جلوبندی سازی تویوتا: جلوبندی خودرو محوری در بخش جلو خودرو است که به چرخ ها وصل می شود و به کمک قطعاتی که ارد وظیفه حفظ تعادل خودرو را به عهده دارد.
اهمیت این موضوع در زمانی مشخص می شود که خودرو مورد نظر در مسیر ناهمواری های جاده ای و سرعت گیر ها قرار می گیرد چرا که این سیستم باعث می شود تکانه های وارده به اتاق خودرو به حداقل برسد.
از آنجایی که سیستم جلوبندی در کلیه خودرو های موجود در خیابان ها وجود دارد و اساس و طراحی آن ها تقریبا شبیه به هم می باشد. لذا در برخی موارد و طراحی قطعات در برند های مختلف تفاوت هایی وجود دارد در این میان بهتر است در صورت ایراد به مرکزی معتبر و تخصصی خود مراجعه شود.
این امر مخصوصا در خودرو های لوکس و گران قیمت اهمیت خود را نشان می دهد. چرا که یکی از وجه تمایز خودرو های ارزان و گران راحتی در رانندگی و حدکثر کنترل تکانه های واره به اتاق خودرو است که بخش جلوبندی خودرو به عهده دارد.
جلوبندی خودرو از چه اجزایی تشکیل شده است؟
وقتی سخن از سیستم جلوبندی خودرو به میان می آید منظور چندین اجزا در کنار هم هستند که هدفی واحد را و وظیفه مشخص را به عهده دارند. در نتیجه بروز ایراد در یک قطعه کوچک می تواند کل سیستم را با مشکل مواجه نماید. در این بخش به معرفی مهم ترین بخش های تشکیل دهنده این سیستم پرداخت شده است.
-
فنر و کمک فنر و اجزای وابسته به آن شامل: ضربه گیر کمک، توپی های سر کمک و گردگیر های کمک
-
پلوس و اجزای آن شامل: سر پلوس، مشعلی پلوس، گردگیر های پلوس، سه شاخه پلوس و میل پلوس
-
جعبه فرمان که شامل: قرقری فرمان، سیبک و گردگیر های فرمان
-
رام
-
میل تعادل و میل موجگیر
-
سگ دست
-
بلبرینگ و توپی چرخ جلو
-
طبق و اجزای آن شامل: سیبک طبق و بوش های طبق
-
دسته موتور ها
چه موقع باید به جلوبندی سازی مراجعه کرد؟
همانگونه که در بخش قبل به آن اشاره کردیم جلوبندی خودرو از سیستم های مهم در خودرو است که در صورت بروز کوچکترین مشکلی می تواند خسارات جانی و مالی هنگفتی به بار آورد.
در این بخش به مواردی اشاره شده است که مشاهده آن در خودرو می تواند نشانگر ایراد در بخش های مختلف قطعات جلوبندی باشد.
-
افزایش صدای غیر متعارف در هنگام حرکت خودرو
-
روغن ریزی خودرو از بخش های جلو و عقب و همچنین سیستم هیدولیک فرمان
-
پاره شدن گردگیر های کمک
-
پاره شدن گردگیر های پلوس
-
افزایش لاستیک سایی
-
کشیده شدن خودرو به یه سمت
-
مشکل در تعادل خودرو مخصوصا در سر پیچ ها
مواردی که در بالا اشاره شد نشانه های بارزی از ایراد در جلوبندی خودرو است. در نتیجه بهتر است ساانه یک الی سه بار به مراکز مربوطه برای بررسی جلوبندی خودرو مراجعه شود.
مرکز تخصصی جلوبندی سازی تویوتا
شرکت خودرو سای تویوتا یک شرکت چند ملیتی به مرکزیت ژاپن می باشد که به جرات می توان آن را به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های خودرو سازی در جهان به شمار آورد.
بر این اساس خودرو های تولید شد در این کارخانه محبوبیت بالایی در سراسر جهان از جمله ایران دارند. کیفیت بالا و طراحی فوق العاده محصولات برند تویوتا باعث شده است که افراد خاص پسند در ایران این خودرو را به عنوان خودرو شخصی خود انتخاب کنند. این در صورتی است که هر خودرویی با هر برند و کیفیتی نیاز به سرویس های دوره ای و خدمات تعمیراتی پیدا می کند.
چرا که محصولی قابل استفاده بوده و احتمال خطا و ایراد در آن کاملا عادی است. یکی از مهم ترین بخش هایی که اصولا استفاده کنندگان خودرو های تویوتا در ایران با آن مواجه می شوند پیدا کردن مرکز تخصصی برای جلوبندی سازی تویوتا می باشد. چرا که هر خودرویی بنا به برند تولید شده طراحی منحصر به خود را دارد و بهتر است توسط متخصص امر تعمیر و بررسی شود.
بیشتر بخوانید: تعمیرگاه تویوتا
تعمیرگاه تخصصی تویوتا در تهران
همانگونه که گفته شد خودرو ها آپشن ها و طراحی های منحصر به فرد خود را دارند. جدا از این موارد خودرویی که نیاز به تعویض قطعه دارد باید از قطعه فابریک و باکیفیت برای ان استفاده شود. برای این منظور مرکز تخصصی ماهر کار در کنار شما عزیزان می باشد تا کلیه خدمات مورد نیاز را به بهترین نحو ارائه نماید.
10 دیدگاه