخش تحقیقات و مهندسی پیشرفته در گروه فناوریهای کمکی رانندگان درکارخانه فورد گفت: این فناوری به رانندگانی که یک روز سخت و خستهکننده را گذراندهاند کمک میکنند تا با تمرکز بیشتری تقاطعها و چراغهای قرمز را بگذرانند.
این خودرو چراغ قرمز را رد نمیکند
فناوری مورد نظر با بررسی و تحلیل موقعیت چراغ راهنمایی و انتقال آن به راننده باعث میشود، تا کاربر در سر تقاطعها متوقف شود. این فرآیند پس از تحلیل اطلاعات دریافتی علامت چراغ راهنمایی را به راننده نشان میدهد که باعث کاهش جریان ترافیک، امنیت عابران در رانندگی، بهینهسازی مصرف سوخت و کاهش آلایندههایی مانند دیاکسیدکربن میشود.
فورد میگوید آمار و ارقام نشان میدهند که رانندگان انگلیس دو روز در سال را پشت چراغهای قرمز سپری میکنند که کاملا تعجببرانگیز است.
با این وجود فورد هنوز اعلام نکرده که چه زمانی مرحله آزمایشی این طرح به پایان رسیده و استفاده از آن روی خودروها عملی میشود.
ارائه اینترنت رایگان در تاکسیهای دوبی
تاریخ انتشار:95/08/01
تاکسیهای دوبی نیز پس از ابوظبی به اینترنت رایگان مجهز شدند.
به نقل از ایسنا، پس از شیخ نشین ابوظبی، تاکسیهای شیخ نشین دوبی نیز به وای فای رایگان مجهز شدند.
خدمات اینترنت رایگان در تمامی تاکسی های شرکت تاکسیرانی “لیموزین” ارائه شده و مسافران این تکسی ها میتوانند به صورت رایگان به اینترنت وصل و از خدمات رایگان این سرویس استفاده نمایند.
بنابر این گزارش از سه ماه قبل تاکنون تاکسی های ابوظبی خدمات اینترنت رایگان ارائه میدهند.
به دلیل جلوگیری از حجیم شدن صفحه و برای راحتی بازدیدکنندگان ادامه مطالب در صفحه زیر گذاشته شده است
**برای ورود به صفحه بیست و یک مجله خودرو کلیک کنید**