<<<صفحه چهاردهم صفحه پانزدهم صفحه شانزدهم>>>
کیا ریو 2017
تاریخ انتشار:95/06/14
کمتر کسی فکرش را میکرد کیا موتورز پروژه تقریبا شکست خورده «ریو» را تبدیل به یک محصول موفق کند. اکنون خبرهایی تاییدشده از حضور نسل جدید این کرهای سرشناس به گوش میرسد.
حتی تیزر اولیه چهره این خودرو نیز منتشر شده است. تصویری که حکایت از انقلاب در طراحی آن دارد. به عبارت دیگر ریو پس از سالها خودش را شبیه زبان اخیر طراحی شرکت میکند. محصول جدید مانند نمونههای قبلی یک هاچبک در کلاس B خواهد بود.
قسمت اعظم طراحی و توسعه آن در استودیوهایی که در آلمان و آمریکا تاسیس شده بود، صورت گرفته است. با افزایش طول خودرو، محفظه قسمت بار آن نیز تا 288 لیتر فضا پیدا میکند. تاکنون استفاده از پیشرانههای یک لیتری تنفس طبیعی 100 اسببخاری و یک لیتری توربوشارژ 120 اسببخاری تایید شده است. کیاموتورز میخواهد این خودرو را اواخر ماه سپتامبر در نمایشگاه پاریس رونمایی کند.
M3 Competition Package در برابر M3 معمولی
تاریخ انتشار:95/06/13
درحالیکه بامو M3 قطعاً از نظر قدرت پیشرانه کمبودی ندارد اما پکیج مسابقهای با اضافه کردن اسب بخارهای اضافی حداکثر سرعت این خودرو را به 265 کیلومتر در ساعت میرساند. اما شما کی میتوانید با چنین سرعتی در آمریکای شمالی رانندگی کنید؟
پیشرانهی 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربوی M3 فعلی همانند نسخهی 8 سیلندر نسل قبلی E90 عمل نمیکند و گشتاور و شتاب گیری مخصوص خود را دارد. وقتی M3 2015 را با M3 2016 پکیج مسابقه مقایسه میکنیم واضح است که فرایند شتاب گیری بسیار شبیه بوده اما رسیدن به حداکثر سرعت قطعاً با نرمی، هیجان و سرعت بیشتری صورت میپذیرد.
با تنظیم دوبارهی سیستم تعلیق عقب، دیفرانسیل و نرمافزار کنترل پایداری، رانندهی M3 2015 به آسانی میتواند با پکیج مسابقهای ارتباط برقرار کند. پکیج مسابقهای مزیتهای حاصل از سالها تجربه دربارهی توازن و آسایش بامو را در اختیار راننده قرار میدهد. پنجمین نسل M3 درست به اندازهی مدلهای اصیل E30 یا E36 دیوانه کننده و هیجانانگیز است.
بهترین بهبود M3 با پکیج مسابقهای نرمیای است که گشتاور خودرو به شتاب گیری بامو میبخشد. با حداکثر گشتاوری که بین دورهای 1850 تا 5500 حاصل میشود، شاهد محدودهی وسیعی از گشتاور در دسترس هستیم. اما با بهبود تنظیمات نرمافزاری، سختافزاری و پیشرانه، همگی با یک نظم و هارمونی جالبی کار میکنند که این موارد بهطور کامل در M3 معمولی درک نشدهاند.
نه تنها پیشرانه وزن کمتری را روی چرخهای جلو تحمیل کرده بلکه گشتاور چرخشی اینرسی را نیز کاهش داده است. وزن خیلی زیاد در بخش عقبی نیز باعث کندتر شدن حرکات خودرو میشود. پس گزینهی بهتر تمرکز وزن در میانهی خودرو و از همه بهتر کاهش وزن کلی آن است که بهاینترتیب خودرو گشتاور چرخشی اینرسی کمتری خواهد داشت. از پشت فرمان این مسئله هیجان بیشتری را در راههای عادی و پرپیچوخم برای راننده به ارمغان میآورد.
این اصلاحات و بهبودها باعث شدهاند تا شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت خودرو به زیر 4 ثانیه برسد و این قدرت عظیم از طریق گیربکس 7 سرعته ی دوکلاچه به چرخها منتقل میشود. با فشار دادن پدال گاز بدون استثنا در صندلیهایی فرو میروید که راحتتر از M3 معمولی هستند. این یک بهروزرسانی خیلی خوب بوده و ما پس از 3 هزار کیلومتر رانندگی با M3 2015 بهطور واضح دیدیم که این یک تکامل در جهت صحیح بوده است.
جایی که این هیولای مونیخی واقعاً میدرخشد در پیست است. این هیولای قرمز در نوردشلایف که جهنم سبز نیز خوانده میشود احساس راحتی دارد. با فشردن دکمهی M،F80 به هیولای کاملاً متفاوتی بدل میشود به این صورت که سیستم تعلیق سفتتر شده، فرمان تیزتر میشود و پدال گاز نیز حساستر شده و به کوچکترین حرکتی عکسالعمل نشان میدهد. همهی این موارد نشان میدهند که F80 Competition Package برای یکچیز طراحی شده و آن زندگی در نوربرگ رینگ است.
حرکت در پیست نوردشلایف تکنیکیتر از پیست گرندی پری فرمول 1 است و دقت و فضای بیشتری را میطلبد. تفاوتهای بین M3 معمولی و M3 با پکیج معمولی در حرکت این دو خودرو در پیست نوردشلایف نمایانتر است. پیست فرمول 1 نسبتاً مسطح و عریض بوده و فضای خالی زیادی وجود دارد و تغییرات کمی داشته و میتوان با سرعت زیاد در مسیرهای مستقیم آن حرکت نمود. تفاوتهای این دو در پیست بسیار تکنیکی و دارای پیچهای تند نوردشلایف نمایانتر است و پکیج مسابقهای اینجا مزیتهای خود را نشان میدهد. برای کسانی که اولین بار میخواهند در این پیست رانندگی کنند توصیه میشود چندین دور را بهصورت تمرینی با شبیهساز رانندگی کرده و یا چندین ساعت را به بازی کردن فورزا موتوراسپورت و گرن توریسمو بپردازند.
صفحهنمایش خودرو همهی آیتمهای حیاتی مانند فشار لاستیکها، دما و حتی گشتاور و قدرت خودرو را نشان میدهد. اگر احساس میکنید آدم خوششانسی هستید، پس کنترل پایداری را خاموش کنید و ببینید که دنیای دیگری پیش رویتان قرار میگیرد.
لاستیکهای میشلین با پهنای 285 میلیمتر در عقب پس از طی 20 دور کامل پیست 13 کیلومتری نوردشلایف خوب دوام آوردند. خودرو در برابر هرگونه تکان ناگهانی که میتواند توازن خودرو را به هم بزند مقاومت میکند و این کار با بهرهگیری از فاصلهی بین محورهای عریضتر، سیستم تعلیق ارتقا یافته و کنترل پایداری اصلاحشده صورت میپذیرد.
دیسکهای ترمز سوراخدار M3 نیز نیروی کافی برای متوقف کردن این هیولا را در اختیار راننده میگذارند و ما در مدتی که در پیست خودرو را تحت فشار قرار داده بودیم خللی در عملکرد آنها ندیدیم. ترمزهای کربن سرامیک 8 هزار دلار قیمت دارند و خرید آن شاید گزینهی مناسبی نباشد مگر اینکه در منطقهای گرم زندگی کنید و خودرو را اکثراً به پیست ببرید.
گاهی اوقات وضع هوای آلمان قابل پیشبینی نیست اما خوشبختانه در مدتی که در پیست به رانندگی مشغول بودیم اثری از بارش باران نبود. حتی با روشن بودن سیستم کنترل پایداری، این خودروی دیفرانسیل عقب در پیچهای تند در معرض اسپین زدن بود.
اگرچه که Competition Package برای این پیست طراحی شده اما واضح است که خودرو در مسیرهای باز نیز میدرخشد. رانندگی با حداکثر سرعت احساس متفاوتی با سرعت 100 کیلومتر در ساعت ندارد. سیستم تعلیق در حالت اسپورت احساس راحتی همانند شناور بودن روی آب را دارد اما رانندگی در خیابانهای دارای دستانداز ناراحت کننده خواهد بود. صدای کابین بسیار کم است البته سیستم صوتی هارمن کاردون با 16 بلندگو به حد کافی فوق العاده است.
در پایان باید گفت که بی هیچ سؤالی Competition Package M3 2016 تکامل بسیار کاملی از نسخهی معمولی محسوب میشود. اگر اوقات خود را به همان اندازه که در خیابانهای معمولی میگذرانید در پیست نیز صرف میکنید پس به دست آوردن لذت رانندگی خالص با پرداخت پول اضافی ارزشمند است. این همان چیزی است که هیولای مونیخ را به خودرویی با نهایت لذت رانندگی بدل کرده است.
بیش از 200 دستگاه بوگاتی شیرون تا کنون پیشفروش شده است
تاریخ انتشار:95/06/11
کمتر از 6 ماه پس از معرفی رسمی بوگاتی شیرون در نمایشگاه خودروی ژنو، طبق گفتههای کار اند درایور حداقل 200 نفر سفارشهای خود برای خرید این خودروی 2.7 میلیون دلاری را ارائه کردهاند.
درحالیکه بسیاری از خودروهای سوپراسپورت بلافاصله پس از معرفی فروخته میشوند اما خودروهای بوگاتی هرگز اینچنین نبودهاند. هرچند این برند فرانسوی مشکلاتی به علت برچسب قیمت بالا و هزینههای نجومی تعمیرات و نگهداری 450 دستگاه مدل ویرون داشته اما به نظر میرسد که شیرون محبوبتر است. شاید به این خاطر که افراد هماکنون با کیفیت بیهمتای خودروهای بوگاتی آشنا هستند. تولید این خودرو که تنها به 500 دستگاه محدود شده در حال حاضر لیست انتظار طویلی دارد که تحویل همهی نمونهها فراتر از سه سال طول خواهد کشید.
بهمنظور تضمین فروش شیرون، مشتریان باید سپردهی 226 هزار دلاری را در اختیار بوگاتی قرار دهند. این میزان سپرده از بهای برخی خودروهای سوپراسپورت مشهور نیز بیشتر است هرچند که حتی 10 درصد بهای شیرون را نیز تشکیل نمیدهد.
هنوز مشخص نیست که خودروهای خریداری شده چه موقع تحویل مشتریان خواهند شد اما انتظار میرود که اولین نمونههای تکمیل شدهی شیرون پیش از پایان سال به دست افراد برسد.
ب ام و با z4 خداحافظی کرد
تاریخ انتشار:95/06/10
پس از تولید بیش از 115 هزار دستگاه در کارخانهٔ رگنسبورگ آلمان، تولید بامو Z4 پایان یافت
نسل دوم رودستر بامو Z4 که تولیدش در سال 2009 آغازشده بود به پایان راه خود رسید. آخرین نمونهٔ ساختهشدهٔ Z4 مدل 35i SDrive با رنگ بسیار جذاب پرتقالی بود که از خط تولید کمپانی خارج شد. این آخرین ماشین تولیدی بامو مجهز به موتور 3 توربوی این شرکت است. موتوری که در میان دیگر محصولات بامو بر روی مدل بسیار محبوب و تولید محدود سری یک M هم نصب شد.
هرچند تقاضا برای رودسترهای هاردتاپ در سالهای اخیر کاهشیافته است اما هنوز هم بازنشستگی Z4 برای ما غمانگیز است؛ اما حداقل یقین داریم که بامو سخت در حال کار بر روی جایگزین Z4 است که با همکاری تویوتا ساخته خواهد شد. مدل جدید Z5 نام دارد که بجای سقف فلزی مجهز به سقف محبوبتر نرم شده است که موجب کاهش وزن خودرو و عدم نیاز به تعبیهٔ صندوق بار بزرگ خواهد شد.
یک مقام رسمی گزارش داده است که رودستر جدید Z5 انتظار میرود در نیمهٔ دوم سال 2017 معرفی گردد درحالیکه تولید آن برای سال 2018 و در کارخانهٔ «Magna Steyr» در گراس اتریش برنامهریزیشده است. این همان کارخانهای است که محصول جدید تویوتا (که روی پلتفرم مشترک با Z5 ساخته خواهد شد) نیز در آن به تولید خواهد رسید. انتظار میرود Z5 از موتورهای بامو استفاده کند بهاستثنای یک نسخهٔ هیبریدی که از سیستم هیبریدی توسعهیافته توسط تویوتا استفاده خواهد کرد. البته گفته میشود این مدل از موتور بامو به همراه تکنولوژی هیبریدی تویوتا استفاده میکند.
بعید است که نسخهٔ M رودستر جدید Z5 ساخته شود چراکه شایعاتی نشان میدهد بامو نمونهٔ M این خودرو را عرضه نخواهد کرد. همچنین گزارشی نشان میدهد که احتمالاً چندی پس از معرفی رودستر Z5، نسخهٔ کوپهٔ آن نیز ساخته خواهد شد اما هنوز خیلی زود است که بخواهیم در مورد جانشین بسیار مرموز Z4 چنین اظهارنظری کنیم.
بررسی کوتاه رنو ساندرو استپ وی
تاریخ انتشار:95/06/09
کمپانی رنو از سال 1899 فعالیت خود را به عنوان سومین خودروسازی اروپا آغاز کرد و چندی بعد سهام خودروساز رومانیایی، یعنی داچیا را خریداری کرد. سال 2008 شرکت داچیا از ساندرو رونمایی کرد و این خودرو تاکنون در برخی کشورها مانند رومانی، برزیل، کلمبیا و … تولید شده است. بهمن ماه سال 1394 بود که این خودرو تحت عنوان رنو ساندرو توسط شرکت پارس خودرو در دو مدل گیربکس دستی و اتومات تولید شد. با این که امروزه رنو از ساندرو نیوفیس2016 رونمایی کرده، پارس خودرو کماکان با همان فیس اولیه ساندرو را تولید و عرضه می کند. رنو ساندرو از نظر بادی استایل جزو خودروهای هاچ بک قرار می گیرد و از نظر کلاسی جزو سوپر مینی ها به حساب می آید. تا کنون شاهد تولید و عرضه ساندرو هاچ بک بودیم اما چند وقتی است که رنو ساندرو استپ وی با پلاک آزمایشی در شهر دیده شده و این طور که خبر می رسد به زودی باید شاهد رونمایی از این محصول باشیم.
مشخصات و تغییرات ظاهری:
ساندرو استپ وی، از یک هاچ بک سوپرمینی به یک کراس اوور کوچک سایز مبدل شده است. این خودرو جدید به عنوان یک کراس اوور تغییراتی از لحاظ ابعاد نسبت به مدل هاچ بک خود داشته است، ساندرو استپ وی 4 میلی متر افزایش طول و 1سانتی متر عریض تر شده و با توجه به کراس اوور بودنش 1سانتی متر مرتفع شده و طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب 4024 ،1753 و 1544 میلی متر است.
در قسمت جلویی خودرو طراحی اسپرت تر و جسورانه تری نسبت به مدل هاچ بک دیده می شود، استفاده از رنگ مشکی برای کاسه چراغ ها و تریم مشکی برای جلو پنجره حس خوبی رو القا می کند و از آن حس خلا و سادگی بیش از حد موجود در نسخه هاچ بک کاسته شده است. به لطف استفاده از فلاپ های مشکی در جلو، گلگیرها و عقب خودرو حس خامی در طراحی بهبود یافته و یک حس عضلانی و اسپرت بودن رو القا می کند که به ماهیت کراس اوور بودن خودرو کمک می شود.
فضای داخلی خودرو به مقدار بسیار کمی بزرگ شده و تریم داخلی خودرو مانند مدل هاچ بک می باشد البته احتمال تغییرات جزیی در نسخه داخلی وجود دارد. همچنین پیش بینی می شود که نسخه موجود در ایران به یک نمایشگر 7 اینچی مجهز باشد و همچنین با افزایش سایز تایرها در نسخه استپ وی روبه رو هستیم که اطلاعاتی از ابعاد دقیق آن در دست نیست.
در کل پارس خودرو از همان المان های ساندرو هاچ بک برای استپ وی استفاده می کند از جمله بیشتر ادوات داخلی خودرو.
آپشن هایی که طبق اعلام غیر رسمی پارس خودرو؛ ساندرو استپ وی دارا می باشد عبارت است از:
کیسه هوای دوگانه(راننده، سرنشین)
تهویه مطبوع دستی
قفل مرکزی
کنترل سیستم صوتی از زیر فرمان
کامپیوتر سفری
پشت سری تنظیم شونده
مشخصات فنی
ساندرو استپ وی مثل نسخه هاچ بک خود روی پلت فرم ال90 بناشده و وجه مشترکات زیادی باهم دارند. این خودرو به پیشرانه کی4ام مجهز می باشد، این پیشرانه 1600 لیتر حجم دارد که بین 4 سیلندر خطی تقسیم می شود و قادر است قدرتی برابر 105 اسب بخار و گشتاوری حدود 140 نیوتن متر تولید کند همچنین قدرت این موتور توسط یک گیربکس 5سرعته دستی یا 4سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود.
ترمزهای استپ وی در جلو دیسکی خنک شونده و در عقب کاسه ای می باشد که به دو سیستم( ای.بی.اس و ای.بی.دی) نیز مجهز است.
رقابت در بازار (نقاط ضعف و قدرت)
حال که ساندرو از یک خودرو هاچ بک به یک کراس اوور تبدیل شده آماده رقابت با رقیبی وسوسه انگیز به نام لیفان ایکس50 می باشد که به لحاظ فنی و کلاسی در یک رنج بوده و در محدوده قیمتی یکسانی به سر می برند.
نقاط قوتی که در لیفان ایکس50 ممکن است ساندرو استپ وی را تهدید کند خلاصه می شود در چهره ای به مراتب جذاب تر و به روزتر که شباهت زیادی به خودروهای غربی دارد و استفاده از برخی آپشن ها و تجهیزات به روزتر در داخل و خارج کابین خودرو. اما نقاط قوتی که در ساندرو استپ وی موجب تشویق مشتری به خریدش می شود این است که: استپ وی بر روی پلتفرم ال90 بنا شده و همان قلب تپنده ال90 وظیفه راهبری ساندرو را به عهده دارد، یعنی در واقع این خودرو جواب خود را در بازار ایران پس داده و به منزله برخی اطمینان های حاصل از ال90 و ساندرو هاچ بک دغدغه های مربوط به خرید یک خودرو تازه وارد بهبود می یابد.
پس می توان نتیجه گرفت با وجود برخی سادگی ها و کمبود عوامل محرک در استپ وی، موفقیت خوبی را با توجه به پیشینه و برندش در بازار بدست آورد.
جمع بندی:
رنو ساندرو استپ وی همان ساندرو هاچ بک می باشد که بدون تغییرات اساسی تنها کمی بلند قامت تر شده و از یک هاچ بک به یک کراس اوور تبدیل شده است. ساندرو استپ وی یک خودروی کامپکت شهری می باشد با ابعاد مناسب برای ترافیک های شهری و مصرف سوختی معقول.
در ساندرو به دنبال تجملات و تجهیزات لوکس نباشید، ساندرو استپ وی یک کراس اوور مصرفی بوده و تماما خلاصه شده در قیمتش می باشد. قیمت ساندرو استپ وی حدود 50 تا 55 میلیون می باشد، در ضمن با استپ وی فکر رفتن به آفرود را نکنید چراکه تنها ویژگی آفرودی آن ارتفاع نسبتا بلند این خودرو از سطح زمین می باشد که باز هم توجیه مناسبی برای بردن ساندرو استپ وی به آفرود نیست.
موزه کیا و هیوندای در کره جنوبی
تاریخ انتشار:95/06/08
شاید برای ما ایرانیان که به طور محسوسی رسیدن خودروسازان کرهای از فرش به عرش را مشاهده کردهایم، این موضوع که کیا و هیوندای صاحب یک موزه نسبتا وسیع و مدرن هستند، جای تامل بسیاری دارد. در کشور کره جنوبی تنها دو موزه خودرو وجود دارد که یکی همین موزه و دیگری موزه سامسونگ موتورز – رنو است.
موزه کیا هیوندای که در سال 2007 میلادی افتتاح شد، در مرکز R&D (تحقیقات و توسعه) این گروه خودروسازی در هواسئونگ جیونگی کره جنوبی واقع است و در آن مهمترین خودروهای تاریخ این دو خودروساز نهچندان قدیمی کشور کره جنوبی به نمایش درآمدهاند. با آنکه بیشتر محصولات قدیمی و اساسی این دو خودروساز همانند هیوندای پونی، استلار و پورتر در کنار کیا الان، پراید و بونگو در این موزه دیده میشوند، اما تعدادی از خودروهای روزهای نخست این دو خودروساز نیز در موزه به نمایش درنیامدهاند؛ چرا که برخی از آنها در انبار این موزه قرار دارند (به دلیل کمبود جا) و هنوز نمونه نسبتا سالم و دست نخورده برخی از این خودروها نیز یافت نشدهاند. برای مثال هیوندای هنوز یک نمونه نسبتا سالم از اولین محصول خود یعنی فورد کورتینا را در کره جنوبی پیدا نکرده است! تعداد خودروهایی که به طور دائم در موزه به نمایش درآمدهاند تنها 20 عدد است، اما بیش از 190 دستگاه دیگر نیز در انبار موزه به طور دقیق تحت نگهداری و مراقبت هستند. قرار است تا در پایان سال جاری میلادی، یک موزه بزرگتر با ظاهری شکیلتر و گنجایش بسیار بیشتر توسط هیوندای تاسیس شود تا هر دو خودروساز تاریخ خود را به طور کامل در آن به نمایش بگذارند. اما نحوه بازدید از این موزه نیز خود دارای نکات جالبی است. اول از همه اینکه بازدید از این موزه فقط باید با وقت قبلی باشد، دوم اینکه برای بازدید نیز نیازمند دعوتنامه از طرف یکی از کارکنان گروه خودروسازی کیا و هیوندای هستید و در صورتی که هیچ یک از آشنایان شما برای این غول خودروسازی کره جنوبی کار نمیکند، احتمالا هرگز موفق به بازدید از این موزه نخواهید شد! علاوه بر این موزه، یک موزه دیگر نیز به تاریخچه تصویری و سندی خودروسازی کیا هیوندای اختصاص یافته است که در یکی از ساختمانهای اصلی خود کارخانه قرار دارد و بازدید از آن نیز دقیقا دارای ویژگیها و مصائب موزه مورد نظر ماست!
مرسدس E کلاس اتاق بلند برای چینی ها
تاریخ انتشار:95/06/07
چینیها علاقهٔ فراوانی به خودروهای بزرگ و جادار و با فاصلهٔ محوری زیاد دارند. به همین دلیل مرسدس بنز نسخهای کشیده و با فاصلهٔ محوری بیشتر از نسل جدید E کلاس خود را بانام E کلاس L صرفاً برای بازار چین تولید کرده است. این نمونه با طول 5.06 متر، 14 سانتیمتر کشیدهتر از نسخهٔ استاندارد بوده و 13.4 سانتیمتر فضای پای بیشتری برای سرنشینان عقب ارائه میکند.
E کلاس L که در نمایشگاه خودروی پکن 2016 رونمایی شد، بهطور انحصاری برای بازار چین ساختهشده و در دو مدل E200L و E300L صرفاً در جمهوری خلق چین عرضه میشود. قیمت مدل E200L بهعنوان نسخهٔ پایه از 436 هزار یوآن معادل 65,648 دلار آغاز میشود درحالیکه E300L آوانگارد قیمتی برابر با 474,800 یوآن معادل 71,359 دلار دارد. خریدارانی که جیب پُر پولتری دارند نیز میتوانند مدل E300L لاکچری را بهعنوان بالاترین تیپ با قیمت 499,800 یوآن معادل 75,116 دلار خریداری کنند.
هر دو مدل E200L و E300L مجهز به یک موتور 2 لیتری توربوشارژ هستند که در E200L قدرتی معادل 184 اسب بخار و گشتاوری برابر با 300 نیوتن متر گشتاور تولید میکند درحالیکه این اعداد در E300L به ترتیب به 245 اسب بخار و 370 نیوتن متر افزایش پیدا میکند. در هر دو مدل، نیروی موتور توسط یک گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک انتقال میابد.
E200L برای رسیدن از صفر به سرعت 100 کیلومتر در ساعت به 8.6 ثانیه زمان نیاز دارد و درنهایت به حداکثر سرعت 235 کیلومتر در ساعت دست پیدا میکند درحالیکه E300L ظرف 6.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعت را دارد.
قیمت محصولات جدید خطوط تولید تویوتا
تاریخ انتشار:95/06/06
تویوتا قیمت مدل 2017 از کرولا سدان را از 19 هزار و 365 دلار اعلام کرده است. این خودروساز همچنین قیمتگذاری مربوط به جدیدترین اعضای خط تولیدش را منتشر کرده؛ جایی که مدل 2017 از تویوتا 86 و کرولا iM هاچبک، به ترتیب قیمتی برابر 27120 و 19615 دلار خواهند داشت.
قیمت پایه تویوتا کرولا ۲۰۱۷ یک افزایش ۶۰۰ دلاری نسبت به مدل قبلی نشان میدهد. همانطور که قبلاً نیز در گزارشها آمده بود، کرولا ۲۰۱۷ با بازنگری در استایل، طراحی چرخها و دوربین نمای عقب به صورت استاندارد در تمام سطوح تریم همراه میشود. پیشرانه این خودرو از جانب یک موتور ۱/۸ لیتری با چهار سیلندر در یک ردیف تأمین میشود که قدرتی معادل ۱۳۲ اسببخار تولید میکند و حداکثر گشتاورش نیز به ۱۷۳ نیوتنمتر میرسد. این در حالی است که این اعداد برای مدل کرولا LE اکو برابر ۱۴۰ اسببخار و ۱۷۱ نیوتنمتر هستند. همچنین برای انتقال قدرت میتوان از هر یک از گزینههای ۶ سرعته دستی یا انتقال متغیر پیوسته CVT استفاده کرد.
در سطحی بالاتر از مدل پایه کرولا L، کرولا LE با قیمت ۱۹ هزار و ۸۰۰ دلار قرار دارد و این در حالی است که قیمت مدل بالاتر XLE به ۲۲۶۹۰ دلار میرود؛ یعنی ۳۷۰ دلار ارزانتر از مدل ۲۰۱۶. کرولا L، LE و XLE صرفاً با گیربکس CVT ارائه میشوند. قیمت مدل اسپورتی کرولا SE با گیربکس ۶ دنده دستی همچنان به همان میزان ۲۲۵۳۰ دلار باقی مانده، امّا کرولا SE با CVT، یک افزایش قیمت ۳۸۰ دلاری پیدا کرده و به سطح قیمت ۲۱۳۱۰ دلار رسیده است.
گرانترین نسخه کرولا، مدل XSE است که در واقع، قیمتش به اندازه ۴۴۵ دلار نسبت به مدل سال قبل کاهش پیدا کرده و برابر ۲۳ هزار و ۵۴۵ دلار است. همچنین کرولا LE اکو در مدل سال ۲۰۱۷ نیز به حیات خود ادامه داده و با ۲۰۰ دلار افزایش، با قیمت ۲۰۲۰۰ دلار عرضه می شود.
مدلهای دیگر تویوتا که قیمتگذاری آنها اعلام شده، تویوتا 86 و کرولا iM هستند که از برند «سایون» انتقال داده شدهاند؛ برندی که دیگر در بازار اتومبیل دیده نمیشود. تغییرات کرولا iM هاچبک مدل ۲۰۱۷ بیشتر به تجهیزات ایمنی شامل تکنولوژیهای پیشگیری از برخورد از جلو مربوط میشوند. در زیر کاپوت این خودرو، یک موتور ۱/۸ لیتری چهار سیلندر قرار گرفته که خروجی آن ۱۳۷ اسببخار است. تویوتا کرولا iM مدل ۲۰۱۷ قیمتی برابر ۱۹۶۱۵ دلار با گیربکس ۶ دنده دستی و ۲۰۳۵۵ دلار با CVT دارد و نسبت به قبل، به اندازه ۲۹۰ دلار گرانتر شده است.
در همین حال، کوپه دیفرانسیلعقب تویوتا 86 مدل ۲۰۱۷ یک فیسلیفت متعادل با یک جلوبندی جدید و ارتقای طراحی داخلی دریافت کرده است. پیشرانه 86 را یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر تخت تشکیل میدهد که خروجی آن همراه با گیربکس ۶ سرعته دستی، ۲۰۵ اسببخار و ۲۱۱ نیوتنمتر است؛ آماری که برای مدل با گیربکس اتوماتیک برابر ۲۰۰ اسببخار و ۲۰۵ نیوتنمتر هستند. قیمتگذاری تویوتا 86 با گیربکس دستی با جهش قابلتوجه (۹۵۰ دلار گرانتر از سایون FR-S مدل ۲۰۱۶) به ۲۷ هزار و ۱۲۰ دلار رسیده است. ضمن اینکه اگر این خودرو با گیربکس اتوماتیک همراه گردد، قیمتی برابر ۲۷۸۴۰ دلار خواهد داشت که به اندازه ۵۷۰ دلار نسبت به قبل، افزایش قیمت نشان میدهد.
اواخر این ماه میلادی، کرولاهای جدید به نمایندگیهای تویوتا قدم میگذارند و چند هفته پس از آن نیز، نوبت به 86 میرسد.
به دلیل جلوگیری از حجیم شدن صفحه و برای راحتی بازدیدکنندگان ادامه مطالب در صفحه زیر گذاشته شده است