<<<صفحه چهارم صفحه پنجم صفحه ششم>>>
صادرات پراید راست فرمان به پاکستان
تاریخ انتشار:95/3/20
مدیر عامل شرکت خودرو سازی دیوان فاروق پاکستان در صدر هیئتی متشکل از مدیران ارشد این شرکت و به منظور بررسی زمینه های همکاری این دو شرکت در قالب تولید محصولات X۱۰۰ به صورت CKD از خطوط تولید شرکت سایپا بازدید کردند.
پس از این بازدید، در نشستی با حضور قائم مقام مدیر عامل گروه سایپا در توسعه محصول و جمعی از مدیران ارشد دو شرکت سایپا و دیوان فاروق پاکستان، آخرین شرایط همکاری مشترک بررسی و پس از گفتگوهای دوجانبه، دو طرف در زمینه همکاری مشترک بلند مدت و استراتژیک جهت تولید و توزیع محصول سایپا 131 در کشور پاکستان به توافقات اولیه رسیدند.
شرکت خودرو سازی دیوان فاروق به عنوان یکی از شرکتهای معتبر پاکستانی در حوزه خودرو، در سالهای گذشته همکاری خوبی با گروه خودروسازی سایپا داشته که حاصل آن تولید خودروهای نسیم و صبا به صورتCKD در این شرکت می باشد.
در همین راستا و بر اساس توافقات صورت پذیرفته در زمینه تولید محصولات راست فرمان گروه سایپا در پاکستان، کمیته ای مشترک از تیم های فنی و بازاریابی دو شرکت سایپا و دیوان فاروق به منظور تهیه طرح تجاری و بررسی امکان بومی سازی برخی قطعات خاص فرمان راست تشکیل و با هدف بهره برداری از توانمندی های شرکت دیوان فاروق و شرکت های قطعه ساز پاکستانی در دو بخش سرمایه گذاری و انتقال دانش فنی و تکنولوژی، آغاز به کار خواهند نمود.
در ادامه این بازدید، مدیر عامل شرکت خودرو سازی دیوان فاروق از آخرین دستاوردهای مرکز تحقیقات و نوآوری گروه خودرو سازی سایپا نیز دیدن کرد.
بر اساس این گزارش، در صورت دستیابی به توافقات نهایی، محصولات خانواده X100 به صورت CKD با قابلیت راست فرمان در خطوط تولید شرکت خودرو سازی دیوان فاروق پاکستان تولید خواهد شد، که از جمله مزایای این فرایند و تفاهم می توان به صادرات مجدد این محصولات به سایرکشورهای راست فرمان همچون بنگلادش، سریلانکا و … اشاره کرد.
بر همین اساس و با توجه به حضور متقاضیان خودروهای فرمان راست در 16 کشور منطقه همچون کشور های پاکستان، اندونزی، سریلانکا، سنگاپور، استرالیا، هند، نپال و … که به دلیل قوانین رانندگی خاص کشور خود متقاضی خرید خودروهای فرمان راست هستند، عملیاتی شدن این توافقات در تولید محصولات راست فرمان توسط شرکت سایپا، نویدبخش آینده ای روشن در گشایش بازارهای جدید صادراتی و اعتلای صنعت این مرز و بوم خواهد بود.
تیونینگ خودرو ممنوع اعلام شد!
تاریخ انتشار:95/3/19
استفاده از رینگ های نامتعارف اسپرت، فیبر کربن بدنه و دستکاری در ارتفاع خودرو از جمله اقداماتی است که پلیس با آن برخورد خواهد کرد.
سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران با بیان اینکه هر گونه تیونینگ و دستکاری خودرو ممنوع است از برخورد با اینگونه خودروها خبر داد و گفت: مطابق قانون هرگونه دستکاری در ارکان خودرو شامل موتور ، اتاق ، بدنه و شاسی ممنوع است.
تیونینگ (Tuning)، به مجموعه تغییراتی در خودرو است که منجر به افزایش قدرت موتور و ترمزها و ایجاد تغییرات در داخل و خارج بدنه اتومبیل می شود.
برخی از کارخانه های خودرو سازی اینگونه اقدامات را در شرکت های زیر مجموعه خود انجام می دهند ولی در ایران معمولا این تغییرات در مغازه ها و مراکزی خارج از کارخانه اصلی انجام می شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران ادامه داد: پلیس در صورت مشاهده اینگونه خودروها آنها را متوقف و به پارکینگ منتقل خواهد کرد و بعد از انتقال خودرو به پارکینگ مالک ملزم به تغییر وضعیت خودرو به حالت استاندار است.
سردار حسینی با بیان اینکه استفاده از رینگ های نامتعارف اسپرت، فیبر کربن بدنه و دستکاری در ارتفاع خودرو از جمله اقداماتی است که پلیس با آن برخورد خواهد کرد گفت: ارتفاع یک خودرو بر اساس ظرفیت و قدرت مشخص می شود بنابر این هرگونه دستکاری در آن باعث کاهش ایمنی شده و لذا باعث بروز حادثه خواهد شد.
با ۷۱.۳۰۰.۰۰۰ تومان میراژ بخرید!
تاریخ انتشار:95/3/19
آرین موتور، نماینده میتسوبیشی موتورز در ایران، از فروش میراژ با قیمت ۷۱.۳۰۰.۰۰۰ تومان خبر داد.
در طرح فروش اعلام شده از سوی آرین موتور، میراژ با تخفیف ویژه خرید نقدی و تسهیلات 15 ماهه بدون بهره عرضه می شود.
خریداران می توانند خودروی خود را 15 روزه تحویل بگیرند.
جگوار با چه خودروهایی پا به ایران می گذارد؟
تاریخ انتشار:95/3/18
همان طور که اشاره شد، تا چند هفته آینده نمایشگاه مرکزی جگوار- لندروور در تهران افتتاح می شود. برخی ها بر این باور هستند که محصولات جگوار حجم موتورهای بالایی دارند و به راحتی نمی توان آن ها را به ایران آورد.
جگوار در ایرانبا نگاه ساده به سابقه چند سال اخیر این کمپانی اصیل انگلیسی، به این نتیجه واضح می رسیم که این روزها جگوار روی موتورهای حجم پایین سرمایه گذاری کرده است و بازار خوبی با این فناوری جدید بدست آورده است. البته که این سبک موتور برای همه محصولات جگوار استفاده نمی شود، ولی در اکثر نسخه های سواری و سدان این کمپانی دیده می شود. از همین رو احتمال حضور سه محصول از برند جگوار در ایران وجود دارد.
جگوار XE
XE را می توان کوچکترین سدان خانوادگی در سبد محصولات برند جگوار دانست. این خودرو در بازار جهانی با ب ام و سری۳، مرسدس بنز کلاس C و لکسوس IS رقابت می کند و در همان ابعاد طراحی و عرضه شده است. این خودرو برای ورود به بازار ایران، موتور دو لیتری توربو ۱۹۷ اسب بخار با گشتاور ۲۷۰ نیوتون متر را انتخاب کرده است. البته که این موتور در نسخه ای دیگر توان تولید ۲۳۷ اسب بخار را با ۳۴۰ نیوتون متر دارد و احتمال حضور این نسخه هم در ایران داده می شود. قدرت این موتور توسط گیربکس شش دنده دستی یا هشت سرعته اتوماتیک ZF به چرخ های عقب منتقل می شود.
نسخه ۲۳۷ اسب بخاری XE شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۶٫۸ ثانیه ثبت می کند و به سقف سرعت محدود شده ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. با توجه به وزن ۱۴۷۴ کیلوگرمی این خودرو می توان فهمید که قدرت موتور برای آن کافی بوده و قابلیت های بالایی به این خودرو می دهد. مصرف سوخت ترکیبی XE 7.5 لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام می شود که نشان از کم مصرف بودن این خودرو اسپرت دارد. قیمت این اتاق متوسط و به نسبت اسپرت جگوار در بازار امارات ۱۶۵ الی ۲۰۰ هزار درهم اعلام می شود. با توجه به قوانین واردات کشور، احتمال داده می شود که XE با موتور ۲۳۷ اسب بخاری و امکاناتی چون شش کیسه هوا، صندلی های برقی جلو، سردکن و گرمکن صندلی های جلو، سانروف، سیستم تهویه دوگانه، تنظیم حالت رانندگی، تودوزی چرم و جیر، ترمز پارک برقی، رادار نقطه کور، رادار خطی، سیستم پیشگیری از تصادف، سیستم صوتی و تصویری حرفه ای،کروزکنترل هوشمند دنده پشت فرمان و… تا ۳۵۰ میلیون تومان قیمت گذاری شود.
جگوار XF
جگوار XF را می توان خودرویی در رده لکسوس GS، مرسدس بنز کلاس E، ب ام و سری ۵ و آئودی A6 دانست. این خودرو در صورت ورود به بازار ایران با موتور دو لیتری ۲۳۷ اسب بخاری و گشتاور ۳۴۰ نیوتون متری عرضه می شود. مشخصات فنی XF به XE شبیه بوده و می توان آن ها را در بعد فنی یکی دانست. با توجه به اینکه وزن و ابعاد XF کمی از XE بزرگتر است، شتاب آن کمی با تاخیر مواجه شده و صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۷ ثانیه می پیماید و حداکثر سرعتش، ۲۴۸ کیلومتر بر ساعت اعلام می شود.
همان طور که از رقبای XF مشخص است، این خودزو انگلیسی باید باطنی به نسبت لوکس داشته باشد. این خودرو به امکاناتی چون کیسه های هوای کامل، سانروف، دنده پشت فرمان، رادار نقطه کور، رادار خطی، سیستم پیشگیری از تصادف، کروزکنترل هوشمند، سیستم تهویه چهار کاناله، سردکن و گرمکن صندلی های جلو و عقب، تنظیم ماساژور صندلی های جلو و عقب، سیستم صوتی و تصویری حرفه ای، ترمز پارک برقی و… مجهز است. جگوار XF در چهار تیپ با موتور دو لیتری ۲۳۷ اسب بخار عرضه می شود که نسخه Portfolio، فول ترین مدل آن است و تا ۲۶۰ هزار درهم در امارات به فروش می رسد. در صورت حضور XF در بازار ایران، احتمال قیمت گذاری این خودرو تا ۴۰۰ میلیون تومان داده می شود.
جگوارXJ
XJ را می توان گربه اشرافی نامید. ولی اگر به موتور آن در بازار ایران نگاه کنیم، می توانیم شعار تبلیغاتی «شیری با توان گربه» برای آن اتخاب کنیم! زیرا این خودرو در بازار جهانی با محصولاتی چون مرسدس بنز کلاس S، ب ام و سری۷، آئودی A8 و لکسوس LS رقابت می کند و در صورت حضور در بازار ایران، موتور دو لیتری ۲۳۷ اسب بخاری روی آن نصب می شود. مشخصات فنی XJ با سایر مدل های جگوار در ایران یکی است. با این تفاوت که بخاطر وزن حدودی ۱۸۰۰ کیلوگرمی، دیگر چابکی برادران کوچکتر از خود را ندارد. این خودرو با قدرت ۲۳۷ اسب بخار شتاب صفر تا صد کیلومتر را در ۸٫۹ ثانیه ثبت می کند و به حداکثر سرعت ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت می رسد.
امکاناتی نظیر سقف پانارومیک، فول ایربگ، پارک اتوماتیک، چهار صندلی برقی با حافظه، سنسور خواب، ماساژور تمام صندلی ها، گرمکن و سردکن صندلی ها با قابلیت تنظیم دما، سیستم تهویه اتوماتیک چهارکاناله، پرده های برقی عقب، سیستم صوتی و تصویری مستقل در جلو و عقب خودرو، سیستم پیشگیری از تصادف، دوربین دید در شب، دوربین های ۳۶۰ درجه، تنظیم ارتفاع هوشمند خودرو، تنظیم سیستم تعلیق و نرمی خودرو به صورت اتوماتیک و دستی و… در XJ فول وجود دارد. قوی ترین مدل این خودرو به موتور پنج لیتری توربو هشت سیلندر مجهز است که با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتون متر گشتاور شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در ۴٫۹ ثانیه ثبت می کند و سرعت آن در ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود می شود.
قیمت XJ فول با موتور دو لیتری ۲۳۷ اسب بخاری، حدود ۳۲۰ هزار درهم است که در صورت ورود به بازار ایران، به احتمال زیاد قیمت بالای ۵۰۰ میلیون تومان را به خود اختصاص می دهد.
«820» برای مشتریان و مصرف کنندگان ایرانی طراحی شده است
تاریخ انتشار:95/3/18
قائم مقام مدیرعامل شرکت صادرات لیفان گفت: محصول «لیفان 820» خودرویی است که بطور خاص برای مشتریان و مصرف کنندگان ایرانی طراحی شده است.
الکس هوانگ، با اعلام این خبر اظهار داشت: از سال 2008 میلادی که لیفان و کرمان موتور همکاری خودشان را برای تولید خودرو در ایران آغاز کرده اند طعم موفقیت، بحران اقتصادی، تحریم و مشکلات را چشیده اند.
وی ادامه داد: لیفان در این مدت و در مقابل مشکلات فوق هیچ دلهره و ترسی نداشته و یا به فکر تسلیم شدن نبوده بلکه با تلاش مستمر و ارائه راه حل های مناسب سعی در غلبه بر مشکلات را داشته است و به همین دلیل افتخار می کنیم که 8 سال به مردم عزیز ایران خدمات ارائه کرده ایم.
قائم مقام شرکت صادرات لیفان، با تاکید بر اینکه ما به ایران، آینده ایران و بازار ایران امیدواریم، تصریح کرد: در طول 8 سال حضور در بازار ایران ما به خواسته ها و نیازهای مشتریان ایرانی و همچنین خاص بودن آنها بیشتر اشراف پیدا کرده ایم و اکنون بعد از بررسی های دقیق بازار و خواسته های مشتریان ایرانی، محصول «لیفان 820» را تولید و عرضه کرده ایم.
هوانگ، با بیان اینکه لیفان اعتقاد دارد محصول 820 لذت رانندگی جدیدی را برای مشتریان به همراه دارد، متذکر شد: ما می دانیم مشتریان ایرانی اهمیت ویژه ای به کیفیت و خدمات پس از فروش قائل هستند به همین منظور در ابتدا قطعات مختلف خودرو لیفان820 را از تامین کنندگان به نام جهانی تهیه کردیم و در مرحله بعد و به منظور تطابق بیشتر خودرو با شرایط ایران، آزمایش های میدانی و تست های جاده ای سختی برای این خودرو در نظر گرفتیم.
وی در پایان با اظهار امیدواری که دوستی بین ایران و چین برای همیشه تداوم داشته باشد، خاطرنشان کرد: گروه صنعتی لیفان علاقمند به همکاری بیشتر با دوستان ایرانی برای ساختن زندگی و آینده ای بهتر است.
رنج روور به گمرک جنوب رسید؛ ایووک آماده رویارویی با رقیبان سرسخت
تاریخ انتشار:95/3/17
این روزها در پارکینگ ترخیص کالا گمرک بوشهر، چند دستگاه رنج روور ایووک به چشم می خورند. برخی منابع آگاه چندی پیش اعلام کرده بودند که تا چند هفته آینده نمایندگی جگوار- لندروور در تقاطع پل پارک وی تهران افتتاح می شود و از طرفی وجود این خودروها در گمرک، پازل احتمالی حضور این برند انگلیسی را در ایران تکمیل می کند.
برخی گمانه ها زده می شود که جگوار همزمان با برند لندروور به ایران می آید و فروش خود را آغاز می کند. برخی سوال دارند که آیا محصولات لندروور بخاطر حجم موتور می توانند در ایران، موفق به اخذ پلاک ملی شوند؟ در پاسخ باید گفت، همان طور که مشخص است این روزها لندروور انگلیسی خودروهایی را در سبد محصولات خود دارد که امکان شماره گذاری آن ها فراهم است. خودروهایی مثل رنج روور ایووک، ایووک کوپه و دیسکاوری اسپرت خودروهایی هستند که قابلیت آفرود نسبی را دارند و به موتور دو لیتری توربو 240 اسب بخار و گشتاور 339 نیوتون متری مجهز است. این قدرت توسط یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک به چهار چرخ منتقل می شود.
در مدل ایووک شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت خودرو با این مشخصات فنی، 7.6 ثانیه است و در مدل دیسکاروی اسپرت به 8.2 ثانیه رسیده است. در بازار امارات متحده عربی، قیمت ایووک و ایووک اسپرت با توجه به سطح امکانات بین 210 الی 260 هزار درهم و مدل دیسکاروی اسپرت بین 160 الی 230 هزار درهم است. با توجه به تعرفه واردات و هزینه و سودهای جاری در واردات خودرو، احتمال داده می شود که قیمت محصولات لندروور در بازار ایران بیش از 300 میلیون تومان باشد.
جگوار و لندروور در آستانه ورود به ایران
تاریخ انتشار:95/3/16
از سال گذشته خبرهایی مبنی بر حضور برند جگوار- لندروور شنیده می شد و برخی رسانه ها محصولاتی را برای بازار ایران از طرف این برند انگلیسی پیش بینی می کردند.
با گذشت بیش از یک سال، حضور این برند اصیل که این روزها با سرمایه گذاری هندی ها بقای خود را حفظ می کند، تایید شده است. قرار بر این است تا چند هفته دیگر نمایشگاه مرکزی جگوار- لندروور در ایران افتتاح شود و نسخه های سواری و کراس اوور آن به مشتریان ایران معرفی گردد. اگر این روزها از خیابان ولیعصر، تقاطع پل پارک وی گذر کنید، می بینید که نمایندگی هیوندای، این روزها در حال تغییرات است و گویا با سرمایه گذاری صاحب امتیاز برند هیوندای در ایران، به شو روم جگوار تبدیل می شود. جگوار XE، XF، XJ و رنج روور دیسکاوری اسپرت، ایووک و ایووک کوپه جز خودروهایی است که به احتمال زیاد با توجه به حجم موتور دو لیتری به بازار ایران راه پیدا می کنند.
با توجه به تعریف لوکس بودن برای مجموعه خودروهای جگوار- لندروور، به احتمال زیاد نسخه کمتر از 250 میلیون تومان را در کلاس های مختلف قیمتی این خودروها شاهد نخواهیم بود. جگوار XJ با توجه به طراحی و کلاس کاری، توانایی قیمت گذاری با قیمت بالای 500 میلیون تومان را در بازار ایران دارد.
فروش خیره کننده مزدا 3 جدید
تاریخ انتشار:95/3/16
مزدا اعلام کرد که فروش جهانی مزدا 3 این شرکت به 5 میلیون دستگاه رسیده است. مزدا 3 از ژوئن سال 2003 یعنی 12 سال و 10 ماه قبل در خط تولید قرار گرفت. نسل اول آن تا سال 2008 تولید شد و سپس با مدل BL در سال 2010 به عرصه بازگشت. نهایتاً نسل سوم این خودرو در سال 2013 روانه بازار شد و اکنون با یک جراحی زیبایی یا فیس لیفت برای سال آتی تجهیز خواهد شد.
مزدا 3 در دو نسخه هاچ بک و سدان به فروش میرسد. در حال حاضر یک سوم از فروش مزدا به این مدل اختصاص دارد. مزدا 3 اکنون در کارخانه مزدای ژاپن، چانگان چین، تایلند، ویتنام و مکزیک تولید میگردد.
به دلیل جلوگیری از حجیم شدن صفحه و برای راحتی بازدیدکنندگان ادامه مطالب در صفحه زیر گذاشته شده است